Tiwi, moj "malac" ima 10 i pol godina, kako se vidi iz potpisa, a cipelu br. 40. Ne radi se o tome da mu nešto trebam pokazati, imamo mi instaliran program za kratke filmiće, ON ga je instalirao. Uostalom, imao je 4 godine (ako i toliko) kad si je prvi put samostalno instalirao igricu. Isto vrijedi i za poštelavanje tv-a, dvd-a, videa i ostale krame (NE dozvoljavam pretjerivanje, jer to je vezano uz gledanje televizije).
Naša misija nije da ga tome učimo, on (i brat) to savladavaju sami. I ima cijela hrpa tih filmića, koje oni već godinama sami snimaju.
Kod nas je sintić u rangu s ostalim elektroničkim napravama, a vježba se pravi instrument, a ne igračka (tu još treba poticati, ali sad smo već u fazi da sami od sebe idu svirati, pogotovo mlađi sin). Sintić eventualno služi za solfeggio i meni za sviranje božićnih pjesama, kad me bilo volja.
Meni je problem ODLIJEPITI starijeg sina od računala, jer taj bi se preselio u virtualni svijet. (Otvorio je tatek o tome zaseban topic.) Ono što me zaprepastilo ovako
je način na koji uči stvari o kojima mm i ja nismo ništ rekli. Dijete uči od prijatelja iz razreda, od dede, od uje, od koga stigne. Sve je to divno i krasno dok vrijeme provedeno za ekranima ne prelazi 1,5 sati dnevno vikendom (jer radnim danom imaju toliko obveza da ne stignu).
Odavno ih ne učimo tim stvarima. Učimo ih svemu i svačemu, usput, ali ono što me šokiralo jest moja spoznaja, a ne činjenica, da su se djeca odlijepila od nas kao učitelja i uče ono što ih zanima gdje god nađu izvore informacija. Jutros me pitao što je strujna zaštitna sklopka (čita neki katalog s elektromaterijalom) pa sam se bome napatila da objasnim, na nivou desetogodišnjaka, ali sam uspjela koristeći analogiju s ljuljačkom klackalicom.
Offt. Dok ovo tipkam, moj mlađi viče tati "Mogu li dobiti još 2 matematička zadatka dok se moj brat ne okupa???" -
