joj meni je to strašno da jedna četvorka u 5. razredu dovodi u pitanje upis u željenu školu
joj meni je to strašno da jedna četvorka u 5. razredu dovodi u pitanje upis u željenu školu
A i meni. Al stas. I to jos cetvorka iz povijesti.
Kazem, njemu mioc nikad nije bio prvi izbor.
I meni je to strašno.
Ali mi je strašnije da za sportsko natjecanje kao članu ekipe dijete dobije tri ili manje dodatnih bodova, ovisno o osvojenom mjestu, a moja kći nije dobila ni jedan jedini dodatni bod kao trostruka državna prvakinja iz znanja i trostruka dobitnica Oskara znanja.
Ako ministar ili bilo tko njemu blizak ovo čita, a znam da čita, neka razmisle kakve nepravde rade djeci.
Moja kći je upisala željenu školu, ali samo zato jer ima maksimalne bodove, a ni jedan dodatni.
Njoj nije krivo, ali meni je.
Zato jer znam koliko truda je uložila u svoje pobjede.
I dajte informirajte razrednike.
Naša raska je koma.
Nema pojma o ničemu.
Ona i dalje tvrdi da moja kći ima direktan upis.
A da ne pišem koliko se pogubila sada kad treba radit ispisnice.
Točno me strah da nekak ne zariba.
Razrednici ne znaju jer ih to ne zanima. Ne samo razrednici nego i ravnatelji.
Baš je neki dan naš ravnatelj komentirao da zašto su te upise u srednju školu prebacili na osnovne škole kad to nije njihov djelokrug ... Kažem ja njemu "zato jer nisu svi roditelji u poziciji pomoći svojoj djeci" (to mi je prvo palo na pamet).
Ali da su se baš nešto pretrgli - nisu. Ne očekujem čuda.
I slažem se da bi trebali za matematičke gimnazije imati prijemni pri upisu. To bi bilo dobro za sve - tko prođe, tamo mu je mjesto. Tko ne prođe, to samo znači da je za njega bolje nešto drugo. Nema nikakve drame.
Moram pohvaliti našu razrednicu, ona i kolegica iz susjednog razreda su odradile sve za 5.![]()
Moram reći da se i naša raska potrudila. Već na podjeli svjedodžbi je točno znala šta je kome prvi izbor i gdje najvjerovatnije upada,što znači da je baš pratila sve.
Posljednje uređivanje od dodagoda : 10.07.2015. at 09:02
Moja je upala u XVI dvojezičnu,imala je maksimalnih 80 bodova.
Srednja kćer je završila 5.razred i neki dan mi priča kako se već sad u 5.razredu navlače ocjene za 5,0.Realno, u razredu,jedan ili dva učenika zaslužuju 5,0,a završilo ih je peti razred 7-ero za 5,0.
Kod mog t u razreu ih je 15.
U petom ih je 6 proslo sa 5,0, u sestom cetvero, u sedmom dvoje. I tih dvoje su realno stanje
ja sam mislila da se za 5. i 6. razred boduje samo opći uspjeh, a 7. i 8. i pojedini predmeti.
AM i je tako
ali ako u 5. imas jednu četvorku, bez obzira iz kog predmeta, onda vise nemaš maksimalnim 80 bodova, vec 79,8 ili koliko vec, i to smanjuje šanse za upis u neke skole
aha, skužila sam sad na šta mislite
čestitke srednjoškolcima na upisima u željene škole!![]()
Da. A tu genijalnu reformu upisa, koja je uvedena prije par godina, osmislio je sadašnji ministar![]()
Meni je to isto suludo, da učenik koji peti razred prođe s 4,9 nije dovoljno dobar da bi upisao školu koju želi.
(Iako mislim istovremeno i da je fama oko XV. gimnazije, popularnog MIOC-a, malo pretjerana, ali situacija u kojoj se nađu svi oni koji nemaju maksimalan broj bodova govori sama za sebe.)
Što se tiče bodovanja natjecanja, dodatnih bodova... i opet kažem, o svemu tome moglo se diskutirati proljetos u javnoj raspravi. Da, sustav je nepravedan kad su u pitanju sportska natjecanja i natjecanja u znanju, i na to treba ukazati onda kad je prilika za to, sad kad su upisi za ovu godinu pri kraju, nema više smisla o tome govoriti.
Ima smisla.
Ja mogu reći da me nije više briga, ali dolaze nove generacije.
I nije fer.
Nije fer da cura državna prvakinja u umjetničkom klizanju nije dobila ni jedan dodatni bod, a druga cura je, jer je išla sa školom na natjecanje iz odbojke i bili su treći.
Nije fer da polaznici glazbene škole, škola stranih jezika itd. ne dobivaju ni jedan bod, a svi znamo koliko truda djeca ulažu u to.
Po meni bi bilo najbolje da apsolutno ukinu te dodatne bodove jer ovako zbilja nema smisla.
I uvedu prijamne ispite.
Kao prije 30 godina.
Pa da vidimo šta bude.
A što se tiče Mioca; ta škola je uvijek bila klasa za sebe i to je najbolja škola u Hrvatskoj i ne čudi što djeca hrle tamo.
Kad sam rekla da sad nema smisla o tome govoriti, mislila sam na pisanje na forumu. Ima smisla javiti se na javnu raspravu, poslati svoje argumentirane stavove, koje će možda netko u Ministarstvu onda i pročitati. Od foruma nema neke koristi, osim da si čovjek olakša dušu. Sve ovo što si nabrojala u zadnjem postu bila je tema javne rasprave. I sama sam pisala o tome, i mnogi drugi. Zašto MZOS uporno tupi po svojem (da favorizira sportska natjecanja pred natjecanjima znanja, i sl.), valjda znaju oni koji o tome odlučuju, ali treba biti uporan i javljati se opet, pa možda nekog efekta i bude. Možda uvedu prijemne ispite o kojima se sve više govori. Tema dodatnih bodova svojedobno je podigla mnogo tenzija, i sumnjam da će se bodovanje glazbenih i plesnih škola ponovo uvesti, iako je, po mojem mišljenju, konačan razlog ukidanja tih bodova bio besmislen (ali da ne idem sad nadugo i naširoko, imali smo uostalom već i temu o bodovanju).
Za utjehu svima koji zbog jedne ili dvije četvorke ne mogu upasti u najprestižniju Zg gimnaziju, preporučujem knjigu Malcolma Gladwella "David i Golijat", ima i poglavlje koje se odnosi na prednosti i nedostatke pohađanja najuglednijih i najboljih škola![]()
Kad citam Tanci na ovoj temi odmah mi dode na pamet misao da su potpuno propali svi koji nisu MIOC upisali.
I jadna ta djeca kojima nema karijere , buducnosti , niti zivota zbog cetvorke iz likovnog u petom razredu , i nedobijenog boda za osvojeno trece mjesto na drzavnom natjecanju iz geografije.
ali tjesi da to dijete barem dobro zna karte citati, pa mozda ipak nade ( neki ) put.![]()
Sirius
moj od svoje desete prica o arhitekturi. Preko nekoliko bliskih ljudi , a pritom i arhitekata ga je uputilo u petu gimnaziju. Po njima je bolja od mioca za to sto on zeli nakon. Pa ce on u petu. Srecom, ide na natjecanja iz geografije, pa ce moc nac put do skole, a kasnije i do faksa ( valjda).
Ima . Iz povjesti. Valjda ce prepoznat kosti dinosaura ako ih nadje na kojem gradilistu
Eh, ništa od ignora.
Naravno i očekivano.
Moram se maknuti s teme iako sam mama buduće srednjoškolke, a Sirius nije i uporno cijelo vrijeme provocira.
Ne bih rekla da je MIOC najbolja škola u Hr, uopće. Najpopularnija, da i istovremeno škola koja dobije najbolje učenike. Al da je škola najbolja, ma batalite to.
Iako sam ju ja završila davno, početkom devedesetih, svejedno ću napisati svoje iskustvo. Hrvatski jezik nam nisu predavali. Književnost jesu, donekle, al jezik nista. Nula. Sve što znam, znam iz svoje provincijske osnovne škole. Matematika je bila jaka. Fizika nula. Gospodja koja nam je predavala nije bila u stanju složiti tri uzastopne suvisle rečenice predavanja. Muka ziva. Engleski nam je predavao gospon pred mirovinu s ruskim naglaskom, imali rješenja svih testova. Zamjenjivala ga je po potrebi njegova kćer, kod koje se radilo malo više. Kemija je bila fantastična. Profa stroga i pravedna. Biologija je bila smijeh. Povijest je bila ok, jer je lik bio zanimljiv, al su mu testovi bili grozni. Zemljopis nam je predavao nogometni sudac. Pred kraj našeg 4. razreda je skuzio da mu đaci već godinama predano pišu po kartama i zidovima sazetke gradiva. Strasno ga je to iznenadilo. Maltretirali su nas uzduz i poprijeko profesori latinskog, filozofije, politike i gospodarstva...
Ono što je presudilo da gotovo svi ucenici koji su prosli kroz taj razred, završe fakultete, a oko trećine i doktorira, je činjenica da su učenici sami bili za to zaiteresirani. NIje im to škola dala. Prosjek mog razreda je bio debelo preko 4. AKo nešto nisi kužio uvijek je bilo onih koji su ti to mogli jasno objasniti u tri poteza. Al da je to škola u kojoj se bolje i kvalitetnije predaje - u mom iskustvu nije.
Oh, sorry, prekasno skužih da si otvorila novu temu.
Idem tamo pejstati rezultate.![]()
pa to mu nece ni bit posao na arhitekturi
mene smeta da je sustav upisa takav da zbog te četvorke možda nece biti u mogućnost doci do arhitekture
ok u zg hoce, jer ne ide se samo iz XV i V na arhitekturu
zg stvarno nudi puno mogucnost za odlično obrazovanje
ali steta da te ograničava jedna četvorka
Ja se uopće ne slažem, premda je moje iskustvo još davnije i stvarno nema veze sa sadašnjim stanjem.
Ja sam imala baš dobre profesore iz mnogih predmeta: matematika, hrvatskog, kemije, biologije, povijesti, zemljopisa.
Fizika je bila dosta loša, a informatika nažalost nikakva, ali to mora da se promijenilo.
Posebno mi je bila važna ta jedna dobra, liberalna, atmosfera u školi i uvažavanje učenika kao sebi ravnih.
Ukratko, mislim da je to bila, a koliko čujem sa strane i ostala dobra škola, samo što naravno nije nikakva tragedija ako ju netko ne uspije upisati. No, da je šteta i suludo da netko ne može upisati MIOC radi jedne četvorke, naravno da je.
Posebno zato jer to nije opća gimnazija nego matematička, a svakom je jasno da itekako može biti djece koja su iznimno talentirana za matematiku, a da ih drugi predmeti ne zanimaju ili im ne idu (npr. tjelesni, likovni ..). Ja sam imala u razredu djecu koja uopće nisu bili super odlični, a matematiku su rasturali, i na faksu su bili izvrsni studenti. Zato se stvarno nadam da će uvesti nekakav prijemni - barem za MIOC to ne bi trebao biti nikakav problem, daju djeci jedan obični inicijalni test iz matematike.
A što se tiče arhitekture i faksa, to stvarno nema veze.
Ljudi su se upisivali na fakseve (i upisuju) i svakakvih škola.
Ja recimo ne znam nikoga tko se upisao na arhitekturu bez nekih priprema prije faksa, bez obzira na školu.
Vidim da se neke stvari razlikuju, a druge su iste...Nas su opismenili solidno, knjiž3vnost isto solidno tako da je kolegica kasnije iz tog razreda otišla na komparativnu, a i meni je malo falilo.
Da sam imala bolju podlogu iz kemije mpžda bih na agronomiju ili prehrambenu tehnologiju, ali eto, nije mi tako pao grah.
Btw kad smo kod elite iz xv gimnazije, moje dijete bi išlo u v gimnaziju ili štajaznam Lucijanku da smo u zapadnom dijelu grada, ali smo u istočnom, pa mi je to logičan izbor.
Ma ono je bilo zafrkavanje upravo na račun toga da ti jedna četvorka iz (nerelevantnog) predmeta može onemogućiti upis u željenu školu.
Ali to nije novijeg datuma. Više me ništa ne čudi nakon što sam sama bila 10 dana "ispod crte" zbog četvorke iz tehničkog odgoja (koji se te godine bodovao kao osobito relevantan za gimnaziju), predmeta kojeg na kraju u gimnaziji uopće nisam imalaOk, to je bilo u vrijeme velikog povratka gimnazijskih programa, pa se moglo reći da se sustav još nije bio uhodao. Sad, 25 godina kasnije, vidim da su upisi onda bili mila majka prema onome kako je sad. Utrka za ocjene sad počinje u 5. razredu, a sudeći po sadašnjem stanju, čini se da će tako i ostati.
Inače, prošle godine sam imala prilike razgovarati sa svojom nekadašnjom prof hrvatskog iz gimnazije. Kaže da, iako upisuju učenike s vrhunskim ocjenama, oni sve manje znaju samostalno razmišljati i nemaju neka elementarna znanja koja bi se očekivala u gimnaziji. Toliko o ocjenama kao mjerilu svega znanja![]()
ja sam se iznenadila u koliko se strukovnih skola boduje tehnički...
Marta, pa valjda je nogometni sudac imao i diplomu iz geografije?![]()
![]()
To što čovjek ima i šaru nogometnog suca može mu biti samo dodana vrijednost.
Šalu na stranu, MIOC svoju izvrsnost (ne znam kako da to nazovem, jer ti veliš da batalimo da je to najbolja škola), naravno, izračunava, odnosno mjeri. Mjeri je rezultatima svojih učenika na državnoj maturi, kao i postotkom upisa učenika na ŽELJENE fakultete. Ima tih izračuna još.
Ne želim ovime umanjiti izvrsnost i nekih drugih škola u Zagrebu i Hrvatskoj, jer to ne bi bilo fer, samo sam htjela reći da oni "kontaju" rezultate. Kao i drugi, pretpostavljam...
A naravno, da će opet na kraju sve ovisiti o tome "kako ti padne grah", koju će garnituru profesora dijete dobiti, koliki će osobni angažman i napor dijete uložiti, a nije zanemarivo ni društvo, odnosno struktura razreda u koji će upasti.
da ne bi bilo zabune, a i da se ne širi bespotrebno panika, nije nužno da dijete ima sve 5.0 da bi se upisalo u MIOC. naime, to što se upisuju djeca s minimum 80 bodova, ne znači da su svi 5.0. Ima ih s manje bodova što su dobili na račun ocjena, ali zato imaju 1, 2 ili 3 boda koje su dobili, primjerice, na natjecanjima, što se također računa. Dakle ima (dosta) slučajeva da iz ocjena imaju manje od 80, ali u ukupnom zbroju, zajedno s tim dodatnim bodovima, rezultat je 80 (ili više).
No SAMO s 80 ili više bodova upadaju (ovdje izuzimam izravan upis).
Tako je barem ove godine.
Kako će biti u budućnosti, ne znam.
Možda ipak uvedu prijemne.
ne sirim paniku
i nije mioc jedina škola
moja jos ima do upisa (mada će to brzo proći)
i (vjerojatno) nece u mioc
a zasad ima ocjene za upis
ali mi je zao ako je neko dijete bas vudreno za matematiku i mioc mu je velika želja, da mu ostane neispunjena radi jedne četvorke
a dobiti dodatne bodove bas i nije jednostavno
jos nisam u tom filmu pa ne pisem radi svog djeteta vec komentiram sustav upisa
i jesam, sudjelovala sam i javnoj raspravi
i ne gajim nade da to tko cita
Inace, kaze mi t da je masa njegovih iz skole/kluba koji nisu mogli ili zeljeli ( ima takvih puno, ne bi covjek vjerovao) u mioc, otisli u lucijanku matrmaticki smjer. Moj nece ni cut, za sad.
A što da ti kažem?
Osim da sam se osvjedočila da nema smisla sudjelovati u javnoj raspravi.
Jer ama baš ništa što sam pomno navela i argumentirala (primjerima) u svojim primjedbama, ne da nije uzeto u obzir i usvojeno, nego se bojim da to nije nitko ni pročitao.
Tako da bi se i o tim javnim raspravama dalo...
Btw, sudjelovala sam i u javnim raspravama pri donošenju nekih drugih zakona, vezanih uz posao kojim se bavim, pa sam zaključila da se sve to radi po istoj špranci i da su javne rasprave zapravo ono što bi se u Dalmaciji reklo "per la finta", odnosno samo da se zadovolji formalnost.
Tako ne bumo daleko dogurali.
Na žalost.
A ne znam... ja i dalje gajim nadu da to netko ipak pročita
Osim toga, kako pratim te prijedloge pravilnika već neko vrijeme, znam da su u jednom od prijedloga htjeli bodovati samo prva tri mjesta na državnom natjecanju, a ove godine se ipak dobije 1 bod za sudjelovanje na državnom natjecanju, bez obzira na osvojeno mjesto.
Umišljam si da je to zato jer su ljudi tako tražili u javnoj raspravi, pa mi tako bolje zvuči
Ali čitao to netko ili ne, javna rasprava je formalno mjesto gdje ima smisla iznositi prijedloge i primjedbe. Za tuženje na forumu još je manje vjerojatno da će pročitati netko mjerodavan (ima koristi samo utoliko što mi među sobom možemo nešto komentirati, dati si oduška, možda se netko sjeti neke nove ideje...).
Mojem se Lucijanka jako svidjela (atmosfera i sve ostalo) ove godine kad je bio tamo na nekom natjecanju iz matematike - da nam nije (u najboljem slučaju) sat i pol jahanja do nje u jednom smjeru, to bi mu vjerojatno bio prvi izbor.
Na žalost, ja isto nemam baš puno povjerenja u te javne rasprave. Po mom mišljenju, imali smo nešto što je prilično ok funkcioniralo (prijemni ispiti) i sad treba ponovo otkrivati toplu vodu, ne znam... Ali možda se ove godine ipak uključim. Suprotno onome što je isčitala sirius, mislim da dijete s određenim predispozicijama i interesima može svoje ambicije uspješno razvijati i mimo MIOC-a (ili bilo koje druge škole, uostalom) - to neprestano ponavljam i ovome svom. Ali kriteriji za upise u SŠ su stvarno za zamisliti se.
Ja nisam pohađala ZG MIOC i ne znam ništa o kvaliteti nastave nekada i sad, ali ono što znam iz prve ruke je da se znanje studenata koji upisuju FER (a dobar dio njih dolazi iz te i sličnih škola) znatno srozalo u odnosu na razdoblje prije 10-15 godina i svake godine je sve gore :/.
Posljednje uređivanje od Kanga : 12.07.2015. at 13:28
Ja sam prije 15 godina iz kemijske skole upisivala pbf. Dobrih 20%, ako ne i vise kolega su mi bili iz mioca. Na prvoj godini, pomeli su pod s nama na numerickom ( to je kolegij koji je tada bio uvjet za polaganje mat1, a obradjivao je srednjoskolsku mat), ali na mat 1 i 2, na fizici, ststistici... Bili smo prilicno ravnopravni.
A iz moje skole , prirodnjacke i strukovne, masa oh uredno upisuje ff, ua, ekonomiju, hrstud... I zavrsavaju fakultete.
Taj dio ionako vise ovisi o volji motivaciji i sposobnostima nego o tom iz koje si skole.
A dobrih i kvalitetnih skola u kojima se stice dobro i kvalitetno znanje ima puno vise od dvije. Mioc je precjenjen, barem danas.
nego, je l' pri upisu treba biti prisutan novopečeni srednjoškolac, roditelj ili to može napraviti i tetka, strina ili susjed, naravno pod uvjetom da ima uredno isprintane i ispunjene upisnice?
Po rezultatima na državnoj maturi, državnim i međunarodnim natjecanjima te uspješnosti na studiju, učenici iz Mioca su daleko ispred svih ostalih u RH.
Iza njih su učenici V zagrebačke gimnazije itd.
To su podaci koji govore sve.