Ali ja sam prof, kolegica ti. Iako ne vidim kako to mijenja stvari.
Ali ja sam prof, kolegica ti. Iako ne vidim kako to mijenja stvari.
I ne umišljam da mogu sa stopostotnom vjerojatnošću utvrdit sve lažnjake, one sporadične pogotovo. Niti da itko od kolega može. A možda samo nisma upoznala takve kao ti.
Pa djeca sama kažu, uzasno ih to vrijeđa. Tebi ne? Kolege međusobno komentiraju. Vi ne? Razrednici dotičnog lažnjaka se tuže na roditelje tog učenika i na lažne ispričnice. Kod vas ne? U rubrici kod svih predmeta pišu izostanci. Kod vas ne?
Inače, ja nemam takvih problema (bar mislim tako) jer odmah glasno i jasno kažem da nema naknadnih testova. I priča završena.
To što ja naknadno dam par zadataka u nekom od sljedećih testova (iskreno se i ne sjećam kad sam to zadnji put napravila), nikom ne smeta. jer nema TOG STAROG-NOVOG testa. I izostanci svedeni na minimum. Ucenici potvrdili da im savršeno odgovara sistem.
To sve vrijedi za one koji to ponavljau do besvijesti... a oni koji to naprave par puta godišnje? Mislim ima i takvih... Za takve i kad sumnjam ne mogu biti sigurna...
Ali i za one koji to ponavljaju do besvijesti mislim da je pravedno dati im pisani test. To su djeca, i ako su dosad tisuću puta varala i izostajala, mislim da zslužuju šansu, svaki put nanovo. Nije mi u redu dijete od 10, 12, 15 ili 17 godina obiježiti kao lažnjaka i neati mu istu šansu...
Par puta godišnje na nekoliko predmeta je teže otkriti. Ali opet se sve vidi (izostanci s testova pišu u rubrikama). i opet učenici znaju (jer se ti lažnjaci znaju blesavo hvaliti da su izmarkirali test) Ali par puta godišnje na jednom predmetu je potpuno jasna slika.
Ma mislim, ti govoriš o podršci lažima, a ja o prilici djeci. To ti je zapravo osnovna razlika. Ono to su djeca, nisu to lašci.
Pardon. Ti daješ podršku lažljivoj djeci i roditeljima. Ja ne. Eto razjasnili smo.
Ma daj, molim te... Dajem podršku lažljivoj djeci pismenim ispitima... Stvarno svašta...
Pa da. Šalješ poruku da je u redu lagati jer će dobiti i drugu šansu.
opet ja - davala se podrška ili kažnjavalo, ali nitko se ne bavi uzorkom, nitko ne razgovara niti s djetetom niti s roditeljima o tome što se dešava. Zar to stvarno nije posao škole (one odgojne ustanove)? Čiji je posao?
Ma razgovara se s roditeljima i s djecom, ali kad netko nije spreman čuti ne može se puno. I naravno, kad netko nije cijenjen i plaćen adekvatno, onda mu i nije naročito stalo da ga se čuje. I zato je činjenica da je prosvjeta ovako plaćena velika šteta ne nama sada, već našoj djeci za dvadeset godina.
Evo, ja sam pokušavala razgovarati s jednim ocem čija je kći u 7. razredu uredno izbjegavala pisane provjere iz mog predmeta. Dobila sam prijetnju inspekcijom jer "lažno optužujem" dijete čovjeka koji se borio za Hrvatsku te ima PTSP!?!
Jedino pozitivno iz tog razgovora je što je mala iznenada počela dolaziti na testove.
Nije problem u djeci :/
Nažalost, ali zbilja je najveći problem upravo u roditeljima... Radim sa ljudima i nebrojeno puta sam čula od roditelja (čija djeca idu u razred sa mojom), kako "ga je pustil da ostane doma, jer nije učil"... Zaista ne znam kako stati na kraj takvim RODITELJIMA, jer kasnije kada djeca stasaju, vjerojatno će primjenjivati iste sheme... I dok sam ja bila školarac postojala su i takva djeca i takvi roditelji, markiralo se kada se stiglo, ja se osobno zbog toga nisam osjećala ugroženo niti mi je bilo krivo što je netko ostao neocijenjen, a ja sam se na testu, eto, pojavila. Ali ponavljam, kod nas je praksa da se testovi pišu naknadno, nije bilo slučajeva da dijete ostane neocijenjeno.
A što se same profesije profesora (ili učitelja) tiče, to je profesija o kojoj sam sanjala još kao mala djevojčica, ali me moj mudri tata uvijek "plašio" da su oni potplaćeni pa da bolje idem u drugu branšu... Sigurno nije tako nešto govorio bez razloga. Apsolutno skidam kapu učitejima i profesorima, rad sa djecom, a pogotovo adolescentima i pubertetlijama, pri čemu često moraju ispravljati nakaradne obrasce kojima se toj djeci usađuju putem "kućnog odgoja" za mene osobno je posao vrijedan divljenja!
Stvarno zvučiš naivno ko francuska sobarica! Barem bi ti mogla shvatiti da iza takvih lažnih roditeljskih ispričnica stoje mnogo bazičniji stavovi prema obavezama i životu općenito i da ih je jako teško mijenjati.
Naravno da se razgovara o izostancima s djetetom i roditeljem. Roditelji ti obično lažu u lice ili se deklarativno slože a u praksi nastave po svom.
Osobno mislim da u pojavi lažnih roditeljskih ispričnica svoj dio odgovornosti ima i škola (odnosno školski sustav u cjelini), ali ne u ovom dijelu oko načina ispričavanja, provjere ispričnica itd. Naime lažne ispričnice su - između ostalog - posljedica nepostojanja kriterija ocjenjivanja (na državnoj razini) za svaki predmet, selekcije učenika za SŠ isključivo na temelju ocjena te neprimjerenih nastavnih programa za neke predmete.
E sad, nismo spomenuli još jednu kategoriju lažnih ispričnica koje se javljaju još ranije - u razrednoj nastavi, a prethode ovim izostancima u dane pisanih provjera.
Lažne ispričnice često pišu roditelji (često iz jednoroditeljskih obitelji) koji se teško nose s obavezama na različitim planovima, pa u dane kada su oni iz nekog razloga indisponirani jednostavno ostave dijete kod kuće i napišu ispričnicu.
.... i sve mi se čini da bi opet trebalo podijeliti temu![]()
znala sam da ces me zaskocit
ali i ja radim s ljudima, odraslima, malo slozenijom populacijom nego sto je to prosjecni hrvatski roditelj....koji se zale svima redom - svim pravobraniteljima po redu, sudovima, sve do Strasbourga...ali to nas ne sprečava da radimo svoj posao i daleko smo od francuskih sobarica.
Kaze Šuška - jednom je razgovarala i dobila prijetnju inspekcijom. Pa što? Dijete je na kraju počelo dolaziti na ispite, što znači da si Šuška to odlično obavila. I, ja ne mislim da je to isključivo posao profesora ili razrednika, tu bi trebali imati veliku pomoć stručne službe.
da, moram opet podijeliti temu
Ne podcjenjujem ja populaciju s kojom radiš, dapače skidam kapu! Ali bojim se da ti jako podcjenjuješ "prosječnog hrvatskog roditelja"
Zapravo možda se i ne radi o podcjenjivanju dosta vas (ti, cvijeta, mima, sirius....) pišete iz vlastitih cipela pa onda (neopravdano) generalizirate na sve.
Neda mi se sada tražiti (ali hoću ako inzistiraš) na prošloj stranici si napisala da je dovoljan jedan ozbiljan razgovor stručne službe sa roditeljem autorom lažnih ispričnica da bi se njegovo ponašanje promijenilo u poželjnom smjeru. Možda bi tako išlo s nekom od vas koje tu pišete.
Ne znam kako je drugdje (mnoge škole imaju samo pedagoga) no u mojoj školi se upravo stručna služba bavi roditeljima koji odskaču u (negativnom) smjeru. Od onih roditelja koji nemaju potrebu uopće doći u školu, do zahtjevnih na razne dr. načine. Pritom se ne odustaje pred prijetnjama bilo čime (pa kad se i one realiziraju). U nekim ekstremnim slučajevima to zaista izgleda ko rat roditelj-škola na duge staze.... i nisam sigurna koliko je rezultat na dobrobit djeteta. Odnosno ako je na dobrobit, obično je sa velikim vremenskim odmakom.
Ono što meni jako fali je nikakva stvarna pomoć od strane CZSS i školske medicine, znam da su svi prezaposleni i kadrovski potkapacitirani, ali u ovoj priči s roditeljima škola je sama.
zanima me kolko će osnovnihškola radit u slijedeći perak, jer sam čula najavu da naša neće, moje je mišljenje da i zaj dan ipak trebali radit da se bar malo olakšaju neodrađeni dani
Kod nas su se ravnatelji unutar gradske četvrti kojoj škola pripada, prije početka školske godine dogovorili što će se sve spajati.
No istina štrajkalo se različito, u dvije nama najbliže škole nije se uopće štrajkalo, u trećoj se štrajka valjda još i danas a kod nas je štrajk bio samo u petak.
Školska godina mora imati 175 radnih dana, ova ima cca 180, tako da još nije frka. Ne bude li nepredviđenih štrajkova i drugih nepogoda najvjerojatnije neće uopće biti potrebe za nadoknađivanjem.
ova rasprava casa, perla
nema veze sa štrajkom
ali postavljam pitanje o neujednačenosti kriterija
pretpostavimo da obje predaju isti predmet
"važni" predmet, koji se boduje za upis u srednju
kod jedne će muljator imati priliku pisati naknadno test i bolje se pripremiti
kod druge će bolesno dijete ostati neocjenjeno, možda mu usmeno odgovaranje ne ide tako dobro kao pismeno
djeca nisu u jednakim situacijama
mislim da bi se trebao donjeti pravilnik na nivou države
ako dijete ne pristupi ispitu što se radi
piše isti test, naprave se novi testovi, ili odgovara
ali da za sve vrijedi isto
Ajme užas još jedan pravilnik koji će ujednačiti situacije!
zašto užas?
meni je užas da ovisi kako ti padne grah
kojeg profesora ćeš dobiti
znamo da nisu svi jednaki
ne može se propisati da svi jednako kvalitetno predaju
ali način ocjenjivanja bi se trebao propisati
s obzirom na strajk, kod nas nece biti spajanja ni 9.10, ni onaj petak koji je uz tijelovo, potom jos jedan koji je planiran kao nenastavni, a obicno je to onaj zadnji pred bozicne praznike. na taj nacin ce se nadoknaditi strajk. na taj nacin ce se izbjeci rad subotom. sto mene i moje ukucane jako raduje.
Mislila sam u prvom redu na mimu koja kaže da se rješavaju posljedice umjesto uzroka.....
A i inače sam mrvicu alergična na razne pokušaje "ujednačavanja" svega i svačega po školama. Treba neke bazične stvari definirati i pokušati ujednačiti, ali brate mili ne pretjerivati.
Sjetimo se samo pokušaja (tvog omiljenog ministra) ukidanja malih škola na otocima i malim mjestima u ime ujednačavanja standarda rada.
nije površno
samo mislim da nije u redu da strada dijete koje je bilo bolesno, radi nekih muljatora
Iz perlinih postova nisam nigdje procitala da kod nje bilo tko stradava.
pa strada onaj tko je bio bolestan pa nije imao prilike biti ocjenjen
neka mu se to dogodi dva puta u polugodištu, nije baš zgodno
inače se danas osjećam neshvaćenom na forumu![]()
no@, slažem se da bi i czss i školska medicina tu trebali puno vise uskakati, iako ce sada kolege iz socijale skociti (ima li tu koga?) s time čime se oni sve trebaju baviti (i bave se stvarno svime, ja jedino nikako skiziti cime se skolska medicina bavi cijelu skolsku godinu).
S ovim "jednim ozbiljnim razgovorom" nisam htjela relativizirati stvari, imala sam pred ocima sinov osnovnoškolski razred za kojeg sam uvjerena da bi za svakog roditelja bio dovoljan "jedan razgovor". Oni su imali jednog klinca koji bi povremeno ostao doma "jer je umoran, šmrkav u 8. razredu i sl....) ali njegovi roditelji stvarno nisu ni neradnici ni dangube, riječ je o klasičnom primjeru permisivnih roditelja, mame, koji su uvjereni da klincu zbog toga nece biti nista...
Posljednje uređivanje od Bubica : 04.10.2015. at 18:04
što bi tu školska medicina trebala?
bolesno dijete ne ide k njima
i sad ja ne budi lijena odbila sam od školske štrajk, pa 9.10, i petak uz tijelovo i ispada baš famoznih 175 dana, s time da kod nas običavaju uzet još slobodni dan za Dan kruha ( to su najavili), pa za Božićnu predstavu ( to nisu najavili, mada iskreno na početku nisu najavili ni 9.10, ali mi je danas klinac reko da im je raska rekla da su slobodni u petak), i to je onda 172-3 dana
Posljednje uređivanje od jelena.O : 04.10.2015. at 18:13
haha, nisam bila skuzila da se rasprava vec povela
kako sam ja shvatila: "nebolesni-varalice" usmeno odgovaraju (tj. nemaju priliku pisati test), a "dokazano bolesni"? na slijedećem testu dobe nekoliko pitanja iz prošlog gradiva? Ne znam dobe li jednu ili dvije ocjene.
Peral, nemoj se ljutiti, ali mi kao roditelji, ako ne i neki s istim ili bliskim profesijama, naprosto nemozemo odoliti na javnom forumu secirati ovakvu ili bilo koju drugu praksu
ne bih rekla da se dijele muljatori od bolesnih
svima isto
nema pisanja testa
Perla svojim đacima priprijeti razrednim ispitom u slučaju čestih izostanaka sa pismenog, pa joj đaci ne markiraju testove, tako da je ovo što ona piše da radi u ovom ili onom slučaju zapravo kibidabi jer i sama kaže da nije nikog slala na razredni ispit. Meni je samo nepisanje ispita nakon izostanka čudna kazna, više mi djeluje kao nagrada ili postizanje cilja.
Može li mi netko objasniti kada se u predmetnoj nastavi može pisati test naknadno? U razrednoj nastavi postojala je skupna dodatna i dopunska ili bi učiteljica jednostavno ubacila bolesnika u kabinet pod satom SRZ-a (tad im još ne pada na pamet prepisivati sa šalabahtera). Mislim, i u predmetnoj nastavi postoji dopunska/dodatna, ali samo iz 2 predmeta.
kaže V za vrijeme sata, da bi taj koji piše sjeo sam u zadnju klupu i pisao dok bi oni nešto drugo radili, novo gradivo
idealno za one s poremećajem pažnje.
ježi ga, ako ja razumijem zašto kažnjavati dijete koje je bolesno
Bome, ja sam uvijek bila odlikašica pa bih svejedno mogućnost da ne pišem test iz dijela gradiva smatrala za nagradu.
Dapače, i nagradili su me tako par puta tijekom školovanja.
sto i kako bi rekli?
znaci prvo škola mora posumnjati da se radi o laznom bolovanju
onda bi valjda trebalo razgovarati s učenikom i roditeljima
nekako je za očekivati da bi se tu situacija rijesila, ako ne
onda provjeravati kod liječnika primarne zdravstvene zaštite
gdje tu školski upada?