To što predlažeš je mala matura.
Apsolutno ne. Mala matura bi značila da svi za završetak OS trebaju poloziti te ispite. Tko ne upisuje u srednju koja traži takvu dodatnu provjeru ili ne upisuje srednju uopće ima svoju svjedodzbu o uspješno završenom osnovnoškolskom obrazovanju i može nakon toga gdjegod poželi nastaviti (ili ne) svoje obrazovanje.
To bi bilo poput male mature za one koji žele upisati neku od škola koja sada traži prijemni. (Ni velika matura nije obavezna za sve srednjoškolce, obavezna je za gimnazijalce, a drugi mogu ali ne moraju izaći, pod uvjetom da su pohađali neki od četvorogodišnjih strukovnih programa.)
Ideja da prijemni ispit za srednju školu bude jednak za sve one škole koje zahtijevaju polaganje prijemnog je dobra (umjetničke škole već sada imaju svoje prijemne pa ih neću miješati u ovu priču), ali ako već sanjarimo, bolje bi bilo da svaki od gimnazijskih programa ima svoj ispit.
Postoji 5 gimnazijskih programa u Hrvatskoj: opći, jezični, klasični, prirodoslovnomatematički i prirodoslovni, međusobno su različiti. Logično bi bilo da se - u teoriji - osmisli 5 tipova prijemnih ispita, jer predznanje i nadarenost (ili možda autentična zainteresiranost?) potrebni za njih nisu jednaki.
U Zagrebu prijemni ispit traže neke od gimnazija ali, koliko znam, zasad samo za prirodoslovnomatematički program, plus Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, za upis u prirodoslovni program.
To sam pokušala reći kad sam spomenula V. Preloga kao primjer škole koja ne ide u istu vreću kao ostale PM gimnazije. Nekako je ispalo da je prijemni ispit pokušaj dodatnog elitiziranja, pa bi jedinstven ispit bio demokratičniji i pravedniji za djecu. Međutim, po meni ipak treba uzeti u obzir objektivne razlike između različitih programa.![]()
Ok, onda bi moglo i tako, pa u krajnjem slučaju pišeš 2-3 prijemni ovis o o tipu srednje.
Generalno jasna je intencija cijelog školstva da nema vanjskog vrednovanja uspjeha osim iznimno mature na kraju srednje a i ona nema nikakvog efekta na same skole i njihov (ne)uspjeh u obrazovanju učenika i nesrazmjeru ocjena i znanja. Samim tim jasno je da u školstvu nema istinske volje za vrednovanje uspješnosti i neke posljedice iste nego eventualno provođenja forme kojom se glumi da se ista provodi. Visemanje kao i ostatak javne i državne uprave. Posljedice gledamo svaki dan...
A kojeg smisla sad ima fantazirati kako bi trebao izgledati prijemni ispit ili upisi, kad je prošla baba s kolačima, tj. javno savjetovanje. Ako je baba uopće nosila ikakve kolačejer po svemu sudeći, MZO je odlučilo napraviti po svome, a na sve komentare na javnom savjetovanju imaju uglavnom istu šprancu za odgovore.
Oni koji tek upisuju srednju školu, trebat će uzeti u obzir nove faktore kao što su datumi prijemnih ispita i moguće kolizije, možda tome prilagoditi škole i programe koje prijavljuju, a većinu bodova će i dalje nositi ocjene kao i do sada.
Ja sam ne znam trebam li biti sretna što mi tema upisa nije aktualna još 5 godina ili da se bojim. Mogu ići šizit zbog mature kojom plaše mog prvašića.
Moja upisuje iduce godine. Pa gledam koji će efekt ovo imati iduce godine, ove je jos prilicno mali...
Sve jezične škole isto imaju prijemne....
Lani se u Tituš upisivalo sa malo više od 78 bodova u što su uključeni bodovi prijemnog. Prije prijemnog bilo je godina kad se isključivo sa 80 bodova moglo upisati. Dakle ranije je netko s jednom četvorkom mogao odmah eliminirati tu školu a sad i sa nižim bodovima ima dobre šanse.
Pričam konkretno za Tituš jer imam troje u toj školi, najstarija koja je već završila je jedina upisivala prije prijemnog.
Vjerujem da je i u drugim školama slično, prijemni daje dobre šanse nepetnulašima.
Djece iz godine u godinu nema više, samo manje, i kakva god prelijevanja se događala zbog prijemnih mora biti upisnih mjesta dovoljno.
ovo prolazi ispod radara ...
kako dobro lova radi ...
dakle njih 20 ima izravan upis
ravnateljica kaže da djeca diplomata idu u taj program i da nemaju gdje drugdje nakon osnovne nego u MIOC ... ona očito nije upućena da postoje druge privatne srednje škole koje drže nastavu na 3 velika svjetska jezika ... ha ha ha ...
mislim da je stres prijemnog ništa naspram stresa koji traje 2 godine a zove se 'moram imati 5 iz svih predmeta bitnih za upis'
IB u osnovnoj školi je 20 godina prisutan
gdje su u svih tih 20 godina djeca nastavljala školovanje?
piše u novinama da ih je prošle godine svega 7 prošlo prijemni (14 ih se prijavilo)
Posljednje uređivanje od Vrijeska : 02.04.2022. at 11:21
Ne znam gdje, ne znam puno o tome.
Koliko sam površno čitala ne mogu se tek tako upisati u normalni srednjoškolski program.
To mi se čini prilično nezgodno, posebno za djecu koja su strani državljani.
Hoću reći da vidim argumente s obje strane.
No, kako se radi o samo 20 ili čak 14 djece taj problem me bas i ne zanima previše.
Pa problematično je svima cija djeca su možda htjela upisati srednjoskolski IB a nisu imali pojma da odjednom neće biti njihova djeca ravnopravna nego će se smanjiti broj mjesta na koja mogu konkurirati i to za otprilike pola.
IB je dobar program za sve koji misle kasnije vani nastavljati studij.
Djeca iz naših "običnih" škola bez problema mogu nastaviti studij vani ukoliko znaju jezik. Odnosno moraju ostvariti odgovarajući rezultat ispita iz stranog jezika. Ovi iz IBa ne moraju na test iz engleskog
Upravo tako naši polažu ispit iz engleskog, frend od mog velikog je na jednom faksu u uk
Ako sam dobro shvatila iz članka, sada je takva mogućnost uvrštena u najnovije izmjene pravilnika.
Pitam se zašto.
Niti ja ne razumijem zašto bi 'ta' djeca imala pravo na izravan upis.
Ako polože prijemni kao i svi drugi - onda ok.
Za djecu diplomata: oni su tu ionako najviše tri godine, a često i kraće, dakle samo će 'proći' kroz naš obrazovni sustav. Ne znam koliko je njima bitno da prođu baš kroz MIOC, tako da mi je taj argument bezveze...
Kaže ravnateljica da su se neki čak morali vraćati u domicilnu zemlju jer djeca nisu imala mogućnost nastavka školovanja po IB programu... ne znam, nekako mi ne drži vodu da bi baš to bio jedini razlog nečijeg odlaska iz Hrvatske.
Mislim da se diplomati i te kako dobro raspituju prije dolaska ovdje o svim mogućnostima školovanja, dakle i da znaju na što dolaze...
Uostalom, kao što i Vrijeska kaže postoje i druge škole...
Nekako mi je to isforsirano...
Krenulo je od tog da učenici IB OŠ imaju direktan upis u IB SŠ. Po tvom nema nikakve veze moj komentar, a meni ima veze s ovim kaj se piše zadnjih par postova.
Koja je razlika u programu Matije Gupca i vedrih obzira, osim kaj je vedri obzir britanska škola i skoro duplo skuplja ?
Vedri obzor trebalo je gore pisati
Je, vazno je da djeca diplomanata imaju direktan upis za razliku od djece sa teskim ostecenjima zdravlja koja uredno, bez ikakve prednosti moraju na upise sa zdravima.
I to ne upis u elitni program, nego bilo koji program nakon kojeg mogu imati mogucnist zaposlenja obzirom na svoje zdravstveno stanje.
Bright Horizons nije u IB sustavu.
Iz popisa učenika IBa ne bi se reklo da je na njemu puno djece diplomata.
Možda do sad nije, ovo je priča za budućnost
Pa dobro, postoje i hrvatski diplomati.
Na primjer, ex predsjednica države.
Možda je rješenje da upis bude garantiran samo djeci diplomata.
Pa njena djeca su upravo bila u tom programu, dok je ona bila vani
A zašto i ta djeca diplomata ne bi polagala ispit? Ili je samo pitanje u lovi?!
Posljednje uređivanje od jelena.O : 03.04.2022. at 10:28
Koliko razumijem, nakon (našeg) 2. srednje svi IB-ovci ionako moraju polagati prijemni za DP (zadnje dvije godine školovanja). Sustav "grupiranja" razreda im je drugačiji, a u nas je taj IB nakaradno uveden - jedan dio u jednoj, drugi u drugoj školi.
Rješenje bi bilo da si OŠ M. Gupca dogradi prostor pa ima kompletnu IB vertikalu do 18. godine.
Ali onda bi i 15. gimnazija ostala bez prihoda.
Mogli bi rekli su da imaju još dve učione viška
Kaj je DP?
Posljednje uređivanje od jelena.O : 03.04.2022. at 15:31
Ne moraju polagati prijemni ona djeca koja u prve dvije godine (prvi i drugi IB srednje) ostvare rezultat koji im daje direktan upis (to čine ocjene i završni ispiti na kraju prve dvije godine).
Svi ostali moraju polagati prijemni za upis u 3.srednje, tj. IB treći srednje.
Provodi li se to i u Miocu, prijemni nakon drugog srednje?
Ne, ne!
To je samo za IB program.
Hm...pokušavam ovo sagledati sa svih (zainteresiranih) strana. Znači, MIOC bi zadržao IB, ali ne bi poštovao međunarodnu IB vertikalu prema kojoj za prijelaz iz njihovog Middle Year Programme 3 u MYP 4 nije predviđen prijemni ispit? (to je, koliko sam shvatila, po našem upravo prijelaz između 8.r. u 1. srednje).
Uveden je prijemni zbog velikog broja zainteresiranih. Prošle godine je prijemni nosio 5 bodova, a djeca koja su pohađala OŠ na engleskom jeziku imala su u startu plus dva boda, a prijemni im je donosio još tri.
Izgleda da sad poštuje međunarodnu IB vertikalu jer ta djeca nemaju vise prijemni.
Šteta sto se ne otvori vise takvih škola kad je tolika navala…
Imaju ako u prve dvije godine ne zadovolje kriterije. Trebaju učenjem ostvariti ocjene i dobro napisati završne ispite kako bi izbjegli prijemni za treći razred.
Inače idu na prijemni.
Ovo gore je odgovor za Mimu
Ako je tako, onda se postavlja pitanje kako učenik koji zaista doseli iz inozemstva (prethodno školovan u IB MYP) može položiti prijemni ispit za naš 1. srednje IB u Miocu ako dolazi u konkurenciju 100 izvrsnih hrvatskih matematičara, a inače u zemlji iz koje dolazi uooće ne bi morao na prijemni jer u tom uzrastu prijemni nije ni predviđen? Tu su stranci zbilja diskriminirani jer ako ne prođu MIOC prijemni (kao dosad), teško mogu upasti u državnu gimnaziju kad nisu imao kemiju, fiziku i biologiju na razini koja je u našim OŠ.
Ako su IB škole zamišljene da omoguće mobilnost, onda su ta mobilna djeca zaista diskriminirana.
Samo, problem je što kod nas ima hrpa naših kojima je fancy upisati klinca odmah na početku školovanja u IB.
Kada bih baš čačkala mečku, napisala bih da zapravo domicilni Hrvati upisom u IB MIOC (nakon hrvatske OŠ) oduzimaju mjesto doseljenicima ili strancima jer upadaju u vertikalu iz koje nisu došli. Nemojte me sad kamenovati, samo naglas razmišljam.
Stanovnicima HR nije potreban IB da bi studirali u inozemstvu.
Zapravo je sve to naopako postavljeno.
Pa iako hrvatskim srednjoskolcima ne treba IB za upis na strani faks svakako imaju koristi od školovanja na taj način a ne na način naših srednjih škola. Znaci ako netko zna unaprijed da ide studirati van može se odmah poštediti hrvatskog gimnazijskog programa i mature u zamijeniti to nečim kvalitetnijim i modernijim![]()
Mislim da podcjenjuješ srednjoškolsko znanje iz naših škola
Posljednje uređivanje od NanoiBeba : 03.04.2022. at 20:34
Imate neke argumente za to osim da je modernija škola i da ranije počnu obrazovanje na engleskom?
Iz nekih predmeta, djeca u hr. školama dobiju odlično predznanje. Odnosno sve ovisi o tome kaj dijete želi studirat i koji predmeti mu za to trebaju.