Pokazuje rezultate 1 do 50 od 297

Tema: Kako se nositi s disleksijom djeteta?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Djeci sa poremecajem paznje su klasicne ( sarene, sa 100 smjerova) mentalne mape teska koma.
    To nije nesto sto njima odgovara. Ne mogu razluciti bitno od nebitnog, ne mogu konoloski povezati stvari na taj nacin, ne mogu vezati " prvu asocijaciju " na temu jer mape nemaju pocetak i kraj.
    Pretpostavljam da je dobrom djelu disleksicara tako, pogotovo kad ima puno gradiva na metalnoj mapi.

  2. #2
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Djeci sa poremecajem paznje su klasicne ( sarene, sa 100 smjerova) mentalne mape teska koma.
    .
    odgovara li to ikome?
    gledam recimo ovaj primjer: http://slobodni.net/t115190/
    književni rodovi.
    meni je puno jednostavnije zapamtiti ako je napisano klasično, pregledno. s brojevima i buletima.
    1. drama:
    - tv igrokaz
    - radio drama
    2. epika:
    - proza
    - epska pjesma
    itd

    nego pratiti ove zmijurine po papiru.
    meni je to koma i ne znam tko je to izmislio. a vidim da je to valjda sad jako fora, prakticira i učiteljica od m iz prirode, a isto traži da sve znaju, u konačnici - napamet. a napisano u labirintu.
    Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 15.11.2016. at 10:30

  3. #3
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,097

    Početno

    Moram reci da ja nemam poremecaj paznje ni disleksiju, dapace mozak mi je cudovisni stroj, ali svejedno hobotnica od mentalne mape baca me u očaj.

    Svaki ucenik za sebe mora naci najbolji nacin slaganja gradiva.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Djeci sa poremecajem paznje su klasicne ( sarene, sa 100 smjerova) mentalne mape teska koma.
    To nije nesto sto njima odgovara. Ne mogu razluciti bitno od nebitnog, ne mogu konoloski povezati stvari na taj nacin, ne mogu vezati " prvu asocijaciju " na temu jer mape nemaju pocetak i kraj.
    Pretpostavljam da je dobrom djelu disleksicara tako, pogotovo kad ima puno gradiva na metalnoj mapi.
    Da, MM je to već primetio, klasične mentalne mape loše funkcionišu za većinu manje dece, naročito ako ih ne radi svako za sebe individualno. Iskreno budi rečeno, klasične mentalne mape ne odgovaraju ni meni ni njemu kao vid učenja, eventualno za ponavljanje i to jaaako prilagođene, i samo za neke oblasti.
    MM je pokušao da ih iskoristi za postepeno ponavljanje gradiva na času, upravo sa tom "prvom asocijacijom", ali bez vizuelnog šarenila. Nije baš imao uspeha...Što je sasvim u redu, gradivo su ponovili klasično, više je problem u tome što tom razredu ne odgovara apsolutno nijedan odmak od teza i prepisivanja.

    Grupni rad ih zbunjuje, rad u obliku dijaloga ih zbunjuje, ni u praktičnom radu nisu baš spremni na saradnju, za video materijal nemaju strpljenja čak ni 5-10 minuta, šeme ih isto jako zbunjuju iako stvarno nisu ni prešarene ni prenatrpane, čak ni obični crteži ne prolaze baš najbolje...Imaš li ikakvu ideju osim klasične ex-katedra varijante ili je to stvarno ono što najbolje funkcioniše za osnovce, samo suština i to doslovno memorisana, ništa uklapanja u neku širu sliku i ostalo gradivo . O nastavi biologije je reč.
    Klasična ex-katedra varijanta je najlakša za odraditi, i najlakše je ispitati decu tako, samo, u čemu bi onda trebalo da se ogledaju inovacije?
    Ako je stvar samo u saosećanju i pedagoškim veštinama profesora, traženju znanja umesto neznanja, MM-u to nikad nije bio problem. Mislim da je njemu uvek lakše pronaći šta dete zna nego šta ne zna . Samo on je jedan od onih sa savešću, a kod ovog odeljenja ima utisak da neće baš puno gradiva ostati u dugoročnoj memoriji.

    Što se tiče rada u struci, ja sam i dalje nezaposlena, samim tim nemam baš prilike da čujem novine lično, osim dobre volje MM-a da podeli sa mnom materijale i svoja iskustva sa seminara i usavršavanja, a blok nastava se kod nas ne pominje baš često, u obliku u kom se radi u tim gimnazijama. Mogla sam guglati blok nastavu, ali zar nije praktičnije i brže pitati direktno ljude koji o tome već više znaju?

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •