Pokazuje rezultate 1 do 50 od 297

Tema: Kako se nositi s disleksijom djeteta?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Ozujak avatar
    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    218

    Početno

    Pozdrav mame, tate,
    kad god imam nekakav nerješiv problem s djecom, odnosno kad dođem u slijepu ulicu, dođem ovdje na forum i čitam.. svaki put mi pomogne.
    Ne nalazim po temama, pa da pitam:
    Da li je tko probao sa svojim disleksičarem :
    - ČiPi program u Varaždinu. (https://www.valmod.com/valmod-cipi-p...pisanje-6-dana)
    - I da li je tko probao od vas REI metodu? (http://www.knjigapsi.hr/disleksija/)
    Što mislite o tome? Ima li smisla?
    Hodamo kod logopedice i divna je, ali nekako mislim da ćemo kod nje ići do 18. godine..

    edit: sada vidim da sam u rubrici 6-9 godina.. moj ima (sad će) 12.
    Posljednje uređivanje od Ozujak : 04.02.2020. at 15:01

  2. #2
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Ozujak prvotno napisa Vidi poruku
    Pozdrav mame, tate,
    kad god imam nekakav nerješiv problem s djecom, odnosno kad dođem u slijepu ulicu, dođem ovdje na forum i čitam.. svaki put mi pomogne.
    Ne nalazim po temama, pa da pitam:
    Da li je tko probao sa svojim disleksičarem :
    - ČiPi program u Varaždinu. (https://www.valmod.com/valmod-cipi-p...pisanje-6-dana)
    - I da li je tko probao od vas REI metodu? (http://www.knjigapsi.hr/disleksija/)
    Što mislite o tome? Ima li smisla?
    Hodamo kod logopedice i divna je, ali nekako mislim da ćemo kod nje ići do 18. godine..

    edit: sada vidim da sam u rubrici 6-9 godina.. moj ima (sad će) 12.
    Pozdrav i tebi!
    Teško je tu dati bilo kakav savjet, jer teškoće čitanja su individualan problem i ono što je bilo djelotvorno za moju djecu ne mora nužno pomoći i nekom drugom...
    Mi smo u Zagrebu, ali imam rodbinu u Varaždinu i posredno sam doznala da je Valmod odličan kabinet. Prof. Darko Novosel je bio naročito uspješan u rješavanju problema mucanja, a njegova kćer Tatjana bavi se ovim područjem koje tebe zanima. Ako se ne varam (informacije su mi stare više od 10 godina), ona je prva u Hrvatskoj bila Brain Gym licencirani trener. Ne znam kako to opisati, ali Brain Gym je skup metoda i vježbi koji služi koordinaciji moždanih polutki, što pomaže mnogim ljudima s teškoćama čitanja. Meni Varaždin nije bio pri ruci da odemo tamo na terapiju, pa smo se orijentirali na Suvag, ali da smo mogli - svakako bi odvela dijete onamo.

    Nije to čarobni štapić, ali na tvom mjestu - svakako bih otišla barem na jedan pregled i konzultacije. Nadam se da će ti se javiti netko s direktnim iskustvom.

    Moji sinovi su sad već odrasli (maturant i student). Njihove teškoće nisu nestale, ali su djeca uredno uspjela razviti kompenzacijske metode. To je ovo što sirius kaže - ne možeš ti osobu s disleksijom naučiti čitati, jer njihov mozak drugačije prepoznaje stvari, ali logoped koji zna te stvari može ih uputiti što sve trebaju isprobati i vidjeti da li im odgovara. Nekome pomaže kartončić za markiranje teksta, nekome (mojoj djeci) ravnalo položeno na tekst radi lakšeg fokusiranja, nekom je dovoljno slijediti tekst prstom... Kod nekih možda ni to ne pomogne, ne znam.

    Materijal s linka za REI metodu pronašla sam davno na internetu i sad se toga prisjećam kad vidim, ali nisam se potrudila ući dublje u to. Meni to izgleda kao skup metoda koje si je netko sam smislio za prevladavanje svojih teškoća. To neće upaliti kod svakoga, ali može se isprobati... Upravo to svaka osoba s disleksijom radi, svjesno ili nesvjesno, traži metode koje daju najbolje rezultate.

    Za utjehu - tek sada kad je tvoje dijete napunilo 12 godina, dolazi u fazu kada aktivno i samostalno može početi tražiti metode koje mu odgovaraju. Logoped je tu od velike pomoći jer predlaže razne metode i zna više što se uopće može isprobati. Bitno je djeci objasniti da ne uče svi na isti način i da su sve te metode ok. Ja sam imala većih problema objasniti to učiteljici mlađeg sina nego svom djetetu. S druge strane, učiteljica starijeg sina je sama prepoznala problem i aktivno predlagala rješenja. I danas sam joj zahvalna, jer mi je to pomoglo za oba sina, ne samo kod onoga koji je bio njezin učenik.

    Moji sinovi i danas imaju visok faktor greške (čitaju napamet, nemaju brzinu, mlađi ne može čitati titlove filmova nego sluša originalni jezik, engleski i njemački). Što se tiče školskog gradiva, ima puno opcija - ppt prezentacije su nam se pokazale boljima od udžbenika (sami su to radili), mentalne mape za neke stvari, plakati (npr. za automatiziranje tablice množenja) itd.

    Moj L. je volio audio materijale i tako je savladao cijelu gimnazijsku lektiru, a E. koji je u ranoj mladosti imao značajne teškoće fokusiranja vida, od malena u školi mobitelom fotografira ploču i doma prepisuje u bilježnicu, polako i s pažnjom. On ne može ni danas prepisati s ploče, ali ovako to dobro funkcionira. Na zadnjem pregledu za prilagodbu državne mature pokazalo se da su mu teškoće znatno ublažene. Nismo to uopće očekivali, ali vidim ja i sama da je on ok. Odličan je učenik (a nije tako bilo do kraja 1. razreda srednje škole), točno zna što želi i kako to postići. Nadam se da ćeš imati slično iskustvo sa svojim djetetom. Sretno!

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •