društvene moći. Iz toga jasno proizlazi da se odnosispolova u društvu ne mogu svoditi na puku razliku spolnih obilježja ili obrazaca ponašanjanego su to tvorbeni odnosi utemeljeni u samim mehanizmima društvenosti, ponajprije kroz
odnose moći žena i muškaraca kao dviju dominantnih grupa.Iz toga slijedi da to što smo rođeni sa ženskim ili muškim genitalijama, ili, recimo, određenombojom kože, često znači da živimo različite živote. U tom su smislu naša biologija i naša međusobnadruštvena interakcija doista dijalektički povezani i međusobno se prožimaju. Premda je svako
društvo stratificirano prema rodu, pri istraživanju rodne stratifikacije i diskriminacije nije moguće
posve odvojiti utjecaje biologije od društvenih utjecaja. No, s druge strane, itekako je moguće
na temeljima različitih biologija izgrađivati stereotipne društvene nejednakosti i opravdavanjaspolne/rodne diskriminacije – seksizme – tj. nejednako tretirati žene i muškarce, nepovoljno seodnositi prema grupama i pojedincima na temelju spola, odnosno aktivno djelovati u poticanjupredrasuda ili osporavanja prava, prakse ili politike nekoj rodnoj grupi ili njezinim pripadnicima/cama na temelju kriterija spola/roda.U svakom društvu kategorije spola i roda utječu na svakodnevne interakcije i na doživljajei iskustva identiteta. Vjeruje se da žene i muškarci imaju različite prirođene i stečenekarakteristike i da se ponašaju na različite načine. Takvi stavovi i percepcije mogu se naći usvim društvima i na svim klasnim razinama. Te osobine, označene kao različito “muške” ili
“ženske”, mogu međutim znatno varirati od društva do društva, od grupe do grupe, a unutar
jedne rodne grupe čak i više nego između različitih rodnih grupa (Fuchs Epstein, 1999: 45).