Ah, što očekivati? Lako je uzeti od onih koji se ne mogu braniti - invalida, školskog i zdravstvenog sustava i sl. a nikome ne pada na pamet da dirne pravi pravcati državni birokratski aparat. Ne znam što bih rekla.
U 20 godina hrvatske samostalnosti nažalost još nisam vidjela ni jedan jedini suvisli program poticanja gospodarskih aktivnosti u kojima se stvara nova vrijednost (poljoprivreda, industrija) na suvisao i proaktivan način. Ovo sve izgleda kao da se netko pokušava riješiti minusa na tekućem uzimajući novi kredit. Brrrrr...
odlično ja bih da norma bude 48 sati nastave tjedno,a na malim odmorima da čistim školu, a na velikom kuham hrenovke koje ću bacati u usta djeci
Mogu samo ponoviti svoje mišljenje da su u ovoj državi djeca uvijek na zadnjem mjestu, a s njima i njihovi roditelji i svi oni koji rade s djecom. Možda su negdje racionalizacije u školama doista i potrebne, ali ovi primjeri koje vidim po Zagrebu - ukidanje škole koja ima 350 učenika, prijetnje ukidanjem ili smanjenjem još nekih kvalitetnih škola u središtu grada ne mirišu mi na racionalizacije nego na spregu vlasti i interesa privatnog kapitala. Već sam ovdje napisala i to mogu samo ponoviti da sam protiv toga spremna izaći na ulicu.
Sramota! Iskreno se nadam da je cijeli tekst ipak nategnuto nagađanje, slično kao što je bilo i s onim "spajanjem" predmeta.
Iako, kakvi su nam trendovi... bojim se da i nije samo nagađanje.
vjerujem da je većina nas čija djeca idu u boravak, zadovoljna upravo ovakvom organizacijom.
boravak sam ovako zamišljala (jer se svojega ne sjećam) i ne znam što bih da je drugačije.
Mogla sam i pretpostaviti gdje će se prvo početi štedjeti! Na nama ljenčinama prosvjetarima koji radimo 10 sati, a ostalo su dopunske, dodatne i razredništvo. Svatko tko radi u školi zna da se i za te sate treba pripremati i raditi, pogotovo za razredništvo koje zahtijeva i puno više od predviđene satnice.
Jadna nam je ova zemlja znanja i naša dječica koja u njoj odrastaju i koja su uvijek prva na popisu za uštedu. Inače sam optimist i smatram da je za uspješnu nastavu dovoljna dobra volja i trud nastavnika, ali kraj svega što je našoj djeci ponuđeno kroz medije, mi učitelji s pločom, kredom i ručno izrađenim materijalima i nismo baš zanimljivi!
Nažalost , štedi se tamo gdje ne treba, nitko ne gleda na dalekosežne posljedice, zar je čudno što se događa to što se događa, kad djecu tjeraju iz škole. To kažem zato što sam čula za još jedan naputak o smanjenju troškova u školama, naime bit će uskraćivanja boravka djeci kojima roditelji npr. ne rade oba i još poneke kategorije, tj. postrožit će selekciju, radi smanjivanja razreda boravka u školi.
Čudimo se što nema sporta i ostalih aktivnosti u školi, ja se više ne čudim, jer su od početka godine počeli naplaćivati korištenje prostora u školama. Po meni čine sve da djecu otjeraju iz škole, da ih prepuste , većinu ulici. Umjesto da im ponude sadržaje koje će potencirati njihov rad, aktivnost, kreativnost, društvenu i socijalnu svijest, na kraju se sve svodi na NOVAC. I ja se onda pitam hoće li shodno tome smanjiti i prirez u gradu koji više nije child friendly, ili sam pretjerala? Ali ja ne želim 30 godina plaćati kredit za Maksimirski stadion , a moje dijete nema niti pošteni razred, već malemu prostorijicu koja je nekada bila kuhinja.
Možda smo svi mi preinertni, guramo glavu u pijesak i povinujemo se onome što ONI koje smo MI izabrali odluče, a mogu zato što mi sve prihvaćamo kao normalno.Mislim da trebamo svi na ulice.
Ja predlažem da skroz ukinemo škole, da vidiš što bi uštedjeli. Što će nam intelektualno društvo?!![]()
slažem se.
šta će nam školstvo? niš koristi.
trebamo radit nešto konkretno kao prave radilice i plaćati poreze da nam nedaobog oni iz sabora ne bi vozili ništa manje od limuzina i da se mogu gradit još veće sportske dvorane (vrag odnio i vrtiće i škole)
vidiš kako su lijepo uredili za plaćanje poreza....tako da nebi slučajno njih koji primaju nekoliko naših prosjećnih plaća kačilo išta...
kako mi se povraća na ovu državu...treba ih sve rušit...
i onda još osvane ona gnjusna medijska poruka kako je majkama u hr bolje nego u sad-u i japanu...koja ljiga...
Ima li kakvih novosti u vezi škola, zatvaranja pojedinih?
čekamo jesen..............
Nikako mi se ne sviđa smjer u kojem to sve ide. Štedi se na onome što je najpotrebnije, a mi smo takve ovce da nam mogu uzeti sve, a nećemo se buniti.![]()
Luminitsa, u tome je problem, što šutimo i šutimo (i ne samo u vezi školstva).
Evo i ovdje "uštede":
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrva...3/Default.aspx
Ne mogu vjerovati, između 15 i 20 milijuna kuna.
Ima li netko informaciju o sudbini škola? Hoće li se zatvarati?
Nije sasvim na temu, ali ne mogu ovdje ne spomenuti i "blesav" sustav koji kači ravnatelje: kad jednom postaneš ravnatelj moraš se zubima držati za tu poziciju godinama ili desetljećima jer te nakon smjene ili nakon vlastitog zamora materijala neće čekati tvoje radno mjesto nastavnika (napr. s 57 g. nije baš jednostavno naći posao). I svakako ne smiješ nigdje zatalasati jer će se uvijek naći neki pametnjaković iz školskog odbora (gdje je nastavnički glas minoran) koji će potaknuti tvoju smjenu, zato je najbolje šefovati plivajući nizvodno, a ne u interesu struke, škole, đaka.
Isto vrijedi i obrnuto: loš ravnatelj, ali slizan sa strukturama, pa opet stoluje desetljećima, ne možeš ga se riješiti nikako.
@čokolada: zar nije po posljednjem zakonu da se ravnatelj vraća na svoje radno mjesto? Mislim u slučaju kada je izabrani ravnatelj bio nastavnik u toj školi. A onaj koji dođe na to nastavničko mjesto, radi na određeno - na 4 godine koliko traje mandat?![]()
ipak sam provjerila
Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju (2008.) u čl.128. piše da se ravnatelj ima pravo vratiti na svoje radno mjesto.. pod određenim uvjetima.
Tako da, .kala , imaš sreće![]()
Da, imaš sreće... Ravnatelj se malo zeznuo.Vidi se da je friški ravnatelj, a da ga nije imao tko uputiti. Ravnatelj si ima pravo čuvati radno mjesto 2 mandata, a nakon toga nema više to pravo. Ravnatelji obično to znaju, pa osobama koje dolaze umjesto njih ne žele dati ugovor na neodređeno, nego ugovor na određeno...i to na vrijeme trajanja njegovog mandata.
a ne znam, nisam nikad pitala kako idu stvari s tim, no baš hoću sad kad se vratimo. ne vjerujem da mi ravnatelj nije upućen u svoja prava (nije od onih kojima stvari baš promaknu), makar, poznajući ga, on se valjda niti ne želi vraćati na to mjesto...on mora do Tibeta saznati više o svom prošlom životu :D (malo neobičan ravnatelj i čovjek, ali jako drag i pozitivan...definitivno ne neupućen)
edit: nije ni friški, ovo mu je drugi mandat![]()
Posljednje uređivanje od .kala. : 10.08.2010. at 15:15
ajme, kako super ravnatelj!!!
Nego, što se tiče tih ušteda, što će biti s onim pričama o povećanjima norme i broja učenika u razredu? Je li to ozbiljno i zašto sindikati uopće dopuštaju govoriti o tome??![]()
A što je s regresom? Ništa ne znamo, svi trenutno šute o bilo čemu o čemu su pričali vezano za promjene u školama. Baš nas pustili da se pacamo..
Dobili povišicu od 2,2 %. Područne škole (barem moja) se ne ukidaju!![]()
Ko, di, kako, zašto povišicu? :D Kak si to saznala? OT - nadam se i ja istoj u rujnu, dok mi istekne pripravnički, al bumo to još vidli. :D
Na tvoju žalost,mislim da nisi u pravu. Uvijek se gleda tko je kada došao u određenu zbornicu i prema tome se određuje eventualni tehnološki višak,bez obzira na rad na neodređeno.
Naravno,ulogu igra i jesi li član sindikata ili nisi ( koji bi se eventualno pravno zauzeo za tebe u slučaju prijedloga otkaza ugovora o radu kad bi se ravnatelj želio/morao vratiti za katedru),jesi li samohrana majka ili si majka djeteta do 7 godina starosti itd..
Rosa...
prije svega, tehnološki višak, jedini nastavnik određenog predmeta u školi, može postati jedino ukoliko mu se ukida predmet.
ravnatelj i ja obavljamo dvije različite funkcije u školi i oboje smo na neodređeno. uostalom, daj malo pogledaj i onaj link što je čokolada ostavila.
zatim, u ovom slučaju, ne igra ulogu jesi li član sindikata ili ne, jesi li samohrana majka ili nešto treće...naime, ti si valjda mislila na zabranu otkaza bez prethodne suglasnosti sindikalnog povjerenika. dakle, nije ni da se ne može dati, već o tome mora biti obaviješten sindikalni povjerenik ili vijećnik (čl. 32 kolektivnog ugovora).
i konačno, ugovor na neodređeno u školi nije baš neki tamo papir preko kojeg se u slučaju nužde tek tako može preći (kaže sindikalna povjerenica i samohrana majka)
uostalom, kad sam dolazila (prije 6 godina) na to radno mjesto raspitala sam se što me čeka i pouzdano znam da ravnatelj neće nazad. jer ne može. (makar, znam da on to niti ne želi....Tibet, Indija, Sai Baba, Dalaj Lama, šamanizam, budizam i hinduizam su, ruku na srce, i meni zanimljiviji od prosvjete)
i još malo za ravnatelje...iako ih, čini mi se, trenutno nema među nama na ovom topicu...
Novim zakonskim izmjenama najavljeno je kako će svim ravnateljima srednjih i osnovnih škola 31. prosinca 2012. prestati mandat bez obzira kada su izabrani i to u slučaju da do tada nisu stekli odgovarajuću licencu.
Licenca, pak, podrazumijeva stjecanje vještina rukovođenja i njihovu provjeru, no još nije definirano na koji način će se stjecati i provjeravti te vještine, budući da pravilnik o licenci nije donesen.
Pored toga mandat će ravnateljima trajati godinu dana dulje, a na natječaj se više ne moći javljati oni koji imaju 5 godina staža, već samo oni s osam godina staža od kojih su minimalno pet proveli u nastavi.
Radno mjesto na čuvanju
Većina ravnatelja smatra da će nove odredbe poboljšati položaj bivših ravnatelja. Do sada je, naime, nakon isteka mandata ravnatelju koji nije ponovno imenovan, škola bila dužna u godinu dana pronaći radno mjesto.
Po novim prijelaznim odredbama, od 2012. godine ravnateljima će se čuvati radno mjesto dva mandata.
jednom da i sebe quotam i ispravljam
(u međuvremenu sam kontaktirala pravnu službu sindikata)ne može po trenutnom zakonu. zato su i bili tako sigurni u to kad su me pri zapošljavanju o tome obavijestili.
svakako, do kraja godine bi se trebale urediti promjene baš po pitanju čuvanja mjesta ravnateljima i to u njihovu korist (spomenuto u prethodnom postu).
a izmjene će se početi primjenjivati od, već spomenute godine, točnije od 1.1.2012.
možda ipak ja odem do Tibeta u potrazi sa svojim prošlim životima...
ah, it's not so funny...
hihihi, vidim da nas ima još.. štrebera
mah... ne znam kada, kako da nešto ide u korist samim učiteljima... kao možeš birati udžbenike, a ovisiš o politici škole; kao potičeš se na kreativnost, a ne smiješ baš toliko kopirati (u boji?!!!?!); multimedijalna nastava, a ne možeš do projektora... sve nešto površno.. a kako vidim, to je tako već godinama.. puno se priča, a sve ostaje na istom: dobroj volji i posvećenosti pojedinaca...
baš tako Sunshine...a sjetimo se i porinuća famoznog HNOS-a (potonuo tiho :RIPi to samo pred koju godinu. a gdje smo sada? sada će male škole pripajati većima, povečati broj učenika u razredu, etc. lijepo, nema što...kriza je? nužne su reforme? nema frke, udri po zdravstvu i prosvjeti...
![]()
definitivno su krenuli s rezanjem. Kod nas je trebalo biti 5 prvih razreda, a na kraju ih je 4 zbog odluke o razredima od 30 učenika. Tri su boravka s 30,30 i 29 učenika i jedan običan od 22 učenika.
larmama.....30 učenika?To je direktno kršenje Pedagoškog standarda i ovo je definitivno slučaj za neke više strukture. Naime, one izmjene Pedagoškog standarda vrijede samo za prijeoformljene razrede. Svi novooformljeni razredi imaju maksimalno 28 učenika.
Naravno da ne.
Ne bi bilo fora imati pedagoški standard i držati ga se.
Nakon što sam danas vidjela našu školu predlažem da se odustane od javnog školstva kad nam ne ide. Nek svatko nauči djecu što zna doma ili nek snime neke dvd-e dai m doma puštamo, jer ovo je katastrofa.
Radim u manjoj školi s 6 područnih škola i čini mi se da kod nas nisu još krenuli s rezanjem, sve je po starom. Moj brat također radiu jednoj maloj školi u kojoj su dva peta razreda od po 15 učenika. Izgleda da kod nas nisu jednaki kriteriji za sve škole. Mi slavonci u svemu kaskamo za ostatkom zemlje pa možda i u ovome![]()
Žalosno je to što se u krizi režu troškovi školstva u svakoj normalnoj zemlji se tek onda ulaže u školstvo, jer to nam je ipak budućnost.
Kod nas je ukinut program Vikendom u škole, imamo jednu učiteljicu u boravku manje, a to za te razrede znači spajanje boravka u skupinu u kojoj ima više od 30-djece.
Štednja na djeci i sustavu obrazovanja i je potpuni promašaj i pokazuje dezorijentiranost vlasta. Tom sićom se proračun ne može spasiti (ima on druge crne rupe), a dugoročno predstavlja veliku štetu - manje djece, lošiji standardi njihovog odgoja i obrazovanja, nezadovoljstvo djelatnika u tom području i nesagledive posljedice svega toga.
Kod nas nije ukinut program Vikendom u škole, ali je isto jedna manje učiteljica u boravku u drugim razredima tako da se onda iz 1.a po petero-šestero djece rasporedilo po ova tri preostala razreda, njihova učiteljica iz boravka je sada u jednom prvom razredu. Upisana su 4 prva razreda, 3 boravka po 30 djece i jedan razred bez boravka u kojem ih je 22.
Isto kao i Zdenka mislim da je štednja na odgoju i obrazovanju užasno štetna za sadašnjost i budućnost naše djece. Jako sam žalosna zbog toga.
Nije ovo slučaj za više struke, nego čisto školski organizacijski problem. Nagađam da je preveliki broj učenika u razredu zbog nemogućnosti drugačije organizacije nastave jer samo 22 učenika ne ide u boravak.
Učenika u generaciji ima: 30+30+29+22=111, razreda ima 4. 111/4=27,75 i nema razloga da se otvara još jedno odjeljenje.
Posljednje uređivanje od blis : 11.09.2010. at 16:40 Razlog: pravopis