Results 1 to 50 of 524

Thread: Zasto su kineske majke superiorne

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by Nena-Jabuka View Post

    Što uopće s tim?
    ja se ne bih baš složila s tobom. naravno da kad govorimo o ostvarivanju roditeljskih ambicija preko djece, govorimo o - patologiji. ali, osobno mislim da su naša djeca u načelu stvarno premalo opterećena.
    kako kaže peterlin, treba naći mjeru.
    a i ovo od tangerine mi se jako svidjelo:
    U biti, ja bih voljela naučiti svoje dijete da uživa u različitim aktivnostima i postizanju nečega. Da iskusi kako je to kad se oko nečega puno trudiš i onda u jednom trenutku vidiš da to nečem vrijedi
    e, al kako to postići?
    mlađa je kao tvoje nena, al stariji je totalni držač za fotelju. ne bi uložio truda više od onog što je neophodno, ma nema šanse. riješi zadaću iz matematike u 2 minute, a zadatke koje je učitelj dao za one koje žele znati više, ako ja ne gledam i ne diham za vratom kako kaže peterlin, preskoči. jer ne treba. trenutno škola mu je jednostavno preslaba obaveza. ide svaki dan na trening. ali i dalje ima užasno, previše slobodnog vremena.
    i nije to nikakvo kvalitetno vrijeme koje provodimo zajedno. kako ćeš kvalitetno provoditi vrijeme s mrgudnim, očikolutajućim, na momente simpatičnim predbupertetlijom
    šalim se malo, naravno, al niš mu neće faliti kad od slijedećeg polugodišta krene na još neku aktivnost.

    Zbog svih tih pritisaka koje sam imala u životu, trenutno sam u fazi hoće li mi dijete poslati smetlar, ako ga to veseli...
    a koga to veseli
    ne brini, opet neće valjati i djeca će onda otvarati topike, vid me di sam sad, zašto o zašto me moji nisu tjerali nego me pustili da radim što me volja.
    kao mm.
    ja sam isto imala kao dijete tu neku unutarnju motivaciju. i išla sam na sto i jednu slobodnu aktivnost, od jutra do mraka. živjela sam u centru grada i to mi je bila - zabava. nisam imala baš neke mogućnosti za slobodnu igru s vršnjacima.
    a ove koji nemaju nikakvu unutranju motivaciju, osim kako iskamčiti što više buljenja u ekran i što više letanja po kvartu s biciklom, mislim da treba utjerati.
    trenutno sam, dakle, skroz u suprotnoj fazi od tebe :D
    a sjećam se da sam prije par godina neke druge ideje promovirala po forumu

  2. #2
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    ne brini, opet neće valjati i djeca će onda otvarati topike, vid me di sam sad, zašto o zašto me moji nisu tjerali nego me pustili da radim što me volja.
    kao mm.
    ja sam isto imala kao dijete tu neku unutarnju motivaciju. i išla sam na sto i jednu slobodnu aktivnost, od jutra do mraka. živjela sam u centru grada i to mi je bila - zabava. nisam imala baš neke mogućnosti za slobodnu igru s vršnjacima.
    a ove koji nemaju nikakvu unutranju motivaciju, osim kako iskamčiti što više buljenja u ekran i što više letanja po kvartu s biciklom, mislim da treba utjerati.
    trenutno sam, dakle, skroz u suprotnoj fazi od tebe :D
    a sjećam se da sam prije par godina neke druge ideje promovirala po forumu
    E, ovo kao da sam ja pisala.... A isto tek sad dolazim u poziciju da kod svoje djece vidim nešto slično... Tek kad prevale desetu godinu polako se izgradi ta unutarnja motivacija. Vjerojatno ranije i nisu spremni, osim ako su baš baš onak istinski daroviti za nešto...

    Ja sam napokon dočekala dan da moj mlađi sin lije krokodilske suze jer ne može na dodatnu povijest (ima solfeggio u tom terminu) i da stariji traži tatu da ga vozi na atletiku u sportski klub jer mu je u školi društvo na atletici prebebasto. Nitko ih više ne tjera, sad moram paziti da si sami ne natrpaju previše. Ali ako djeca mogu i žele, ne vidim razloga zašto ne bi išli na dodatni jezik, zbor, informatiku, programiranje...štajaznam... Što bi radili? Visili pred tv ili računalom? Pa bolje im je ovako - na svim tim aktivnostima imaju društvo i baš kako je cvijeta napisala - to im je zabava.

  3. #3

    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    102

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    E, ovo kao da sam ja pisala.... A isto tek sad dolazim u poziciju da kod svoje djece vidim nešto slično... Tek kad prevale desetu godinu polako se izgradi ta unutarnja motivacija. Vjerojatno ranije i nisu spremni, osim ako su baš baš onak istinski daroviti za nešto...
    I ja se mučim s vrlo kratkotrajnom unutrašnjom motivacijom svog sedmogodišnjaka. Dakle, čekati do desete godine… mmm, nnnn, načekat ću se…


    Prilažem zanimljiv članak suprotan onom o kineskoj majci (u Americi) i njezinoj lekciji tamošnjim roditeljima, ali se ipak nekako naslanja na nj (ne u smislu da podržava njezine stavove, već ukazuje na moguće zamke drugih metoda odgoja). Članak ste možda već vidjele, preporučio ga je Familylab (prema preporuci Juula) i nekako ga vidim na ovom topiću:

    http://www.theatlantic.com/magazine/...herapy/308555/

    Vrijedi ga pročitati, priča o relativiziranju sreće, uspjeha i potrebnosti učenja sukobljavanja i svladavanja (a ne izbjegavanja) problema. Ne mislim kako su djecu učili izbjegavati probleme, već kako su se roditelji pobrinuli da problemi i ne stignu do djece...

  4. #4
    Angie75's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    6,865

    Default

    Quote Originally Posted by quinda View Post
    Prilažem zanimljiv članak suprotan onom o kineskoj majci (u Americi) i njezinoj lekciji tamošnjim roditeljima, ali se ipak nekako naslanja na nj (ne u smislu da podržava njezine stavove, već ukazuje na moguće zamke drugih metoda odgoja). Članak ste možda već vidjele, preporučio ga je Familylab (prema preporuci Juula) i nekako ga vidim na ovom topiću:

    http://www.theatlantic.com/magazine/...herapy/308555/

    Vrijedi ga pročitati, priča o relativiziranju sreće, uspjeha i potrebnosti učenja sukobljavanja i svladavanja (a ne izbjegavanja) problema. Ne mislim kako su djecu učili izbjegavati probleme, već kako su se roditelji pobrinuli da problemi i ne stignu do djece...
    Da, to je ono gdje se autorica pita jesu li roditelji zapravo napravili i previše. No, ja mislim da roditelj ne može napraviti previše i da uopće nije fer spominjati ih u tom kontekstu. MIslim da su mladi više izluđeni i zbunjeni zbog prevelike mogućnosti izbora, nego zbog bilo čega što su roditelji kao takvi napravili. Poznato je kako nas velika mogućnost izbora zapravo čini neodlučnima i nesigurnima, a da ne govorim koliko smo svjesni da ako pogodimo cilj, propuštamo sve ostalo, pa nas onda brine jesmo li propustili nešto bolje od ovoga što imamo...

  5. #5

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    trenutno škola mu je jednostavno preslaba obaveza. ide svaki dan na trening. ali i dalje ima užasno, previše slobodnog vremena.
    i nije to nikakvo kvalitetno vrijeme koje provodimo zajedno......

    ja sam isto imala kao dijete tu neku unutarnju motivaciju. i išla sam na sto i jednu slobodnu aktivnost, od jutra do mraka. živjela sam u centru grada i to mi je bila - zabava. nisam imala baš neke mogućnosti za slobodnu igru s vršnjacima.
    a ove koji nemaju nikakvu unutranju motivaciju, osim kako iskamčiti što više buljenja u ekran i što više letanja po kvartu s biciklom, mislim da treba utjerati.
    trenutno sam, dakle, skroz u suprotnoj fazi od tebe :D
    a sjećam se da sam prije par godina neke druge ideje promovirala po forumu
    Pa da, ali očito nam se mijenjaju situacije, ovise i o dobi djeteta, i o njegovom karakteru, o školskom gradivu,
    opterećenja nisu uvijek ista.
    Moj dojam o slobodnom vremenu je sasvim drugačiji. U petom razredu kreću novi predmeti, dok ona to sve polovi, a hoće sve, i nastavnici ih onda sami još upisuju na dodatno, kad tri puta tjedno odradi treninge po sat i pol (uključi odvoz-dovoz), još na to dodaj odbojku, dramsku sekciju i izviđače (oni još i putuju), pa rođendani za vikend...ne vidim puno zaista slobodnog vremena za nešto što bi se nazvalo slobodna, neobavezna igra i druženje s prijateljima, nediktirana. Pa ako ćemo i s obitelji.
    Nema tu Tv-a ni kompjutera, mislim na landranje vani po parku, naprosto slobodno bauljanje koje, po mom mišljenju, isto djeci treba. I nismo u centru, prigradski je kvart pa oni mogu stvarno "lunjati" od jednih do drugih prijatelja.

    To "s obitelji" isto govori da trenutno nismo u istoj situaciji jer sam ja na porodiljnom, dakle, doma.
    Tako mogu sve nadzirati, a da sam na poslu vjerojatno bi mi bilo draže da su negdje organizirano zabavljene nego da "hvataju krivine" kojekuda ili da bulje u ekran, što bi vjerojatno radile dok nikog nema doma.

    (vidi se da sam doma i po tome što se aktivno zanimam, npr., za detaljno čišćenje tepiha i tuš kade, inače bih se brinula samo kako štogod staviti u usta i leći, krepana, da preživim još jedan dan)

    Svejedno, načelno, mišljenja sam, kao i naše cenjene dječje psihologinje, Buljan Flander i Kocijan, da je djeci dovoljna jedna izvanškolska aktivnost, dvije maksimalno, ako su baš neki talenti.
    Školskog gradiva je previše, treba im ostaviti da slobodno vrijeme bude zaista slobodno. Kompjutera i TV-a nikad više od sat i pol dnevno (ukupno) i to je to. Toga se držim.

  6. #6

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Je li netko već napomenuo, vjerojatno jest, da kineska majka ima u pravilu jedno dijete.
    Ogromna, ogromna razlika je imati jedno, dvoje, troje, četvero.... nastavi niz.
    Jednom djetetu možeš posvetiti sve, to ti je jedini "poligon za vježbanje i dokazivanje roditeljstva" pa možeš dati maksimum.
    S povećanjem tog broja, moraš odustati od izjava tipa "Ja djetetu uvijek ovo, ja djetetu uvijek ono..."
    Dobro da znaš i kad im je rođendan

  7. #7
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by Nena-Jabuka View Post
    Je li netko već napomenuo, vjerojatno jest, da kineska majka ima u pravilu jedno dijete.
    Ogromna, ogromna razlika je imati jedno, dvoje, troje, četvero.... nastavi niz.
    Jednom djetetu možeš posvetiti sve, to ti je jedini "poligon za vježbanje i dokazivanje roditeljstva" pa možeš dati maksimum.
    S povećanjem tog broja, moraš odustati od izjava tipa "Ja djetetu uvijek ovo, ja djetetu uvijek ono..."
    Dobro da znaš i kad im je rođendan
    Čuj, meni se čini da se izvorni link ne odnosi na kineske majke u Kini. Odnosi se na Kineskinju koja ima djecu u Americi.

    Što se Kine tiče.... tu se ne bi štela mešati, velika je to zemlja, sigurno ima svega ali bojim se da takav odgoj i način života običnih Kineza nije nešto što mi priželjkujemo za svoju djecu.

  8. #8

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Čuj, meni se čini da se izvorni link ne odnosi na kineske majke u Kini. Odnosi se na Kineskinju koja ima djecu u Americi.

    Što se Kine tiče.... tu se ne bi štela mešati, velika je to zemlja, sigurno ima svega ali bojim se da takav odgoj i način života običnih Kineza nije nešto što mi priželjkujemo za svoju djecu.
    Ona živi i "djeluje" na svoju djecu u SAD-u, ali se njezine metode odnose na općenito istočnjački odgoj i mentalni sklop, vidiš da navodi uspjehe djece iz Šangaja. Osobno ću se pridružiti tisućama onih koji ju smatraju idiotkinjom, odličnom za vojsku, logore i slično. Njoj i njezinoj djeci želim puno zdravlja, sreće, ne, zapravo, sreće im ni ne treba jer im nije bitna, želim im puno uspjeha, onoga što pod tim smatraju i široko im polje.
    Njezina shvaćanja su preradikalna, mogu biti od koristi tek kao podloga za promišljanja kako je i prepopustljiv odgoj štetan.

    Ona na jednoj strani spektra, prepopustljiv pdgoj na drugoj, ne valja ni jedno ni drugo.

    No, odbojne su mi njezine rečenice, skoro sve, izdvajam samo najjezivije:

    "Evo nekih stvari koje nikada nisam dozvolila svojim ćerkama, Sofiji i Luizi: da spavaju kod drugarica, idu kod njih na igranje, učestvuju u školskoj predstavi, gledaju TV ili se igraju na računaru, same biraju vanškolske aktivnosti, dobijaju ocene manje od petica, ne budu najbolje u svim predmetima…“

    "Kada, na primer, kinesko dete kući donese loše ocene, nazivaju ga glupim i bezvrednim, budući da oni ne smatraju decu krhkom, već jakom, i shodno tome se i ponašaju"

    "Još jedna velika razlika koju profesorka Čua navodi jeste ta da kineski roditelji veruju da deca "duguju" roditeljima što su rođena, i da zato moraju slepo da ih slušaju i povinuju se njihovim zahtevima, jer roditelji znaju šta je najbolje za njih. Zapadni roditelji, s druge strane, misle sasvim suprotno – da deca nisu tražila da budu rođena , pa su roditelji, kad su ih već bez pitanja doneli na svet, dužni da ugađaju svojoj deci. Samim tim, kako primećuje Ejmi Čua, “kineski roditelji mogu da narede svojoj deci da imaju sve petice. Zapadni roditelji mogu samo da ih zamole da daju sve od sebe”."

    Nisu roditelji dužni ugađati, niti djecu treba moliti da daju sve od sebe, to ih se treba tražiti. Ali ih prisiljavati da imaju sve petice, užas, neka prisili i nekog s laganom mentalnom retardacijom. Ne daj Bože da takvo dijete dospije u njezine šake.
    Last edited by Nena-Jabuka; 17.10.2012 at 15:24.

  9. #9
    flopica's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    6,480

    Default

    Nena na Ramba, smijem se na sav glas

    vezano za temu moram reći da sam ja prošla raznorazne faze i dileme oko količine slobodnog i neslobodnog, tj. vođenog vremena. najprije sam smatrala da djetetu ne treba nego jedna aktivnost van škole i da je sve izvan toga opterećenje i nabijanje nekog ludog pritiska. da se dijete može od toga razboliti i da treba djecu potjerati van, nek landarju po kvartu, penju se po drveću i igraju graničara. to je bilo pretprošle i djelomično prošle godine a sad imam skroz suprotno mišljenje. do njega sam došla nakon nekog vremena u kojem se moje dijete bavilo jednim sportom uz školu iz čega je proizašlo da ona ne da ima puuuno slobodnog vremena, nego da ima slobodnog vremena u kojem doslovno ne zna što bi sa sobom. onako, naočigled dijete uprazno mlati silno vrijeme i nije zadovoljno. najviše me smetalo što je počela po više sati dnevno visiti po kvartu i što iz tog landranja stvarno ništa dobro nije proizašlo. npr. ode se igrati i nakon dvije ure to više nije igra, to su neke nebulozne priče i razgovori, svađe, smicalice i ko zna što sve ne. i uvijek netko uplakan i nestretan. a način na koji je počela razgovarati i teme koje su se odjednom pojavile i preplavile je od-do, bolje da ne spominjem.

    inače je dijete odlikaš, same petice, svi puni hvale za nju, ide joj od sporta u kojem pokazuje stvarno zavidnu spretnost, reflekse, brzinu do sastavljanja pjesmica i sastava, crtanje rastura za razliku od nas roditelja joj itd.itd. uglavnom je u svemu uspješna bez neke velike muke i truda. onda malo sjednem sama sa sobom i upitam se što ja to zapravo radim, što mi njezini roditelji to radimo?
    ne radimo ništa a u tome i jest problem! a zašto ne radimo, zašto ne podstičemo, ne usmjeravamo? ko će ga znati, valjda iz nekih svojih opet neriješenih stavova, iz "straha" da ne budemo drugačiji, iz pasivnosti možda... nije sad ni važno.
    uglavnom, razgovarali smo i odlučili djetetu dati priliku da svu tu svoju energiju negdje uloži i usmjeri, da tu neku iskru kojom plamti zapali i dotakne neke nove sfere.
    zar nije grijeh pustiti dijete da svoje najplodonosnije razdoblje u životu kad može štošta usvojiti, razviti, unaprijediti, probati i iskusiti provede sjedeći na zidiću u kvartu slušajući kojekakve isprazne priče?

    za mene je. nisam si mogla dozvoliti da joj ne pružim priliku i da je zakinem, jer se neke stvari nikad više ne nadoknade. i tako je krenula na još jedan sport i u glazbenu školu, sve po njezinom vlastitiom izboru. ovaj put sam se suzdržala od komentara da će joj biti možda puno i naporno ( ohrabrila sam je, puno smo razgovarale, predočila sam joj pozitivne strane njezinog izbora) zasad nije i ne vidim znakove iscrpljenosti ni umora, redovna škola ne pati ni najmanje. zadovoljnija je i ispunjenija nekako i kao da je dobila dodatnu dozu samopouzdanja. još ostane vremena i za druženje s prijateljicama i poneku igricu na kompu.
    očekujem ja i dane kad neće sve ići ko po loju i kad će možda htjeti ostati doma radije nego na klavir recimo, ali imam strpljenja i nekako ćemo skupa prebroditi trenutke krize.

    evo, možda naše iskustvo nekome posluži... nije dobro u ničemu biti radikalan i trebamo mijenjati stanje ako se pokaže da postojeće nije najoptimalnije za našu djecu, obitelj...
    i još jedna stvar koju primjećujem i koja ne da me smeta nego je smatram predrasudom jest da ljudi automatski smatraju da si tiranin koji ima neostvarene ambicije i da ti je dijete jako nestretno ako kojim slučajem ima dvije ili nedajbože tri aktivnosti van škole. uopće se ne uzima u obzir da nisu sva djeca ista i da ono što je nekome muka može nekom drugom predstavljati zadovoljstvo. no na to se ne treba obazirati jer još se nije rodio ko bi svima po meraku bio...
    dijete je najbolji pokazatelj jesmo li pogriješili ili smo dobro učinili.

  10. #10

    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    3,461

    Default

    Mislim da si ti, flopice, sasvim ispravno postupila i da bi svatko trebao isto tako, gledati, slušati, osluhnuti i napraviti nešto ako vidi da trenutno stanje nije dobro. Ako je dijete opterećeno rasteretiti ga, a ako nije, ako krade bogu dane uzalud, pomoći mu da to vrijeme smisleno provede.
    Meni trenutno fali vrijeme provedeno sa svakim djetetom ponaosob, da zajedno šetamo, pričamo, čitamo, komentiramo pročitano, pjevamo, plešemo, molimo...sada najviše zajedno prolazimo gradivo pred testove.
    Jedno je premalo, jedno je u vrtiću, nekad sa mnom doma, ali tada sam više s malom i kuham, perem,
    ove starije nakon škole idu na sportove, na aktivnosti, vikendom su opet sport, natjecanja, putovanja i rođendani, zato sam vjerojatno pod dojmom da su one prezauzete, da ih malo vidim, a treba nam više.

    Navečer me redovito "hapse" pred spavanje, tada bi one pričale sa mnom satima, a svi smo umorni i treba se naspavati za idući dan.

  11. #11

    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Zadar
    Posts
    1,143

    Default

    Quote Originally Posted by Nena-Jabuka View Post
    Mislim da si ti, flopice, sasvim ispravno postupila i da bi svatko trebao isto tako, gledati, slušati, osluhnuti i napraviti nešto ako vidi da trenutno stanje nije dobro. Ako je dijete opterećeno rasteretiti ga, a ako nije, ako krade bogu dane uzalud, pomoći mu da to vrijeme smisleno provede.
    Meni trenutno fali vrijeme provedeno sa svakim djetetom ponaosob, da zajedno šetamo, pričamo, čitamo, komentiramo pročitano, pjevamo, plešemo, molimo...sada najviše zajedno prolazimo gradivo pred testove.
    Jedno je premalo, jedno je u vrtiću, nekad sa mnom doma, ali tada sam više s malom i kuham, perem,
    ove starije nakon škole idu na sportove, na aktivnosti, vikendom su opet sport, natjecanja, putovanja i rođendani, zato sam vjerojatno pod dojmom da su one prezauzete, da ih malo vidim, a treba nam više.

    Navečer me redovito "hapse" pred spavanje, tada bi one pričale sa mnom satima, a svi smo umorni i treba se naspavati za idući dan.
    Meni isto tako, premda je sad lakše jer je najmanja u vrtiću ujutro od 7 i 30 do 1 i 30 pa provedem jutro s dečkima, a srednji se budi najrani pa ujutro budemo dva sata sami kad drugi spava, i baš vidim koliko mu to vrijeme nasamo sa mnom znači, iako ja u ta dva sata i kuham i spremam, onako usput pričamo, on mi pokaziva crteže, što je složio napravio, malo mi kao pomaže nešto guliti, kuhati.
    A onda ispadne da najstariji nemam zbog dnevnog ritma nikako to vrijeme za sebe i baš nam to fali.

    S više djece je sve druga priča, i iako su mi prije bile jako simpatične obitelji s puno djece, sad mislim skroz drugačije. Koliko god volio djecu, bio organiziran i posvećen roiteljstvu nemoguće je imati vremena za svako dijete ponasob svaki dan, a djeci dok su mala to jako treba. Ja jedva stžem s troje zadovoljiti to sve, i uvijek imam osjećaj da je premalo, a ne znam kako bi mi bilo s 5, 6, 7 djece, valjda se ti roditelji s tim ne zamaraju, a djeca stvaraju i odnose međusobno pa ispane ok.

  12. #12

    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Zadar
    Posts
    1,143

    Default

    Quote Originally Posted by flopica View Post
    Nena na Ramba, smijem se na sav glas

    vezano za temu moram reći da sam ja prošla raznorazne faze i dileme oko količine slobodnog i neslobodnog, tj. vođenog vremena. najprije sam smatrala da djetetu ne treba nego jedna aktivnost van škole i da je sve izvan toga opterećenje i nabijanje nekog ludog pritiska. da se dijete može od toga razboliti i da treba djecu potjerati van, nek landarju po kvartu, penju se po drveću i igraju graničara. to je bilo pretprošle i djelomično prošle godine a sad imam skroz suprotno mišljenje. do njega sam došla nakon nekog vremena u kojem se moje dijete bavilo jednim sportom uz školu iz čega je proizašlo da ona ne da ima puuuno slobodnog vremena, nego da ima slobodnog vremena u kojem doslovno ne zna što bi sa sobom. onako, naočigled dijete uprazno mlati silno vrijeme i nije zadovoljno. najviše me smetalo što je počela po više sati dnevno visiti po kvartu i što iz tog landranja stvarno ništa dobro nije proizašlo. npr. ode se igrati i nakon dvije ure to više nije igra, to su neke nebulozne priče i razgovori, svađe, smicalice i ko zna što sve ne. i uvijek netko uplakan i nestretan. a način na koji je počela razgovarati i teme koje su se odjednom pojavile i preplavile je od-do, bolje da ne spominjem.

    inače je dijete odlikaš, same petice, svi puni hvale za nju, ide joj od sporta u kojem pokazuje stvarno zavidnu spretnost, reflekse, brzinu do sastavljanja pjesmica i sastava, crtanje rastura za razliku od nas roditelja joj itd.itd. uglavnom je u svemu uspješna bez neke velike muke i truda. onda malo sjednem sama sa sobom i upitam se što ja to zapravo radim, što mi njezini roditelji to radimo?
    ne radimo ništa a u tome i jest problem! a zašto ne radimo, zašto ne podstičemo, ne usmjeravamo? ko će ga znati, valjda iz nekih svojih opet neriješenih stavova, iz "straha" da ne budemo drugačiji, iz pasivnosti možda... nije sad ni važno.
    uglavnom, razgovarali smo i odlučili djetetu dati priliku da svu tu svoju energiju negdje uloži i usmjeri, da tu neku iskru kojom plamti zapali i dotakne neke nove sfere.
    zar nije grijeh pustiti dijete da svoje najplodonosnije razdoblje u životu kad može štošta usvojiti, razviti, unaprijediti, probati i iskusiti provede sjedeći na zidiću u kvartu slušajući kojekakve isprazne priče?

    za mene je. nisam si mogla dozvoliti da joj ne pružim priliku i da je zakinem, jer se neke stvari nikad više ne nadoknade. i tako je krenula na još jedan sport i u glazbenu školu, sve po njezinom vlastitiom izboru. ovaj put sam se suzdržala od komentara da će joj biti možda puno i naporno ( ohrabrila sam je, puno smo razgovarale, predočila sam joj pozitivne strane njezinog izbora) zasad nije i ne vidim znakove iscrpljenosti ni umora, redovna škola ne pati ni najmanje. zadovoljnija je i ispunjenija nekako i kao da je dobila dodatnu dozu samopouzdanja. još ostane vremena i za druženje s prijateljicama i poneku igricu na kompu.
    očekujem ja i dane kad neće sve ići ko po loju i kad će možda htjeti ostati doma radije nego na klavir recimo, ali imam strpljenja i nekako ćemo skupa prebroditi trenutke krize.

    evo, možda naše iskustvo nekome posluži... nije dobro u ničemu biti radikalan i trebamo mijenjati stanje ako se pokaže da postojeće nije najoptimalnije za našu djecu, obitelj...
    i još jedna stvar koju primjećujem i koja ne da me smeta nego je smatram predrasudom jest da ljudi automatski smatraju da si tiranin koji ima neostvarene ambicije i da ti je dijete jako nestretno ako kojim slučajem ima dvije ili nedajbože tri aktivnosti van škole. uopće se ne uzima u obzir da nisu sva djeca ista i da ono što je nekome muka može nekom drugom predstavljati zadovoljstvo. no na to se ne treba obazirati jer još se nije rodio ko bi svima po meraku bio...
    dijete je najbolji pokazatelj jesmo li pogriješili ili smo dobro učinili.
    Ovo sve ovisi od djeteta do djeteta, tvojoj curici očito škola ide lako i ne treba previše učiti, pa joj stane puno slobodnog vremena, djeci koja teže uče puno dodatnih akitvnost stvaraju još veće preopterećenje.
    Drugi faktor je i broj djece u obitelji, nije isto organizirati i voditi na izvannastavne aktivnosti 1, 2 ili više djece, pa i plaćati te aktivnosti. Kako raste broj djece, smanjuju se mogućnosti.

    Treba uzeti u obzir i koliko mi sami imamo energije i vremena za dječije aktivnosti ako one uključuju odvođenje, dovođenje i sl. Gledam mame oko sebe koje vodaju djecu od 4, 5 godina na gimnastiku a nemaju vremena same vježbati a npr. leđa ih rasturaju i gutaju tablete. A aj 5 godišnjak se lijepo iskače u dvorištu i li parku i ovako, i onako.
    Pa onda onaj stres oko spremanja, jurnjave, pa djeca imaju potpuno iscrpljene nezadovoljne roditelje.

    Ja sam nekako sad u fazi kad nakon intenzivne usmjerenosti na djecu želim opet brinuti više o sebi, imam još neke svoje unutarnje kreativne porive, a vjerujem da je djeci najvažnije da imaju zadovoljne roditelje, i kad smo mi sami ispunjeni onda i oni to uče kao model, pa i oni lakše slijede svoje interese i porive.

    Razmišljala sam da srednjeg od 3,5 uključim u nešto pošto on jedini ne ide u vrtić, ali kad sam se sjetila što to znači u smislu logistike, odvođenja, dovođenja, treba vući sa sobom i drugu djecu, remetiti im ritam spavanja svima, odustala sam. A on sam tako zadvoljan i sretan, pa si mislim, ima vremena.
    Last edited by ivanas; 17.10.2012 at 16:13.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •