Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
E, sad, dolazim i na ono što MC kaže, zašto i to mišljenje i kritiku ne izražavamo dovoljno glasno, zašto nema neke jače "pobune" u situaciji kad se ne slažamo?
Pa možda zato što negdje u dubini duše osjećamo da bi stvarno trebali imati toliko obraza da ne kritiziramo "tuđu kuću" jer da je stvarno naša, da smo tamo stalni posjetitelji, možda bi s više žara mogli reći- gle, i ja sam dio toga, aj, nemoj mi, molim te, stavljati u usta ono što ne mislim.
Ovako, ni simo ni tamo, nit sudjelujemo nit se glasamo. Pošteno.
Ovo je samo moja "nategnuta" teza, naravno da dopuštam kontriranje i pobijanje i svakakva mišljenja.
Polazim od sebe. Kad sam gore nabrajala zašto mi danas jako odgovara baš ova KC, ne povijesna jer bih se tada nemali broj puta istinski prepala, nego ova danas, jedan dio se odnosio baš na to da me nitko ni na što ne tjera, ne povlači za rukav, dođem, odem, nema potjere, nema vrbovanja, čak se i uvrijedim ako mi netko kaže da bih trebala nešto malo više, češće, revnije, više u skladu s deklarativnom vjerom.
Znam da nema toga u nekim drugim religijama, samo se ti izjasni javno protiv nečega u vjeri ili prijeđi na drugu vjeru, nastradao si, ili će te bar progoniti bivši "suborci".
Došlo mi u mozak kako mi tu komociju i slobodu baš lijepo koristimo.
Mislim, drago mi je zbog toga, drago mi je da imam slobodu, zbog svoje "fobije učlanjivanja" i prozivanja, ali ovo me je sve potaknulo na misao koliko slabo sudjelujem u svemu.
Ne znam jesam li uspjela pojasniti odmah na prvu što sam mislila i zašto sam ove dvije stvari povezala, možda nisam, ali probat ću kasnije dodati i precizirati jer obično u startu bude nejasno, netko se nađe prozvan pa reagira, pa se poslije "razjašnjavamo", navodimo primjere i sl.

Mislim da su te ocjene o tome da unutar Crkve nema kritike paušalne - kritike ima, a drugo je što ona možda ne odgovara nečijim očekivanjima.

Rekla bih da "pacifikacija" i "ušutkanost" nije rezervirana samo za vjernike, za njih čak možda i manje nego za većinu, ali ne bih sada širila temu na to.

Poznato je da i među samim svećenstvom i redovništvom postoje razlike i odatle također dolaze kritike. Samo jedan primjer, ako netko poznaje izdavačku djelatnost KS, zna koliko kritičnosti i promišljanja tu postoji. Što se tiče nas laika, razlozi su po mome mišljenju strukturalne prirode - proizlaze iz pozicije laika u Crkvi. Ta pozicija se sada mijenja, nedovoljno brzo, ali se mijenja i naš glas postaje važniji i glasniji nego što je prije bio. Dugo nas nije nitko ništa pitao, pa smo se navikli na šutnju, ali to se mijenja. Glasovi postoje - pogledaj samo vjerski tisak, radio, brojne tribine, rasprave, razne udruge građana- vjernika. Drugi razlog je isto organizacijske naravi - naime, ako samo dođemo u crkvu kao u servis i odemo doma ne sudjelujemo u životu zajednice i time gubimo priliku za kritiku. Svoje mišljenje se ne govori na misi nego u životu zajednice. Svatko od nas trebao bi se angažirati u životu vjerničke zajednice i Crkve i unutar svoje profesije, prema mogućnostima. Mislim da bi kršćani trebali biti radikalniji kritičari ovoga svijeta, a mi smo često premlaki.

Drago mi je da si progovorila o slobodi, jer ja isto tako doživljavam našu vjeru i Crkvu - kao mjesto slobode. Svatko tu može naći svoje mjesto na način kako mu/joj odgovara. U temelju naše vjere je sloboda i to je divno. Ovo što ti kažeš doživljavam i ja - osjećam poziv i dobrodošlicu, ali ne i vrbovanje, nagovaranje, prozivanje. Osjećam se vjernicom, ne "aktivistkinjom" u koje sam, pretpostavljam, ubrojena. Sudjelovanje u vjerskom životu i vjerskoj zajednici nije aktivizam - mislim da je aktivizam kada se vjera poveže s politikom. To je isto legitimno, ali mislim da nije slučaj ni kod koga od nas ovom forumu. Za sebe kažeš da ne sudjeluješ - ja imam drugi dojam - sudjeluješ djelovanjem u svojoj obitelji, u svojoj zajednici, spremna si na dijalog, tolerantna, razmišljaš kritično. Što možeš dalje od toga, to ti znaš. Treba krenuti od sebe, osvrnuti se, odgovoriti sebi na pitanje što ja mogu učiniti i krenuti u to.