Stranica 64 od 69 PrviPrvi ... 14546263646566 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 3,151 do 3,200 od 3421

Tema: Homeschooling?

  1. #3151

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    Ako procitas moje postove malo iznad vidjela bi da i ja mislim da mora postojati kontrola, jednako kao sto mislim da treba postojati kontrola i za skolski sustav (dapace mislim da je potreban drukciji i kvalitetniji tip kontrole) i to prije svega jer bi onda primjerice otac koji je npr jedva zavrsio osnovnu skolu, mogao odabrati HS za svoju djecu i provodio ga kako mu se prohtije bez kontrole. Ali kontrolirani HS podrzavam (u Americi postoje edukacije za roditelje, web stranice i materijali podrske, mentori za svaki predmet,mnoga imucnija djeca obrazuju osobnim tutori, polazu ispite koji potvrdjuju da su djeca odredjeno gradivo savladala).
    Također ne zagovaram provođenje nelegalnih opcija nego legalizaciju i kontrolu istih (ovdje mislim iskljucivo na HS) međutim bojim se da kvalitetni HS kosta.

  2. #3152
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    U ustavu stoji da svaki roditelj ima pravo školovati svoje dijete onako kako smatra da je ispravno.

    Apropo ovih velikih priprema za schoolanje vlastite djece, ja sigurno ne planiram svaku večer provodit radeći pripremu za sutra, to je besmisleno i nepotrebno, prvo jer nećemo uopće koristit školski kurikulum ni metode slične onima školskom sustavu, drugo jer nećemo svaki dan imati "školu" tj. teoretsko učenje, i treće jer nisam poludila trošit svaku večer na velike pripreme. To ću odrađivati u hodu, kako je Marta jednom napisala, odradi "sat" matematike dok kuha ručak. Kad dođemo do nekog gradiva koje moram i sama prije ponoviti jer ga se ne sjećam, onda ću si dat preko vikenda truda.

  3. #3153
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Lore u Americi i Engleskoj prakticiraju nekontrolirani HS, imaju rpocedure koje se prolaze da se provjeri da li je dijete pismeno i da li je zbrinuto, dalje od toga se ne ide.

  4. #3154
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    I samo da razbijemo ovaj mit koji se provlaći kroz cijelu temu; ako netko zagovara nekontrolirani HS to nije zbog toga jer želi imati zakonsko pravo zakinuti svoje dijete za znanje, već zato jer vjeruju da je dijete roditeljska obaveza i da se sistem nema što mješati u obitelj i obrazovanje. A znanje kao znanje, ja osobno iako zagovaram nekotrolirani HS, smatram jednim od največih blaga koje čovjek može posjedovati, i mislim da tako razmišlja večina HS roditelja zagovaratelja.
    A to da li će netko sa osnovnom školom provodit HS ili ne je na njima samima da odluće (jer i čovjek sa osnovnom školom ima prava jednaka kao magistar znanosti). Iako istraživanja pokazuju da je postotak takvih u HS zajednicama skoro pa nepostojeć, dakle rjeđe će se netko neobrazovan lošijeg imućnog stanja odlučiti na takav korak - što naravno HS ne ćini elitističkom privilegijom bogatih i obazovanih, jednostavno je to tako u današnje doba.
    Od svih ljudi koje poznajem da HSaju iskreno niti jedna od tih obitelji nije neka klasična gdje roditelji rade svaki dan od 08-16. Uglavnom su to obitelji gdje je bar jedan roditelj stalno kod kuće, i skoro pa svi žive negdje van grada.

  5. #3155

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    ok..ja sam citala svojednobno da imaju ispite, moguce da nije svuda isto jer nisam previse ulazila u tematiku..u slucaju nekontroliranja kako reguliraju da taj sustav ne bude iskoristen protiv djeteta? recimo tebi je tvoje dijete bitno i prosla bi s njim ono sto bi dijete trebalo znati po programu..sto se desi ako recimo netko prijavi da skoluje dijete HS a ne radi nista s tim djetetom? u tom slucaju roditelj direktno odlucuje da dijete tesko moze nastaviti skolovanje

    ovo vezano za nepripremanje, ja sam drugi tip :D kod mene mora sve biti isplanirano s mogucim odmakom od 10 % (na neke stvari potrisis vise vremena, na neke manje, nekad ima pitanja van gradiva)..mogu napraviti sat bez pripreme ali rijetko kad mi ispadne jednako dobro i vidi se da improviziram ) ali ja ih imam 8-16 na satu..kad radim 1 na 1 pripremam se manje ali opet imam dodatne i okvirne materijale

  6. #3156

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    nisam ni najmanje mislila da netko siromasan i manje obrazovan ima manje prava nego tesko moze djetetu osigurati jednaku kvalitetu obrazovanja uz sav moguci ulozeni trud..pri tome bi onda realan covjek koji zna da nesto ne moze dobro objasniti trebao nekoga platiti da odradi posao umjesto njega..

    zatim, nisu svi ljudi jednako inteligentni odnosno jednako dobro savladavaju isto gradivo cak i kad su obrazovani (na svojim satovima sam imala ljude koji studiraju ili su zavrsili ne bas lagane fakultete, uce jezik i trude se i doma i na satu ali im jednostavno ide losije jer ne znam, nemaju smisla za jezik..lako nauce knjigu o medicini ali recimo ne znaju gramatiku ili rabe vremena bez pomocnih glagola)..recimo na primjeru mene, ja odlicno znam objasniti upotrebu konjuktiva u praksi romanskih jezika ili pak prosla vremena ali ne znam zasto se u hrvatskom kaze 1 je sat, 2 su sata, 5 je sati..nije da je to bitna stvar ali takvih stvari ima dosta manje i vise vaznih u svakom predmetu koje skolski sustav zeli da djeca savladaju da bi mogla nastaviti obrazovanje u srednjoskolskom sustavu..i za sebe znam da bi mi trebalo dosta pripreme, puno matematickih stvari sam zaboravila..u njemackom sam ostala na razini 2 stupnja iako sam ga ucila dugo..ne znam kako bi ispravljala dijete...i onda jos ako me netko ne kontrolira ako sam bezobziran roditelj ne znam kako bi to zavrsilo svakako sam otvorena za drukcija misljenja, svoje iznosim iz vlastite prizme gledanja i dosadasnjeg iskustva

  7. #3157
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj lore prvotno napisa Vidi poruku
    recimo tebi je tvoje dijete bitno i prosla bi s njim ono sto bi dijete trebalo znati po programu..sto se desi ako recimo netko prijavi da skoluje dijete HS a ne radi nista s tim djetetom? u tom slucaju roditelj direktno odlucuje da dijete tesko moze nastaviti skolovanje
    Pa to mi cijelo vrijeme ponavljamo.
    Da bi bez kontrole znanja nekoliko djece možda imalo kvalitetan HS, ali bi na stotine djece bilo zakinuto za osnovno obrazovanje.
    I upravo je nevjerojatno da netko to ne može shvatiti.

    Naravno, raspravljamo bez potrebe jer je vrlo mala, rekla bi nikakva, mogućnost da se nekontrolirani HS uvede kod nas (a opet, sve je moguće, uvjeravamo se u to iz dana u dan).
    Ali, toliko se zalagati za nešto što bi štetilo mnogoj djeci me već počinje nervirati.

    Roza, školuj ti svoju djecu kako želiš, uči ih matematiku dok kuhaš ručak, ali prihvati konačno činjenicu da bi nekontrolirani HS bio jako loš za veliki broj djece. Možda ne bi za tvoju, ali bi za neku drugu, čijim roditeljima je obrazovanje suvišno, a djeca idu u školu samo zato jer moraju.

    I jš za kraj
    Apropo ovih velikih priprema za schoolanje vlastite djece, ja sigurno ne planiram svaku večer provodit radeći pripremu za sutra, to je besmisleno i nepotrebno, prvo jer nećemo uopće koristit školski kurikulum ni metode slične onima školskom sustavu, drugo jer nećemo svaki dan imati "školu" tj. teoretsko učenje, i treće jer nisam poludila trošit svaku večer na velike pripreme. To ću odrađivati u hodu, kako je Marta jednom napisala, odradi "sat" matematike dok kuha ručak. Kad dođemo do nekog gradiva koje moram i sama prije ponoviti jer ga se ne sjećam, onda ću si dat preko vikenda truda.
    bez uvrede, ali mislim da si se malo precijenila.
    Ja se već godinama uvijek iznova pripremam, uz to što pratim nova znanstvena dostignuća i stalno nastojim poboljšati svoja predavanja.
    A podučavam o samo jednom uskom području znanosti.
    Tako da mislim da bi bilo podosta tog gradiva koje bi trebala ponoviti jer svakodnevno se dolazi do novih spoznaja i potrebno je kontinuirano praćenje i nadograđivanje znanja.

    Eto, morala sam, iako znam da je uzaludno

  8. #3158

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    nazlost svijet nije idealan i svaku stvar ljudi iskoriste na ove ili one nacine
    bilo bi lijepo da djeca mogu uciti stvari koje su im interesantne bez zamaranja s ocjenama i provjerama ali svijet nazalost drukcije funkcionira

  9. #3159
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    moram i ja još reć (neću napisat za kraj jer nikad se ne zna ) da svaki iole razuman oblik HS mora tražiti ogroman trud roditelja. ako nije po kurikulumu, još i veći. ovako bar imaš neki plan po kojem radiš. mora tražiti njihovu strašnu organizaciju, itekakve pripreme. moš se provuć s jednim satom matematike uz ručak, ali već sa sljedećim, taj ručak će ti debelo izgoriti dok ti objašnjavaš razlomke. ovo usputno objašnjavanje kemije dok mutiš putar nije to - to svi mi radimo, ali to nikako nije dovoljno.
    ako je riječ o onom sistemu koji je saradevi spominjala, da djeca sama uče, da roditelj ne glumi učitelja, to još više truda iziskuje.
    jedina mogućnost za to, kako se meni čini, jesu ovi kružooci gdje se moraš potruditi za taj jedan dan u tjednu.
    i biti siguran da se i ovi ostali isto tako trude.

  10. #3160
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Zloporabe zakona uvijek ima, to ne ćini zakon trulim, već nam pokazuje da smo eto takva vrsta. Ali ja sam osobno protiv zakonskih ukidanja osnovnih ljudskih prava na korist onih koji će tim zakonima biti spašeni, jer na taj način ne dobijamo ništa doli policijsku državu u kojoj će nas uskoro npr. čipirati za naše dobro.

    A ovo sa pripremama, nisam se precjenila, osnovno-školsko znanje mogu bez velikih priprema prenjet na svoje dijete, za srednjo-školsko bi trebala svako malo zagrijat stočić i mm i ja (plus naravno tražiti pomoć za ono što više ne znamo dovoljno dobro), ali sigurno ne svaku večer, jer kao što sam već bila napisala preko nekoliko puta, naš kurikulum ne bi sadržao toliko gradiva (ni približno) kao školski, metoda učenja bi bila potpuno drugačija, vrijeme utrošeno na teoretsko učenje bi se znatno skratilo samim tim što je metoda drugačija i ne ući se toliko detaljno i opširno.

    S godinama je cilj dijete naučiti da voli znanje i da voli samo učiti i istraživati. Mislim da svi mi podcjenjujemo svoju djecu, jer ona sama mogu puno toga naučiti bez da im itko išta objašnjava, pogotovo onda kad nema pritiska ocjenjaivanja i ispitivanja kakvo se danas u školama stavlja na djecu. Učenje tada postaje više na razini hobija, radiš to jer to voliš i jer te zanima, a ne jer ti visi ocjena i ispitivanje na glavi. I nakon mojih "predavanja" iz matematike koje odradim u "vrtu ili na pjaci", kad dijete dobije osnovu i shvati što je matematika, samo će nam pokazati da li želi prelaziti gradivo više matematike jer je ono zaista zainteresirano, ili je dovoljno da zna primjenjenu - tad vrijeme i energiju nek troši na nešto što ga uistinu zanima.

    Ja se vektora ne sjećam, ne sjećam se ni trigonometrije ničeg toga, za moj život to gradivno nije uopće važno i svo vrijeme utrošeno na bubanje prije ispita da bi dobila što bolju ocjenu za mene je waste of time. Da ne spominjem latinski, grčki (koje volim ali 4 godine bubanja pravila i poslovica na tim jezicima me nije daleko dovelo, znam ga kao i prosjećna osoba koja te jezike nije nikad ni imala u srednjoj školi) i još puno puno gradiva, koje je kroz moju glavu prohujalo ko vihor.

  11. #3161
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,294

    Početno

    Rozice, prosječna osoba nema pojma o latinskom i grčkom. Jedva govori materinji. Moja najnovija saznanja sa popisa našeg stanovništva.

    Ok, sve to što pišeš je tebi u redu. A, sad, što da tvoje dijete želi u školu? Ne samo u jednu, nego u više njih odjednom? Kći moje prijateljice završila je osnovnu i osnovnu glazbenu sa 5,0, redovna je na Lidranu, plesu i nekakvoj likovnoj Š. Sada ide u dvije srednje škole ( moram li spominjati 5,0) od kojih je jedna glazbena, a druga na stranom jeziku. I već sad zna na koja DVA studija će ići. I sve to ŽELI. I izlazi sa vršnjacima i vršnjakinjama.

    Što bi ti napravila na mjestu njene mame? Ona je stavila svoj život na čekanje i posvetila se toj, posebnoj djevojčici (djevojci već). Tata zarađuje za sve to. HS ne bi zadovoljio takvo dijete ni u predškoli.

  12. #3162
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Beti to je isto kao da je pitam one koji šalju svoje dijete u školu što bi napravili da im dijete konstantno dobija jedinice, nesretno je u školi, profesori ga ne vole, djeca ga maltretiraju; da li bi ti roditelji uopće promislili o HSu kao opciji?
    Mislim da si ti jedna od rijetkih koja bi, većina takvih se trudi naći neko drugo rješenje koje ni u ludilu ne uključuje HS.

  13. #3163
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Ps: da je moje dijete lumen ili posebno kao ova djevojčica o kojoj ti pričaš, ja bi mu platila sve vrste privatnih učitelja i tutora kako bi se ono realiziralo kad bi vidila da su moje mogučnosti za njega limitirajuće. Nažalost u ovoj našoj državi mogu ja plačat privatne učitelje koliko hoću, ako moje dijete nije prošlo kroz sustav ono ne može polagati maturu tj. prijemni ispit, iako bi možda bilo obrazovanije od većine školski obrazovane djece.

  14. #3164
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    Rozice, prosječna osoba nema pojma o latinskom i grčkom. Jedva govori materinji. Moja najnovija saznanja sa popisa našeg stanovništva.
    Istina, al znam ga kao npr. mm koji je ućio samo 2 godine u srednjoj i još je šarlatanio jer mu je latinski išao na živce, tj. imao je 2-3, ali kasnije, pošto je sa nekih 23-24 postao lud za znanjem, sam je sebe naučio neke osnove koje su mu bile potrebne da bi mogao čitati knjige itd. Eto iskreno ja gledam njega, provlačio se kroz srednju i faks kroz iglene uši, škola mu je išla na živce, bio je buntovnik bez razloga. On je sad ko hodajuća enciklopedija, taj zna razgovarat na svaku temu, ima svoje mišljenje o svemu, čita, ne pretjerujem, po 3-4 sata dnevno i to ne samo Bibliju istražuje; nekad mi više ide na živce to što kad idemo spavat ugasimo svijetlo a on upali svoju speleološku lampicu, dofura 3-4 knjige u krevet i čita do kasno u noć. Učenje je proces koji traje cijeli život, i mislim da je često puno čvršče ono znanje koje steknemo svojevoljno u zrelijim godinama nego ono koje je mnogima nametnuto da stiću zbog ocjena.

    Isto tako, kad vidim toliki strah zbog zakona, kontrola i svega, ne mogu se otrgnut misli da stvarno danas živimo bez ikakvih ideja što je prava sloboda; normalno nam je da nas snimaju kamerama na svakom koraku, prate naš gps, da nas legitimiraju kako kome i gdje padne na pamet, da čekamo u redu na avion satima i još dopustimo da nas skidaju i pregledaju, neke čak i analno jer nas je strah terorizma, i ovaj ulazak u EU, obečavaju nam svakojake nove privilegije koji su za naše dobro, a trpaju nas u nekakav savez tipa bivšeg SSSRa iz kakvog smo se jedva izvukli prije 20 godina, i koji nam samo nameće nova pravila i zakone koji nas apsolutno limitiraju i uskračuju nam slobodu. Današnje društvo je toliko vođeno strahom da ćemo prihvatit bilo što što nam sistem nametne pod izlikom da je za naše dobro.

    Ne želim da moje dijete tako razmišlja i živi. Radije bi da cijeli život ovce voda na pašu al da je otvorenog uma i da shvaća koncept slobode.

  15. #3165
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    moram i ja još reć (neću napisat za kraj jer nikad se ne zna ) da svaki iole razuman oblik HS mora tražiti ogroman trud roditelja. ako nije po kurikulumu, još i veći. ovako bar imaš neki plan po kojem radiš. mora tražiti njihovu strašnu organizaciju, itekakve pripreme. moš se provuć s jednim satom matematike uz ručak, ali već sa sljedećim, taj ručak će ti debelo izgoriti dok ti objašnjavaš razlomke. ovo usputno objašnjavanje kemije dok mutiš putar nije to - to svi mi radimo, ali to nikako nije dovoljno.ako je riječ o onom sistemu koji je saradevi spominjala, da djeca sama uče, da roditelj ne glumi učitelja, to još više truda iziskuje. jedina mogućnost za to, kako se meni čini, jesu ovi kružooci gdje se moraš potruditi za taj jedan dan u tjednu.i biti siguran da se i ovi ostali isto tako trude.
    Apsolutno!Mene je iznenadilo kako je teško radit s predškolcem. Da je riječ o školarcu bilo bi još više debilane, sigurna sam.Mi smo imali taj spelt okolnosti da dijete nije išlo u vrtić zbog zdravlja i bili smo doma. Ja sam pokušala dati mu nešto programa i rada da ga zabavim, podučim, a i bistrić je pa je demolirao kuću ako mu mozak nije imao hrane.Iz prve ruke - to je kuluk kakvog ne možeš zamisliti.Sve pripremiš, smisliš, skopiraš - i onda skužiš da je premalo.Ili na previsokoj razini, preniskoj, da je dosadno ili nezanimljivo. Ili da si fulao ceo fudbal. Neke knjige, slikovnice, igračke uopće nemaju prođu. I onda se možeš slikati za male novine, dok ne skontaš što ćeš još... a puno toga što ti skontaš, dijete neće. A ono što hoće - ne možeš i ne znaš.Ili da je emotivni neki problem zasijenio sve što treba napraviti, pa nema kuhanja, gasiš sve i pomažeš mu da skuži, savlada ono što ga frustrira...Motivirati klinca, složiti raspored dana - još ako je više djece doma - to je nešto što trebaš biti doktor organizacije, predškolske ili školske didaktike i imati srce ko kuća...I da ponovim - to je bila više-manje igra s djetetom. Ali i igra na nekom stupnju razvoja traži određeno znanje, praksu, vježbu, razumijevanje, smisao... Da je škola, i da planiraš ozbiljno HS dijete, to treba pogledati sebe u ogledalo i reći - ja sad žrtvujem xy godina i crknut ću, ali dobro, vrijedit će. ako ćeš ga pustiti da pase koze, onda je cijela rasprava o HS-u izlišna. Pustiš ga da pase koze, i gotovo. Iako i to ima prednosti. Koliki bi manageri pasli koze, nakon svega.Nakon što sam imala čast isprobati kako je to pružiti djetetu sve što mu treba doma (a da u vidu imaš mogućnost nastavka školovanja i razvitka djeteta na svim planovima na kojima ima sposobnosti) klanjam se profesionalcima do poda i prezadovoljna sam vrtićem, i sekcijama i tehničkom kulturom, i trenerima. Sve mi je pet.Mislim da je jako lako s neke visine pljuvati na sve to skupa, ali nije opravdano. Većinom je kod nas sve dovoljno dobro da nije (po mom) još došlo do toga da moramo u masovne razmjere HS-a. Ove situacije s bolesti i to, to je priča za sebe, ali uvijek su škole i druge ustanove izlazile u susret djeci s ovim ili onim poteškoćama.

  16. #3166
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Zloporabe zakona uvijek ima, to ne ćini zakon trulim, već nam pokazuje da smo eto takva vrsta. Ali ja sam osobno protiv zakonskih ukidanja osnovnih ljudskih prava na korist onih koji će tim zakonima biti spašeni, jer na taj način ne dobijamo ništa doli policijsku državu u kojoj će nas uskoro npr. čipirati za naše dobro.A ovo sa pripremama, nisam se precjenila, osnovno-školsko znanje mogu bez velikih priprema prenjet na svoje dijete, za srednjo-školsko bi trebala svako malo zagrijat stočić i mm i ja (plus naravno tražiti pomoć za ono što više ne znamo dovoljno dobro), ali sigurno ne svaku večer, jer kao što sam već bila napisala preko nekoliko puta, naš kurikulum ne bi sadržao toliko gradiva (ni približno) kao školski, metoda učenja bi bila potpuno drugačija, vrijeme utrošeno na teoretsko učenje bi se znatno skratilo samim tim što je metoda drugačija i ne ući se toliko detaljno i opširno. S godinama je cilj dijete naučiti da voli znanje i da voli samo učiti i istraživati. Mislim da svi mi podcjenjujemo svoju djecu, jer ona sama mogu puno toga naučiti bez da im itko išta objašnjava, pogotovo onda kad nema pritiska ocjenjaivanja i ispitivanja kakvo se danas u školama stavlja na djecu. Učenje tada postaje više na razini hobija, radiš to jer to voliš i jer te zanima, a ne jer ti visi ocjena i ispitivanje na glavi. I nakon mojih "predavanja" iz matematike koje odradim u "vrtu ili na pjaci", kad dijete dobije osnovu i shvati što je matematika, samo će nam pokazati da li želi prelaziti gradivo više matematike jer je ono zaista zainteresirano, ili je dovoljno da zna primjenjenu - tad vrijeme i energiju nek troši na nešto što ga uistinu zanima. Ja se vektora ne sjećam, ne sjećam se ni trigonometrije ničeg toga, za moj život to gradivno nije uopće važno i svo vrijeme utrošeno na bubanje prije ispita da bi dobila što bolju ocjenu za mene je waste of time. Da ne spominjem latinski, grčki (koje volim ali 4 godine bubanja pravila i poslovica na tim jezicima me nije daleko dovelo, znam ga kao i prosjećna osoba koja te jezike nije nikad ni imala u srednjoj školi) i još puno puno gradiva, koje je kroz moju glavu prohujalo ko vihor.
    Roza, sretno ti bilo. Ali počni pripremati metodiku učenja slova, predvježbi. To je živi kunst. Barem je nama bilo - tj. meni. I onda je moj klinac, koji je htio pisati prije nego što sam ja htjela da on piše naučio pisati sam. Uzme mlijeko, pa prepiše slova. Pa onda uzme komp i uči pisati mala tiskana slova (zna velika, pa ih gleda na tipkovnici, a kopira mala sa ekrana) naučio sve nahero i nakrivo, u krivom smjeru. I ispravi ti sad klipana koji bi da mu daš sutra prihvatio posao u aeronautici da piše od crte do crte i ostale efemerilije. Ima tu puno zamki. Bilo je suza do neba jer smo morali vježbati ručicu, a ja ne znam kako i što, i što očekivati i koliko minuta što i koliki je napredak okej, a on plače, svadi se i neće. Savladaj tehniku, savladaj motoriku, savladaj psihologiju... Sve to ima veliku vrijednost, sve to izuzetno pomaže da se upozna dijete, da upoznaš i sebe, da izgradiš odnos, ma neprocjenjivo. Nije mi žao.Ali, da je jako teško, i zahtjevno - je.Jedva sam čekala da počne u vrtić, da ga tamo čapaju ovi koji znaju. I drugi je kontekst, gleda se s klincima, smije, ma odlično.

  17. #3167
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Obrazovanje se često i spontano dogodi.
    Nitko nije govorio da će se matematika uvijek učiti dok se kuha ručak - ne želim ni ja da mi djeca jedu zagoretine, to sam dala kao simpatičan primjer. Nekad će se učiti uz ručak, nekad na pjaci, nekad za stolom sa knjigom, nekad će sam doći do zaključaka ili će sam iz zabave rješavat zadatke, nekad će naučiti nešto kod none i nona. Mislim da okvirni plan može postojati, ali ako pratiš djetetove afinitete i tempo, onda je teško napraviti plan za npr. tromjesečje jer je malo vjerovatno da će se taj plan realizirat, nekad će ga dijete prešišat a nekad će mu biti too much. No plan is best plan, ali treba biti spreman na svakave razvoje situacija i prilagoditi se. Ljudi smo dogovorit ćemo se

  18. #3168
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    ... jeah... to mi svi tako zamišljamo.U realnosti dijelovi učenja su dosadni, teški, glupi, i dijete ih neće - bez konteksta, pa i prisile, bez muke nema nauke, ja držim da to još uvijek stoji.A kad si mama koja uči ta muka je još veća tvoja nego djetetova.Ne znam. Možeš sanjati

  19. #3169
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    [QUOTE=Ifigenija;1917131]Roza, sretno ti bilo. Ali počni pripremati metodiku učenja slova, predvježbi. To je živi kunst. Barem je nama bilo - tj. meni. /QUOTE]

    Ne brinem se zato, malac zasad najviše interesa pokazuje za rušenje stabala i kopanje ne govori previše, čak ni mama - iako ga baka uporno pokušava učiti riječi pa mu visi nad glavom po sat-dva i ponavlja: mama, baba, tata - to je prestrašno nešto - na moju ležernost oko toga što malac ne govori se zgraža. Iako voli slušat kad mu čitam.

    A to pisanje si mi baš sad dobro spomenula, već sam pisala tu da sam ja u prvom osnovne dobila Negativan jer sam pisala na "svoj" način, tj. nisam pisala od crte do crte, slova su bila zbijenija nego je trebalo itd. Doživaljvala sam ozbiljno maltretiranje od strane profesora, i redovno sam išla u magareću klupu jer po njegovom "ne znam pisat". To što sam ja čitala i pisala od 3 godine i bolje od večine razreda njemu nije bilo važno. Sad je to samo loša uspomena, nikakav utjecaj nije imalo na moj život.
    Posljednje uređivanje od RozaGroza : 02.07.2011. at 16:41

  20. #3170
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    (neću napisat za kraj jer nikad se ne zna )
    Ma za kraj posta cvijeta, ne odjavljujem se s teme.
    Iako ovdje više ništa nemam za reći jer je stvarno uzalud, fascinira me dubina ljudskog uma, pa se stalno iznova vraćam, ćitam, pišem... premda znam da ne služi nićemu

  21. #3171
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Maro imam dojam da je svrha tvog pisanja da se uvjeri zagovaratelje HSa da odustanu, zapravo ne samo tvog.
    I tebi je fascinantn; ma meni je fascinantno da toliko vas misli da zna najbolje kao da ste svi maltene Tesle i Edisoni, govorite da HSeri nisu dali nikakav argument (iako ih je dano jako puno) a od vas se nije dobilo nikakav stvarno kreativan ili konstruktivan input u diskusiji, samo fear driven tvrdnje da dijete neće biti socijalizirano, da neće dobit dobro obrazovanje, da ga roditelji zakidaju i limitiraju, da će dijete koje je HSano živjet pod staklenim zvonom, sve one neke školske zablude o HSanju, a kad vam se daju argumenti, primjeri, službeni dokazi, linkovi, apsolutno ih zanemarite i koristite logičke zablude da bi izokrenuli ono što se napiše. I nemoj zaboravit, da svi koji su ovdje pisali u favor HSu nisu došli nekog uvjeravat da treba odustat od onog što smatra da je ispravno za njihovo dijete, već ajdmo reči obraniti svoje pravo da rade isto. Mene uistinu zapanjuje upornost nekih da troše vrijeme i energiju uvjeravajući nekog drugog da je u krivu, a pritom nemaju apsolutno nikakvih dokaza da potvrde svoje tvrdnje, jer dokaza koji bi pokazali HS kao lošu opciju za dijete, nema.

  22. #3172
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Mene uistinu zapanjuje upornost nekih da troše vrijeme i energiju uvjeravajući nekog drugog da je u krivu, a pritom nemaju apsolutno nikakvih dokaza da potvrde svoje tvrdnje, jer dokaza koji bi pokazali HS kao lošu opciju za dijete, nema.
    Zašto te to zapanjuje? I ti puno pišeš na ovoj temi, u čemu je razlika? I mislim da si u krivu kad pišeš da netko želi promijeniti tvoje mišljenje, barem ja ne želim, niti mi je to cilj. Pišem ono što mislim, kao i ti.

  23. #3173
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    I tebi je fascinantn; ma meni je fascinantno da toliko vas misli da zna najbolje kao da ste svi maltene Tesle i Edisoni
    Čuj, i ti misliš da znaš najbolje. I opet - u čemu je razlika?

  24. #3174
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj n.grace prvotno napisa Vidi poruku
    Čuj, i ti misliš da znaš najbolje. I opet - u čemu je razlika?
    Pa u tome što ja trenutno nemam pravo provodit obrazovanje kakvo smatram da je najbolje za moje dijete.

  25. #3175
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Roza, školuj ti svoju djecu kako želiš, uči ih matematiku dok kuhaš ručak, ali prihvati konačno činjenicu da bi nekontrolirani HS bio jako loš za veliki broj djece. Možda ne bi za tvoju, ali bi za neku drugu, čijim roditeljima je obrazovanje suvišno, a djeca idu u školu samo zato jer moraju.
    Roza, ponavljam jer ti je očito promaklo.
    Dakle, nikakvog nagovaranja ni odgovaranja.

    Uz to dodajem, da se ne mogu načuditi samouvjerenosti nekih ljudi da sve o svemu znaju, u ovom slučaju tebe.
    I da, ne volim vrijeđanje struke, liječničke, prosvjetarske, niti bilo koje druge. Sad ćeš reći da ti ne vrijeđaš. Ne, samo kažeš da znaš podučavati bolje od ljudi koji se ciojeli život školuju za to i svako malo spomeneš nekog strašnog profesora, imam dojam da niti jedan nije bio dobar u tvom školovanju (što mi je zanimljivo s obzirom da smo odrasle u istom gradu i znam profesore iz tvoje škole).


    Ono što ti predstavljaš kao svoju viziju HS-a već kod kuće provodi većina prosječnih roditelja školaraca.
    Uz to, ponavljam da meni niti jedan tvoj argument za HS ne zvuči dobro jer je uvijek začinjen strahom i prezirom prema društvu. A to ne volim, jer sam sastavni dio tog društva, sa svim njegovim prednostima i manama.

    I neću dalje, nema smisla, već sam te jednom molila da nastojiš malo manje vrijeđati svijet oko sebe, ali ti to očito ne doživljavaš kao vrijeđanje

    Nemoj me samo uvlačiti u daljnu prepisku, sve sam već napisala.

  26. #3176
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Pa u tome što ja trenutno nemam pravo provodit obrazovanje kakvo smatram da je najbolje za moje dijete.
    Koliko sam shvatila, ti namjeravaš tako obrazovati svoje dijete imala pravo ili ne.

  27. #3177
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    U ustavu stoji da svaki roditelj ima pravo školovati svoje dijete onako kako smatra da je ispravno.
    To ne stoji u Ustavu RH
    u našem Ustavu stoji da su roditelji dužni odgajati, uzdržavati i školovati svoju djecu
    i imaju pravo i slobodu samostalno odlučivati o ODGOJU svoje djece.

    Zakon o obrazovanju kaže da djelatnost osnovnoškolsog obrazovanja obavljaju osnovne škole
    i druge USTANOVE koje je odobrilo Ministarstvo prosvjete.

  28. #3178
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    OK¸ piše da su roditelji dužni odgajati uzdržavati i obrazovati svoju djecu ali piše isto tako da ljudi imaju pravo živjeti u skladu sa svojim uvjerenjima - zagovaranje HS u mom slučaju proizlazi iz mojih uvjerenja.
    Obavezno školstvo bez opcije HSa je znak totalitarnog režima u kojem školstvo tj. sistem postaje važniji od pojedinca, jer je full važno da se ljudi tj. djeca indoktriniraju idealima režima. Ako ti se daje samo jedna opcija školovanja tj. ako se sistemu daje pravo na tolike kontrole,to je dokaz da ne živiš u slobodnom društvu. A sve izlazi iz pretpostavke da će više visoko obrazovanih ljudi stvoriti bolju državu. I to što će večina tih ljudi na kraju završiti svi na istom mjestu, pokrečući državnu ekonomiju i u današnje doba jedva sklapajući kraj s krajem više nije problem "velikih" jer od nas oni svoju korist izvuku one way or the other.

    Prema sistemu Mare, prema sistemu, ne društvu (oprosti što te uvlačim ali izgleda da niko ne kuži razliku između to dvoje i zato se svi osjećaju uvrijeđenima - a kad vide Kosoricu na TVu bez beda pljuvaju po njoj). I ako znaš profesore iz moje škole onda bi zapravo trebala shvatiti o ćemu govorim, ne poznajem ni jednu osobu koja je prošla kroz ruke istih a da o njima ne misli slično kao ja. Ali to nije poanta, jer da, bilo je dobrih profesora koji su me baš inspirirali. Ja HS ne zagovaram zbog svojih "trauma iz djetinstva" jer hvala Bogu nemam neke traume iz škole, samo imam sječanja koja su činjenice, i kad ih ovako nakon 20-25 godina sagledam objektivno mislim da su mnogi od tih profesora bili koma i zbog njih vjerovatno tada nisam mogla uživati u školi onako kako su mnogi od vas uživali.
    Zagovaram HS jer je sukladan mojim uvjerenjima, i da sam bila najsretnije dijete u školi svejedno bi danas vjerovala da je ta opcija za moju djecu bolja. Ne mislim da sam stručnija ni blizu od učitelja ili profesora, to sam naglasila puno puta, ali mislim da svome djetetu mogu pružiti znanje koje mu je potrebno da se kasnije sam ili uz stručniju pomoć nadograđuje.

    n.grace planiram tražiti izuzeće svakako u slučaju moje djece ukoliko zakone ne bude izglasan, ali bilo bi mi mnogo draže kad bi mi to pravo bilo dano bez nekih prevelikih borbi i molbi.

  29. #3179
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Uz to dodajem, da se ne mogu načuditi samouvjerenosti nekih ljudi da sve o svemu znaju, u ovom slučaju tebe.
    I da, ne volim vrijeđanje struke, liječničke, prosvjetarske, niti bilo koje druge.
    Ja bi iskreno bila zabrinuta za svoje obrazovanje da ne mislim da mogu djete osnovnoškolske dobi podučit onom što treba znati.
    Aporpo tog vrijeđanja struke, jaje je dio kolača, ono nije kolač; prosvjetare nisam uvrijedila, to što sam rekla da postoje takvi i takvi profesori nije vrijeđanje, svatko tko ima dijete u školi zna da ima profesora koji su koma, ali profesiju kao takvu nikad nisam vrijeđala. Doktore jesam, i to sam se ispričala, ali tu traume imam, nisam imala dobra iskustva sa doktorima, kroz cijeli život od stotine doktora koje sam srela, možda su 2 bili oni koji su bili ljudi u srcu, ostali su bili samodopadni bahati i uglavnom nestručni.

    I to vrijeđanje društva, ako ja smatram da su neki aspekti društva pogrešni, ne mislim da je cijelo društvo loše, i stvarno ne kužim tu uvrijeđenost ako netko reče da mu se određeni segment današnjeg društva ne sviđa. Eto pornografija je društveno prihvačen fenomen a ja to osobno nikako ne podržavam i mislim da je svatko tko to podržava na neki način pervertit, da ne spominjemo da podržavanjem pornografije podržavamo, direktno ili indirektno, pedofiliju, trgovinu bijelim robljem, prostituiranje itd. Jel to što je Paravinja dio društva i ja ga nazovem monstrumom, vrijeđanje društva kao cjeline ili samo jednog njegovog dijela? Mislim, jel to uopće vrijeđanje ili čisto iznošenje činjenica?

  30. #3180
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Roza, samo da unesem reality check. Ja sam po struci profesorica, položila sam sve te didaktike i metodike i čuda. Djed mi je bio pedagog, pasionirani i o tome se pričalo u kući na dnevnoj bazi. Nisam, dakle, posve naivna publika.A opet sam imala velikih poteškoća kad sam se susrela s djetetovom željom da piše, da uči, a nije mogao u vrtić kod ljudi koji znaju što se kako radi.Može se, naravno da da, i nije problem gradivo nego didaktika i metodika, i uopće razaznavanje čemu je vrijeme, čemu ne, koliko odjednom, a koliko poslije. U najboljoj namjeri ti kažem - ti još imaš dovoljno vremena, i ako si odlučila HS, odaberi kurikulum, čitaj, educiraj se, pripremi. Posebno vježbe motorike, predpisanje i to, ali i druge stvari napravi neki okvirni koncept, plan, skini materijale... kad ćeš imati manje dijete i čoveka za podučavanje i vrt i koze - glava će ti zakuhati.

  31. #3181
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Obavezno školstvo bez opcije HSa je znak totalitarnog režima u kojem školstvo tj. sistem postaje važniji od pojedinca, jer je full važno da se ljudi tj. djeca indoktriniraju idealima režima.
    ma kakvi ideali režima?
    kojega režima?
    kakvi ideali? koji su to režimski ideali trenutačno na snazi u Hrvatskoj?

  32. #3182
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Roza, samo da unesem reality check. Ja sam po struci profesorica, položila sam sve te didaktike i metodike i čuda. Djed mi je bio pedagog, pasionirani i o tome se pričalo u kući na dnevnoj bazi. Nisam, dakle, posve naivna publika.A opet sam imala velikih poteškoća kad sam se susrela s djetetovom željom da piše, da uči, a nije mogao u vrtić kod ljudi koji znaju što se kako radi.Može se, naravno da da, i nije problem gradivo nego didaktika i metodika, i uopće razaznavanje čemu je vrijeme, čemu ne, koliko odjednom, a koliko poslije. U najboljoj namjeri ti kažem - ti još imaš dovoljno vremena, i ako si odlučila HS, odaberi kurikulum, čitaj, educiraj se, pripremi. Posebno vježbe motorike, predpisanje i to, ali i druge stvari napravi neki okvirni koncept, plan, skini materijale... kad ćeš imati manje dijete i čoveka za podučavanje i vrt i koze - glava će ti zakuhati.
    x
    ja moram reći da s djetetom moram raditi obične logopedske vježbe i da proučavamo "ples pisanja" zbog ajmoreći neobične grafomotorike i da je meni to dovoljno teško i na rubu izdržljivosti.

  33. #3183

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    x
    ja moram reći da s djetetom moram raditi obične logopedske vježbe i da proučavamo "ples pisanja" zbog ajmoreći neobične grafomotorike i da je meni to dovoljno teško i na rubu izdržljivosti.
    pa i ja se mogu pohvaliti da placamo cijelo cudo profesionalaca za razlicitu individualnu poduku (ok, kod nas je situacija intenzivnija jer je u igri dijete sa autizmom) jer nisam u stanju poloviti sve

    mislim, ok je to na kratke staze ali mi i ovako jedva imamo vremena jedan za drugog, uspjeh nam je kad na kraju dana nakon sto sef oko 10 navecer napokon zaspi imamo vremena za nas kao par. ako vas roditeljstvo i djeca progutaju, ako se na to ukljuci odrzavanje kuce plus posao velika je sansa da cete se raspasti kao par (ok, mozda dio ljudi ima kuharicu i spremacicu, mi siromasni moramo sve odguliti sami)

  34. #3184

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    nazalost neke stvari koje se uce u osnovnoj skoli nisu vise tako banalne kao kad sam ja bila u istoj, moja sveki kroatist i lektor konzultira knjige da bi mogla pomoci necaku rijesiti neke zadace koje dobiva u 6. razr. osnovne a zena lektorira znanstvene radove..cesto nije dovoljno uzeti jednu knjigu vec ljudi unutar struke znaju koja je knjiga bolja u jednom segmentu, koja u drugom.

    nista nije nemoguce medjutim po meni se treba dobro pripremiti sto opet govorim iz svog iskustva (predajem zadnjih 8 godina, kad se sjetim svojih pocetaka smijesno mi je kako sam drzala nastavu u odnosu na sad..nebo i zemlja)..a kad sam predavala osnovnoskolskoj djeci imala sam 15-tak razl. materijala na 1,5 h nastave, jednostavno im je tesko zadrzati paznju ako ih ne zabavis i uvuces u gradivo kojim ces izvjezbati gramatiku ili vokabular a da ne skuze da to rade (igrama,karticama, anketicama,crtanjem, bacanjem loptice i odgovaranjem, kazalistem)..svaku stvar ponoviti 10 puta na 10 razlicitih nacina da im bude zanimljivo.. priznajem da je to nacin koji meni najbolje osobno funckionira i nacin na koji radim sto ne znaci da bi svaka osoba trebala tako..uglavnom, ja bi tesko mola HS po mom nacinu rada jer valjda uopce ne bi spavala kad moj muz vidi koliko se ja pripremam mrak mu padne na oci

  35. #3185
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    mislim, ok je to na kratke staze ali mi i ovako jedva imamo vremena jedan za drugog, uspjeh nam je kad na kraju dana nakon sto sef oko 10 navecer napokon zaspi imamo vremena za nas kao par. ako vas roditeljstvo i djeca progutaju, ako se na to ukljuci odrzavanje kuce plus posao velika je sansa da cete se raspasti kao par (ok, mozda dio ljudi ima kuharicu i spremacicu, mi siromasni moramo sve odguliti sami)
    Ovo je istina, jer današnji tempo stvarno stavlja određene granice ljudima, i rijetko tko će se odlučiti na HS jer kako si rekla, kad ćemo onda imati vrijeme i za nas! Ali ponekad postoje načini, ja se zbog toga ne brinem jer smo oboje stay at home parents.
    Lore istina, danas je sve nekako potencirano na entu, ali baš zbog toga ja stalno govorim o drugačijem kurikulumu, drugoj metodici, izostanku sustava ocjenjivanja...

  36. #3186
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    x
    ja moram reći da s djetetom moram raditi obične logopedske vježbe i da proučavamo "ples pisanja" zbog ajmoreći neobične grafomotorike i da je meni to dovoljno teško i na rubu izdržljivosti.
    Ovo što pišeš ti i Ifi, o teškom učenju grafomotorike, koliko sam ja shvatila Rozi ne bude nikakav problem, jer misli dijete naučiti pisati i to je to. (Ne bude joj bitno da li je to "grafomotorički ispravno").
    Isto tako, ovi kompliciraniji dijelovi gradiva, za koje treba napraviti pripreme, Roza je sama rekla da misli gradivo totalno smanjiti i prezentirati ga drugačije,...
    Čim više čitam, vidim da Roza uopće ne bude imala problema s HS - om, jer sve što ne bude znala, izbaciti će. (Malo karikiram).
    Takav HS je vrlo lako izvediv, kao što se tu navodi uz pravljenje maslaca i kuhanje ručka, druga stvar je, kao što je netko več rekao, da takav HS provodi roditelj skoro svakog školarca, dodatno uz redovnu OŠ.

    I dalje sam za kontrolirani HS, s jasnim planom i programom.

  37. #3187
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj Anemona prvotno napisa Vidi poruku
    Ovo što pišeš ti i Ifi, o teškom učenju grafomotorike, koliko sam ja shvatila Rozi ne bude nikakav problem, jer misli dijete naučiti pisati i to je to. (Ne bude joj bitno da li je to "grafomotorički ispravno").
    Isto tako, ovi kompliciraniji dijelovi gradiva, za koje treba napraviti pripreme, Roza je sama rekla da misli gradivo totalno smanjiti i prezentirati ga drugačije,...
    Čim više čitam, vidim da Roza uopće ne bude imala problema s HS - om, jer sve što ne bude znala, izbaciti će. (Malo karikiram).
    Takav HS je vrlo lako izvediv, kao što se tu navodi uz pravljenje maslaca i kuhanje ručka, druga stvar je, kao što je netko več rekao, da takav HS provodi roditelj skoro svakog školarca, dodatno uz redovnu OŠ.
    Upravo tako. E sad, hoće li to biti ograničavajuće za Rozinu djecu, to će pokazati vrijeme.
    Možda će njima to biti dovoljno.
    Možda neće.

    Sorry RG što opet ispada da se samo tebe hvatamo.

  38. #3188

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    6,771

    Početno

    suzdržavam se već 63 stranice...u cijeloj šumi postova koji samo ponavljaju i ponavljaju, stalno mi sijevaju pred očima krivo napisani Č/Ć/IJE/JE ... znam, znam, može se bez toga u životu, ali osobno mi je puno draže kada se to pravilno koristi jer je to ipak gradivo 2. razreda osnovne škole... no, i to mi dovoljno govori o (ne)uspjehu HS u višim razredima osnovne škole kada djeca mogu/trebaju usvojiti neka malo šira znanja i kada ih mogu/trebaju prenijeti u pisanom ili usmenom obliku ...

    ovdje bi nakon toliko stranica opetovanoga razmišljanja i tupljenja istoga dobro došle neke poslovice, izreke, ali to mnogi od nas neće priznati ...

    No, JA znam da ništa ne znam i zato će moje dijete u školu. Ok, možda znam nešto, ali ne znam sve, zato ima ljudi koji su to dobro izučili pa neka nauče i moje dijete. (Pa tako i pravilno pisanje i korištenje određenih glasova hrvatskoga jezika.).

    A nakon ovoliko stranica, za ostale koji žele iskušavati nove metode na vlastitoj djeci, iako su poneki odviše samnouvjereni i očito ne shvaćaju kompleksnost usvajanja znanja iz raznih područja, iznosit ću svoje mišljenje o kontroliranom HS-u i to u RH dobro kontroliranom i s puno strožim uvjetima nego što su izneseni primjeri Slovenije jer vidim da bi mnoga djeca mogla biti zakinuta zbog pretjeranje slobode, bolje rečeno ogorčenosti, vlastitih roditelja.

  39. #3189

    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    849

    Početno

    program je definitivno pretjeran i djeca uce stvari koje nisu odnosno nisu prezentirane na nivou nihovih godina i ima također puno nepotrebnih cinjenica od kojih na kraju djeca ne shvate bit nego idu u nepotrebnu sirinu i na kraju im nije jasno bas nista..

    medjutim da me ne shvatis krivo, definitivno ne mislim nista zlonamjerno..ovakav ce ti biti scenarij- program neces moci pojednostaviti jer ga nisu uspjele promijeniti stotine profesora koji su se zalagali za drukciji obim gradiva i program (tocno znam o cemu ti pricam jer znam kako ide procedura odlucivanja koji udzbenik prolazi a koji ne te kakav ce biti program za koji razred- eventualno tu mozda pomogne EU kao sto je bolonja smanjila obim na fakultetima), morati ces educirati svoju djecu po postojecem programu jer tesko da ce dozvoliti nekontrolirani HS i onda ces se morati bakcati sa istim stvarima kao moja sveki na dnevnom nivou..dijete ce morati na ispite ili drzavnu maturu koju ce uvesti i za osnovne skole, na toj istoj ce rjesavati zadatke kao i djeca koja su isla u drzavnu skolu..tako da ne znam, po meni bez pomne pripreme tesko se tu moze..ja bi se u tom slucaju dogovorila s muzem tko koje predmete poducava ovisno o tome tko kojima bolje vlada i navaliti oboje u slobodno vrijeme da se sto bolje educirate i spremite u slj. par godina prije pocetka rada s djecom..bilo da ces to izvesti unutar razgovora- opet ces morati znati koje podatke ukljuciti (morati ces to usporediti s testnim listicima jer vjerojatno neces imati isti kriterij kao i profesori koji slazu maturu), prakticnim primjerima i slicno..nazalost naucila sam stvari gledati realno, tesko ces se moci boriti s vjetrenjacama..u svakom slucaju drzim ti fige!

  40. #3190
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Vrijeska prvotno napisa Vidi poruku
    A nakon ovoliko stranica, za ostale koji žele iskušavati nove metode na vlastitoj djeci, iako su poneki odviše samnouvjereni i očito ne shvaćaju kompleksnost usvajanja znanja iz raznih područja, iznosit ću svoje mišljenje o kontroliranom HS-u i to u RH dobro kontroliranom i s puno strožim uvjetima nego što su izneseni primjeri Slovenije jer vidim da bi mnoga djeca mogla biti zakinuta zbog pretjeranje slobode, bolje rečeno ogorčenosti, vlastitih roditelja.
    Slovenija ima iznimno kontroliran HS

  41. #3191

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    karlovac
    Postovi
    1,756

    Početno

    Zanimljiva tema, ali opet ode u krive vode...
    RG je odabrala drugačiji način života za svoju obitelj i oni će svoju djecu naučiti sve potrebno za takav način života. Budu li djeca jednog dana izabrala drugačije, školovat će se, uvijek ima načina.
    Ja imam iskustvo homeschoolinga. Naime, kad su blizanci krenuli u prvi osnovne učitelj nam je na prvom roditeljskom rekao da ćemo se slijedećih godina morati intenzivno družiti s njihovim knjigama, htjeli mi to ili ne, jer je program takav da ga za školskih sati dijete ne može savladati. I zaisa, bilo je tako, sve do negdje peog razreda, kad sam polako odustajala i prepuštala njima nihove obveze.
    U nižim razredima osnovne škole sat, dva, nekad i tri dnevno provodila sam nadzirući njihove zadaće i napredak u znanju. Nakon osamatnog, a nekad i desetsatnog radnog vremena, nekad mi je ovo došlo ko šaka u oko; ponekad me, međutim, radovalo raditi s njima jer je to bila šansa da s njima razgovaram o svemu, da im prezentiram svoje životne stavove, ispitam njihove, da razgovaramo otvoreno i iskreno. Nije mi žao svih tih sati intenzivnog rada s njima.
    Međutim, ostaje mi nejasno - budući da sam uz njihovih redovnih četiri ili pet sati provedenih u školi još s njima radila prosječno dva sata kod kuće i da sam navečer padala s nogu od umora jer nismo imali pomoć u kući, niti oko kuće, pitanje glasi - koliko bi moj dan trebao imati sati da uz osamsatno i više radno vrijeme i dva sata rada doma s djecom još i nadomjestim onih njihovih 4-5 sati u školi, ali i da sebe kontinuirano osposobljavam da bi ta djeca mogla jednog dana kontinuirano proći valorizaciju našeg zajedničkog rada? I koliko sve to zajedno zapravo košta?

    Bojim se da je HS samo za bogate...
    (Čast iznimkama poput RG kojima je to opcija uslijed drugačijeg načina života)

  42. #3192
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj lore prvotno napisa Vidi poruku
    program je definitivno pretjeran i djeca uce stvari koje nisu odnosno nisu prezentirane na nivou nihovih godina i ima također puno nepotrebnih cinjenica od kojih na kraju djeca ne shvate bit nego idu u nepotrebnu sirinu i na kraju im nije jasno bas nista..

    medjutim da me ne shvatis krivo, definitivno ne mislim nista zlonamjerno..ovakav ce ti biti scenarij- program neces moci pojednostaviti jer ga nisu uspjele promijeniti stotine profesora koji su se zalagali za drukciji obim gradiva i program (tocno znam o cemu ti pricam jer znam kako ide procedura odlucivanja koji udzbenik prolazi a koji ne te kakav ce biti program za koji razred- eventualno tu mozda pomogne EU kao sto je bolonja smanjila obim na fakultetima), morati ces educirati svoju djecu po postojecem programu jer tesko da ce dozvoliti nekontrolirani HS i onda ces se morati bakcati sa istim stvarima kao moja sveki na dnevnom nivou..dijete ce morati na ispite ili drzavnu maturu koju ce uvesti i za osnovne skole, na toj istoj ce rjesavati zadatke kao i djeca koja su isla u drzavnu skolu..tako da ne znam, po meni bez pomne pripreme tesko se tu moze..ja bi se u tom slucaju dogovorila s muzem tko koje predmete poducava ovisno o tome tko kojima bolje vlada i navaliti oboje u slobodno vrijeme da se sto bolje educirate i spremite u slj. par godina prije pocetka rada s djecom..bilo da ces to izvesti unutar razgovora- opet ces morati znati koje podatke ukljuciti (morati ces to usporediti s testnim listicima jer vjerojatno neces imati isti kriterij kao i profesori koji slazu maturu), prakticnim primjerima i slicno..nazalost naucila sam stvari gledati realno, tesko ces se moci boriti s vjetrenjacama..u svakom slucaju drzim ti fige!
    Istina. Ja srećom još imam vremena isplanirati naš HS jer imam dobrih 5,5 godina ispred sebe. Cijelo vrijeme se nadam best case scenariju gdje će roditelji moći sami odrediti što, kako i kada će dijete ućiti, ali ako to ne bude tako prilagodit ćemo se i nastojat zadovoljiti potrebne kriterije. Hvala Lori

    Ova tema je stvarno postala ad hominem witch hunt začinjena sa red herring-om. Nije lako ostat skulirana u svakom post-u kad te masa konstantno napada.

    Ne znam samo kakve veze pluralizam u obrazovanju ima sa ljudima koji sa njim ili bez njega svoje dijete žele slati u državne škole, na koji način ih se ugrožava uvođenjem HSa; i sad će opet jedna crvena uletit - prava djeteta su ugrožena, socijalizacija, obrazovanje...
    Prava djeteta su ugrožena školskim sustavom, po mom mišljenju.
    Manjak socijalizacije kod HSane dijece je mit koji su pobila sva svjetska stručna istraživanja.
    Izostanak škoslog obrazovanja ne znaći ne obrazovanost, i kad je netko protiv škole kao jedinog izbora u obrazovanju, ne znaći da je protiv obrazovanja.

  43. #3193
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj lore prvotno napisa Vidi poruku
    program je definitivno pretjeran i djeca uce stvari koje nisu odnosno nisu prezentirane na nivou nihovih godina i ima također puno nepotrebnih cinjenica od kojih na kraju djeca ne shvate bit nego idu u nepotrebnu sirinu i na kraju im nije jasno bas nista..
    jeste vi vidjeli udžbenike prvog do četvrtog razreda?
    što vi tu vidite pretjerano

    Naime, kad su blizanci krenuli u prvi osnovne učitelj nam je na prvom roditeljskom rekao da ćemo se slijedećih godina morati intenzivno družiti s njihovim knjigama, htjeli mi to ili ne, jer je program takav da ga za školskih sati dijete ne može savladati.
    ne znam ljiljana, al ja na ovo dobijem ospice. majke mi.
    učitelj koji ovako nešto izjavi je totalno nesposoban učitelj.
    šta sedmogodišnje dijete ("prosječno" dijete, ne ulazim sad u ostale) ne može svladati iz gradiva 1. razreda??
    hrvatski - čitanje i pisanje?
    matematiku - zbrajanje i oduzimanje do 20?
    prirodu - godišnja doba, dani u tjednu i mjeseci u godini?

    fakat, da mi ovo kaže na prvom roditeljskom, bi mi došlo da dijete ispišem iz škole i doma ga školujem, majke mi moje.

  44. #3194
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Ova tema je stvarno postala ad hominem witch hunt začinjena sa red herring-om. Nije lako ostat skulirana u svakom post-u kad te masa konstantno napada.
    Roza, da sam na tvom mjestu i da tako planiram provoditi HS, ne bih to pisala po forumu. Poštedjela bih se witch hunta. Ne možeš očekivati da neće biti reakcija na stvari koje pišeš. Evo, mene si ostavila bez teksta s totalitarističkim režimom u Hrvatskoj. Uopće ne znam što bih ti rekla na to.

  45. #3195
    n.grace avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    4,993

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    šta sedmogodišnje dijete ("prosječno" dijete, ne ulazim sad u ostale) ne može svladati iz gradiva 1. razreda??
    hrvatski - čitanje i pisanje?
    matematiku - zbrajanje i oduzimanje do 20?
    prirodu - godišnja doba, dani u tjednu i mjeseci u godini?
    X

  46. #3196

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    karlovac
    Postovi
    1,756

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    jeste vi vidjeli udžbenike prvog do četvrtog razreda?
    što vi tu vidite pretjerano


    ne znam ljiljana, al ja na ovo dobijem ospice. majke mi.
    učitelj koji ovako nešto izjavi je totalno nesposoban učitelj.
    šta sedmogodišnje dijete ("prosječno" dijete, ne ulazim sad u ostale) ne može svladati iz gradiva 1. razreda??
    hrvatski - čitanje i pisanje?
    matematiku - zbrajanje i oduzimanje do 20?
    prirodu - godišnja doba, dani u tjednu i mjeseci u godini?

    fakat, da mi ovo kaže na prvom roditeljskom, bi mi došlo da dijete ispišem iz škole i doma ga školujem, majke mi moje.
    Ja sam ih školovala doma bez da sam ih ispisala iz škole. Da sam ih ispisala iz škole, nemam pojma kako bi ih školovala doma i što bih to trebala savladati s njima.
    Program koji si navela je totalno pojednostavljen. Trebala si vidjeti njihove testove iz matematike i prirode i društva u drugom razredu. A nije stvar samo u svladavanju slova, rukopis je trebao biti perfektan, a to se može samo uz puno vježbe kod kuće.
    Pukla sam međutim kad je raska u 8. razredu vikala na nas na roditeljskom da premalo radimo s njima...kako da ih naučim recimo kemiju, kad sam ja društvenjak i o tome pojma nemam? Znači trebaju instrukcije. U osnovnoj.

  47. #3197

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    karlovac
    Postovi
    1,756

    Početno

    Osim toga,objašnjavanje kakvi su učitelji i programi, mi je Of topic. Samo želim da se jasno i glasno kaže da je HS za one žene čiji muževi dovoljno zarađuju da bi se one mogle osposobiti za učiteljice svoje djece a ne za zaposlene majke čija plaća predstavlja bitan doprinos u kućnim financijama.
    Kao što sam na drugom topiku inzistirala da se kaže da je porod kod kuće za žene i kćeri političara i poduzetnika; dok ona u kadi rađa, u jednoj od 15 soba u kući dežura liječnička ekipa.

    Ovo pišem da povodljivi ljudi ne bi upali u sfere u kojima im nije mjesto.

  48. #3198

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    karlovac
    Postovi
    1,756

    Početno

    Osim toga,objašnjavanje kakvi su učitelji i programi, mi je Of topic. Samo želim da se jasno i glasno kaže da je HS za one žene čiji muževi dovoljno zarađuju da bi se one mogle osposobiti za učiteljice svoje djece a ne za zaposlene majke čija plaća predstavlja bitan doprinos u kućnim financijama.
    Kao što sam na drugom topiku inzistirala da se kaže da je porod kod kuće za žene i kćeri političara i poduzetnika; dok ona u kadi rađa, u jednoj od 15 soba u kući dežura liječnička ekipa.

    Ovo što pišem možda mrvicu doprinese da povodljivi ljudi ne bi upali u sfere u kojima im nije mjesto.

  49. #3199

    Datum pristupanja
    Oct 2009
    Lokacija
    nl
    Postovi
    660

    Početno

    potpis na cvijetu

    Meni je mama prvog dana skole rekla da je moja skola-moja skola i da joj ni slucajno ne dolazim traziti pomoc oko domaceg rada. Sjecam se stvarno prva prilika za to pojavila u trecem razredu i tad sam morala doslovno cviliti za njom da mi objasni razliku izmedju striceva, strina, ujaka, ujni i ostalih rodbinskih titula (nama su to sve barbe i tete).

    S druge strane, moj brat je autist i mama ga HS-a vec 20 i koju godinu, najprije zbog njegovog obrazovanja, a nakon toga da mu pruzi barem neku kvalitetnu dnevnu zanimaciju. Prosli su zajedno sve- od citanja i pisanja do latinskog, mojih gimnazijskih pa cak i pokojeg univerzitetskog udzbenika. I bila bi trista puta sretnija (a bogami i bogatija slobodnim vremenom) da je ovaj posao mogla preuzeti odgovarajuca institucija.

  50. #3200

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    karlovac
    Postovi
    1,756

    Početno

    Bio je neki problem...jedan post bi trebalo obrisati.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •