Ja nikad ne bih pametnom i sposobnom djetetu savjetovala upis u lakšu školu, uvijek bih mu savjetovala maksimalnu varijantu koju može upisati.
i ja bih da imam ambiciozno dijete koje grize
ali nemam
pa bi je "jača" okolina "ubila u pojam"
Ali treba voditi računa i o onome što je tanja_b rekla - bliska osoba ima jako jaaaako negativna iskustva s bistrim djetetom u ispodprosječnoj gimnaziji, zbog sastava učenika. A ja imam takvo iskustvo sa svojim djetetom već sada u osnovnoj školi.
Nažalost, ima stvari na koje ne možemo utjecati...Sastav učenika u razredu ne zna se do prvog školskog dana.
Ne mora, ali većinom ipak znači. Takvo je moje iskustvo iz vremena moga školovanja. Na mom fakultetu se jasno vidjela razlika između đaka iz težih i lakših škola (zagrebačkih).
prvo sam razmišljala tim smjerom
a sad više nisam sigurna
da, odlično
kako si sama "zasluži" upis, tako će se i upisati
naravno, da me se ne bi krivo shvatilo-ne zagovaram upis u srednju školu u kojoj se ništa ne radi, ali mislim da su malo pogubile kompas i one u kojima djeca po par sati dnevno doma moraju učiti.
osobno, najradije bi dijete upisala u školu u kojoj se predmeti mogu, bar donekle, birati prema sposobnostima, interesima i daljnjim planovima.
ma ja točno to mislim
ako je dijete ambiciozno i pametno, napredovat će svugdje
eto, ja svoje dijete nisam htjela upisati u lokalnu školu
između ostalog... kao, loša je
naši susjedi imaju troje djece
sve troje u tu školu išli
sve troje MIOC, 5.0.
starijih dvoje prvi na prijemnom na medicini
sad oboje 5.0 na medicini
takvi bi bili i u tunguziji i na harvardu
žele učiti, žele znati
Pa kao prvo, rekla sam zagrebačke škole, naravno da se ne znam usporediti zagrebačke sa školama iz drugih gradova, i na mom faksu je bilo izvrsnih i dobrih studenata iz svih gradova Hrvatske, jer je naravno i u tim gradovima bilo odličnih srednjih škola. Bilo je i nekoliko dobrih studenata iz drugih ZG škola - ali, nekoliko, dok su npr. iz mog razreda iz MIOC-a svi završili faks (a trećina studenata upisanih na moj faks na prvu godinu ga ne završi). Dakle, ipak postoji nekakvo pravilo, iako naravno da ima pojedinaca koji se ne uklope u njega.
ja znam dosta ljudi oko sebe koji su išli u srednje škole Ruđer i Teslu i završili ETF, isto kao ja s MIOCom
Posljednje uređivanje od larmama : 29.04.2014. at 15:23
mima-možda to nije do mioca, kao bolje škole, nego do toga da mioc upisuju već u startu ambiciozniji učenici.
što se tiče učenja, vama je to normalno da se svakodnevno uči po par sati, uz redovito pohađanje nastave?
meni nije.
po mom iskustvu razlika se je vidjela na 1. god faxa i nikad poslije
završila sam XV. gim. (MIOC) i znam neke ljude koji poslije MIOC-a čak nisu završili fax jer su bili isfrustrirani
ili nisu mogli prihvatiti da će na faksu morati ponekad uzeti i drugu ocjenu osim 5.
A i mi koji smo kasnije završili teže faxeve nismo uglavnom nešto super nadprosječno uspjeli u životu (u tom nekom poslovnom smislu),
ne zato smo bili lijeni nego nam je tako nekako "pao grah".
Čak dapače, mislim da možda nitko nije isplivao jer smo u MIOC-u postali štreberi, ono nauči što moraš, izvrši zadatak, a ne daj bože da malo
digneš nos i vidiš širu sliku.
apropos važnosti teže škole danas kad postoji poplava privatnih i javnih fakulteta
upitne kvalitete, jedinog sigurnog puta do dobrog posla preko štele, forsati dijete da upiše školu gdje je potrebno
učiti npr. povijest 3 sata dnevno svakodnevno da bi se dobila 4-ka,
ne znam osjećala bih se kao Don Quijote.
Sve to važi za prosječno dijete (ako si možemo priznati da nam je dijete prosječno), odnosno
dijete koje baš ne "žeđa" za znanjem, učenjem itd.
To je svakako do kombinacije jednog i drugog. (i moram reći da ne poznajem baš puno ljudi koji su išli u ove druge škole a da su završili ETF, dapače, mogu se sjetiti samo dvojice iz Ruđera, a iz Tesle svakoga koga sam znala je prekinuo faks)
Btw. normalno mi je da se u srednjoj školi mora svakodnevno učiti po više sati, i unatoč takvom učenju faks me je svejedno puknuo kao maljem po glavi i shvatila sam da u srednjoj nisam ništa učila.
Ako govorimo o gimnaziji, onda da.
Ali ajmo se prvo dogovoriti koliko je to "par" sati. Jer nije isto učiti 2 sata dnevno, i 5 sati dnevno (ovo prvo mi se čini očekivano, ovo drugo bi bila iznimna situacija).
I odmah se ograđujem: govorim iz vlastitog iskustva od prije 20+ godina, jer nemam dijete tog uzrasta. Moj sin je još u nižim razredima OŠ i sve ove priče me tek čekaju...
bolje da ne napišem koju školu je završio MM , a poslije FER i to u roku.
U MIOCU iz mog doba, nisam trebala nešto puno učiti , pomogao mi je toliko što matematiku na prvog godini faksa nisam trebala niti pipnuti.
meni to, kako moje kumče uči u prvom srednje - nije normalno - i dobro je pitanje - čemu to u ovoj zemlji služi
ja nisam u riječkom mioc-u učila svakodnevno po par sati. učila sam puno puno manje. isto kampanjski. istina, nisam upisala zahtjevan faks poslijeal ako sam nešto u školovanju naučila, to je bila matematika. i to iz srednje. to je u principu jedino steknuto znanje kroz cijelo školovanje, uključujući i faks.
evo, isto kao nano i beba.
Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 29.04.2014. at 15:38
Ono što je stvarno žalosno je da se postavlja pitanje čemu učenje i znanje služi u ovoj zemlji. Mislim, razumijem da se postavlja, ali mi je žalosno da se ljudi to pitaju, tj. da situacija u zemlji tako utječe na nas.
Pa eto - neka učenje i znanje služe da se lakše ode iz ove zemlje, kad je već tako loše.
ja završila i MIOC i FER a nisam učila par sati dnevno.
doduše, nisam imala vrhunski prosjek.
prvog velikog učenja, ono baš cjelodnevnog se sjećam kad se je spremao prijemni.
na faksu se je znalo učiti cijeli dan ali samo kad su bili rokovi, kolokviji isl.
U MIOC-u sam, koliko se sjećam prosječno učila 2 sata dnevno, za teži test 3.
u 1. i 2. r. sam prošla s čvrstom 4-kom, a u 3. i 4. s 5-icom.
Meni se čini da ljudi nisu nikad više odlazili iz Hrvatske nego sada, pogotovo mladi i pametni. Žalosno, ali tako je. Pitam se tko će ostati ...
A što je dva sata dnevno nego par satiNisam niti ja učila 5 ili 6 sati dnevno u srednjoj školi (na faksu naravno jesam, kad sam spremala ispite).
x
Ima onaj vic kad "rođo" traži "rođu" da mu nađe posao za malog,
pa ovaj kaže da mu može naći nešto za 20 000 kn/mj, a ovaj kaže da ne treba, može za manje,
onda ovaj kaže pa jel može za 10 000 kn/mj, a ovaj kaže: ma ne, nađi mu nešto za 4-5.000,
a ovaj odgovori: "e za to ti treba fakultet!"
![]()
ja mislim da su priče o svakodnevnom učenju par sati dnevno pretjerane. i za današnji MIOC. možda u tim vašim zagrebačkim fensi šmensi školama
sve ovo ostalo je za neku prosječnu djecu, kojima škola ide više-manje dobro, koji uče lagano i bez nekih većih problema.
plus, koji sebi ne postavljaju cilj da u gimnaziji moraju imati sve petice kako su imali do sad u osnovnoj. a, naravno, nisu spremni zapeti pošteno. i žele, osim učenja, baviti se onime čime su se i do tad bavili. ako žele samo učiti, nek uče, bome ima i takvih.
u svakom slučaju, ne bih radila te panike od prezahtjevnih škola svojoj djeci, odnosno ne da ne bih nego neću![]()
Ja sam isla u seosku gimanziju. Ne sjecam se da me ucenje uopce opterecivalo a kamoli par sati dnevno. Zavrsila sam medicinu bez ikakvih teskoca, ali sam na pocetku faksa uslijed ludjackog ucenja bila fakat u soku. Poslije sam se navikla. Ali iz moje skole nas je svaga par iz razreda zavrsilo faks. I stvarno se svakako upisivalo, izmedju ostalog klince koji fakat nisu bilo za gimnaziju.
mima, mislim da si nešto krivo shvatila.
pitam se čemu toliko bubanje, kakva je to srednja škola u kojoj djeca provode po pola dana i još doma uče po 2, 3 sata-što rade u školi?
jesi prolistala udžbenik iz biologije npr. (bilo za srednju, bilo za osnovnu školu)? tebi je to normalno?
djecu treba učiti razmišljati, potaknuti u njima interes za neko područje, njegovati taj interes ako već postoji, da ne vjeruju slijepo autoritetima...ne smatram da je svakodnevno višesatno učenje nužni dio toga.
ali eto, nije ni čudo da nam školstvo ne valja kad u školi radi osoba koja smatra da je učenje i znanje bezveze![]()
cvijeta, ja sam sigurno učila i radila za školu 2-3 sata svaki dan u 1. i 2. srednje. Meni je to normalno.
Jednostavno smo morali puno učiti sve predmete jer su svi profesori puno tražili, kad su mi u 3. i 4. ostale samo matematika i informatika bilo je puno lakše.
Istina, imala sam uglavnom sve petice (ali opet ne baš sve).
Ne znam što je to danas, i u čemu je problem, ali vidim da djeca imaju zaista jako velikih problema u SŠ. U čemu je stvar, da li ne znaju, ili nisu navikli na učenje, ili su stvarno neki grozni kriteriji - pojma nemam.
Uglavnom, moji nećaci, sve odlični đaci u OŠ, u srednjoj imaju doslovce dvojke i jedva prolaze matematiku npr. Ja ih pitam što to tako teško uče - a oni kažu- jednadžbe.
suncokret, nisam prolistala udžbenik iz biologije, ali se jako dobro sjećam učenja biologije u SŠ. Profesorica je bila kao neka seoska učiteljica, sva cvrkutava i vesela, ali kad bi krenula pitati i ispravljati kontrolne nikome nije bilo do veselja. Srednja škola nije osnovna pa da bi čovjek očekivao da se sve može naučiti na satu, mislim da to baš i nije moguće jer je gradivo puno obimnije.
pa to ti je to, mima. tako je bilo i kod nas.
samo, ja sam prolazila s 4, i imala sam i trojke
i neopravdane
iako, meni se 2 sata dnevno i ne čini tako straaašno previše učenja, ako ćemo pravo.
u stvari, ja se slažem s mimom.
bome, pred kontrolni matematike, rješavao se demidovič, i zadaci s tri zvjezdice
al to sam voljela pa ne pamtim kao tlaku.
Lako za demidoviča, mi smo i marksizam morali učitii to opako!
mima, zaista ne znam-nisam izgleda išla u srednju
a ako ipak jesam, očito je bila neka falša, jer sam bez svakodnevnog učenja imala prosjek preko 4.8 (iako, se ne sjećam da su se ocjene dijelile kapom i šakom), i ništa me baš na faksu nije previše iznenadilo- osim činjenice da se ne razlikuje puno od srednje škole (ja očekivala neke rasprave i diskusije s profesorima, a ono šipak-ajd ne baš kod svih)
di mi je aleks, da se prisjetimo naše prof iz marksizma
koji se pretvorio mojoj generaciji u PiG - politika i gospodarstvo.
a obrana?
majko mila koje smo mi glupave predmete imali.
jedan od glupljih, ja imala, "tehnologija obrade metala"
aaaleeeks, javi se![]()
Pa da, nevjerojatno. Trebalo je izgledati kao neki obični predmet, recimo ja sam napravila u kutijici, pa kad otvoriš ima neki mehanizam koji bi kakti eksplodirao.