Pokazuje rezultate 1 do 50 od 732

Tema: 1. razred: program i ocjenjivanje

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Apr 2011
    Postovi
    201

    Početno

    Da se kratko vratim na konkretnu temu ocjenjivanja u 1. razredu. Dijete mi dobilo 3 iz matematike (1. razred), to joj je prva trojka bila i nisam se pretjerano začudila jer smo 5 dana prije toga bili na putu i nije vježbala ništa a pisali su test prvi dan po povratku (trebali su pisati dok nje nije bilo, ali je učiteljica pomakla test i tako je ispalo). I bila ja danas na informacijama da vidim u čemu dijete griješi i da malo vježba to doma i ostanem potpuno iznenađena jer ne znam iskreno što da mislim o onom što sam vidila/čula od učiteljice. Dakle, dijete je većinu testa ispravno riješilo (bile su 2 "prave" pogreške), ali na zadatke riječima tipa "od kojeg broja treba oduzeti broj 3 da bi rezultat bio 10", je odgovarala sa umanjenik je 13, umjesto kako je učiteljica tražila ponavljajući doslovno riječi iz pitanja (od broja 13 je potrebno oduzeti broj 3 da bi rezultat bio 10). I tako na svim zadacima tog tipa, tu joj je priznala račun a nije odgovor pa je dobila 3 boda manje. I drugi primjer piše izračunaj i usporedi npr 10+2 je veće ili manje od 15-4 i ona je sva tri primjera stavila dobro znak jer je računala u glavi ali nije iznad 10+2 napisala 12. Tu joj nije priznala ništa i izgubila je 3 boda.
    ne znam što misliti o tome, kaže učiteljica stoput sam ponovila na satu i ona ne sluša upute, što je istina s jedne strane. A s druge strane mi se čini glupo ne priznati potpuno točan odgovor (umanjenik je 13) jer nije napisan riječima koje ona očekuje.
    Ajde barem mi je bilo drago vidjeti da ona to ipak razumije i zna i da nije problem u matematici.
    Što vi mislite, je li takav način ocjenjivanja ok?

  2. #2
    Jelena avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    11,529

    Početno

    Citiraj yin&yang prvotno napisa Vidi poruku
    Da se kratko vratim na konkretnu temu ocjenjivanja u 1. razredu. Dijete mi dobilo 3 iz matematike (1. razred), to joj je prva trojka bila i nisam se pretjerano začudila jer smo 5 dana prije toga bili na putu i nije vježbala ništa a pisali su test prvi dan po povratku (trebali su pisati dok nje nije bilo, ali je učiteljica pomakla test i tako je ispalo). I bila ja danas na informacijama da vidim u čemu dijete griješi i da malo vježba to doma i ostanem potpuno iznenađena jer ne znam iskreno što da mislim o onom što sam vidila/čula od učiteljice. Dakle, dijete je većinu testa ispravno riješilo (bile su 2 "prave" pogreške), ali na zadatke riječima tipa "od kojeg broja treba oduzeti broj 3 da bi rezultat bio 10", je odgovarala sa umanjenik je 13, umjesto kako je učiteljica tražila ponavljajući doslovno riječi iz pitanja (od broja 13 je potrebno oduzeti broj 3 da bi rezultat bio 10). I tako na svim zadacima tog tipa, tu joj je priznala račun a nije odgovor pa je dobila 3 boda manje. I drugi primjer piše izračunaj i usporedi npr 10+2 je veće ili manje od 15-4 i ona je sva tri primjera stavila dobro znak jer je računala u glavi ali nije iznad 10+2 napisala 12. Tu joj nije priznala ništa i izgubila je 3 boda.
    ne znam što misliti o tome, kaže učiteljica stoput sam ponovila na satu i ona ne sluša upute, što je istina s jedne strane. A s druge strane mi se čini glupo ne priznati potpuno točan odgovor (umanjenik je 13) jer nije napisan riječima koje ona očekuje.
    Ajde barem mi je bilo drago vidjeti da ona to ipak razumije i zna i da nije problem u matematici.
    Što vi mislite, je li takav način ocjenjivanja ok?

    Je, zaista ovo s umanjenik malo čudno. Ali ne znam kako su vježbali i zbog čega, ima li neki viši cilj. Možda je to vježba toga da čitaju polako i pažljivo točno što piše, nemam pojma. Je l ti objasnila koji joj je cilj? Vjerojatno da ih nauči da slušaju uputu. Nije to loše, al je, istina, ne znam ni ja kako bih to ocijenila. Barem znaš da zna računati
    Ovo sa znakom veće/manje, to razumijem, to je napisala da se izračuna, a ima 50% da pogodi ako ne računa.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    3,878

    Početno

    Citiraj yin&yang prvotno napisa Vidi poruku
    ne znam što misliti o tome, kaže učiteljica stoput sam ponovila na satu i ona ne sluša upute, što je istina s jedne strane. A s druge strane mi se čini glupo ne priznati potpuno točan odgovor (umanjenik je 13) jer nije napisan riječima koje ona očekuje.
    Ajde barem mi je bilo drago vidjeti da ona to ipak razumije i zna i da nije problem u matematici.
    Što vi mislite, je li takav način ocjenjivanja ok?
    Za ovo sa umanjenikom mislim da je nepotrebno cepidlačenje, ali što se tiče "računanja u glavi" tako urađene zadatke ne priznaje ni naša učiteljica, tj. ne priznaje rešenja bez zapisanog postupka rešavanja - u takvim upoređivanjima je uvek trebalo da stoji gore rezultat. Mislim da je to insistiranje na zapisanom postupku prilično uobičajeno. Dobila je i moja jednom trojku u prvom razredu iz još glupljih razloga- nekako je uspela da ne vidi tri gornja najlakša zadatka, a one najteže uradila bez greške...

  4. #4
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    yin&yang, priviknite se, moja zna tobiti 4 iz matematike a imati sve točno Treba napisati ispravak za zadaću, a ona ne zna što da napiše jer je sve točno riješeno, a bodovi spušteni jer nešto nije označeno, ili nije odgovorila punom rečenicom itd.

  5. #5

    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    557

    Početno

    Citiraj yin&yang prvotno napisa Vidi poruku
    Što vi mislite, je li takav način ocjenjivanja ok?
    A čuj...
    Pitanje nije glasilo koji je umanjenik.
    Već od kojeg broja se treba.
    Ja znam da je tehnički odgovor ispravan, ali to nije bilo pitanje. A u prvom razredu se baš drila da se da odgovor na to i takvo pitanje i to punom rečenicom (što je kasnije vrlo bitno). Kod nas se ne priznaje, recimo, odgovor koji se sastoji samo od nepoznanice, tipa, izmislit ću, na slici su baka i djevojčica, koja je osoba na slici starija - priznaje se odgovor punom rečenicom, ne samo 'baka', već 'na slici je baka starija' ili 'starija je baka' ili nešto treće. Ja to drilam isto od početka, jer je formulacija pitanja i odgovora na njega bitna i to će biti tako u svemu.
    To usvojiti je teško, zato se počinje od sitnih stvari, kao ove 'od kojeg broja'. Jest taj broj umanjenik, i da, on je 13, ali to nije bilo pitanje.
    Naravno, možemo reći da je to sad j u m, netko bi joj možda dao bod više jer koristi pravilnu terminologiju, no, opet, ako ih je vježbala na satu baš da tako rade, a nije, onda da, okej je.

    Moj je nedavno dobio tri bez ijedne greške (u računu). To što je izgubio 12 bodova jer ne čita upute pa nije provjerio račun, eh...on je mislio, nisam vidio...

    Sent from my ZTE BLADE A910 using Tapatalk
    Posljednje uređivanje od Evelina : 07.05.2019. at 17:55

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •