Pokazuje rezultate 1 do 50 od 99

Tema: Izborni predmeti

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    6,726

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Čuj, je li bi ona htjela učiti francuski, pa ćeš je upisati ili bi je ti htjela upisati na francuski? :/ U svakom slučaju, mislim da je učenje čak 3 strana jezika ipak previše.
    pa, naravno JA to želim jer znam da je to za nju dobro

    zašto misliš da su tri strana jezika previše?
    ti si možda matematički tip, ima nas koji smo jezični i zapnemo na tablici množenja, ali nam zato konjuktivi idu kao od šale

  2. #2
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Vrijeska prvotno napisa Vidi poruku
    pa, naravno JA to želim jer znam da je to za nju dobro
    Čuj, i moja majka zna da je dobro za mene da se oženim što prije, ali ipak neće trčati po ulici i tražiti mi ženu. Čak je ona znala da je za mene dobro da naučim svirati gitaru, pa je dobila isfrustrirano dijete koje je bilo prepristojno da joj kaže da to zapravo ne želi i da bi se radije te 2 puta tjedno po 1 sat igralo i družilo (i tako 3 godine) ili u krajnjem slučaju ponavljati za redovnu nastavu nego ići na nešto jer je ona ambiciozna i mora se hvaliti svojim prijateljicama kako ima wunderkida koji na sve stiže, a ustvari je rastrgano.

    Ukratko, nemoj dati curu na strani jezik zbog svoje ambicije. Neka ide na to zato jer ONA to želi, a ne zato jer je TI tjeraš na to. Puno puta smo pričali o ambicioznim roditeljima koji "znaju" što je dobro za njihovu djecu.

    zašto misliš da su tri strana jezika previše?
    ti si možda matematički tip, ima nas koji smo jezični i zapnemo na tablici množenja, ali nam zato konjuktivi idu kao od šale
    1. zbog slobodnog vremena djeteta i vremena za učenje ostalih aktivnosti (apsolutno potpisujem Zdenka2 kad kaže sljedeći citat)

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    Svakako želim da mi se djeca što bolje obrazuju, u skladu s njihovim željama i sposobnostima, ali ne želim da s 10 i 11 godina neprekidno nekamo jure, a ja da ih gonim. I da na kraju uz svo to naganjanje i učenje nemaju pravo obrazovanje - jer, osvjedočila sam se u to, nema pravog obrazovanja ni znanja bez dokolice.
    2. tri strana jezika su definitivno previše. Preporuke stručnjaka koje su proizašle iz raznih istraživanja su: 1. strani jezik do upisa u OŠ ili od 1. razreda OŠ; 2. strani jezik od 4. razreda OŠ; 3. strani jezik od SŠ.

    3. Nema veze što sam matematički tip. Klasična zabluda je da to automatski isključuje da sam jezični tip. A ja govorim 3 strana jezika (engleski, francuski, talijanski), a norveški natucam.

    4. Ako je zbilja takav jezični tip kako veliš i ako joj konjuktivi idu od šale, onda se na treći strani jezik može upisati i sa 17 godina ako će to htjeti. Ako je wunderkid za jezike, onda je zapravo svejedno kada ga upiše jer će ga u svakom slučaju kao od šale savladati, zar ne?

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa
    i, mišljenja sam da njima ništa to ništa nije previše, imaju oni kapaciteta i za još, kakvo opterećenje, ako sad ne mogu učiti, kad će moć.
    Bi li se vaša djeca složila sa tim da imaju kapaciteta i da im nije opterećenje?
    Posljednje uređivanje od YosephK : 30.09.2011. at 11:05

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    6,726

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku

    2. tri strana jezika su definitivno previše. Preporuke stručnjaka koje su proizašle iz raznih istraživanja su: 1. strani jezik do upisa u OŠ ili od 1. razreda OŠ; 2. strani jezik od 4. razreda OŠ; 3. strani jezik od SŠ.

    a kako to da klasičarima nisu previše 4. strana jezika?!
    i to još k tome dva mrtva ...

    osobno mislim da je pohađanje većine svih vannastavnih i slobodnih aktivnosti djelomično roditeljska ambicija, iako ta riječ nosi negativne konotacije

    neka djeca bi sve, neka ne bi ništa, neka bi nešto za što nemaju talenata, neka pogode od prve i nađu se u nečemu - i koja je uloga roditelja? da sve to kanalizira i u skladu s djetetovim afinitetima, i naravno svojim (pretpostavka je da i roditelj mora voljeti određenu aktivnost da bi dijete uspjelo u njoj) "ambicijama" upiše dijete, redovito vodi, podržava, prati rad itd.

    tako da moje "ambicije" su na strani stranih jezika, dok su kod nekih drugih na strani glazbene škole
    ja se u glazbu ne razumijem i smiješno mi bi bilo da guram negdje dijete iako bih ja žaaarko željela da znaju malo više od mene - da krenem tim putem, tu bi se iskazala moja roditeljska ambicioznost

    no do 3. straniog jezika imamo još vremena, možda u međuvremenu otkrijemo neki talent pa na kraju završimo na sasvim desetom...

    trenutno se moram boriti sa željama mlađega o pohađanju nogometa za što uopće nemam nikakvih ambicija pa pokušavam kanalizirati na nešto prikladnije (jer je dječji nogomet, barem ovaj koji ja vidim na treninzima u blizini, pun isfrustriranih tata koji rješavaju svoje komplekse/ambicioznosti na svojim sinovima...)


    i slaže se i sa Zdenkom o jurnjavi, ali isto tako i sa cvijetom da imaju djeca kapaciteta za dosta toga

    još sam kod kuće na roditeljskom dopustu pa dosta vremena imam za djecu - i mogu reći da ima dana kada imaju kapaciteta napretek: ako je jutros dok sam ja bila vani, a ne smije u udaljeni park dok sam u gradu, imala dva sata vremena za rašpanje noktiju(!!!) sa svojih 8 godina, onda bi bilo bolje da je to vrijeme provela heklajući; svirajući sintesajzer; učeći "bonjour i aurevoir" i sl.; naravno ima dana kada su školske obaveze pojačane i mora se više zadaće riješiti, učiti za kontrolni, ali u prvim razredima OŠ mislim da bi njihove kapacitete trebalo iskoristiti i potaknuti ih na usvajanje novih znanja

  4. #4
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Vrijeska prvotno napisa Vidi poruku
    a kako to da klasičarima nisu previše 4. strana jezika?!
    i to još k tome dva mrtva ...
    Velika je razlika između živih i mrtvih jezika... Mrtve jezike NE GOVORE, ne vode konverzacije na satu na tom jeziku. Premda su to realno teški jezici, lakši su jer eto nedostaje čak dva od četiri language skills u aktivnom smislu (slušanje i pričanje).


    neka djeca bi sve, neka ne bi ništa, neka bi nešto za što nemaju talenata, neka pogode od prve i nađu se u nečemu - i koja je uloga roditelja? da sve to kanalizira i u skladu s djetetovim afinitetima, i naravno svojim (pretpostavka je da i roditelj mora voljeti određenu aktivnost da bi dijete uspjelo u njoj) "ambicijama" upiše dijete, redovito vodi, podržava, prati rad itd.
    Zašto bi bila pretpostavka da roditelj mora voljeti neku aktivnost da bi dijete uspjelo u njoj? Roditelj može podržavati i poticati dijete, a da ne mora voljeti tu aktivnost.

    tako da moje "ambicije" su na strani stranih jezika, dok su kod nekih drugih na strani glazbene škole
    ja se u glazbu ne razumijem i smiješno mi bi bilo da guram negdje dijete iako bih ja žaaarko željela da znaju malo više od mene - da krenem tim putem, tu bi se iskazala moja roditeljska ambicioznost
    Mislim da je bitnije ono što djeca žele nego ono što roditelj želi.

    trenutno se moram boriti sa željama mlađega o pohađanju nogometa za što uopće nemam nikakvih ambicija pa pokušavam kanalizirati na nešto prikladnije (jer je dječji nogomet, barem ovaj koji ja vidim na treninzima u blizini, pun isfrustriranih tata koji rješavaju svoje komplekse/ambicioznosti na svojim sinovima...)
    Ček.....igraš li TI nogomet ili tvoj sin? Nemoj se ljutiti, ali nedozvoljavanje da ti sin pohađa nogomet zato jer TI nemaš ambicija za nogometom je meni naprosto prestrašno. Jesu li tu bitne ambicije djeteta ili tebe? Ovaj dio u zagradama mi uopće nije jasan što si htjela reći sa time....naime, ispada da je mamama (tebi) dozvoljeno svoju ambicioznost za jezicima rješavati kroz svoje dijete, a tatama to nije. Možeš li mi to pojasniti?

    ali u prvim razredima OŠ mislim da bi njihove kapacitete trebalo iskoristiti i potaknuti ih na usvajanje novih znanja
    Potaknuti - DA. Razgovorom ispitati želje djeteta. Tjerati na nešto jer TI to želiš - NI SLUČAJNO.

  5. #5
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    .naime, ispada da je mamama (tebi) dozvoljeno svoju ambicioznost za jezicima rješavati kroz svoje dijete, a tatama to nije. Možeš li mi to pojasniti?
    Možda nije jasno iz posta, pa da nadopišem... Da se razumijemo, ne podržavam ambicioznost roditelja bez obzira sa koje strane dolazila. Sa djetetom valja razgovarati i vidjeti što dijete želi. To podržavati i poticati, pa makar se roditelju to ne sviđalo. Jer će u suprotnom to dugoročno dovesti do frustriranog djeteta. Frustriranog jer se nije bavio onim što želi i što voli, nego s onim što njegovi roditelji žele.

  6. #6
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    32,982

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Možda nije jasno iz posta, pa da nadopišem... Da se razumijemo, ne podržavam ambicioznost roditelja bez obzira sa koje strane dolazila. Sa djetetom valja razgovarati i vidjeti što dijete želi. To podržavati i poticati, pa makar se roditelju to ne sviđalo. Jer će u suprotnom to dugoročno dovesti do frustriranog djeteta. Frustriranog jer se nije bavio onim što želi i što voli, nego s onim što njegovi roditelji žele.
    Čuj, to ti je batina s dva kraja i jako ovisi o djetetu. Neki žele sve, a nemaju smisla (niti vremena ni snage) pa ih treba kočiti, drugi ne bi ništa pa ih treba poticati. Jedno i drugo imam doma, pa vjerujem da ne ovisi isključivo o odgoju.

    S druge strane, ovo jest doba traženja, a naše je da djecu usmjeravamo i da prepoznamo njihove potencijale. Dijete će ponekad pokazati samo, ali ponekad mu treba u tome pomoći. Nisu stvari crno-bijele... Moj mlađi je bio lud za atletikom i obožavao je to, ali što vrijedi kad je on astmatičar koji se gušio svako toliko zbog prašine u dvorani i često smo jurili na hitnu. Morao se pomiriti s tim da to nije za njega, iako je spretan, voli trenirati i voli trčati... Tja, ne ide i gotovo!

    Što se pak jezika tiče, djeca često u ovoj dobi nisu u stanju prepoznati važnost tih znanja, kao što nisu u stanju prepoznati ni važnost matematike. Ja svom četvrtašu NE DAM da ne zna tablicu množenja. On to ne želi, ali mora. Taj bi učio 7 stranih jezika samo da ne mora matematiku otkad su se odlijepili od zbrajanja do sto, ali šipak... Nije njegovo da odlučuje o tome, iako učitelji kažu da je svaka ocjena za đaka, ovaj moj zna da ne smije iz matematike za sada imati manje od četiri. Sorry društvo, tako to ide. Da nije htio učiti drugi strani jezik (koji je izborni za razliku od matematike) možda bih i razmislila o tome, ali vjerojatno bi se ipak našao način da ga se privoli. Postoje neke stvari koje se trebaju znati i amen.

  7. #7
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Velika je razlika između živih i mrtvih jezika... Mrtve jezike NE GOVORE, ne vode konverzacije na satu na tom jeziku. Premda su to realno teški jezici, lakši su jer eto nedostaje čak dva od četiri language skills u aktivnom smislu (slušanje i pričanje).
    Kad netko zna klasične jezike, ostali jezici su mu piece of cake. Osim toga, na tim satovima se uči mnogo, mnogo više od jezika.

  8. #8
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Kad netko zna klasične jezike, ostali jezici su mu piece of cake. Osim toga, na tim satovima se uči mnogo, mnogo više od jezika.
    Slažem se. Primijeti da nisam rekao ni riječi protiv klasičnih jezika.

    Citiraj vrijeskica prvotno napisa
    ja sam otvorena za sve opcije
    i nogomet i jezike i ništa i svašta
    sve će vrijeme pokazati
    Čuj sad ti to....pa gdje je nestala osoba koja je pisala da se mora boriti sa željama mlađeg o treniraju za što ona (roditelj) nema nikakvih ambicija? Nemoj se ljutiti, ali to mi nije zvučalo kao osoba koja je otvorena za opciju "nogomet".

    Citiraj vrijeskica prvotno napisa
    uporno pokušavaš nametnuti misao da sve JA, JA, JA i samo JA; mame DA, tate NE, djeca ŽELE; djeca ŽELE ... otplovio si miljama daleko
    hajde malo stani na loptu, ne seciraj svaku riječ
    Zbilja ne razumijem što želiš reći ovime "ja, mame, tate, djeca". Niti mislim da sam otplovio miljama daleko. Samo sam istaknuo da je upisivanje djece na izbornu nastavu (pogledaj naslov topica!) prvenstveno zato što to roditelj želi, a ne zato što to dijete želi, nije baš najpametnije.

    Citiraj vrijeskica prvotno napisa
    (i btw. a propos nogometa MM koji je aktivan sportaš - nogometaš - ne želi da mali igra nogomet u lokalnim klubovima ... gdje je Davor s NO SPORTS! akcijom da kaže koju riječ protiv određenih načina bavljenja sportovima ....)
    Ovaj dio uopće nije bitan za priču. Naime, nisi krenula od toga da ne želiš da ti dijete trenira nogomet zbog "određenog načina bavljenja sportom", nego da ne želiš da ti dijete trenira nogomet jer to nije tvoja ambicija.

    Citiraj peterlin prvotno napisa
    naše je da djecu usmjeravamo i da prepoznamo njihove potencijale. Dijete će ponekad pokazati samo, ali ponekad mu treba u tome pomoći. Nisu stvari crno-bijele..
    Apsolutno. Ali nije rješenje "ja ću upisati upisati tu-i-tu jer je to moja ambicija i zato jer ja mislim da je to dobro za moje dijete". Djetetu treba pomoći. Sjesti sa njim. Razgovarati sa njim. Otići sa njim na predstavljanje nekog kluba, na "probni" sat stranog jezika i pustiti dijete da kaže sviđa li mu se to ili ne. To je pomoć, a ne "ja odlučujem".

    Citiraj peterlin prvotno napisa
    Moj mlađi je bio lud za atletikom i obožavao je to, ali što vrijedi kad je on astmatičar koji se gušio svako toliko zbog prašine u dvorani i često smo jurili na hitnu.
    Peterlin, tvoj mlađi nije mogao trenirati atletiku iz objektivnih (zdravstvenih) razloga, a ne zato jer to nije tvoja ambicija. Naravno da si poslušala što dijete želi, ali si sigurno sjela sa njim i objasnila mu da postoje zdravstveni razlozi zbog kojih to nije moguće. Da nema zdravstvenih problema siguran sam da bi podržavala njegovo bavljenje sportom makar se tebi to osobno ne sviđalo.

    Citiraj peterlin prvotno napisa
    Ja svom četvrtašu NE DAM da ne zna tablicu množenja.
    Apsolutno! Redovna nastava uvijek treba imati prioritet u odnosu na izbornu nastavu.

    Citiraj vrijeskica prvotno napisa
    zar su sve te glazbene škole koje vaša djeca polaze, sportovi na koje ih razvozite, izborni koje su odabrali - isključivo dječja želja?!
    zar su djeca svjesna u dobi od 8-10 godina svjesna obveza koje donosi redovno pohađanje glazbene škole?!
    zar su djeca upoznata s važnošću učenja kemije i fizike?!
    Ne mora biti isključivo dječja želja. Ali valjda dijete mora pokazati interes za to i volju za učenjem toga. Ili se varam? :D
    Posljednje uređivanje od YosephK : 30.09.2011. at 21:56

  9. #9
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Slažem se. Primijeti da nisam rekao ni riječi protiv klasičnih jezika.
    Primijeti da ja nisam rekla da si rekao, kao i to da nije moj stil da skačem na tuđa mišljenja.

  10. #10

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    6,726

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Velika je razlika između živih i mrtvih jezika... Mrtve jezike NE GOVORE, ne vode konverzacije na satu na tom jeziku. Premda su to realno teški jezici, lakši su jer eto nedostaje čak dva od četiri language skills u aktivnom smislu (slušanje i pričanje).




    Zašto bi bila pretpostavka da roditelj mora voljeti neku aktivnost da bi dijete uspjelo u njoj? Roditelj može podržavati i poticati dijete, a da ne mora voljeti tu aktivnost.



    Mislim da je bitnije ono što djeca žele nego ono što roditelj želi.



    Ček.....igraš li TI nogomet ili tvoj sin? Nemoj se ljutiti, ali nedozvoljavanje da ti sin pohađa nogomet zato jer TI nemaš ambicija za nogometom je meni naprosto prestrašno. Jesu li tu bitne ambicije djeteta ili tebe? Ovaj dio u zagradama mi uopće nije jasan što si htjela reći sa time....naime, ispada da je mamama (tebi) dozvoljeno svoju ambicioznost za jezicima rješavati kroz svoje dijete, a tatama to nije. Možeš li mi to pojasniti?



    Potaknuti - DA. Razgovorom ispitati želje djeteta. Tjerati na nešto jer TI to želiš - NI SLUČAJNO.
    ja sam otvorena za sve opcije
    i nogomet i jezike i ništa i svašta
    sve će vrijeme pokazati

    uporno pokušavaš nametnuti misao da sve JA, JA, JA i samo JA; mame DA, tate NE, djeca ŽELE; djeca ŽELE ... otplovio si miljama daleko
    hajde malo stani na loptu, ne seciraj svaku riječ

    (i btw. a propos nogometa MM koji je aktivan sportaš - nogometaš - ne želi da mali igra nogomet u lokalnim klubovima ... gdje je Davor s NO SPORTS! akcijom da kaže koju riječ protiv određenih načina bavljenja sportovima ....)

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •