Citiraj sanjaneo prvotno napisa Vidi poruku
poslala nas je pedica. na sistematskom s dvije godine je pitala spaja li dvije riječi. kad sam rekla da ne uputila nas je na logopeda čisto da vidimo kako stoje stvari. odmah sam je pitala sumnja li na autizam, rekla je da po njenom mišljenju o tome nema govora.
drago mi je da nas je poslala jer ako i je nešto imamo vremena da na tome radimo.

petar pokazuje što želi i pri tom govori aj što je kod njega daj. ako je više stvari na polici a ja mu dam krivu odmahnut će glavom i opet reći aj. ako ga pitam oćeš piti klima glavom i govori a-ha. sve svakodnevne upute razumije (daj loptu,baci loptu,idemo van,upali svjetlo,otvori vrata,idemo se kupati-ide u kupaonu i sam priprema kadu........)

ono što me izbediralo je stav logopedinje koja ga je posjela za veliki stol(ja sam pri tom morala čučati), na stolu nije bilo ništa nego mu je ona nudila stvari iz kutije (pri tom je komentirala:što ću ti sada pokazati,pa traženje,pa imam sve za veću djecu....).mislim,unaprijed sam upozorena da logopedi nemaju osjećaj za tako malu djecu,da ih odma na prvu etiketiraju a ja sam malo osoba koja odmah misli na najgore i eto posložilo se. hvala na iskustvima i savjetima od velike pomoći ste mi (kao i uvijek)
žao mi je što si naišla na logopeda koji , kako si napisala nema razumijevanja za malu djecu, ono što je najvažnije u dobi u kojoj je tvoje dijete sada, je razumijevanje, razumijevanje prethodi svemu, iz prijašnjih postova se nazire da kod njega postoji kašnjenje u ekspresivnom jeziku, manji leksik, mnje gesti , ali uz pravilan rad, poticanje, uvođenje komunikacijskih obrazaca, napredak će svakako biti visljiv, ali kažem, svemu tome prethodi razumijevanje koje mora biti uredno. O dijagnozi disfazije nemoj razmišljati, potrebno je ipak neurološko oštećenje (oštećenje mozga) kojke bi za posljedicu imalo disfaziju (koja opet ima podtipove), dakle ne treba trčati pred rudo. Tvome djetettu je potrebna prava intervencija u smislu rane komunikacije, dakle netko tko će Vas doma usmjeravati kako na koji način što razvijati -u govornom razvoju (od gesti, slogova, jednosložnih riječi, prepoznavanja, imitacije i sl.,), puno je toga, a on je još mali i puno toga se može napraviti, na vrijeme si se obratila za pomoć. ono što bi dijete u toj dobi trebalo, po nekim kriterijima, je da se odaziva na svoje ime, da prepoznaje osobe koje su često u8 njegovoj okolibni, da zna izraziti svoje želje (ako ne rječju, a trebao bi, onda gestom), da ima imitacijsku gestu, da ima određen fond riječi, da spaja riječi, da razumije određena pitanja, tipa gdje je...., daj mi...., dođi..., da prikladno upotrebljava određene riječi, da ima imitacijsku iigru, ali to su sve obrazci koji ne moraju biti zadovolejni, ali se mogu uz pravilno poticanje i rad razviti.

sorry na dugačkom postu.