Ovo neće dovesti do jednosmjenskog rada... čista utopija.
A da bi se svi preporodili... ah![]()
Ovo neće dovesti do jednosmjenskog rada... čista utopija.
A da bi se svi preporodili... ah![]()
Čitam i mislim hoću li što napisati ili ne, s obzirom da je radno vrijeme u prosvejeti mnogima trn u oku. Radim u prosvjeti i 1000 puta sam se srela s onim "Što se vi bunite koliko radite dosta ste i plaćeni". A to mogu izjaviti samo oni koji nemaju nikoga u prosvjeti da ih prosvijetli i pokaže koliko je to MALO rada potrebno za rad s učenicima. Mislim da je problem onih koji tako komentiraju, a slični ili isti predlažu ovako radno vrijeme što školu jedino "poznaju" kroz svoju djecu pa kad je djete kući ili na praznicima tako su i nastavnici. A ja bih svima njima (bez uvrede, kad je to tako lijepo) poželjela da im kćer ili sin završi u prosvjeti pa da isto tako uživaju i podjele svoja iskustva s nastavničke (a ne učeničke) pozicije pa im usta zauvijek začepi!
A sad što se tiče radnog vremena - imam neki dojam da to proizlazi iz prethodno navedenih zaključaka pa se želi stati na kraj neradnicim za koje smatram da su u malom broju - iznimke. Ali dogodit će se suprotno - neradnic će ostati neradnici, a svi oni koji se pošteno pripremaju i trgaju da na što zanimljiviji način obrade sat (stara priča da ja sad predajem kako su meni predavali pola djece bi zaspalo -vremena se mijenjaju, a prave promjene unose kreativni nastavnici, a ne sustav i biserne ideje poput ove) će raditi manje nego što su do sad radili tj. radit će tih 8 sati i ciao đaci. Jer kad ja pozbrajam sve sate NEjavne (rad s učenicima) djelatnosti (priprema sata, testa, ispravljanja, vjeća, sjednice, izleti, matice i e matice, pretraživanje interneta za zanimljive materijale, izrada istih iz svog džepa i sl. pa ja ću raditi manje i neću ostalim ukućanima blokirati rad na računalu i nabijati sebi račun). A ispaštat će djeca i roditelji, jer će nastava u već graničnim uvjetima biti još gora.
Ovakim radnim vremenom se nastavnicima ubija kreativnost. Svako nastavničko dijete će vam reći kako kad mama/tata dođu kući moraju sat vremena "odlapiti", zuriti u praznou tišini da se resetiraju za dalje, a zašto? Zapitajte sami sebe kako vam je nekad sa svojom djecom, e sad pomnožite to s 15 ili 30 i zaboravite jednu veću dozu strpljenja koje imate jer su to vaš djeca. A još bolje situaciju oslikavaju roditelji koji kad im se ukaže na neki problem na kojem se treba zajednički poraditi: "Ja mu ne mogu ništa ili a što da mu ja sad radim ili nemam ja za to vremena dok dođem kući pa dok ovo pa dok ono...."
Neću ni ulaziti u problem plaće, znam da tete u trgovačkim centrima rade i vikendom i sl., ali znam i koliko je moje roditelje i mene koštalo novaca i živaca i gastritisa i sl. 4godine faxa, a plaća mi je ispod prosjeka i mnogi moji prijatelji s 4g drugog faxa ili čak sa SS imaju veću. Znam i da sam si sama birala - a kad sam bira mislila sam kako volim raditi s djecom, a da ponovo biram ne bi to izabrala i to ne zbog djece već sveg onoga ostalog.
Znam da sam se raspisala, al kad me ljute oni koji komentiraju problematiku koju ne poznaju, kao da se ja petljam u posao NASA-inog inžinjera, a sve one koji znaju bolje odratiti sat od mene (a nisu stručni) pozivam u svoj razred i predajem palicu pa nek razmišlja kako ispuniti po 2 ocjene u svakoj rubrici za svakog učenika (uz sva ograničenja oko ispitivanja i testova i broja sati i obrađenog gradiva), ali ne na jedan sat već barem na mjesec, tako i te s idejom radnom vremnu pozivam da nam pokažu kako.
P.S. a zamislite samo praktičan dio tog od 8-16 kad je kraj godine pa malo računala pa ematica malo malo ne radi, a sve podatke treba unjeti do tad i tad - NEIZVEDIVO - i onda pogledate na sat i kažete uh pa to je već 16. Idem kući
ja potpisujem cvijetu73
i slažem se kad se priča o gubitku digniteta profesije,
ali se bojim da se, kad god se radi o društveno korisnim, a financijski ne baš lukrativnim zanimanjima,
uz to još, ne daj Bože, društveno-humanističkog smjera,
svojevrsno omalovažavanje i izrugivanje upražnjava kao nacionalni sport
(bome se sa mnom, uza sve visoke i previsoke škole, i najuža obitelj onako 'na van' sprda;
nisam -po njihovom- ništa radila ni u školi, ni u uredu, a bome ni sad doma s dvoje djece)
Potpisujem sve samo ja bih da ponovno mogu opet birala ovaj posao, jer se ne vidim ni u jednom drugom poslu osim u poslu učiteljice i mislim da me ni jedan drugi posao ne bi tako ispunio uz sve probleme i poteškoće koje nosi. Nisam ljuta, žalosna sam zbog nekih komentara ovdje kao i inače u svojoj okolini, ali sam s vremenom naučila na to se ne obazirati.
ne razumijem niti zašto bi bilo prihvatljivo ovakvo generaliziranje roditelja, a čudite se generaliziranju nastavnika.
a ja vidiš sve roditelje koje znam, itekako se trude riješiti bilo koji ukazani problem u suradnji s nastavnikom.
jer, nemojmo se zavaravati, ne osmišljavaju baš svi za sate fizike - zabavne zadatke, kvizove i praktične primjere.
ja nisam baš nešto jako glupa, a fiziku nikad nisam razumijela onako suštinski, naročito sve što je došlo nakon newtona.
zato mi je matematika bila najdraži predmet.
a hrvatski, prva dva razreda nisam ni jednu lektiru čitala, a imala 5.
druga dva razreda imali profesoricu koja nam je zauvijek unijela strašno puno ljubavi za književnost.
a šta sad, u svakoj struci ima onih koji se trude i koji se ne trude.
u svakoj, pa i ovoj.
i to sigurno nije razlog za male plaće, rušenje digniteta i ovakvih bezveznih prijedloga od strane ministarstva. ne samo bezveznih, nego čak i opasnih, kako sam ovdje uspjela pročitati.
a ovo:
"Što se vi bunite koliko radite dosta ste i plaćeni".
najbolje su rosa i cherry napisale o tome što je cijenjeno, a što ne.
Cure moje u 99% škola vrijeme od 8 sati, je neostvarivo. Prema izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju.... prema tumačenju inspektora škola koja radi u jednoj smjeni i prema pedagoškom standardima ostvaruje sve uvjete (svaki učitelj svoj prostor, kompjuter, printer...tj, sve potrebno za rad) moraju raditi 8 sati i sve svoje poslove obaviti u školi. Ako je to neostvarivo učitelj dio poslova obavlja nakon nastave kod kuće tj. van ustanove.
Eto friško sa savjetovanja.
Za sada samo sručni suradnici, tajnice, računovođe, koje imaju svoj prostor moraju odraditi 8 sati u školi. Ostali ne.
A evidencija rada, pa to je obavezno voditi već godinama, samo do sada je rijetko se tko toga pridržavao. A potpisivanje tko je kada došao i otišao služi vam samo za obračun smjenskog rada i ništa više.![]()
moja škola neće nikada imati te uvjete, premalo je učenika i samim tim i premalo materijalnih sredstava koja se za sad dobivaju prema broju učenika, ali me svejedno, u najmanju ruku, ljuti što se to uvodi bilo gdje, jer nikakvih pozitivnih učinaka takvog načina rada ne vidim.
jednosmjenski rad ne ovisi o takvom radnom vremenu, a propisivanje gdje će se i kako koji učitelj pripremati za nastavu mi je apsurdno i može jedino umiriti one kojima je jedna od dražih tema koliko prosvjetari rade i koliko godišnjeg imaju.
Žao mi je ako je to shavćeno kao generaliziranje možda sam trebala boldati A još bolje situaciju oslikavaju roditelji koji kad im se ukaže na neki problem ..... Svakako da ima divnih roditelja koji su zainteresirani za školski život svog djeteta, ali s takvom djecom ni nema problema, ali žalosno je da u ovom užurbanom vremenu neki roditelji nemaju "vremena" za svoju djecu i suradnju, a upravo ti isti očekuju čuda od nastavnika i upravo bi njima bilo po volji da nastavnici budu 8h u školi. Većina tih roditelja se žali da zašto oni moraju s djecom raditi na školskim obvezama kad su nastavnici plaćeni za to. Pri tom ne razmišljaju da se znanje svake 4 g. udvostruči, a da je satnica ista i da je nemoguće sve pokriti nastavom. I na kraju krajeva ja smatram da kad sa svojim djetetom sjediš i učiš pomažeš upravo njemu, a ne da odrađuješ posao nastavnika.
Ne mislim da bi roditelj trebao sjediti doma s djetetom i učiti.
Ne znam jesi baš to i mislila. Mislim da roditelj treba imati uvid u djetetov rad, da prati jel dijete napisalo d.r., ispitat ga, u početnim razredima ga uputiti u njegove obaveze...
Smatram da je poželjno da roditelj s djetetom sjedi i čita, ali ne nužno knjigu iz škole, nego enciklopedije, stripove, upute za sastavljanje maketa ili što ih već zajednički zanima. Dakle, mislim da roditelj treba DRUŽIT SE sa svojim djetetom.
A nastavnici rade odgojno-obrazovni dio sa svojim autoritetom, koji nije roditeljski nego nastavnički. Nekad imaju čak jači utjecaj, a nekad slabiji od roditeljskog. Što je i normalno. Al da se treba očekivat od nastavnika da će zamijeniti roditelja, to je bezveze...(da banaliziram) i to zato što usred ljeta imaju godišnji zagarantiran. Ne shvaćam tu hajku na nastavnike. mislim da bi bilo bolje rješenje poticanje kreativnog osmišljavanja nastave, jer se sa ovakvim budžetom u školstvu treba biti kreativan. A nitko mi ne može reći da ispunjavanje e matice u 4 ujutro(jer je jedino tada radio server) spada u kreativno.
Ne sviđa mi se koji se problemi školstva trenutno tretiraju.
Profesori u francuskom školskom sustavu svoje učenike ne smiju ni krivo pogledati, dok je učenicima dozvoljeno štošta, ali ne i agresija prema vršnjacima.
Ovo stoji u linku od marije71, eto polazišta za brojne rasprave što i kako popraviti
Nemaju ni svi stručni suradnici svoje kabinete samo za sebe, uglavnom ih dijele s kolegama, možda samo u nekoliko škola, tako da sve pada u vodu, bolje da porade na uvjetima rada u školama i pobrinu se za neke probleme kojih nebi smjelo ni biti u 21 st., a onda bi vjerojatno i zaposlenici bili zadovoljniji, te samim time i željeli odraditi svoju kompletnu satnicu na adekvatnom radnom mjestu!
Čiji je posao, u školskom sustavu, baviti se roditeljima? Tko je i koliko vremena ulozio u rad s roditeljima ne bi li se roditelje informiralo i educiralo, ne bi li im se priblizilo sto se to od njih konkretno ocekuje, kako pomazu a kako odmazu? Ili bi se sve trebalo podrazumijevati? A znamo da se ne podrazumijeva i da roditelji ne znaju/mogu/hoce bolje?
Po meni je veliki problem što bilo tko očekuje da roditelji doma uče s djecom.
Tko kaže da su roditelji dovoljno obrazovani i upućeni u sve ono što se uči u školi ?
I ako znaju gradivo , ne znaju metodiku jer je nisu nikad učili i nisu kompetentni za to.
Koliko god grubo zvučalo , to nije moj posao , to je posao nastavnika.
definitivno se slažem s dalmatinkom. roditelj treba služiti kao potpora, davati poticaj za rad, pogurati, opomenuti, osiguravati uvijete, pripomoći savjetom, ali ne treba sjediti s djetetom i učiti. možda ponekad objasniti ako nešto nije jasno, no nikako ne sjediti i učiti. dijete tada ne uči biti samostalno i vrlo je teško nekome tko nije metodički i didaktički stručan napraviti tu ravnotežu.
meni nisu jasne neke škole koje zahtijevaju od roditelja da izrađuju s djecom nekakve projekte. npr. moja prijateljica je non stop morala raditi sinu nekakve herbarije, šivati, izrađivati razne nemoguće stvari i to jednom tjedno. i to je onda nastavnica ocjenjivala. pa čemu to služi?
osim toga, kompletno naše školstvo vrlo malo priprema djecu na samostalnost. meni je ponekad toliko teško potaknuti dijete da se bori za spoznaju, da traži ideje, da istražuje sebe jer je uglavnom naučilo da dobije servirano na tacni ono što treba naučiti.
nisam se namjeravala više javljati, al' me ova dva zadnja posta potakla da to ipak učinim.
ja sam sigurna da provincijalka nije mislila reći da roditelji trebaju kući poučavati svoju djecu. po tom ispada da mi u školamapo cijele dane.
radi se o tome da su NEKI roditelji izrazito zainteresirani za ono što im djeca rade u školi, a NEKI apsolutno nezainteresirani. a to su obično roditelji tzv. problematične djece, koji od nastavnika očekuju da rade njihov posao (odgaja njihovo dijete).
slažem se da roditelji nemaju stručna znanja o tome kako djetetu prenijeti neke sadržaje, al' mislim da im ne bi ni dlaka s glave pala da dijete propitaju tablicu množenja ili barem povire u informativku ili gdje već i da vide što je za domaći rad.
meni se čak djeca pohvale kako su u petak bacili torbu na pod i uzeli je u ruke u ponedjeljak ujutro.
al to je sad već neka druga tema
To je posao stručne službe i razrednika.
U vrijeme provođenja programa za školu nulte tolerancije na nasilje svi razrednici provodili su tzv. radionice sa roditeljima (o roditeljskim stilovima) . Dvaput sam odgađala radionicu jer se više od pola roditelja ispričalo da ne mogu doći.
Hm, zanimljivo pitanje! Ja ove godine namjeravam sustavno raditi s roditeljima upravo na ovom što si napisala (jer postoji itekakva potreba), ali iskreno nisam sigurna je li to "posao" škole.
Naime, mislim da se školi uvaljuje puno toga što primarno nije naš posao i u budućnosti uvaljivat će se još i više (prelazak na jednosmjenski rad je prva stepenica, škole će raditi po tržišnim principima, grubo rečeno, i morat će se boriti da ponude više od puke obavezne nastave da bi opstale i/ili zadržale radna mjesta)
Nisam sigurna niti također je li puno toga što škole već sada rade zapravo naš posao:
- produženi boravak
- (potreba da se razne izvanškolske aktivnosti odrade u vrijeme boravka i uz organizaciju/koordinaaciju šk npr župni vjeronauk, razni dodatni tečajevi jezika itd)
- ručak za učenike viših razreda i one koji nisu u boravku
- obuka plivanja
- cjepljenja sva moguća (imam noćne more od toga u školi...)
-sudjelovanje u javnim i kulturnim djelatnostima tipa automoto showprošli vikend u areni!!?
- ....
Roditelji su sve zaposleniji. Imaju za djecu sve manje vremena i sve veća očekivanja da škola odradi puno toga što primarno nije njezin zadatak kao da se podrazumijeva.
Mislim da nas roditelji doživljavaju kao puki uslužni servis. E sad je li uslužni servis povoljna i prijemčljiva okolina za edukaciju o roditeljstvu nisam sigurna!?
naravno da je posao škole suradnja s roditeljima. i obuka plivanja također, sudjelovanje u javnim i kulturnim djelatnostima.
Ne očekuje se od roditelja da uči s djetetom, nego da vježba ukoliko dijete teže usvaja gradivo. Naravno da roditelj ne zna metodiku, ali zna svoje dijete, i vidi u bilježnici što i kako je dijete radilo u školi. To je metodički obrađeno gradivo.
Konkretno, moje dijete ide kod logopeda, logoped očekuje da dijete i kod kuće vježba s roditeljima. Hoću li na to odgovoriti: meni je veliki problem što vi očekujete da ja doma vježbam s djetetom? Tu na forumu ima puno topica na temu vježbanja s bebama. Svi roditelji kažu da vježbice rade i sami s djetetom. Želim li da moje dijete napreduje, učinit ću sve, ne mislim tupiti kako to nije moj posao. Sustav se ne može posvetiti toliko mom djetetu koliko to mogu ja.
a što bi bilo sporno u tome da se roditelje educira i informira o tome što se od njih očekuje. ja to zaista cijelo vrijeme radim. kada mi dođe novo dijete objasnim roditelju na što treba pripaziti, na koji način poticati dijete, koje su njihove obveze kao roditelja, ma komplet sve. i onda kada primjetim da nastaje problem zovem roditelja na telefon i dogovaramo se ili ga pozem na razgovor. u principu sam stalno u komunikaciji i volim kada se roditelji informiraju i surađuju. tako mi je puno lakše raditi.
Ja od 9 slažem jednu zgodnu power point prezentaciju za moje učenike i jedva čekam vidjeti njihovu reakciju.
Jučer sam složila jednu drugu za drugu grupu učenika.
Veseli me i ispunjava kad mogu tako raditi,kad mi paše, doma,kad dobijem inspiraciju.Vani kiša, ja radim satima i uživam.
Ako će nas doslovce prisiliti da sve svoje pripreme radimo unutar njihovog zadanog vremena,ja prva ću raditi bitno manje. Jer u školi ne funkcioniram produktivno u smislu osmišljavanja novih sadržaja, nadopunjavanja priprema...a i ne ispravljaju mi se hrpetine testova odmah nakon nastave,gladna i umorna...
Da sam htjela shemu " working nine to five" ne bih birala ovo zanimanje.![]()
vjerovali ili ne - i ja sad radim. jer moram pisati kreativno, a to mi je teško od osam do četiri kakvo mi je radno vrijeme. silim se istina da na poslu funkcioniram produktivno, u smislu osmišljavanja novih sadržaja, ali mi koji put ne uspijeva. istina, imam sve potrebne uvjete, da se razumijemo.
ali, nema veze, ono što mene fascinira je slijedeće:
postoje nezainteresirani roditelji.
postoje i nezainteresirani učitelji i profesori.
ni jedni ni drugi nisu na ovom forumu. nema ih. ne postoje.
ovdje, na ovom forumu, je jedan drugi uzorak, presjek nekog drugog društva.
vjerujete u to?
ja - ne.
mislim da su ovdje ogledni uzorci i naših roditelja, i naših nastavnika.
i kad bi to shvatili, i jedni i drugi, puno bi nam lakše bilo surađivati.
slažem sa se cvijetom .
mislim da je dalmatinka u pravu, to jest naš posao, ali je obveza roditelja i nastavnika da surađuju, da nastavnik informira roditelja o tome kako dijete savladava gradivo (ne samo gradivo, nego i kulturu i sve ono drugo)..
Meni je logično da će roditelj, ako dijete ima nekih poteškoća, raditi s njim na rješavanju tih problema. Bez obzira radi li se o matematici ili o odnosu s drugom djecom.
A što se tiče radnog vremena...
Slažem se s nekim tko je napisao da, kao i svaki posao, i ovaj ima svoje dobre i loše strane. Osobno, jedna sam od onih prosvjetara koji uvijek ostaju među zadnjima u školi, bez obzira koliko sati imaju toga dana. A kad se dogodi da zbrišem ranije, uvijek imam nekakvu glupu grižnju savjesti..
Osim toga, valjda sam i sretnica jer imam svoj kabinetić i svoje računalo s pristupom internetu pa doista imam uvjete raditi pripreme u školi. Ali, to funkcionira jednom u tri mjeseca. Zašto? Dok sam u školi, tu sam za sve: za roditelje koji navrate nenajavljeni, za kolege kojima nešto uvijek treba, za učenike iz izvannastavne aktivnosti, za svoj razred kao razrednica, za ravnatelja koji uvijek ima neki poslić za mene i sl. Dakle, iako priznajem da sam sama kriva, ja u školi nemam dovoljno mašte ni koncentracije za izradu priprema koje bi zadovoljile moje kriterije.
Doduše, nakon nekoliko godina iskustva (iako valjda nikad neće prestati ona slavna ''ti si tek počela'' rečenica), pripreme mi oduzimaju dosta manje vremena, ali i danas mi se dogodi da nešto pripremam duboko u noć.
I na kraju... moja mi je obitelj prioritet, a škola je ipak posao. Ovi iz Ministarstva mogu propisati što god žele, nas ionako nitko ne pita. Na kraju, i ja mogu svoj posao odraditi za tih osam sati. Na uštrb svojih učenika, njihove kreativnosti i motivacije i mojeg osobnog zadovoljstva. Ali će barem moja obitelj biti sretna jer ću nakon tih osam sati biti samo njihova.![]()
Tema se malo udaljila od radnog vremena i vidim da je većina učesnika na ovoj raspravi iz školstva pa me zanima je li koja od vas možda profesor na fakultetu odnosno koje je vaše radno vrijeme
Daleko smo offt. ali moram reći ovo - kad smo već kod učenja s djecom, niti je 100% do učitelja niti je 100% do roditelja da rade s djecom. Jedino je ispravno da podržavaju jedni druge. Dijete mora ipak samo usvojiti neke stvari, a učitleji i roditelji su tu da im pomognu.
A što se tiče radnog vremena učitelja/nastavnika i kakve to veze ima s ovim - stvar je jednostavna: DUŽNOST je prosvjetara da uputi roditelje što i kako treba s djecom doma raditi. U ovih 4 godine koliko imam školarce, upravo to sam i dobivala od naših učiteljica. Nije uvijek sve išlo glatko, ali u načelu - to je to! Nije do roditelja da djetetu bude učitelj, ali je do roditelja nadziranje djeteta da napiše domaću zadaću i da se odgovorno odnosi prema školi i školskim obvezama. To je priprema za život.
Što se tiče neupućenosti roditleja - u radno vrijeme nastavnika i učitelja i te kako ulaze informacije, roditljski sastanci i slično. Dostupni su. Oni koji nisu dostupni češće su roditelji. Govorim to iz roditeljskih cipela, jer nisam prosvjetar. Vidjela sam puno puta nerazumijevanje od strane roditelja koji misle da su djeca auti koje u školu dovode na popravak i da se doma vraćaju glava punih znanja. To ne ide tako. Svatko se od nas uvjerio u to kad je pokušao sam naučiti dijete nešto, od vezanja cipela na dalje... Nije lako druge poučiti nečemu. Ni vlastito dijete, ni 25 tuđih. Ako ne ujedinimo snage (roditeljske i učiteljske) rezultati su lošiji. Zašto, zaboga, ne bi podržali jedni druge umjesto da stalno tražimo krivce na drugoj strani?
A što se tiče radnog vremena - kriteriji su svakakvi, toga je bilo i bude. Zablude isto tako. Ima tu koječega, do te mjere da se u čitavoj toj zbrci izgubio cilj, a to je kvalitetno prenošenje znanja učenicima. Ako bi radno vrijeme kakvo je u naslovu teme tome doprinijelo - mašalah, ali složili smo se ovdje da je to bezvezarija. Dok se to ne raščisti (na ovaj ili onaj način) nema nam druge nego savjesno odrađivati svoje dužnosti - roditeljske i učiteljske, kako najbolje znamo. A birokracija će se kad tad slomiti na vlastitim apsurdima. Čim prije - tim bolje...
Moram reći da mi je žao što je jedino maggie34 shvatila o čemu ja pričam.
Radim u školi u manjem mjestu i neočekujem od roditelja koji se uglavnom bave poljoprivredom da metodički poučavaju djecu, ali očekujem da kad se kaže da dijete nije svladalo tablicu množenja i da bez tog ne može dalje napredovati dobijem nešto više od slijeganja ramena i "što ću joj ja kad ne stignem...", također da roditelj barem povremeno pregleda zadaću (posebno manjima).....pa ako je to previš bilo kojem roditelju....to je tužno!
što se teme tiče:svaka čast onome koji ovo uspije ugurati u uredsko radno vrijeme,
a bilo bi dobro da to pročitaju i svi oni koji misle da učitelji rade samo dok su u razredu.
iz Pravilnika o obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi
(1) Neposrednim odgojno-obrazovnim radom s učenicima u osnovnoj školi smatra se redovita i izborna nastava, dodatni i dopunski nastavni rad, rad u izvannastavnim aktivnostima, neposredni odgojno-obrazovni rad razrednika (sat razrednika propisan nastavnim planom i sat ostaloga neposrednog odgojno-obrazovnog rada razrednika s učenicima), rad u produženom boravku, vođenje učeničke zadruge te učeničkih društava i klubova, za učitelje tjelesne i zdravstvene kulture i poduka plivanja te kinezioterapeutski rad s učenicima s većim teškoćama u razvoju, za defektologe produženi stručni postupak i posebna defektološka pomoć, a za učitelje u umjetničkim školama i vođenje javnih nastupa učenika.
(2) Razredništvo je skup poslova koji uz poslove razrednika u neposrednome radu s učenicima obuhvaća i:
- planiranje i programiranje te provedbu plana i programa rada razrednoga odjela
- sudjelovanje u provedbi programa profesionalnoga informiranja i usmjeravanja učenika
- brigu o učeničkoj prehrani, zdravstvenoj i socijalnoj skrbi učenika te o poduci plivanja
- suradnju s roditeljima (roditeljske sastanke, predavanja za roditelje, pojedinačne razgovore)
- brigu o podmirenju učeničkih obveza
- vođenje razrednoga vijeća
- vođenje razredne dokumentacije i očevidnika te pisanje i uručivanje učeničkih knjižica i svjedodžaba
- provedbu učeničkih izleta i ekskurzija
- druge poslove vezane uz razredni odjel.
(3) Poslovi koji proizlaze iz naravi i količine neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima jesu:
- poslovi vezani uz početak odnosno završetak školske godine
- poslovi vezani uz završetak nastave
- planiranje i programiranje neposrednoga odgojno-obrazovnog rada
- pripremanje za nastavu i druge oblike neposrednoga odgojno-obrazovnog rada
- izradba pisanih dnevnih priprema i tjednih ili mjesečnih izvedbenih programa
- vođenje pedagoške dokumentacije i očevidnika
- stalno stručno usavršavanje
- sudjelovanje u kulturnoj i javnoj djelatnosti škole
- sudjelovanje u radu stručnih tijela i povjerenstava
- provođenje popravnih, razlikovnih, predmetnih i razrednih ispita
- sudjelovanje u provedbi učeničkih izleta i ekskurzija
- briga o kabinetima, zbirkama, nastavnim sredstvima i pomagalima te o uređenju učionica i radnih prostora
- dežurstvo tijekom nastavnih radnih dana
- suradnja s roditeljima.
Tko god da je ovo gore sastavljao, imam debeeeelu zamjerku - gle, suradnja s roditeljima je na ZADNJEM mjestu!A trebala bi biti na prvom.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 29.09.2010. at 07:32
http://novine.novilist.hr/Default.as...3286328582863Q
Valjda sam uspjela kopirati link. Danas u Novom listu ovaj naslov : Ravnatelji bi zatočili nastavnike u školama.
Jučer smo imali prvi roditeljski, prvi razred, i trajao je od 5 i pol do 7 i 10. I kako bi to išlo u radno vrijeme.
Ja se divim učiteljima i profesorima kako uspijevaju s djecom iz dana u dan, učiti ih i odgajati onolike na kupu.
I zaslužuju svaki dan ferija itekako. I sve ostalo, ali i puuuno veće plaće za posao koji rade.
Šteta što cijeli članak mogu pročitati samo pretplatnici.
Osam sati...baš me zanima kako će se onda regulirati sati i dani koje provedemo na seminarima.
I izletima.
I maturalnim putovanjima.
I večernjim roditeljskim sastancima i informacijama.
I kino i kazališnim predstavama.....
Očito nam misle isplaćivati hrpu prekovremenih.
Beti3,hvala ti![]()
Ako žele napraviti neki kvalitativni pomak,zašto ne smisle modus po kojem bi se maknulo ljude iz prosvjete koji ne rade skoro pa ništa ili ništa,a ima ih, i stimuliralo one koji žele i znaju raditi.
Evo,nedavno sam pisala inicijalni test u 1.srednje. Nekolicina đaka iz iste OŠ ima poražavajuće loš rezulat.Kao da se nikad nisu susreli s predmetom.
Predavao im je isti nastavnik. I sami vele da je većinu vremena ili pričao o svojoj svakodnevici,putovanjima...lovačke i ribičke priče uglavnom,
ili je bio odsutan. Nije im uopće trebala ni mala bilježnica jer nisu ništa pisali:
Kako takav čovjek može zadržati svoje radno mjesto godinama,a drugi ljudi koji bi radili čekaju na burzi ili rade nešto deseto za što im država nije financirala studij?
Sve naopako,a moglo bi biti tako jednostavno.
Što rade ti ravnatelji? Što rade savjetnici? Gdje je inspekcija?
Koji je glavni kratoročni i dugoročni cilj Ministarstva ako ne kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa??
Oni se bave mjerama koje nemaju veze sa stavom struke i ponašaju se vrlo često kao trećerazredni činovnici.
Kako? Obično ga štite sindikat i zaposleničko vijeće. Ravnatelj koji ima petlje upuštat se ukoštac s takvima često i od strane učitelja, a paradoksalno nerijetko i od strane roditelja, bude okarekteriziran kao monstrum u najmanju ruku.
http://www.jutarnji.hr/mihaela-adamo...umber=1#page_1
u ovaj kasni sat zabavljam se čitajući jedan drugi forum - forum profesora i učitelja.
svašta ima. malo su se nastavnici, ajmo reć, opustili, malo više nego ovdje
http://obrazovanje.freeforums.org/pr...anju-t457.html
pišete li tamo?![]()
jučer mi je bilo smiješno, danas mi je nekako žalosno.
toliko frustracije - nastavnici su ogorčeni na ministarstvo, na ravnatelje, na stručne službe u školi (to naročito), razrednici su ogorčeni na sve to još i na kolege profesore, svi su jako ogorčeni na roditelji, a najviše su ogorčeni na djecu.
zašto je to tako?
radi malih plaća?
ali onda bi svaka blagajnica u dućanu imala potpuno pravo hebati svima sve po spisku kad joj s punim kolicima dođemo na blagajnu. da ne govorimo na što bi imale pravo radnice kamenskog.
zašto je to tako?
ja sama sa sobom ovdje razgovaram![]()
Nisi sama. Mislim da bi profesori trebali imati daleko bolji status u društvu. Pa, odgajaju našu budućnost. Zašto nije više tako, ne znam.
ja sam jucer bila na vijecu roditelja - strasno me je obradovala izjava ravnatelja da su sadasnje generacije djece puno bolje (mislio je na disciplinu) nego one prije deset-petnaest godina. meni je to bilo prekrasno cuti u moru stalnog pljuvanja po danasnjoj djeci i danasnjim roditeljima.
Djeca su , po meni, sasvim ok kako im je .
A znate što je meni žalosno, da na malo pažnje s moje strane reagiraju toliko pozitivno da ispada kao da su samo čekali to neku relativno lijepu riječ koju sam im rekla u prolazu . To primjećujem i u osnovnoj i u srednjoj .
ili kad na molbu da malo ostanu poslije sata pitaju: "A šta sam sad napravio?" A ja sam ga samo htjela pohvaliti za rad. Previše negativnosti svugdje oko nas...zato i ispada da su profesori ogorčeni. Malo se priča o djeci koja su "dobra", a da ne spominjem darovite... Po zbornici su stalno priče o "problematičnima".
Radnice Kamenskog se bore za svoje, a vjerujem da bi radnice na blagajni imale što reći...samo što (možda) nemaju forum na kojem iskazuju svoju ogorčenost.
Ja sam danas sretna jer mi je totalno nestao glas, a osmaši su bili mirni kao bubice i totalno surađivali. I zato dobili pohvalu u natjecateljsku.
spunky, osim kaj te potpisujem u potpunosti, još si zaboravila navesti da čak i da imamo kabinete za skupine predmeta (ne svaki profesor svoj!), trebali bismo imati barem dupli broj učionica da bi svi razredi mogli istovremeno biti na nastavi. naša škola broji cca 900 učenika iliti u grubo 30 razrednih odjeljenja, a učionica za nastavu je 13!!! tak da rto kod nas ni u kom slučaju ne može funkcionirati
a glede praznika i slobodnog vremena: mi u srednjoj školi imamo ljetni odmor od cca 15. 7 do cca 25.8 plafon! a do onda imamo upise u srednju školu, popravke, mature, druge rokove prethodno navedenog i slično. ja osobno nikad nemam cjeloviti vikend na raspolaganju i da slobodno mogu mozak na pašu djeti. jer ako neprije, a ono barem nedjeljom radim u grubo pripreme za cijeli tjedan. a gdje su još smišljavanje testova, sipravljanje, ispravkinog ispravka ispravak i slično?? to nitko ne računa. svi se samo hvataju za te nesretne praznike!![]()