Čokolada, Prema članku iz 24 sata, i X. PM uvodi prijemni (to je onda tih 7).
https://www.24sata.hr/tech/zagreb-ca...i-ispit-825394
Kako ova profesorica iz X gimnazije tvrdi da moraju upisati više djece kad im zadnji upisani uopće nema 80 bodova.
Ispada da od prirodoslovnih samo Kuslanova i 13. nemaju prijemni.
"Mi" koji smo se riješili srednjoškolskog obrazovanja možemo otići zapalit svijeću na Kamenita
Ha, ha, genijalno, znači ovo su preventivni prijemni.
Jasno mi je da MIOC koji je godinama imao ogromnu navalu mora imati prijemni ispit, ali ove druge škole nemaju opravdanja.
I niko ništa, svi će to prihvatiti, mnogima se i sviđa, a djeca neka idu na pet prijemnih u danu. I po mogućnosti na pripreme cijelu godinu.
Veli mi klinka kak iduće godine misli upisati dodatnu u školi ako će je bit iz nekih izbornih predmeta za eventualnu maturu, baš me zanima dokle će je to držati
Posljednje uređivanje od jelena.O : 30.03.2022. at 15:23
Evo konačnog Pravilnika, tko želi čitati:
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/...03_39_482.html
Bez pažljivog proučavanja, rekla bih da nisu uzeli u obzir ništa od prijedloga iz javnog savjetovanjaA evo i nekih komentara MZO na pristigle prijedloge:
O mogućoj koliziji s datumima prijemnih ispita:
O ukidanju zdravstvenih bodova:Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Provedba prijamnih ispita nije obvezna, nego ih škole koje to žele mogu provoditi, uz prethodnu suglasnost MZO. I do sada su pojedine škole provodile prijamne ispite, budući da te škole koje imaju značajno veći broj prijava od slobodnih mjesta. Također, u te škole prijavljuje se velik broj učenika s najvišim brojem bodova te je prijamni ispit jedan od načina njihovog rangiranja, u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju. Škole su dužne u natječaju za upis izvijestiti učenike o kalendaru polaganja prijamnih ispita.
Imam dojam da je javno savjetovanje služilo ničemuZahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Uzet ćemo u obzir da učenici s težim zdravstvenim teškoćama koji su osnovnu školu ili dio osnovnoškolskog obrazovanja završili prema primjerenom obliku obrazovanja ostvare pravo preliminarnog rangiranja. Izmjenama i dopunama Pravilnika učeniku koji se školuje u otežanim uvjetima obrazovanja temeljem kojih je ishodio navedenu dokumentaciju, ne ukida se tzv. poseban element vrednovanja za upis u željeni program obrazovanja, nego učenik ostvaruje mogućnost na prepoznavanje i prednost, odnosno pravo na poseban element vrednovanja ako se nalazi na zadnjem mjestu ljestvice poretka i ima isti broj bodova kao kandidati koji ne ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja.![]()
Pa svojedobno su neke prijedloge i uzimali u obzir. Ovo sad je stvarno bilo kao za šminku.
U 21. stoljeću valjda se može organizirati da sve škole istog programa (npr. PM gimnazije ili opće gimnazije) imaju isti prijemni u isto vrijeme, da djeca pišu jedan prijemni, da se napravi prilagodba za djecu kojoj je potrebno, a da se onda bodovi s prijemnog unesu u sustav za sve prijavljene škole.
Zavisi koliko ima volje za tako nešto?!
Predviđam da će sad biti prelijevanje 5.0 u opće a onda će i opće iduce objaviti prijemni. Negdje sam pročitala da je I. već najavila i za opći program. Na kraju će bit kao u moje doba, prijaviš par skola sve imaju prijemni, ako ti se preklope termini odaberes koja ti je važnija.
U moje doba je isto bilo priprema za prijemne, da skole imaju pravo vanjsko vrednovanje možda bi radile kvalitetnije i bilo bi manje potrebe za tim.
A inace naravno da se može organizirati jedinstveni test znanja kao prijemni, ali onda bi država i neka agencija trebala preuzeti odgovornost i posao, ovak se fino spusti posao na skole pa nek se snalaze. Klasika.
To zvuči kao čista utopija. Za početak, svaka od tih gimnazija koje uvode prijemni htjet će da prijemni ispit prilagode svojim kriterijima i zahtjevima u školi. MIOC se sigurno ne bi zadovoljio "običnim" prijemnim iz matematike, jednako kao što bi Prelog inzistirao na prijemnom iz kemije i biologije, dok ih matematika manje zanima. I tako dalje. Analogno tome kako fakulteti ne vjeruju državnoj maturi pa malo-pomalo uvode vlastite prijemne ispite.
Baš tako, tu će biti "ali naš prijemni je jači!"
A kakvu bi to "neobicnu" matematiku trebali pisati na prijamnom u MIOC? Ne razumijem jesi sarkastična ili ne? Zna se što se uci u OS. Umjesto da 5 dana lutanju gradom od prijemni do prijemni bilo bi svima lakše da pet dana pisu u svojoj školi standardizirane testove iz tih predmeta. Ovako sam sigurna da će prijaviti npr 3-4 PM gimnazije s prijemnim a ostatak opće bez prijemnih jer imaju 5.0 pa su "sigurni" I bit ce i tamo porast. A onda će opće uvesti prijemni iz hrvatskog, engleskog...
Ex ravnateljica MIOC-a je više puta u medijima istaknula da prijemni u toj školi nije sastavljen kao uobičajeni osnovnoškolski test matematike, nego se radi o tipu zadataka kakvi dolaze na natjecanjima. Što je je i logično ako se testira matematička nadarenost.
Inače bi sigurno bilo jednostavnije da postoji jedinstveni prijemni, ali to vam uopće nije u planu.
Meni je samo neprimjereno vrijeme uvođenja prijemnih. Nakon izostanka nastave zbog štrajka i zatim dvije pandemijske godine gdje su djeca što online, što nikako slušala i svladavala gradivo, sad kao šlag na torti dobiju prijemne. Nehumano prema toj djeci, nemam druge riječi.
Nisam ni sarkastična ni ironična, mislila sam upravo na ovo:
Uostalom, znam iz primjera uživo da prijemni uopće nije bio jednake težine u Miocu, Titušu i Prvoj. I ne vidim razloga zašto bi ijedna škola pristala na ujednačavanje kriterija, prije će ići za tim da naprave da baš njihov prijemni bude "ono pravo", kako već smatraju da treba biti.
A pravilnik, kako je koncipiran i s ovim novim promjenama, ide upravo u tom smjeru. Pročitajte komentare MZO - stalno se ponavlja da "prijemni ispit nije obavezan, ali ga škola može organizirati ako to želi". I to uopće ne upućuje na mogućnost centralne organizacije prijemnih ispita.
A o pisanju standardiziranih ispita u OŠ i MZO ima svoj komentar na komentar:
Po ovome kako je to formulirano, rekla bih da je ta priča na dugom štapu i tko zna kad će se i hoće li se ti ispiti uvesti.U tekućoj školskoj godini počinje eksperimentalna provedba nacionalnih ispita u 5. i 8. razredima osnovnih škola koji će ukazati na potrebu uvođenja ispita na kraju osnvonoškolskog obrazovanja.
Ah znači pate od sindroma "elitnosti" i "posebnosti" i u samoj skoli a ne samo van nje. OK definitivno ako dijete i poželi ću je odgovarati od upisa u istu. Ne trebaju joj takve gluposti u životu.
Pa meni je sasvim logično da svaka škola odredi i testira ono što smatra bitnim. Ne vidim nikakvog smisla u ujednačavanju prijemnih. A i zašto bi bili ujednačeni i zašto bi svako dijete moralo ići i stići na baš svaki prijemni? Život je igra odabira, što smo stariji tih je odabira sve više. I to je dio škole i životne škole, odrediti si prioritete.
Pa za početak koliko me sjećanje drži u RH svi idu u OŠ po istom programu i trebali bi svladati isto gradivo. Napisati ispit kojim se istovremeno ispituje cjelokupno gradivo i to različitih težinskih zadataka nije nešto što se ne može napraviti, a rezultati jasno pokažu tko zna sve a tko samo dio.
Ovo igranje s "mi smo specijalni mi pitamo samo natjecateljske zadatke" koji se eventuanlo rade u školama koje žele pripremati djecu za natjecanja (a znamo itekako da to nit je u svim školama nit se time bave svi nastavnici) samo znači da će to staviti u poziciju prednosti onu djecu koja
a) imala su tu sreću da ih zapadne takva škola/nastavnik
b) imaju tu sreću da im roditelj ima novaca platiti pripremu za takav "specijalni" prijemni (tek sad će procvjetati ta ponuda)
c) ima roditelja koji ima vremena i živaca i znanja sam podučiti dijete o tome ako već nije imalo sreće da potpadne pod a) ili b)
Ostali - a ko im kriv.
ili d) one koji su nadareni za matematiku, a to im je cilj
Inače dosadašnji prijemni u srednjim školama su čini mi se po definiciji bili mogući za ispitivanje posebne nadarenosti (nisam sigurna da je baš točno tako pisalo), tako da je prijemni u MIOC-u upravo u skladu s pravilima
(kao što npr. umjetničke škole testiraju likovnu nadarenost)
To nije test nadarenosti nego test zadataka iz matematike. I natjecateljski zadaci se uci kako se rješavaju. Tko to vidi prvi put u životu nema puno šanse u usporedbi s onima čiji nastavnici su kroz godine uložili sate i sate na dodatnoj matematici ili na pripremama gdje ih se ciljano uci strategijama i "trikovima" za to.
Pa ja mislim da nadareno dijete ipak bolje riješi taj test, kao što prođe bolje i na natjecanju.
A inače, svaki prijemni će vjerojatno bolje napisati onaj tko ima boljeg nastavnika u osnovnoj/srednjoj školi ili mu roditelji imaju novaca platiti pripreme. (ako međusobno uspoređujemo prosječnu djecu)
A da ne bi bilo zabune i nagađanja napamet, škole koje su dosad provodile prijemne ispite imaju na svojim web stranicama i primjere prošlogodišnjih prijemnih ispita, s rješenjima. Tako da svatko može odmah procijeniti je li mu nešto preteško ili nije. Bez plaćenih priprema i bez stresa.
Evo popisa tih sedam zagrebačkih gimnazija s prijemnima:
Izašao je novi pravilnik upisa u srednje, doznali smo koje će škole imati prijemne i iz kojih predmeta (srednja.hr)
A evo i komentara MZO na ideje o jedinstvenom prijemnom ispitu:
Ministarstvo smo pitali i razmišlja li se o tome da škole od iduće godine imaju unificirani prijemni ispit, kojeg bi, primjerice, sastavljao i provodio NCVVO. Kako kažu, to trenutačno "nije opcija iz razloga što svaka škola može ispitati ona znanja iz pojedinog nastavnog predmeta koja su specifična za nastavak obrazovanja u toj školi".
A iz sadašnje perspektive, rekla bih da je cijela ta zavrzlama oko prijemnih ispita (svaka škola svoj prijemni, moguće kolizije s datumima i dva prijemna u istom danu, stres kod kandidata) izvrsna priprema za ono što buduće srednjoškolce čeka tijekom gimnazijskog obrazovanja, naročito ako se odluče za neke od tih najtraženijih škola![]()
Nije baš nikako, to su valjda jedini prihvaćeni prijedlozi u cijelom javnom savjetovanju. Piše da će se "navedeno uvrstiti u konačan prijedlog pravilnika".
I stvarno, u konačnom Pravilniku stoji:
Tko će to kontrolirati... ne znam. Tko kontrolira prilagodbu državne mature?(10) Kandidati s teškoćama u razvoju koji imaju rješenje o primjerenome programu obrazovanja, a koji pristupaju provjeri posebnih znanja iz stavka 1. ovoga članka, imaju pravo na prilagodbu ispitne tehnologije.
Za maturu postoji kordinator koji zadnju godinu skolovanja prolazi detaljno prilagodbu na maturi ovisno o programu, s djetetom i rodteljem. I onda dijete sve spremno doceka na maturi. Od vise vremena preko asistenta ili duplog slusanja , pisanja u posebnoj prostoriji , ralicitih razmaka...i da ne nabrajam dalje.
Prijemni do sad su nudili jedino-vise vremena.
A morat će onda i za prijemne ispite imati koordinatora za takve stvari.
Sve je to obična svinjarija. Elementarno nerazumijevanje materije od strane onih koji pravila o materiji donose
Pa to je potpuno nebitno u konetkstu jedinstvenog testa. Tko hoće u prelog ne bi pisao matematiku (ako prelogu ne treba, što mi je čudno) ili bi trebao manje bodova. Tko hoće u mioc možda ne bi trebao pisati kemiju ali bi trebao 90% iz matematike. Itd. To je sve jako lako rješvo kad bi se htjelo riješiti (istoka kao što na maturi nitko ne piše sve nego samo što mu je bitno), ali osobno mislim da se ne želi iz čistog ega tih škola s jedne strane i lijenosti države s druge strane, ovaj put oboma paše isto rješenje.
U međuvremenu Fuchs donio odluku da svi iz MGupca koji idu u IBU mogu direktno upisati IBU u MIOC bez prijemnog kao "nastavljači". Za te specijalne učenike ne vrijede redovni kriteriji za upis. Ma kako to![]()
Posljednje uređivanje od sillyme : 01.04.2022. at 13:06