I gornji post je pisan opcenito. Ne vezem se uz nikoga.![]()
I gornji post je pisan opcenito. Ne vezem se uz nikoga.![]()
Peterlin, nekad je u školama bilo puno više slobodnih aktivnosti, nema čega nije bilo, od malih vezilja, preko malih istraživača, jezika, plesa, dramskih, recitatorskih, likovnih, foto, novinarskih, svih mogućih sportskih......itd. Skoro pa slobodnih aktivnosti izvan škola da nije ni bilo u manjim sredinama (izuzimam Zagreb, Rijeku, Split itd), nije bilo navike djecu upisivati u slobodne aktivnosti izvan škola, dodatno to plaćati i razvoziti ih, a koliko se sjećam, najmanje je jedna slobodna aktivnost bila obavezna. I sve je to bilo podržano sa svim mogućim natjecanjima i smotrama, od općinskih, preko regionalnih, do republičkih i saveznih natjecanja, za maltene svaku slobdnu aktivnost.
Muzičke škole plaćale su se sukladno prihodima, ako je netko imao male prihode, MŠ plaćao je jako malo. Bilo je dostupnije.
Klincima su bili dostupniji izleti jer je bilo zarađivanja skupljanjem starog papira, društvenokorisnim radom ili su roditelji jednostavno bolje finacnijski stajali nego danas. Mislim ono, vladala je veća zaposlenost i automatski je to povlačilo sa sobom i ljetovanja preko škola, firmi i sl. za male novce. A često i zimovanja.
Manje su se stvari plaćale nego danas.
Ne idealiziram, ali mislim da je nekad u tom smislu bilo financijski lakše, pogotovo nego što je to danas, tj. posljednjih 5-7 godina. Ili je to samo moje subjektivno gledanje.
Ne znam gdje su nestali lajkovi da lajkam Sasu.
Pa i danas je muzička škola jako jeftina, to su još uvijek državne škole i cijena je niska.
(drugo je što treba kupiti instrument, ali tako je uvijek bilo)
I danas u školama ima slobodnih aktivnosti (izvannastavne aktivnosti).
na kraju se vecina djece (90 i hrpa posto) posto djece upise u skole koje su izabrali kao svoj prvi ili drugi izbor (od 4,3 skole koje su prosjecno stavljali u izbor)
znaci, problem nije tako veliki kakvim ga prikazuju roditelji i mediji
cak i rezultati drzavnih matura, ako ih gledate - napisu kojih deset skola je najbolje u hr - ali kad gledas bodove, vidis da su izmedju 1. i 20. gimnazije razlike u bodovima jako male
ja npr nemam uopce problem s tim koju ce skolu od tih koje moze upisati moje dijete (s izvrsnih 4.7-4,8) nego imam problem da se se danas djeca koja su odlikasi, a nisu 5.0. ne smatraju izvrsnima
u nekoliko gimnazija (cakovec, dvije u zagrebu, jedna u dubrovniku) se lani nisu mogla upisati ni djeca koja su imala 5.0, a bez dodatnih bodova
to je meni problem
Slažem se da je veća zaposlenost automatski osiguravala bolju financijsku stabilnost, ali to se ne odnosi samo na školovanje.
Dalje - i danas ima pun kufer tih slobodnih aktivnosti, ali...klinci ne idu! Ja to ne razumijem... Profesorica geografije u našoj školi recimo ponudi klincima da ih odvede u Tehnički muzej (Planetarij ili izložba o Sunčevom sustavu) i iz razreda mog starijeg sina idu njih dvojica! DVOJICA!!!! Sorry, ja to ne razumijem. U školi postoji keramičarska grupa (moj sin je bio jedini muški tamo), postoji dramska, lutkarska, novinari - dvije grupe (za starije i mlađe), dodatna povijest, dodatna geografija, školska zadruga... ALI NEMA BAŠ PUNO KLINACA koji se time bave. Ja sam rođena u Koprivnici, znam kako je tamo jer imam prijatelje koji sada imaju djecu dobi kao i moji - ima više mogućnosti nego u naše vrijeme, ima sve nabrojeno + glazbena + bazen (koji je mojoj djeci u Zagrebu nedostupan jer nema termina koji se ne bi poklapali s glazbenom školom).
Glazbena škola - ja za jedno dijete platim mjesečnu participaciju 200 kn, za drugo već imam 50% popusta! Najam instrumenta je sedamdesetak kuna mjesečno! Pa reci da nije dostupno.... Gimnastiku u Sokolu za obojicu plaćala sam više.
Pričekaj da ti dijete krene u školu - meni je to otvorilo oči... Ljudi priprdavaju da nema ovog i onog, a ne koriste mogućnosti koje im sustav nudi. To nije nobl...ufff....A klinci se vrednuju međusobno prema tipu mobitela i laptopa i tatinog auta, a ne prema tome tko je najbolji iz matematike.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 30.04.2014. at 10:16
Ovo se i meni čini najvećim problemom.
No, ove godine su upravo ukinuli većinu dodatnih bodova. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se to odraziti na upise. Neće valjda sad svi odjednom postati kronično bolesni zbog onog jednog boda na zdravstvene poteškoće koji je ostavljen u pravilniku?!
Ok, Peterlin, dozvoljavam da sam u krivu. Čini mi se da se jednom davno govorilo o tome kako se ukidanju dodatne aktivnosti po školama jer se nastavnicima to ne želi plaćati pa sam stekla dojam da sustav nije toliko podržavajući kao nekad u tom smislu.
vjerojatno hoće
ak su oditelji za ruku vukli djecu u GŠ, vući će ih i doktoru
Samo zbog točnosti: muzička se do lani plaćala 120kn, sad je 150 (radi se o 4 do 18 sati nastave tjedno, ovisno o uzrastu). Drugo dijete plaća pola cijene, treće i svako sljedeće mislim ide besplatno. Primatelji dječjeg doplatka također idu besplatno. Obitelji u teškoj situaciji mogu dati molbu školskom odboru za oslobođenje od školarine.
Također muzičke škole su vrlo dostupne u cijeloj RH, u redu iz manjih mjesta treba voziti u veće, ali tako netko iz Brdovca možda vozi u Markovac kod Džamije...
Podružnice postoje i na otocima.
mi smo upravo u procesu dobivanja tog boda i ne cini mi se da ga je jednostavno dobiti kao sto se pise
dijete treba s cjelokupnom dokumentacijom proci dva razlicita lijecnika, a sam postupak ne pokrecu roditelji nego skola
ALI ima trik.... ja slučajno doznala kad sam po drugom poslu bila kod dr. školske medicine (ali to je bilo lani, ne znam da li još vrijedi, ne bih to tvrdila bez provjere): ne mogu se papiri o zdravstvenoj nesposobnosti izvaditi ljeto prije upisa, treba postojati dulja povijest zdravstvenih problema. Da se izbjegne to cimanje za rukave. Pa bumo vidli....
Ja sam na nekom topicu prije napisala kak se dvoumim da li iskoristiti postojeće papire (liječničku dokumentaciju, višegodišnju, nisam je skupljala za upis u školu nego se skupilo za vrijeme rješavanja smetnji - to čak ne smatram ni bolestima). Nekak mi je to bezveze - djeca su dobro, ali kad vidim ovakvu temu, možda se i predomislim... Ne znam ni sama. Što ako im mjesto uzme netko s nategnutim papirima, a oni ne predaju svoje koji ionako doma skupljaju prašinu?
Posljednje uređivanje od Peterlin : 30.04.2014. at 10:29
aha, to i nas čeka - a mi skoro uopće više ne idemo na kontrole. Liječimo ju sa dosadašnjom terapijom. ali tko zna šta će biti za 5 godina.
mene više muči pubertet kod starijeg - kod nas se posljedice na ocjene/ponašanje javljaju već u 6om
kod nas je bilo ovako, razrednica je na pocetku godine rekla x, y, i z su u zadnje tri godine imali zbog kronicnih bolesti izostanke (u nasem slucaju >250 sati godisnje) koji su utjecali na opci uspjeh. za njih sam napisala preporuku i proci ce na proljece komisiju, pripremite dotad svu dokumentaciju.
Dobili smo zatim termin u lijecnice šm, onda termin u hzz, gdje smo trebali donijeti njen zakljucak. U hzz je drugi lijecnik pregledao dokumentaciju i dijete.
Nakon tog i oni pisu zakljucak. Bilo je par roditelja koji su dosli u hzz, a da ih skola nije uputila i nisu ih primili (bar ovi koje sam ja vidjela dok sam bila tamo)
ja sam mislila ne prolaziti kroz sve to, jer mi je nekako bed da mi dijete upisuje skolu s tim papirom (a bodove ce imati i bez njega), ali su me odgovorili - on je u 5. razredu stvarno previse izostao, ne samo zbog svoje kronicne bolesti, nego i zbog akutne zbog koje je bio hospitaliziran 3t, a kasnije smo dvije godine isli po pretragama koje su mu opet uzimale skolske sate, a sve se to kod njega dobro vidi na opcem uspjehu. sto je manje izostanaka, on je veci.
mi smo to pregrmili prošle godine i baš kako ivarica kaže - visoki odlikaš ali nije 5.0
nije išao na drugi strani jezik pa nije imao dodatni bod (ostali iz razreda, većina njih s jedinim razlogom da dobiju dodatni bok)
nije išao na vjeronauk (ostali jesu iz dva razloga, poklon koji se dobije za krizmu i podizanje prosjeka - veeeelika većina samo zbog toga)
išao na državno natjecanje iz engleskog ali nije bio među prva tri pa nije imao dodatni bod
ide na vanškolski engleski 8 godina i sad sprema CAE ali se to ne boduje
imao je samo dvije željene opcije jer je htio matematički smjer u Zagrebu, naravno to su one u koje se upada s 5.0 + dodatni bodovi
pa je upisao X. gimnaziju - koma
u razredu je grupa učenika koji nisu dobri učenici ali su imali svi po 3 dodatna boda (svi redom: drugi strani jezik i posebni uvjeti ...) i koji miniraju nastavu
a ja sam naučila da sam blesava i naivna jer sam isto mogla tražiti medicinske razloge jer ima alergiju, probleme s kralježnicom itd. ali nisam
ivarice hvala, sad je to ipak puno jasnije... Pošteno je da djeca koja su puno izostala imaju priliku ići na tu komisiju.
meni je otkrice bilo da hzz u zvonimirovoj ima ambulantu s lijecnikom
ako vam nekad pozli![]()
Bojim se da je to ista priča kao i s bilo kojom drugom školom - škola može biti sasvim ok, ali SASTAV RAZREDA je druga priča - ako ti se pojavi dva-tri smetala kao što je pituljica opisala, sve ode danevelim kam... Ne govorim bezveze, to moj mlađi ima u osnovnoj školi godinama i fakat je koma. Nema veze s kvalitetom škole, ali nažalost škola može jako malo napraviti (osnovna) da se to riješi. Nadam se da je u srednjoj drugačija situacija, jer srednja ipak nije zakonska obveza za sve, pa da će se i ovo riješiti. Pituljice - sretno!
Meni je apsolutno nevjerojatno reci da je u razredu grupa ucenika koji nisu dobri ucenici , a imali su dodatne bodove.
kako nisu dobri ucenici , ako su prosli minimalno sa 4,8 ?!?
mogu biti losi jer trenutno nisu motivirani, jer ih je puknuo pubertet , tisucu razloga ...ali da nisu bili odlicni ucenici ( a ne samo dobri !) sa 4,8. Ma tko je tu lud?!
pa sto je onda sa djecom koja su 4,2 ili ona koja imaju problema sa ucenjem pa su 3,7...
oni su odmah za otpis cini se.![]()
Pa napisala ti je kako su imali dodatne bodove: na drugi strani jezik i posebne uvjete (što god to značilo).
Meni je upravo pituljičin post ogledalo apsurda s upisima i koliko se može vjerovati ocjenama (i u jednom i u drugom smjeru, jer njezino dijete je ispalo lošije zato što nije imalo dodatne bodove i 5,0, iako motivaciju očito ima). Žao mi je, pituljice, što ste morali steći takvo iskustvo
Drugo, pitanje je koliko je takvih "nemotiviranih" ili "puknutih pubertetom" u razredu i koliko oni ometaju nastavu (zapravo i nije bitno koliki im je bio prosjek). I kako će škola riješiti takve situacije. I po tome se razlikuju bolje od lošijih škola - po atmosferi u razredima i po volji profesora da rješavaju problematične situacije.
Na veliki broj upisanih lako se doda još koji, a u toj školi mu nije mjesto jer je bio daleko ispod bodovnog praga. Čitaj između redova, ne govorim napamet. Ne kažem da su svi tako upisani problematični, ali... Glavno da su digli frku oko prof. Javor i upisa u MIOC, a X. gimnaziju nitko nije spomenuo. S tom razlikom što je Javorica javno istaknula popis djece upisane po odluci ravnatelja i bio je dostupan na webu škole. Za X. znam nekoliko njih koji su upisani s manje od 54 boda, a nije se ta škola ni spomenula niti je ikom pala dlaka s glave. "Ni med cvetjem ni pravice..."
Sirius, kukaš zbog likovnog... Da te utješim: moje dijete koje je tada bilo 5. razred GŠ i prolazilo na svim audicijama za sve nastupe imalo je zaključeno 3 na polugodištu iz glazbenog.
sad kad su ukinuli bodovni prag, tek sad mozemo ocekivati svasta?
pa i to za kroničnu bolest je nedorečeno. Ovo sa izostancima što ivarica spominje, ima smisla.
No moja je kronični bolesnik, ali bolest lijekovima držimo po dkontrolom, pa za sad (kuc, kuc) nemamo previše izostanaka.
Po toj teoriji, takvo dijete nema dodatni bod
e da, dodatnih upisa je bilo uvije. Kod nas u srednjoj su dodatno oformili cijeli razred
ja se nadam da su poput tvog.
meni je u neku ruku drago da su maknuti dodatni bodovi na glazbenu i sportove, jer sam vec sad pocela razmisaljti da ce mi djete biti azkinuto za bod, jer ga to ne zanima, a fakat mi je bilo blesavo upisivati ga u glazbenu, da ima sigurniju buducnost i time zagorcati i sebi i njemu 6 godina zivota.
Maxi i mim , na kraju na likovni kukam zbog sebe.
jer danas je moderno razgovarati sa nastavnicima , tako da cu osobno morati upoznati ovog iz likovnog.![]()
Posljednje uređivanje od sirius : 30.04.2014. at 11:17
x
to sam baš i ja htjela navesti u svezi dostupnosti GŠ.
s obzirom na cijenu ostalih aktivnosti, dostupnija je od svega drugog (i za treće i daljnje dijete je besplatna)
o fizičkoj dostupnosti i inoj ravnopravnosti mislim da stvarno nema smisla raspravljati.
npr. u Zapadnom dijelu grada Zg koji broji više stanovnika nego Karlovac, Varaždin i Sisak zajedno
postoji samo jedna i to ne velika GŠ pa je GŠ sigurno dostupnija djetetu iz malog gradića tipa Đurđevac,
koji ima stanovnika kao pola prosječnog Zg kvarta i ima GŠ.
a potpisujem i ovo što kaže Peterlin za nekorištenje onog što nam sustav pruža.
da spomenem samo aktivnosti koje nudi Gradska knjižnica (u Zg, a čula sam da je
tako i drugdje), za članarinu od 50 kn godišnje, djeci se svakodnevno nude različite aktivnosti.
Ima i ona dječja kuća Borovje koja nudi niz radionica za djecu i sve je besplatno, ali nikome ne pada na pamet da tamo ide...
Čim se ne plaća, nije nobl.
U školi općenito vlada raspašoj i neradna/ne motivirajuća atmosfera. Vjerujem da je u nekim razredima bolje u nekim lošije, ovisno o sastavu učenika ali i profesora.
On je baš tražio matematički dvojezični razred, a takav se upisuje samo jedan pa mu nije opcija promjena razreda.
A priče koje čujem od njega o ženskoj polovici razreda su ajoj.
osim što potpisujem sasu i zusku, super mi je i što nemamo u rijeci izbor od, koliko, 20 gimnazija. te je ova loša, te je ova dobra, te tu su loši učenici, ovdje dobri, majko moja![]()
tako i ja pomislim kada dođem u dućan
kako je bilo lijepo kad je bila jedna vrsta sapuna i jedna vrsta wc papira
mogao si birati između plavog i zelenog lahora, i palome u listićima ili roli
zato smo u životu imali više vremena
sad ga trošimo na razne izbore
cvijeto, moram te potpisati. dijelile smo učionice i dio nastavnika (ja sam bila u onom drugom smjeru), valjda te zato na većini tema mogu samo potpisati. čovjek, naravno, želi najbolje za svoje dijete, ali ga ponekad upravo ta masa izbora i mogućnosti koje se nude zapravo može zbuniti i eto odmah stresa i za nas i za djecu. a mi same išle, birale, upisivale. moji roditelji, kladim se, veći dio mog srednjoškolskog obrazovanja nisu ni znali kako se moj smjer zapravo zove i koji sam točno razred (o sastavu istog, ambicijama i bodovima koje su pri upisu imali moji razredni kolege da ne pričam...). priznajem, ni ja sada, dok niste izlistale ta godišta, nisam bila sigurna jesam li imala prijemni ili ne, eto koliko je to bilo bezstresno za mene. a sada, dijete još u pelenama a strah da bi moglo završiti u krivoj školi već vreba iza ugla. sva sreća da u ovoj našoj provinciji nemamo toliko izbora, pa će i naša djeca vrlo vjerojatno dijeliti zgradu i nastavnike (s obzirom na ljubav prema matematici i informatici i isto godište, ako sam dobro upamtila s neke druge teme).
meni osobno je tema upisa u srednje škole još prilično daleka, ali mojoj bliskoj prijateljici gori pod nogama pa me baš zanima vezano uz gore napisano
naime, i njezino dijete je odlikaš ali nema 5,0 (4,6-4,7)
primaju li uopće gimnazije u Zagrebu djecu sa takvim prosjekom i koje?
ona bi htjela opću gimnaziju ali je u strahu da neće upasti nigdje, sva je zbedirana jer misli da nema bodova za nijedan gimnazijski program a dijete je odlikaš svih osam razreda osnovne škole???
slušam nju i ne mogu vjerovati, totalni apsurd...
Ovo vrijedi i za mog mlađeg sina - stariji je 5,0 ali ovaj mali je baš ovakav... Pa to je razlog zašto sam još na početku rekla da bi bilo dobro imati prijemni ili malu maturu - te silne petice ne mogu biti prava slika znanja... Katastrofa...
Dodatno - moja djeca uče njemački kao prvi jezik. Morat ću dobro pronjušiti srednje škole u kojima to ima. Mislim, uče oni i engleski i znaju ga solidno, ali bilo bi šteta da ne nastave s njemačkim.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 30.04.2014. at 13:23
Pa to ti ovisi kakve ima ocjene iz predmeta koji se boduju, koliko ja shvaćam boduju se hrvatski matematika i strani jezik + svaka škola odredi svoja tri predmeta.
Dijete tvoje prijateljice Nema 20 mogućih bodova na prosjek nego recimo 18,4. Sad, o ostalim ocjenama iz "važnih" predmeta ovisi koliko ima bodova.
Evo što kažu za bodove na forum.hr-u
80 i 80+ bodova
- MIOC
- Titus (VIII gimnazija) - 80,41
76,00-79,99 bodova
- II. gimnazija - 79,78
- V. gimnazija - 78,81
- VII. gimnazija 78,72
- Prirodoslovna gimnazija Prelog - 78,03
- XVI. gimnazija 77,25
72,00-75,99 bodova
- X. gimnazija - prirodoslovno matematički smjer - 75,89
- X. gimnazija - opća gimnazija - 75,30
- Lucijanka - prirodoslovno matematički smjer - 75,40
- Lucijanka - opća gimnazija - 75,71
- III. gimnazija - prirodoslovno-matematički smjer - 74,81
- XI gimnazija - 73,82
68,00,00-71,99 bodova
- I. gimnazija - 70,69
- Klasična gimnazija - početnici - 70,91
- VI. gimnazija - 71,52
- XVIII. gimnazija - 70,69 - molim potvrdu
- IX. gimnazija - 69,19
- XIII. gimnazija, prirodoslovna gimnazija – 68.16
A znate li (po prijašnjim godinama) koje su opće gimnazije primale djecu odlikaše koji nisu imali 5,0?
ali da odmah primijetim dakle ako bi to dijete imalo sve petice iz svih bitnih predmeta u 7. i 8. razredu imalo bi 78,4 boda, a to znači da se ne bi moglo upisati u MIOC, VIII,II,V I VII gimnaziju
hvala, istovremeno smo pisale...
s tim da će sad valjda i ti bodovni pragovi pasti kad su dodatni bodovi ukinuti
može li netko napisati koje su to prije bile škole
ili gdje da nađem koja je to VII gimnazija
ona je toliko podlegla općoj histeriji roditelja iz razreda da imam osjećaj da će prolupati...
a dijete joj ne može biti nego takvo - odlična učenica, marljiva, svih osam razreda bez problema prolazila s odličnim...
mislim si u glavi - a što je s onom djecom koja nisu ni blizu njezinom???
sedma i druga su u krizanicevoj
peta u mimari
petnaesta je mioc
Imaš na službenim stranicama Grada Zagreba popise - odvojeno gimnazije, strukovne škole, umjetničke i privatne: http://www.zagreb.hr/default.aspx?id=22067
Posljednje uređivanje od Peterlin : 30.04.2014. at 13:37
Pa nije čudo da je dijete pod stresom... To je generacija (kao i moji sinovi) kojoj su NAKNADNO donijeli odluku da se boduju 5, 6, 7 i 8. razred za upis u srednju, a ne samo 7. i 8. razred kao prije... I te kriterije stalno mijenjaju kako vjetar puše. Ludnica!
A djeca koja su loša ne brinu o tome. Ovo je grupa koja je definitivno pod najvećim stresom - dobri su, ali nemaju savršene ocjene. Ufff, mene to čeka iduće dvije godine. Ali s pol guzice si mislim kao apricot - nekak već bude, onak kak si sami odluče.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 30.04.2014. at 13:42
ma vraga
ima tamo i klasična i još jedna, na 4a
pa ti sad znaj koja je koja