Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 51 to 88 of 88

Thread: Ocjenjivanje znanja tablice množenja

  1. #51

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    http://www.silabus.hr/video.htm
    video hrt-a i nove tv imaju nekoliko slika koja mogu dati ideju.

    Poredate li brojeve od 1-10 u niz vodoravno i okomito i umnoške u križaljku, otkrivaju se zakonitosti koje djeca uočavaju

    Shvatila sam što kroz upute Silabusa, što kroz moju djecu da se počne sa umoškom 1*1, 1*2, 2*2, 2*3, 3*3
    I dalje ne
    Složit na početku malu tablicu od jedan do 3
    Može je se nacrtat, izrezat od kartona

  2. #52

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by makita View Post
    http://www.silabus.hr/video.htm
    video hrt-a i nove tv imaju nekoliko slika koja mogu dati ideju.

    Poredate li brojeve od 1-10 u niz vodoravno i okomito i umnoške u križaljku, otkrivaju se zakonitosti koje djeca uočavaju

    Shvatila sam što kroz upute Silabusa, što kroz moju djecu da se počne sa umoškom 1*1, 1*2, 2*2, 2*3, 3*3
    I dalje ne
    Složit na početku malu tablicu od jedan do 3
    Može je se nacrtat, izrezat od kartona
    i još zadnji link od 8 minute objašnjenje upotrebe boja

  3. #53
    seni's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    7,511

    Default

    ovo s mujom je fakat fora.

  4. #54

    Join Date
    Feb 2005
    Location
    skoro na vrhu
    Posts
    1,304

    Default

    Zgodne su te fore kao "zabavna matematika" i za opuštanje od mentalnog napora.
    Za učenje tablice množenja - prekomplicirana tehnika. Jednostavnije je zapamtiti trojke brojeva x puta y jednako z.

  5. #55

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by mendula View Post
    Zgodne su te fore kao "zabavna matematika" i za opuštanje od mentalnog napora.
    Za učenje tablice množenja - prekomplicirana tehnika. Jednostavnije je zapamtiti trojke brojeva x puta y jednako z.
    Ne rezumijem,
    hoćeš li reći da je lakše učit napamet, ono, u kombinacij 5*3=15

    Ako da...možda je nekom lakše
    mislim da svakom odgovara produbljivanje znanja, upotreba te tablice u praksi

    neklo dijete će je nabubetat u drugom, a primjenjivat u praksi malo u drugom razredu, a mnogo će primjenjivat tek s vremenom

    Neka djeca vide matematičku logiku, spoznanju njene zakonitosti i prije drugog razreda, i prije nego se množenje uči
    njima je zlata vrijedno pristupit s razumijevanjem i odobravanjem te blagonaklono gledati na njihov put usvajanja množenja kroz druge metode
    Last edited by makita; 14.09.2012 at 11:22.

  6. #56
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by makita View Post
    Ne rezumijem,
    hoćeš li reći da je lakše učit napamet, ono, u kombinacij 5*3=15

    Ako da...možda je nekom lakše
    mislim da svakom odgovara produbljivanje znanja, upotreba te tablice u praksi

    neklo dijete će je nabubetat u drugom, a primjenjivat u praksi malo u drugom razredu, a mnogo će primjenjivat tek s vremenom

    Neka djeca vide matematičku logiku, spoznanju njene zakonitosti i prije drugog razreda, i prije nego se množenje uči
    njima je zlata vrijedno pristupit s razumijevanjem i odobravanjem te blagonaklono gledati na njihov put usvajanja množenja kroz druge metode
    Ja bih se složila da tablicu množenja ipak u konačnici treba naučiti napamet.

    Ovo što ti opisuješ odlično je za razumijevanje materije i svakako je korak koji treba odraditi na putu prema automatizaciji množenja. ALI kad dijete jednom shvati kako to ide, nema nikakvog razloga da mu se dozvoli da računa. Jednostavno nema druge nego guliti i vježbati dok ne nauči napamet. Sve druge metode su bespotrebno gubljenje vremena. To se naročito dobro vidi kad krene dijeljenje, pa još dijeljenje dvoznamenkastim brojem...

    Ima djece koja se tome opiru (imam jednog takvog doma) i to je uvijek muka ježova ali nismo popuštali sve dok nije došlo na zadovoljavajuću razinu. Bolje da ne opisujem ovdje svoje metode jer bih lako mogla ispasti prava nadžak baba i gorja od učiteljice iz uvodnog posta.
    Last edited by Peterlin; 14.09.2012 at 11:39.

  7. #57
    Dijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    6,003

    Default

    Imaju oni u 2. r. puuno zadataka riječima (a možete im i vi zadavati) gdje primijene u praksi množenje,
    dakle nije baš da ostaje na "nabubanom".

  8. #58

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Ja bih se složila da tablicu množenja ipak u konačnici treba naučiti napamet.

    Ovo što ti opisuješ odlično je za razumijevanje materije i svakako je korak koji treba odraditi na putu prema automatizaciji množenja. ALI kad dijete jednom shvati kako to ide, nema nikakvog razloga da mu se dozvoli da računa. Jednostavno nema druge nego guliti i vježbati dok ne nauči napamet. Sve druge metode su bespotrebno gubljenje vremena. To se naročito dobro vidi kad krene dijeljenje, pa još dijeljenje dvoznamenkastim brojem...

    Ima djece koja se tome opiru (imam jednog takvog doma) i to je uvijek muka ježova ali nismo popuštali sve dok nije došlo na zadovoljavajuću razinu. Bolje da ne opisujem ovdje svoje metode jer bih lako mogla ispasti prava nadžak baba i gorja od učiteljice iz uvodnog posta.
    Nekako si mi dočarala situaciju i potpisujem te

  9. #59
    sillyme's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    5,590

    Default

    Ja sam isto misljenja da tablicu mnozenja treba nauciti napamet ali samo ako je pri tome jasno da je to u stvari skraceno zbrajanje i da postoje kontrolni mehanizmi kako provjeriti odgovor ili kako se dosjetiti odgovora ako je zakazla "pjesmica" tj. automatizirani odgovor. Jer ako nisi siguran uvijek treba moci smisliti nacin na koji ces se prekontrolirati.a
    Mene je baka naucila hrpu trikova, sad sam ih na zalost dosta pozaboravljala, ali naravno vecina je bila:
    - ako se radi o a*2 - rezultat mora biti parni broj
    - ako se radi o a*3 - rezultat mora biti djeljiv sa 3 a sto znaci da zbroj pribrojnika je djeljiv s 3 (npr. 3*7=21, 2+1=3 sto je djeljivo s 3)
    - ako se radi o a*5 - rezultat je uvijek na 0 ili na 5, ako je a parni - onda 0, ako neparni onda 5. Ili jos jednostavnije - pomnozi s 10 pa prepolovi
    - itd... (da vam sad ne pisem tu u detalje)

    Meni se na zalost cini da vecina nauci tablicu mnozenja napamet ali nikad ne shvati da je mnozenje skraceno zbrajanje, pa onda kasnije ima problema s redosljedom operacija, razlaganjem na faktore i jos puno puno toga. A da netko to nauci kvalitetno treba uciti bez straha - tako da metodu davanja jedinice za jedan netocni odgovor smatram groznom.

    (PS - ja dan danas sve te a*9 racunam kao a*10-a. Isto i ove s a*4 ili a*6 - to mi je onda uvijek a*10/2 pa + ili -a. Kad racunam napamet nemam osjecaj kontrole da sam ispravno izabrala broj dok ovako vise vjerujem svom odgovoru)

  10. #60
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,295

    Default

    Znam za to. Ali, opet mora naučiti napamet množiti s brojem devet, jer neće imati vremena sve zapisivati.

    Ocjenjivanje ostavljam profesorima. Oni to znaju sigurno bolje od mene. A gospoda djeca-neka nauče.

    uf, još je cijela strana. Ovo ide poslije Muje...
    Last edited by Beti3; 14.09.2012 at 12:40.

  11. #61
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,295

    Default

    U školi ih uče sva ta pravila i o parnom broju i o 5 ili 0 na kraju i o puta 10-broj...Pa nije škola bubetaona napamet, to je ustanova gdje se uči učiti, između ostalog.

  12. #62
    sillyme's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    5,590

    Default

    Ja samo govorim ono sto sam primjetila kad sam davala instrukcije iz matematike. Nitko od mojih "ucenika" nije kuzio ni znao ove fore, nitko nije imao obicaj provjere tocnosti rezultata na kraju zadatka (npr uvrstavanjem rezultata u polazne jednadzbe da provjere je li tocno), nitko nije imao osjecaj za red velicine itd. I svi su mislili da je matetmatika grozan dosadan tezak predmet koji moras uciti napamet i ne treba ti u zivotu.

    Jer kako objasniti da netko u drugom srednje ne zna preokrenuti formulu v=s/t da dobije koliko je s a koliko t nego na salabahter prije ispita pise sve tri varijante... da ne nabrajam dalje.

  13. #63
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by sillyme View Post
    Ja samo govorim ono sto sam primjetila kad sam davala instrukcije iz matematike. Nitko od mojih "ucenika" nije kuzio ni znao ove fore, nitko nije imao obicaj provjere tocnosti rezultata na kraju zadatka (npr uvrstavanjem rezultata u polazne jednadzbe da provjere je li tocno), nitko nije imao osjecaj za red velicine itd. I svi su mislili da je matetmatika grozan dosadan tezak predmet koji moras uciti napamet i ne treba ti u zivotu.

    Jer kako objasniti da netko u drugom srednje ne zna preokrenuti formulu v=s/t da dobije koliko je s a koliko t nego na salabahter prije ispita pise sve tri varijante... da ne nabrajam dalje.

    O, da, bas s ovom pojavom sam se sretala i to cak i kod srednjoskolaca... I onda sam znala reci klincima da si tu formulu v=s/t okrenu u 3=6/2 i onda izvode kombinacije... S vremenom su shvatili, ali da, tu ih dovede neznanje tablice mnozenja i dijeljenja. Uostalom, kako razumjeti razlomke ako ne znas dijeliti? A to je opet primjena tablice mnozenja.

  14. #64

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    makita jel mozes malo vise detalja o Silabusu za mnozenje, please

    ja sam to namjeravala kupiti svojoj curi za tablicu mnozenja pa me bas zanima na kojem principu se temelji razumijevanje mnozenja i dijeljenja i jeste li bili zadovoljni time,
    ako nije vezano za temu mozes i na pp, jako me zanima
    hvala

  15. #65

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Ja imam tu tablicu, a mnogo koristi i knjiga sa uputama koja ide uz nju.

    Mislim da se može i bez kupovanja toga, al ono, uzet da je to neka vrsta igre, odredit jednu kutiju u koju ćete napravit rešetku 10x10 od kartona i od drugog kartona to izrezat i slagat u prvu rešetku. I onda razgovarat o tome.

    U praznu rešetku se slažu kockice kao po onim linkovima što se slaže na onu pploču koja je velika i drvena.
    Ako se kupi gotov proizvod, onda imaju i odgovarajuće boje, što isto ima svoju funkciju. I mislim da je ovo dobar proizvod i da ga kupovinom treba i podržat.

    Ima prostora za kreativne i marljive da se i izradi. Čak i sa bojama.

    Svakako, za početak, treba reći da se počinje djetetu objašnjavat koji brojevi idu u rešetku sasvim lijevo gore, od 1-3 (tj. do 3x3)
    Ili im pokazat dijagonalu koja se stvara od lijevo gore i ide prema desno dolje.

    Oni često se oduševe jer odmah znaju smjestit broj sto. Mlađi znaju na pitanje koji je br. najveći: Sto! A on ide na 10x10.

    Ugl. moj mlađi od svoje 4. godine uz minimalnu uputu već prvi put je složio umnoške sa 1 vodoravni i okomito, umnoške sa 3, neke i sa 4 i dijagonalu. Već nakon malo igre umnoške sa 5 (jer idu ko kukala: 5,10,15,20...)

    Oni se oduševe jer im je to logično, a uči se tek u drugom razredu, a već je pola znaju sami od sebe složit

    Naravno da to znanje nije znanje ko školaraca, al mislim da je bitno za pripomoć. A stručnjaci iz toga izvuku još više. Nisam ni ja ušla dublje u tajne Silabusa, al hoću uskoro, stariji mi je drugaš

  16. #66
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Mene opcenito uzasava ta osnovnoškolska matematika gdje ih sve bez obzira na sposobnosti i predznanje sabiju batom u kutijicu u kojoj u prvom razredu uce projeve do 20...

  17. #67
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,295

    Default

    I mene.Samo do 20.
    Mogu oni vise.

  18. #68

    Join Date
    Jan 2004
    Posts
    9,951

    Default

    svako dijete je u stanju savladati osnovne računske operacije , tablicu množenja itd, ali ne u istom razredu.
    jučer sam imala 7 razred - na fizici , i ponovno sam išla objašnjavati nešto što su radili u 5 razredu na matematici, u 7 su shvatili, u 5 ,-om im je bilo prerano.

    Neki znaju i više nego što ja tražim.

    Ako se s njima radi uglavnom svi mogu savladati osnove do 18 godine . Ali netko će razlomke shvatit sa 12 ,a a netko sa 15 . U tome je problem .
    Nema individuanog praćenja tempa djeteta i zato je naša škola zastarjela .

  19. #69

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    maria71, to je to ukalupljivanje koje mene smeta - kako je marta rekla sve ih sabiti u jednu kockicu i nema mrdanja van

    moj nastariji je kao predškolac u krevetu za uspavljivanje izgovarao abecedu unatrag i množio bez papira dvoznamenkaste brojeve
    naučio slova s 2 godine ali ga je sabilo s obrazloženjem da, nažalost, u njihovoj školi nemaju program rada s nadarenim učenicima (u razredu ih je bilo 16)

    sad je skoro prosječan, dobro su ga sabili ... srećom ima volje i planova i sad mu je najveća želja otići studirati izvan ove kalup zemlje i u tome ga podržavam, engleski već zna izvanredno a u srednjoj je plan krenuti sa švedskim

    malo sam OT, ali vezano je uz naš sistem i ne/stimulaciju
    Last edited by pituljica; 15.09.2012 at 15:42.

  20. #70
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Ipak moram reći da ima pomaka na bolje... bar mi se tako čini na početku petog razreda. Kod nas na početku škg nastavnici djeci predlože dodatnu (neobavezno) ili dopunsku (obavezno) za one koji odskaču od male kutijice.

  21. #71
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Samo da se osvrnem na uvodni post - ne, nigdje nije propisano kako se KONKRETNO nešto ocjenjuje i to me jaaaako, jako ljuti.
    Recimo, meni učenik nauči sa sigurnošću tablicu množenja i to je meni ocjena 5 jer je svladao predviđeno gradivo. Druga učiteljica će to znanje ocijeniti s 2 (ovo nije hipotetski!!!) jer smatra da je to minimum znanja, dok za 5 učenik mora rješavati kompliciranije zadatke riječima. Tko je sada u pravu? Jesam li ja previše blaga ili ona previše stroga?

    Inače, čula sam i ja za sustav učenja tablice 5-1 i meni je to jednostavno okrutno. Ja zadajem 10 zadataka - 10 točnih je za 5, 9 za 4... nakon toga u bilježnicu im upišem koje točno zadatke nisu znali i na početku sljedećeg sata ih prvo ispitam te zadatke (da se ne dogodi da netko nikada ne nauči npr. koliko je 7x9 i najčešće se tako osvijesti na kojim primjerima netko najviše griješi - lani sam jednog do kraja godine driblala 8x4 i 9x3 ali je ipak naučio )

    Naravno da se mora učiti s razumijevanjem ali u matematici postoje osnove koje se jednostavno moraju automatizirati inače se kasnije u rješavanju zadataka previše vremena gubi na to.
    Sjećam se svog učenja tablice: proljeće, mama radi u vrtu, a ja se pokraj nje igram i odgovaram tablicu množenja . To uvijek ispričam roditeljima kada mi kažu kako nemaju vremena ispitivati djecu tablicu. Neka ispitivanje djece kod kuće bude u ozračju igre, neka oni vas ispituju tablicu, a vi namjerno recite krivo da vidite hoće li vas ispraviti...

    Ja inzistiram da se paralelno s tablicom napamet nauče i višekratnici brojeva i to ih isto često ispitujem. Tu se osvijesti to uzastopno zbrajanje, a kasnije dobro dođe kada se pismeno dijeli u 3. razredu.
    I još nešto, kada se ispituje tablica množenja uvijek treba maksimalno povezati gradivo, dakle zadatke postavljati u skupini, npr. 6x3, 3X6, 18:3, 18:6.
    A za povezivanje - odredi s kojim sve brojevima možeš podijeliti broj 24 (ili - na koje sve načine možeš množenjem dobiti broj 24)

  22. #72

    Join Date
    May 2007
    Location
    ri
    Posts
    201

    Default

    [QUOTE=LIMA;2223917
    Sjećam se svog učenja tablice: proljeće, mama radi u vrtu, a ja se pokraj nje igram i odgovaram tablicu množenja . To uvijek ispričam roditeljima kada mi kažu kako nemaju vremena ispitivati djecu tablicu. Neka ispitivanje djece kod kuće bude u ozračju igre, neka oni vas ispituju tablicu, a vi namjerno recite krivo da vidite hoće li vas ispraviti...

    [/QUOTE]

    i moja su sjećanja na tom tragu...a prva ocjena iz tablice množenja bila mi je 1! odlikašica, pionirka, predsjednica razreda, al' nisam je naučila dok mama nije sjela uz mene i zaprijetila.

    ja imam sličnih problema s nepravilnim glagolima u engleskom (kojeg predajem)..."Pa to je puuuuuuuno, pa kako ćemo mi toooo?" Pa, sjedni i nauči. A tko neće...pa, bože moj, ocjene su od 1 do 5, svakome po zaslugama.

    i samo kratki osvrt na dopunsku nastavu...da, ispada da je obavezna (ja lijepo kažem: "Moraš dolaziti na dopunsku zbog tog i tog razloga", a onda se on/a ne pojavi i ja to ne smijem upisati u izostanke u dnevnik... na kraju priče saznam da ide na instrukcije (da bi naučio/la nepravilne glagole)

  23. #73

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Nama je tablica množenja hit u automobilu, naročito ako muž vozi

    Sjećam se, nažalost samo djelomično, jedne pričice koju mi je pričala baka. Bilo je nešto o jednom pastiru, i ovce je izgubio (???) i pitaju ga koliko, on odgovara: tirputsedam dvadesetijedan,
    triput osam, eto koliko sam.

  24. #74
    Osoblje foruma rahela's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    čardak
    Posts
    3,285

    Default

    način ocjenjivanja mi nije baš ok.
    ovo kako LIMA piše mi je puno bolje
    osim toga, na takav način su već i navikli u 1. razredu - diktati od 10 pitanja samo s odgovorima
    (i super mi je što si im pisala koji je krivo, jer naša učiteljica to ne radi)

    a što se tablice tiče, ja uvijek, ali baš uvijek množim manji x veći, odnosno nikad ne znam ispaliti u trenu koliko je 8x6, nego okrenem na 6x8, a to ispalim kao iz topa

  25. #75

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    2,389

    Default

    makina hvala na objasnjenju, znaci isplati ga se kupiti

  26. #76
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by nevena View Post
    makina hvala na objasnjenju, znaci isplati ga se kupiti
    To je zapravo individualno.

    Mojoj djeci se demo Silabusa nije svidio pa nismo kupili. Kao i većina drugih stvari, ni ovo ne odgovara nužno svakom djetetu.

    Imali smo Virtualnu školu matematike - cd izdanje Mozaik knjige, ali ne znam je li i dalje dostupna i može li se nabaviti. Odličan softver, nama je dobro došao baš za množenje i dijeljenje. AKo se dobro sjećam, autor je Marek Frankovski.
    Last edited by Peterlin; 17.09.2012 at 12:07.

  27. #77

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by nevena View Post
    makina hvala na objasnjenju, znaci isplati ga se kupiti
    pokušaj sa demom
    dobro Peterlin kaže

    i Silabus podrazumijeva praćenje djeteta step by step u početku

    meni je to s mlađim pisovkejk, al sa starijim i nije baš neki gušt

    ja sam gore i pojasnila kako se Silabusov tj. matematički princip može upotrijebiti i bez Silabusa, sa bilježnicom na kvadratiće

  28. #78
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Zašto se svi učitelji ne potrude da matematiku naprave zanimljivu za djecu - ovako je postala već u početku školovanja bauk...
    zašto udžbenici nisu napravljeni na način - da matematika bude zanimljiva?

  29. #79
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Pa baš tako vježbaš matematiku doma s klincima da oni ni ne znaju da ih učiš matematiku... Recimo za prvašiće igranje "Čovječe ne ljuti se" sa dvije kocke, pa treba zbrajati. Ima i drugih takvih igara s kockama - štajaznam, ima dosta toga. Od pojma broja (za koji su ti recimo idealne lego kocke - kažeš djetetu "dodaj mi jednu kocku s 2 stupića ili sa 6 stupića, sa 2x3 stupića...) pa do kompliciranijih stvari.

    Djeca često ne mogu savladati matematiku jer ne vide svrhu tih znanja. Mi smo se godinama zafrkavali da naši klinci riješe i najteži zadatak ako na kraju nadopišemo "kn". Na novce su znali računati, he he he...

    Ima učitelja koji su gradivo u stanju približiti djeci, ali i onih drugih. U istom razredu često pristup učitelja odgovara većini djece, a nekima je nedovoljan ili neodgovarajući. AKo dijete ima problema sa savladavanjem pojma broja i ako se to otkrije u ranoj fazi, može se puno učiniti. Moj mlađi ima matematičku logiku odličnu, zbraja napamet brže od starijeg brata, ali nije u stanju prepisati 5 zadataka s ploče ni iz knjige u bilježnicu, a da ne napravi barem 3 greške u zamjeni redoslijeda brojeva (vizualna disleksija). Profesorica ima uputu da ga potakne nek provjerava kako je prepisao. Kad napokon uspije prepisati kako treba, dalje ide ukoliko opet negdje ne okrene cifre... Kako smo ga uvježbavali tablicu množenja bolje da se ne prisjećam, isključivo na uho kao pjesmicu, jer je nije mogao savladati s papira. Kod učiteljice potrebe mog djeteta nisu baš visoko kotirale (imala je i drugu djecu sa smetnjama) i to vjerojatno zato jer je znala da ćemo se mi doma potruditi oko djeteta. Uostalom, razredne nastave smo se falabogu riješili. Nadzirem dijete i učim ga doma jer će mu trebati znanje i vještine, a ne ocjene. Ocjene dođu kao posljedica rada. Ove škg dijete je pozvano u grupu naprednih matematičara. Ako od toga i ne bude ništa, njemu to puno znači - priznanje da može i zna. I nama roditeljima također. ALi da smo morali sami iznalaziti načine kako da matematiku učinimo zanimljivom - morali smo. Kartali žandara, tablića, igrali sve moguće igre s kockama (pa je brojeve trebalo množiti ili zbrajati), vizualno prikazivali dijeljenje, množenje na kvadratiće... ni ne sjećam se više.

    Većina učitelja baš tako radi sa svojim učenicima. Evo ti dokaza - ovdje u zbirci zadataka iz razredne nastave ima hrpa lijepih uradaka koji su i korisni i zabavni:

    http://www.razredna-nastava.net/

    Doduše, dogodi se da nekom djetetu to nije dovoljno. Ako matematika ne ide unatoč trudu učitelja i roditelja, treba se obratiti logopedu koji ima iskustva za rad s učenicima s određenim poteškoćama. Ali kako do toga doći, ne znam, jer smo se uvijek snalazili sami i uz literaturu.

  30. #80
    Elly's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    5,052

    Default

    Ovdje (Italija) tablicu mnozenja uce u drugom razredu. Napamet. Nastavnica ih je redovito ispitivala, ali ne za ocjenu.

    Medjutim, svaki tjedan bi im dala pismeni ispit u kojemu bi bili zadaci (problemi, ne samo pr. 2x3=?) s brojevima koje su naucili napamet mnoziti, i to se ocjenjivalo.

    Znaci, ne ono napamet, nego primjena naucenog na konkretni problem.

    Takodjer su vjezbali u skoli igrajuci se lutrije, npr. nastavnica kaze 2x3, a oni trebaju pokriti broj 6, i tako dalje. Tko prvi zavrsi popuniti sve, dobije zvjezdicu. 4 zvjezice = 10 u dnevnik.
    Zgodno.

  31. #81
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Pa baš tako vježbaš matematiku doma s klincima da oni ni ne znaju da ih učiš matematiku... Recimo za prvašiće igranje "Čovječe ne ljuti se" sa dvije kocke, pa treba zbrajati. Ima i drugih takvih igara s kockama - štajaznam, ima dosta toga. Od pojma broja (za koji su ti recimo idealne lego kocke - kažeš djetetu "dodaj mi jednu kocku s 2 stupića ili sa 6 stupića, sa 2x3 stupića...) pa do kompliciranijih stvari.

    Djeca često ne mogu savladati matematiku jer ne vide svrhu tih znanja. Mi smo se godinama zafrkavali da naši klinci riješe i najteži zadatak ako na kraju nadopišemo "kn". Na novce su znali računati, he he he...

    Ima učitelja koji su gradivo u stanju približiti djeci, ali i onih drugih. U istom razredu često pristup učitelja odgovara većini djece, a nekima je nedovoljan ili neodgovarajući. AKo dijete ima problema sa savladavanjem pojma broja i ako se to otkrije u ranoj fazi, može se puno učiniti. Moj mlađi ima matematičku logiku odličnu, zbraja napamet brže od starijeg brata, ali nije u stanju prepisati 5 zadataka s ploče ni iz knjige u bilježnicu, a da ne napravi barem 3 greške u zamjeni redoslijeda brojeva (vizualna disleksija). Profesorica ima uputu da ga potakne nek provjerava kako je prepisao. Kad napokon uspije prepisati kako treba, dalje ide ukoliko opet negdje ne okrene cifre... Kako smo ga uvježbavali tablicu množenja bolje da se ne prisjećam, isključivo na uho kao pjesmicu, jer je nije mogao savladati s papira. Kod učiteljice potrebe mog djeteta nisu baš visoko kotirale (imala je i drugu djecu sa smetnjama) i to vjerojatno zato jer je znala da ćemo se mi doma potruditi oko djeteta. Uostalom, razredne nastave smo se falabogu riješili. Nadzirem dijete i učim ga doma jer će mu trebati znanje i vještine, a ne ocjene. Ocjene dođu kao posljedica rada. Ove škg dijete je pozvano u grupu naprednih matematičara. Ako od toga i ne bude ništa, njemu to puno znači - priznanje da može i zna. I nama roditeljima također. ALi da smo morali sami iznalaziti načine kako da matematiku učinimo zanimljivom - morali smo. Kartali žandara, tablića, igrali sve moguće igre s kockama (pa je brojeve trebalo množiti ili zbrajati), vizualno prikazivali dijeljenje, množenje na kvadratiće... ni ne sjećam se više.

    Većina učitelja baš tako radi sa svojim učenicima. Evo ti dokaza - ovdje u zbirci zadataka iz razredne nastave ima hrpa lijepih uradaka koji su i korisni i zabavni:

    http://www.razredna-nastava.net/

    Doduše, dogodi se da nekom djetetu to nije dovoljno. Ako matematika ne ide unatoč trudu učitelja i roditelja, treba se obratiti logopedu koji ima iskustva za rad s učenicima s određenim poteškoćama. Ali kako do toga doći, ne znam, jer smo se uvijek snalazili sami i uz literaturu.
    kao i uvijek - super savjeti

  32. #82
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,271

    Default

    Quote Originally Posted by Elly View Post
    . 4 zvjezice = 10 u dnevnik.
    a koja je najniža ocjena 5 ili 1

  33. #83
    Elly's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    5,052

    Default

    Quote Originally Posted by jelena.O View Post
    a koja je najniža ocjena 5 ili 1

    Negativne ocjene su 1, 2, 3, 4 i 5.

  34. #84
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Quote Originally Posted by Elly View Post
    Negativne ocjene su 1, 2, 3, 4 i 5.
    Sorry - ali ne kužimkoja poanta je sustava s 5 negativnih ocjena?

  35. #85
    Elly's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    5,052

    Default

    Sorry - ali ne kuzim ni ja.
    Iskreno, niti me ne zanima, curka je odlikasica.

  36. #86
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post



    Većina učitelja baš tako radi sa svojim učenicima. Evo ti dokaza - ovdje u zbirci zadataka iz razredne nastave ima hrpa lijepih uradaka koji su i korisni i zabavni:

    http://www.razredna-nastava.net/
    Moram komentirati - na puno mjesta sam vidjela linkanje Zbirke, no izgleda da je tako popularna pa dijete ispit za vježbu riješi kod kuće i iznenadi se kada i u školi od učiteljice dobije isti.

  37. #87
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    Moram komentirati - na puno mjesta sam vidjela linkanje Zbirke, no izgleda da je tako popularna pa dijete ispit za vježbu riješi kod kuće i iznenadi se kada i u školi od učiteljice dobije isti.
    Ne da ti vjerujem, nego sam se u ovo i sama uvjerila - doduše, ne iz matematike (bar nisam primijetila), ali bilo je toga iz drugih predmeta - hj i priroda, drugog se ne sjećam. To je samo znak da je zbirka odlična! Moj mlađi se par puta okoristio uz moju nehotičnu pomoć, a onda je prijavio je da su zadaci isti i u školi, pa sam prestala skidati i pustila ga da se sam snalazi (i snašao se).

  38. #88

    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3,026

    Default

    Ja ih i dalje printam. I smatram najkompetetnijim od svih materijala na netu.
    Ako učiteljici ne smeta - ne smeta ni meni.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •