Citiraj Kaae prvotno napisa Vidi poruku
Puno ti hvala na detaljnom opisu jer, eto, bit ce svi osim teme i Dr. Corusica misle da je feticid odlazak u trecu dimenziju okruzen dugama i jednorozima.

Kod fetusa pred kraj drugog tromjesecja vise nego vjerojatno nema razloga ni za kakvo komadanje tkiva jer tijelo te velicine moze biti rodjeno na jednak nacin kao i zivo novorodjence. Naravno, moramo uzeti u obzir da su "brutalan postupak", "gadjanje kalijevim kloridom ili divoksinom", "ubojstvo", "komadanje ploda" i slicni detalji od presudne vaznosti za osudu prekida trudnoce. Racunam da Dr. Corusic, kojeg prema uputama trebamo kriviti za ove rijeci, inace ne izlazi na prosvjede poput danasnjeg. Naprotiv.
Ja šumom, a ti drumom. Ne razumijem baš zašto je nastala tolika diskrepancija između tvojeg i mojeg posta. Možda si jednostavno drukčije shvatila moje razloge.
Detaljnim opisom čina pobačaja samo sam nadopunila svoju prvu tezu o tome kako smatram da feticid nije dostojanstvena smrt (nakon tvoje upute da se takva, dostojanstvena smrt može dobiti u Sloveniji).
Drugi razlog navođenja detalja jest i činjenica da istaknem apsurdnost želje da se ukine priziv savjesti jer zaista razumijem zašto mnogi liječnici (a i ostalo medicinsko osoblje koje ne smijemo izostaviti u cijeloj ovoj priči) ne bi mogli obaviti takav zahvat. I pritom naglašavam da osoba koja bi odbila napraviti takav i bilo koji drugi pobačaj ne mora biti i često nije nimalo religiozna. To je, naravno, samo jedan od razloga koji opravdavaju postojanje priziva savjesti.
Sa mnom se možete i ne morate složiti, međutim, ali ako ćete nastaviti pisati o tome da bi ga svejedno trebalo ukinuti u mjestima poput bolnice, morat ću navesti i sve one druge, dobro argumentirane razloge iz onoga članka koji sam linkala, a u kojem je odlično objašnjeno zašto je pitanje priziva savjesti u zdravstvu zaista vrlo kompleksno i samim time teško rješivo pitanje.
Čak se, zaobilazeći razloge tamo navedene, a tiču se isključivo zdravstva, može i mora istaknuti kako je priziv savjesti postojao, primjerice, i davno prije kršćanstva. Zabilježeni su podatci o prizivu savjesti (u "zdravstvu") već u 13. i 14. st. prije Krista i nemaju veze s kršćanstvom, već moralnom i etičkom dvojbom ondašnjih ljudi. A nije jedini i izolirani slučaj iz razdoblja prije Krista, naravno (mogu se i oni konkretnije analizirati ako netko želi). Naime, ovih je dana u medijima više put istaknut argument dr. Jasenke Grujić koja je istaknula da je priziv savjesti religijski priziv, odnosno nametanje vlastitog religijskog uvjerenja. Nadalje, ona ističe kako je priziv savjesti "izmišljen" u enciklici Evengelium vitae i kako je Crkva učinila upad u sekularni poredak. Poanta je u tome, citiram, da "ako je priziv savjesti nastao u religijskom okružju, onda nema što raditi u sekularnom javnom prostoru." To je dakle, netočno.
Upotrijebljen je i argument "teološke aktivistkinje" Lane Bobić iz Petog dana koja je doslovno ponovila riječi jednog aktivističkog dokumenta i utvrdila kako "priziv savjesti dolazi iz kršćanstva". Opet netočno.
Međutim, ostaje i argument onih "prochoice" aktivista da ga ni u kojem slučaju ne bi trebalo biti u zdravstvu, bez obzira na to jesu li temelji u krščanstvu ili ne, ali o tome će se morati detaljnije - navodeći jedan po jedan njihov argument (u kojem je diskriminacije na bacanje). Ako netko želi, navest ću ih, ali morat ću se pozvati na tekst Hrvoja Vargića.
Priziv savjesti isto je tako "duboko ukorijenjen u međunarodnom pravu i u profesionalnoj vojsci" i etičke i moralne dvojbe ljudi koji se pozivaju na njega, vrlo su često bile i više nego opravdane (što je, naravno, stvar svjetonazora, da, ali tako je uvijek bilo i bit će) i često su vrlo slične onima u zdravstvu. Ponavljam, previše kompleksno da bi bilo jednostavno.


I za kraj, Kaae, složit ću se s tobom u tome da dr. Ćorušić danas vjerojatno neće doći na vaš prosvjed, kao što nije htio doći ni na naš veliki prosvjed na glavnom zagrebačkom trgu. Međutim, duboko sam uvjerena da će vas (znam da ti nećeš biti osobno, već samo duhom prisutna) poštedjeti salve uvreda kojima je nas zasipao poslije prosvjeda, a i poštedjet će vas prijetnji i ucjena nama upućenima. Eto, bit će da čovjek jednostavno nije od prosvjeda.

I zamjeraju vam, kao udruzi, što i sami znate, da pitanje prava ... znate već kojeg..., a koje je povod današnjem prosvjedu ne može i ne smije biti političko, već samo privatno pitanje. Međutim, ono to nesumnjivo jest, a dokaz tome je snažna potpora lijeve političke elite (npr. novčani donatori su, između ostalog, Sandra Benčić, Tomislav Tomašević, Urša Raukar, Vili Matula i nastavi niz), a kampanju vode samo ljevičarske udruge i ljevičarski mediji. A i sama je Mirelina odvjetnica i odvjetnica Indexa. A možda je to sasvim slučajno, možda vam je tako pao grah. Tko će ga znati. Puno toga vam zamjeraju ovih dana.