@Noa, pa ne zalažem se ja da se na tom godišnjem testu polažu nepotrebni zadaci i da se bubaju besmisleni podaci.
Ja bih to rešila jednostavnije, iz svakog testa koji je rađen u toku godine uzeti po jedan zadatak sa promenjenim brojevima, imenima... Nikakva specijalna drama.
Ne vidim kakve bi to naročite troškove prouzrokovalo.
A što se tiče upotrebe kalkulatora, ja mislim da nije cilj matermatike da ti zaista znaš koliko je 3.567.456/45.342 nego da je jedini cilj matematike da decu nauči logičkom mišljenju, a da bi mogao ispravno da razmišljaš moraš razlikovati jedinice od hiljada i vežbati mozak računskim operacijama.
U starijim razredima, ciljevi su dalji, i pretpostavlja se da si savladao elementarnu aritmetiku, a onda ti kalkulator pomaže da ne gubiš vreme na to da dobiješ tačan rezultat, a cilj je da mozak dalje vežbaš uz binome, polinome, proporcije, kvadratne jednačine ili šta sve već sve uči u starijim razredima.
Svojim postovima mogla bi navesti nekog na pomisao da udžbenik nema veze s planom i programom.
Hajdi je to lijepo rekla:POVLAČENJE UDŽBENIKA I PRIPADAJUĆIH DOPUNSKIH NASTAVNIH SREDSTAVA Članak 27.
(1) Udžbenik i pripadajuće dopunsko nastavno sredstvo može biti povučeno iz uporabe:
– ako nije usklađen s nacionalnim i predmetnim kurikulumom...
A što se tiče upotrebe kalkulatora, ja mislim da nije cilj matermatike da ti zaista znaš koliko je 3.567.456/45.342 nego da je jedini cilj matematike da decu nauči logičkom mišljenju, a da bi mogao ispravno da razmišljaš moraš razlikovati jedinice od hiljada i vežbati mozak računskim operacijama.