Stranica 31 od 54 PrviPrvi ... 21293031323341 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1,501 do 1,550 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

  1. #1501

    Datum pristupanja
    Dec 2010
    Postovi
    669

    Početno

    Citiraj čokolada prvotno napisa Vidi poruku
    Sis, kad logoped ili psiholog prati neurorizično dijete predpostavljam da mu je osnovni zadatak ustanoviti zaostaje li ono za prosjekom i ima li kakve teškoće, a ne dijagnosticirati darovitost. Postoje testovi i za to, ali nisu isti kao ovi za "praćenje". Moja je kći na kontroli bila oko 4. rođendana (tečno čita i piše) i isto su joj postavljali zadatke koje je odavna savladala, a u nalazu piše samo "očekivano za dob, nema potrebe za daljnjim kontrolama".
    Da, slažem se i jasno mi je to. Kasnije sam shvatila da nisam to napisala u postu. Oni prate ima li kakvih odstupanja i kad, hvala Bogu, nema - napišu: očekivano za dob. Meni je samo bilo čudno kad je u dobi od 2 i 3 godine pred njih postavljala skoro jednake zadatke. Pa ipak se dijete u godini dana razvije.

  2. #1502

    Datum pristupanja
    Dec 2010
    Postovi
    669

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    te njegove crcke su puno vrijednije i vaznije za njegov razvoj nego ovakvo diktiranje. zasto je vazno da crtez bude prepoznatljiv, tebi ili bilo kome drugome? to uopce nije smisao crtanja u toj dobi. dijete treba crtati onako kako ono vidi i osjeca, a ne onako kako mi vidimo. tako mu ubijamo kreativnost i namecemo svoj pogled na svijet (kliseizirani). dijete ima potrebu da izrazi sebe i to treba postovati
    I s ovim se slažem. I pustim ja njega da crta što mu drago, samo ga potaknem da krene crtati (i divim se njegovim črčkama i potičem ga da mi objasni što je nacrtao). Inače se ne bi često sjetio, a važno mu je zbog vježbi fine motorike. Još se nije odlučio koja mu je dominantna strana, miješa upotrebu lijeve i desne ruke. Iako prevladava lijeva ruka, nekad na lijevoj strani papira crta lijevom, a na desnoj strani desnom.
    Tu i tamo mu pričam što da nacrta i koji oblik, samo da vidim koliko je sposoban povući ravnu crtu, nacrtati krug, kvadrat... da partim razvoj motorike.
    Inače, ovo je jedno črčkasto djelo:
    http://public.fotki.com/gugac/crtei/crte10.html
    Pa jedno prepoznatljivo (kornjača, cvijet, sunce):
    http://public.fotki.com/gugac/crtei/crte4.html
    I jedan meni baš drag (on je sav u anđelima):
    http://public.fotki.com/gugac/crtei/crte1.html

    Ovako je bojao s 2 godine (naravno, potezi su takvi kakvi jesu, ali raspored boja bi je nevjerojatan - sam je odabirao boje i odlučio gdje ih smjestiti. On je bojao tako, dok je njegov brat blizanac u toj dobi bojao po već obojanom predlošku, a ne po bijelom, jer nije shvaćao ni cilj bojanke. Baš je bilo zanimljivo gledati kako se različito razvijaju ):
    http://public.fotki.com/gugac/crtei/crte3.html
    http://public.fotki.com/gugac/crtei/crte2.html

  3. #1503

    Datum pristupanja
    Dec 2010
    Postovi
    669

    Početno

    Citiraj Teica prvotno napisa Vidi poruku
    sss, kako se zovu te vježbančice-crtanke?

    Inače, ovo s malim vaticama mi je ooooodličnooo!!!
    Profil, biblioteka Tintilinić, urednica Jadranka Žderić. Postoje Crtanka, Bojanka, Čitanka, Rezanka, Brojanka i Pričanka. Odlične, maštovite, poticajne! I jeftine. Na Interliberu su bile 5-7 kn. Mislim da su sad 10-ak kn, nisam sigurna, ali nisu u rangu onih po 30-50 kn.

  4. #1504
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    te njegove crcke su puno vrijednije i vaznije za njegov razvoj nego ovakvo diktiranje. zasto je vazno da crtez bude prepoznatljiv, tebi ili bilo kome drugome? to uopce nije smisao crtanja u toj dobi. dijete treba crtati onako kako ono vidi i osjeca, a ne onako kako mi vidimo. tako mu ubijamo kreativnost i namecemo svoj pogled na svijet (kliseizirani). dijete ima potrebu da izrazi sebe i to treba postovati
    Ja isto ovako mislim. Djeca mnogo toga izražavaju crtežom i treba ih pustiti da to rade bez sugestija odraslih. Kasnije, kod nekih može doći i priča u crtež, ali i to treba ostaviti samom djetetu.

    I mi smo imali ove vježbančice - one su nam služile za zajedničku zabavu. Najviše su voljeli rezanku.

  5. #1505

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    6

    Početno

    Citiraj jedna zdenka prvotno napisa Vidi poruku
    Iako već dugo iščitavam vaše postove nikako da se uključim, al bih sada trebala podijeliti svoje dileme s vama. Moj Marko ima 5,5 godina. Dugo sam mislila da je bistrić ali nisam to s nikim željela podijeliti jer znate kako drugi roditelji znaju reagirat na to, a onda je mojim sumnjama-vjerovanjima stigla potvrda iz vrtića.
    Ono što me je potaknulo da se priključim odnosno izjadam su njegovi ponekad histerični nastupi smijeha na glupe pjesmice, riječi i sl. Faza koja je drugu djecu već odavno prošla moje dijete nikako da napusti. A onda se cereka u vrtiću, na sportu, na lutkarima i moj muž i ja se stvarno pitamo trebamo li mu plaćati te aktivnosti da bi se on tamo dobro zabavljao umjesto da radi ono zbog čega je došao.
    Ono zbog čega mi se njegovo ponašanje čini još gorim je činjenica da sam prof. engleskog u OŠ i već godinama radim i rano učenje gdje vidim djecu sličnu njemu i vidim koliko miniraju nastavu, koliko štete čine kvalitetnoj nastavi.
    Nakon dugog niza godina u prosvjeti iskreno vjerujem da je dobra socijalna uklopljenost važnija od darovitosti i čvrstog sam stajališta da nadarenost ne treba biti alibi za neadekvatno ponašanje. Isto tako mislim da ocjena je rezultat truda koji nadareni često odbijaju uložiti u zadani zadatak.
    I za kraj, vjerovanje da učiteljice i profesori u 45 minuta mogu napraviti čuda s 25-ero djece, čista je glupost. Kod kuće imate jedno,dvoje eventualno troje pa vam je teško izaći na kraj s njima, zamislite učiteljicu koja znači uz osnovni odgojno-obrazovni rad, u, ponavljam, 45 minuta treba paziti na individualizirane i prilagođene programe koji su nam na žalost prioritet ako išta želimo izvući iz te djece, i još na darovite. Pitam vas onda kad bi se trebala baviti s preostalih 22-oje.
    Draga Zdenka,
    veselim se mamama poput tebe..ti si sreća našeg društva- kombinacija učiteljica/majka darovitog djeteta. Nakon što tvoje dijete krene u školu, ti ćeš biti apsolutni detektor za prepoznavanje ostale darovite djece koja se guše u raljama učmalog školstva. Možda se prepoznavanjem i daljnjim testiranjem kod psihologa neće napraviti velika stvar ali barem će takvoj djeci i njihovim roditeljima biti jasniji uzroci nepoželjnog ponašanja za vrijeme dosane i neprilagođene nastave. Nisam učiteljica, ali nakon majčinstva dvoje darovite djece ("trnovita" praksa + brdo literature) , kod nepoznate mi djece mogu "nanjušiti" darovitost u roku od par minuta.. i prije testiranja ... Nažalost ne radim ni u školi ni u vrtiću pa ne mogu pomagati darovitoj djeci u njihovom institucionom mrcvarenju, ali uvijek kažem mamama koje rade školi/vrtiću da ste sudbinski predodređene za to da pomažete takvoj djeci upravo stoga što takvu djecu imate doma pa vam je sve to (čitav mentalni skolop darovite djece) poznato... Mnogo je darovite djece koja nisu imala sreću da im s pomogne, da ih se prepozna ni od strane roditelja ni vrtića, škole...to su kod djetete temelji za potištenost, možda u krajnjoj liniji i nesretnost..

    Hvala ti u ime sve darovite djece koju ćeš u svojoj nastavničkoj budućnosti imati/obrazovati/odgajati/voljeti

  6. #1506
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    Kako je dobar osjećaj kad vam je dijete prvo na državnom prvenstvu! Nisam znala do sada. Predobar osjećaj da bi se samo za sebe sačuvao. (pjevam iznutra, a smiješak ne silazi)

  7. #1507
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Čestitam, Beti! Predivno!

  8. #1508
    korason avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Postovi
    183

    Početno

    Ja sam danas dobila na znanje dopis od Gradskog ureda za obrazovanje upućen zavodu za javno zdravstvo Andrija Štampar, i to "komisiji za određivanje potreba za pomoć u nastavi djetetu s poteškoćama sa savladavanjem gradiva" !!!! u kojem se traži od dotične komisije da ustanovi psihofizičko stanje učenika i dostavi dokumentaciju potrebnu za osiguranje dodatne pomoći u učenju !
    Stvarno mi nije ništa jasno, Fran ima sve petice i četvorke, ne ometa nastavu, sad je doma rdai viroze i iz zabave rješava zadatke iz matematike za 2. razred, zna množiti, a one zbrajalice i zadatke riječima s tri nepoznanice rastura.... o kakvim oni problemima u učenju pričaju?? Ne mogu dočekati jutro da nazovem učiteljicu, pedagogicu, ravnatelja, koga već... I nije mi jasno zašto je škola tražila takvu pomoć u učenju od grada a da nije meni nitko rekao niti riječ???
    OK, on kao ima ADD uz to što je darovit, ali zar mi ne bi učiteljica na informacijama prije 14 dana rekla da smatra da mu je potrebna pomoć u učenju...
    Ljudi, ja ću ga stvarno morati ispisati iz škole i dati u neku privatnu ili waldorfsku jer ovi me izluđuju sustavno od prvog dana škole....

  9. #1509
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    čestitke Beti3!
    korason - drži se- samo polako i riješavaj to dan po dan

  10. #1510
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Mislim da škola želi na račun tvog dijeteta dobiti dodatno osoblje/pomoć za sebe i ostale učenike...? Da li vi imate papir (službeni) o individualizaciji? Ako ne malo je neozbiljno da prvo nisu vas obavijestili o namjerama. :/

  11. #1511

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    mislim da ne, nije baš da se dodatno osoblje tako lako dobiva.
    korason, čini se da je škola pokrenula postupak za dobivanje individualiziranog pristupa tj: predlaganje primjerenog programa školovanja i primjerenih oblika pomoći djeci s teškoćama tijekom osnovnoškolskog ili srednjoškolskog obrazovanja. cijeli pravilnik možeš vidjeti ovdje: http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=11226
    škola teoretski može pokrenuti taj postupak i bez suglasnosti roditelja, no zaista je neobično da uopće nisu razgovarali s vama.
    vjerujem da ti trenutno nije svejedno, no najvjerojatnije se radi o nesnalaženju (bez zle namjere) u vašoj školi, naime pravilnik se stjecajem okolnosti (duga priča) u praksi tek nedavno počeo primjenjivati i zapravo puno toga se tek uhodava.

  12. #1512
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Postupak za individualizirani pristup može krenuti na inicijativu škole, ali ne mimo roditelja. Ovdje nema prave suradnje između škole i roditelja i to će rezultirati štetom za dijete.

  13. #1513

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Da, ne može mimo roditelja. Tj dijete neće dobiti rješenje o individualiziranom pristupu bez suglasnosti roditelja. Međutim škola može predložiti individualizirani/prilagođeni pristup ako smatra da je djetetu neophodan.

  14. #1514
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Mislim da škola želi na račun tvog dijeteta dobiti dodatno osoblje/pomoć za sebe i ostale učenike...? Da li vi imate papir (službeni) o individualizaciji? Ako ne malo je neozbiljno da prvo nisu vas obavijestili o namjerama. :/
    Debeli potpis! Da bi škola dobila logopeda ili psihologa, treab imati određen broj učenika s takvim papirima. Ali čitaj dalje, nije to uopće loše.

    I ja sam prošla slično sa starijim djetetom (iako je njemu individualizacija dobro došla, zbog motoričkih smetnji) ali procedura je bila vrlo slična.

    Nakon višegodišnjeg iskustva zaključila sam da to uopće nije loše, ali prva reakcija mi je isto bila . Moje dijete je imalo papire iz SUvaga već pri upisu u prvi razred, sve smo dali, ali škola nije odmah pokrenula posupak nego nakon pola godine (valjda imaju proces opservacije prije da vide drži li to vodu). Danas mislim da je to najbolja stvar koja se mom sinu dogodila. Pomoć u učenju imao je od svoje učiteljice, to bi imao i s papirom i bez njega. Isto je odličan učenik od prvog dana do danas (peti razred - prijelaz prošao bez ikakvih problema). Isto su malo nespretno odigrali redoslijed (kontaktirali su prvo školskog liječnika, pa tek onda nas roditelje, ali na kraju to sve skupa nije imalo veze).

    Poučena ovim iskustvom, za mlađega sam sama odnijela papire stručnoj službi (on je darovito dijete, ali ima neke elemente disleksije - ne razlikuje neka slova i brojeve, ali to mu ne smeta da ostvari odličan uspjeh).

    Korason, treba u cijeloj toj priči gledati dobru stranu - ako dijete dobije papir za individualizirani pristup, to TEBI kao roditelju daje moć da neprestano ganjaš učiteljicu i stručnu službu da svoj pristup zaista prilagode potrebama tvog djeteta. Djeluje, vjeruj mi! Sretno!

  15. #1515
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Korason, zaboravih napisati - individualizacija i te kako vrijedi i za darovitu djecu i upravo taj papir i učiteljici daje mogućnost da prilagodi način poučavanja tvom sinu. A ako se ne bude ništa mijenjalo, uzmeš papir i zvocaš tako dugo dok ne popuste i uzmu u obzir djetetove potrebe, kakve god one bile. Učiteljima često dobro dođe pomoć roditelja pri tom usmjeravanju što i kako. Imam dobro iskustvo s tim - uz učiteljicu starijeg sina naučila sam sve trikove, a sada ih kod mlađega pokušavam primijeniti koliko se može.

  16. #1516
    korason avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2004
    Postovi
    183

    Početno

    Peterlin, hvala ti, sad mi je puno lakše...
    Jučer sam bila užasno uzrujana, jer me to pismo zateklo - pa mogli su mi barem 2-3 riječi reći o tome da se ne isprepadam kad dobijem obavijest....

  17. #1517

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    6

    Početno dobar tekst o darovitima...jedan od najboljih na netu...

    dobar tekst o darovitima...jedan od najboljih na netu...

    http://andjeli-cuvari.com/darovitost.html

  18. #1518

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    498

    Početno

    Evo i nas između Vas!
    Išli smo kod TS, mučilo me pitanje trebamo li zbog pažnje odgoditi školu ili ne. Bdw, psihologica u vrtiću nije prepoznala problem pažnje valjda jer moja klinceza obožava takve testove pa je ako je odlutala to nadomjestila nteligencijom.
    Da se ja nisam interesirala ne bih ni znala da je i u testovima ispala bistrica (ja sve to kužim od prvog dana, al mi je bilo važnije da imamo prijatelje i među vršnjacima pa sam ideju o nadarenosti maknula u stranu).
    Zato ne kužim kako to kod vas kreće od vrtićke psihologice? Ja proučavam temu odavno, ali sam mislila da mi dijete neobično zrelo za svoju dob razmišlja zbog svoje pametne mame, he he.
    Uglavnom, sve sam pokrenula sama i išla redom da mi to netko i potvrdi. Nije mi bilo jasno kako se sa hrpom pojedinaca-stranaca snalazimo, kako ja ne znam za svoje dijete kad je sa klinkom od naših prijatelja (1. razred), nikakvih problema, u stanju su razgovarati i igrati se cijeli dan pod stolom ako nemaju gdje drugdje, nitko nikoga ne frustrira, mi uživamo... pjeva, pleše, veseli se... a u vrtiću druga priča u koju tete ne vjeruju već nekoliko godina jer tamo se nije ni s kim povezala, provodi dio vremena s 2 dečka ili povremeno s jednom curicom iz straha da ne ostane bez ijednog prijatelja i da se nema onda s kim igrati (njene riječi). Prema riječima teta ''ona neće''.
    Kod Sabola - ljevakinja u pisanju, neurološki ok, malo nam pažnja skreće, ambidekster, savjet što kasnije u školu i konzultacije s kliničkim psihologom. Kod TS visoka nadarenost (osim matematike - mamina curka ipak a ne tatina) da se sad izrazim kao MM ''smrzao sam se kad sam vidio skalu - kako ćemo mi to?''
    Treba nam blaga i nježna učiteljica, pravedna ('Dil je dil'' nam je dogovor još od 2. godine za postavljanje granica u nedostatku boljih argumenata). Ne radi probleme, ali traži svoja prava oduvijek (što se nije svidjelo trenerici plivanja na Mladosti prošle godine koja je bdw plivanju učila djecu sa suhe distance, pa je E. sama naučila plivati mjesec dana kasnije na moru), ona ne prkosi, ali je tužna kad osjeti nepravdu i misli da je drukčija od svih... i ponekad pomisli da nešto s njom ipak nije u redu, jer da ona ne voli ono što svi vole (čekanje u redu cijeli rođendan da ti netko naslika tatoo na lice), a da ono što je njoj zabavno da se samo ona tome smije u vrtiću (inače je zbilja duhovita i mi uživamo). Sreća da nam o svemu govori pa je razuvjerimo kad prebaci lopticu na sebe. Sad sam joj, prema savjetu iz PC-a rekla da je posebno pametna za svoju dob (iako to ona zna) ali sam sad to rekla da je pokazao test i da je to razlog što nema puno prijatelja u vrtiću jer ne kuže njene fore dok malo ne sazriju. Onda mi je dodala da vidi puno djece iz 1. ili 2. razreda i da su jedanko grubi (vrtić od škole dijeli samo niska ograda). Kad ne ide u vrtić nekoliko dana odmah se raspleše i raspjeva, ali uporno želi ići u vrtrić i kad ne mora, kaže ''možda bude nešto zanimljivo, nikad ne znaš''. Korist od ove dijagnoze s ambidekstrijom je u tome da smo se zbilja ubrzali jer joj sad savjetujem da promijeni ruku kad nešto radi nespretno (ne čekamo više da vidim koja će za što prevagnuti) i savladali smo razne cifršluse na jaknama, čizmama i frustriracije koje su išle do te mjere da je govorila ''ja volim biti zadnja'' ili si je našla nekog da je obuče. Ali nam križno gibanje ne ide nikako.
    Uglavnom, nismo tako loše do sad odradili temu, ali što nas još čeka...plašim se škole i svojih frustracija iz mladosti...
    Ako nam sutra jave da nema mjesta za radionice, plakat ću...
    I da, dobro je znati da te netko razumije... ja sam znala lagati, kad mi se nekom na poslu nije dalo objašnjavati da nemam vremena ni za što drugo jer imam dijete, lagala sam da imam bebu pa ništa ne stignem...
    Ali, meni je sve isto, kao kad je bila beba. Stalno nešto radimo zajedno i nemam ni malo vremena osim kad gleda crtić a mene peče savjest, ali popijem tu kavu jer ''imam pravo na to''...

  19. #1519
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zvrk, dobrodošla! Nek si ti nama napisala, ovdje će te se razumjet, jel tako cure
    Posve suosjećam s time kad su klinci malo zreliji, pa onda teško kuže vrtićke fore. Moj je jako društven i oduvijek se trudi napraviti što i drugi da se uklopi, ali što je stariji, vidim da mu to teže ide i da se sve više pita - a čemu to? Kako to? Zašto?
    Imamo više manje slične dvojbe kao i vi, i isto se nadamo dobroj učiteljici... čuli smo da u našoj školi dolaze na red sve odreda blage i dobre, pa se uzdamo da će biti dobro.
    Držite se! Niste sami u svojim mukama!

  20. #1520

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    498

    Početno

    Hvala, Ifigenija.
    Lijepa vijest je da krećemo na radionice krajem mjeseca! Rekla sam ženi da je volim kad je nazvala!
    Sutra imamo testiranje u školi pa ću pitat za nježne učiteljice.
    Evo sad obrata kod moje klinceze. Jako su joj se dopala sva ta ispitivanja i kaže: Super, idem sutra u školu! (o nam je zafrkancija za sutra). To sve ne bi bilo čudno da cijelu godinu nisu svi klinci govorili škola ovo škola ono, a moja Ela da ona ne želi ići. Bile smo prošli tjedan pogledat malo kako to škola izgleda iznutra i cijelo me vrijeme dok smo se približavale stiskala za ruku, a sad ''Jupi!''
    Kako moje dijete ima krhko samopouzdanje... trebala mi se upaliti lampica još prošle godine kad mi je na moje stalno ''baš si ti meni pametna i ti si baš onakva djevojčica koju sam željela imati'' što joj stalno govorimo, rekla: Daj, mama, prestani, nisam ja baš tako pametna. Vi mi to stalno govorite jer me volite, jer ste mi roditelji ... a svaki roditelj voli svoje dijete...'' (znate već kako tekst ide dalje)

  21. #1521
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    zvrk, ne bi te htjela razocarati, ali...
    mi smo isli na radionice, vise ne idemo i super je sve to, ali je prerijetko. opcenito mi se cini, da vlada misljenje na forumu, da su radionice nesto sto spasava svaku stvar. moja je obozavala ici i od tamo smo "povukli" jedno prijateljstvo djevojcice slicnog karaktera, ali mislim da su radionice vise pomogle meni nego njoj, jer sam mogla razgovarati sa strucnom osobom koja poznaje moje dijete. ta komunikacija jos uvijek traje bez obzira sto se grupa razisla i ne idemo na radionice.

    ovo pisem za sve mame koje ne zive u zagrebu ili si ne mogu priustiti odlazak kod TS i misle da su propustili ne-znam-sto za svoje dijete. nisu.
    radionice su prerijetko, svaka 2 tjedna, cesto se dogodi bolest, pa se tako neki termini jos i preskoce. cesto se obradjuju problemi koji se ne ticu direktno tvog djeteta, jer je grupa formirana po sistemu razlicitosti (bar je nasa grupa bila takva) pa recimo jakooo su zastupljeni hiperaktivci i poremecaj paznje sa cime nemaju problem sva djeca u grupi.


    evo, samo sam htjela dati jedan realniji uvid u stvari, jer sam od frendice koja ne zivi u zagrebu, a sin joj ima "papir" od sever, nekoliko puta dobila odgovor - blago vama vi mozete na radionice i tako rijesite svaki problem. daleko je to od toga.

  22. #1522
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Hibiskus, mi nismo išli na radionice (osim na jedne druge gdje su isto cerfificirane žene za rad s bistrićima, ali više tehničkog tipa, ne rade psiho stvari, nego bruse i pile, to je nešto drugo), i moram potvrditi za mame koje čekaju red za radionice ili nisu iz Zg-a - više vrijedi skužiti što je, informirati se, a isto tako potvrđujem da imati frendicu ili osobu koja razumije što je i kako je (i isto ima bistrića) znači više od tih stručnih stvari...

  23. #1523

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Postovi
    6

    Početno nastavnici i daroviti učenici

    "Uloga nastavnika u radu sa darovitom djecom

    Nastavnicima koji nemaju puno iskustva u radu s darovitom djecom, takva djeca mogu predstavljati poseban problem. Naime, darovita djeca često ne prihvaćaju autoritet što dovodi do sukoba s okolinom čijim se pravilima ne žele prilagoditi. Za vrijeme nastave takva djeca često na pitanjem odgovaraju pitanjem, nemirna su i nerijetko glasna, a ponekad i ignoriraju zadatke koje moraju riješiti jednostavno stoga što su im ili dosadni ili u tom trenutku »imaju pametnijeg posla«.
    Stoga se nameće zaključak da zbog neprilagođenosti nastavnog programa, darovita djeca često dolaze u fazu u kojima su njihovi rezultati bitno lošiji od očekivanih.
    U takvim se slučajevima nastavnicima predlaže osmišljavanje dodatnih aktivnosti koje su prilagođene upravo tim učenicima. Ukoliko je učenik uslijed dosađivanja postao hiperaktivan, dobro ga je postaviti za pomoćnika tijekom predavanja ili vježbi te mu dati ulogu koordinatora manje grupe učenika. Na taj će ga se način potaknuti da pomaže drugim učenicima u razredu.

    Daroviti učenici često postavljaju visoke kriterije što nastavnicima itekako može otežati rad. U tom slučaju može pomoći dodatna priprema, ali i zadavanje primjerenih zadataka koji su malo iznad predviđenih mogućnosti učenika. Također pomaže i kontrolirano prepuštanje vodstva učeniku u pojedinim segmentima rada. U radu s darovitim učenicima nastavnici mogu smanjiti autoritativnu poziciju te učenicima dopustiti više slobode, jer oni ponekad svojim poznavanjem problematike mogu preći granice znanja svojih nastavnika. U takvim je slučajevima dobro od učenika tražiti više samoaktivnosti te ih upućivati na samostalno traženje novih informacija. Kako se ne bi zakočio njihov kreativni sklop, potrebno je osigurati slobodni razvoj djeteta, omogućiti mu slobodu i razvoj samostalnog mišljenja te pohvaliti njegovu radoznalost, divergentno mišljenje i maštu." Više na:

    http://www.skole.hr/nastavnici/ucionica?news_id=2911

  24. #1524
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Naravno da radionice ne "spašavaju sve stvari" i mislim da nitko to ne shvaća tako naivno. Ali pomažu i to na dugi rok. Moje dijete je tamo bilo 4 godine i to se osjetilo. Uz radionice za djecu redovito su vezane i radionice za roditelje. Grupe se vrlo pažljivo sastavljaju u smislu potreba svakog djeteta i interakcija s dobrim i slabijim mjestima ostale djece u grupi. Ima puno darovitih s hiperaktivnošću i oni su bili u posebnoj grupi. Moj sin je bio u grupi s bistrićima drugog spektra problema - sličnim ili komplementarnim njegovima. Meni je ritam od dva puta mjesečno za djecu i jednom za roditelje odgovarao, jer, iako stanujemo vrlo blizu, teško bismo uz ostale obaveze mogli biti motivirani za više. Ako se pojave neki posebni problemi, postoji mogućnost individualnog rada, ili sa po dvoje i troje djece.

    Čarobnog štapića nema, ali treba poduzeti ono što se može i prihvatiti pouku, savjet, pomoć i podršku koju se može dobiti.

    Zvrk, ove osobine kao što je osjetljivost na nepravdu, traženje svojih prava, propitivanje svega oko sebe, pa i autoriteta dovode malu djecu u nevolje, ali to su krasne osobine za život. Da te utješim, kod mog sineka koji sad ima 11 godina primjećuje se da te osobine koje su prije bile izvor problema za njega, grade jednu asertivnu, samosvjesnu, moralnu mladu osobu.

  25. #1525
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Mi nismo vodili djecu na radionice (prekasno smo ih otkrili) ali vjerujem da bi nam bilo puno lakše da smo se uključili dosta godina ranije - jednostavno, ne bi morali otkrivati "toplu vodu" nego bi neke stvari mogli naučiti od stručnjaka i drugih roditelja. Ovako, išli smo težim putem, ali opet je sve pomalo došlo na svoje mjesto.

    Slažem se da čarobnog štapića nema, a opet čovjeku puno znači ako se sretne s drugim roditeljima u sličnoj situaciji + stručnjacima koji nam mogu pokazati prečice i dati neke nove ideje.

    Zvrk, meni se čini da će škola za tvoje dijete predstavljati novi izazov - upravo ono što ovakvoj djeci treba. Držim fige da nađete učiteljicu po mjeri koja će se dobro slagati s djetetom. Sretno!

  26. #1526
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Slažem se da čarobnog štapića nema, a opet čovjeku puno znači ako se sretne s drugim roditeljima u sličnoj situaciji + stručnjacima koji nam mogu pokazati prečice i dati neke nove ideje.
    evo upravo sam ovo rekla svojim postom.
    te radionice su puno znacile meni. da bi bitno utjecale na moje dijete trebale su biti cesce, znam da bi ih tesko ugurali raspored, ali dobile bi prioritet. da su bile 1x tjedno mi bi isli i mislim da bi tada mogla napisati da su podjednako koristile i mojoj kceri.

    ne zelim da ovaj divan i koristan topic sad napadnu oni koji citaju ove nase prepiske sa skepsom, jer je divno sto imamo TS, ali ovo sam jednostavno morala napisati.

  27. #1527

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Naše iskustvo s radionicama je na tragu Zdenkinog - sad smo treću godinu u tome i kumulativni učinak se primjećuje, iako u početku možda i nije izgledalo tako. Meni je drago da je A. uključen u radionice, jer vidim bitan pozitivan pomak u njegovom emocionalnom razvoju. Možda bi do njega došlo i da nije išao na radionice, ali da su mu radionice bila dobra potpora, to sigurno. I njemu, i meni kao roditelju.
    Jači tempo ni mi ne bismo mogli ugurati u raspored, i ovako mislim da sljedeće godine više nećemo moći stizati na sve.

  28. #1528
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    . Meni je drago da je A. uključen u radionice, jer vidim bitan pozitivan pomak u njegovom emocionalnom razvoju. Možda bi do njega došlo i da nije išao na radionice
    da to je pitanje, na koje nema sigurnog odgovora.


    samo za primjer, mi ne idemo na radionice vec neko vrijeme i ja se cudom cudim njenom naglom skoku unazad 2 mjeseca. kao da su stvari sjele na svoje mjesto (napokon) sto se tice emocija i socijalizacije. vec dva mjeseca iscekujem kad ce se taj privid srusiti i opet se pojaviti moje preemotivno dijete, ali ona grabi naprijed i preskace sve prepreke

    svi smo pomogli u tome i trudimo se i dalje, ali to se dogodilo tek onda kad su se u njoj sve stvari poslozile i dogodilo se izvan "tretmana" radionica.
    Posljednje uređivanje od hibiskus : 06.03.2012. at 11:55

  29. #1529
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj hibiskus prvotno napisa Vidi poruku
    evo upravo sam ovo rekla svojim postom.
    te radionice su puno znacile meni. da bi bitno utjecale na moje dijete trebale su biti cesce, znam da bi ih tesko ugurali raspored, ali dobile bi prioritet. da su bile 1x tjedno mi bi isli i mislim da bi tada mogla napisati da su podjednako koristile i mojoj kceri.

    ne zelim da ovaj divan i koristan topic sad napadnu oni koji citaju ove nase prepiske sa skepsom, jer je divno sto imamo TS, ali ovo sam jednostavno morala napisati.
    Hibiscus, nadam se da se ne osjećaš napadnuto. Dobro je da si svoje iskustvo i mišljenje podijelila s ostalima. Ne moramo svi o istoj stvari misliti jednako niti nam je iskustvo s istim stvarima nužno jednako. A nisu ni potrebe naše djece za pomoći koju mogu dobiti u tim radionicama iste. Nekome je dovoljan savjet iskusne i dobronamjerne prijateljice ili podrška obitelji, a nama to nije bilo dovoljno - trebala nam je pouka i podrška stručnog tima. Meni su isto jako koristile roditeljske radionice, zbog svega što sam tamo naučila od stručnjaka, ali i zbog komunikacije s roditeljima u sličnoj situaciji. Rad s roditeljima daje brže, neposredno vidljive rezultate, no rad s djecom je, po mome mišljenju, važniji, ali za to je potrebno mnogo više vremena. Tu ništa ne ide na brzinu.

    Meni ne smetaju skeptični komentari koji se ovdje znaju pojaviti - tu smo da razgovaramo. A one zlobom motivirane ostavljam njihovim tvorcima.

  30. #1530
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Hibiscus, nadam se da se ne osjećaš napadnuto. Dobro je da si svoje iskustvo i mišljenje podijelila s ostalima. Ne moramo svi o istoj stvari misliti jednako niti nam je iskustvo s istim stvarima nužno jednako. A nisu ni potrebe naše djece za pomoći koju mogu dobiti u tim radionicama iste. .
    ne osjecam se napadnuto a ovo boldano je jako bitno.
    htjela sam samo napisati mamama kojima je TS iz bilo kojeg razloga nedostupna, da se raspitaju u svojoj sredini za dobre radionice (sportske, likovne, literarne, dramske, muzicke...) i da osluskuju svoje dijete i pomognu mu u izboru "terapije".

    nama je najvise pomogao sport, njena preosjetljivost na dodir, buku i grubost se vremenom istopila u dobroj atmosferi kluba, a da ne kazem da se pocela dobro nositi sa porazima i prihvaca da ne moze svaki put njena ekipa pobijediti

  31. #1531
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,097

    Početno

    Moja je kći uključena u radionice već 3.godinu. U početku sam također bila skeptična prema učinku/efikasnosti istih s obzirom na njihovu učestalost, ali bome nakon 2 godine vježbanja strpljivosti, tolerancije, pažnje, uvažavanja tuđih potreba i svih onih sitnih, a za školu bitnih socijalnih kompetencija, mogu reći da je jako, jako profitirala. U razredu se izdvaja samo po konstantnom mahanju nogama pod klupom i povremenom vrpoljenju, dugo je uopće trebalo da mi učitelji povjeruju da je zaista ADHD u pitanju.

    Naravno da je i roditeljska edukacija i podrška važna, kao što je važno biti u kontaktu sa sebi sličnima ( i djeci i nama) i sigurno je da smo naučili razumjeti njenu posebnost, savjete primjenjivali u svakodnevnici, a svakodnevnicu prilagodili njoj.
    Nikako ne mogu reći da se sve to posložilo samim njenim odrastanjem, kao što i danas neki oko mene znaju tvrditi, jer znam gdje smo bili na početku i koliko smo energije i vremena uložili (kad se samo sjetim da sam zaista mislila da imam dijete smanjenih kognit. sposobnosti!) . Eto, možda je ona primjer većeg problema gdje je i napredak bio veći.

  32. #1532
    anna-y avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    Dugo Selo/ Sesvete
    Postovi
    550

    Početno

    Sad ću ja iz vedra neba: Na netu nalazim različite adrese i telefone TS, a nemam vremena detaljno sad iščitavati sve postove. Možete mi reći točnu adresu i telefon ili mail TS i njenog Centra?

  33. #1533
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    napisem ti u pp

  34. #1534
    nadica_b avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb, Kvatrić
    Postovi
    504

    Početno

    i opet sve zavisi o težini problematike koje dijete ima - nekome zbilja radionice nisu ni potrebne, pa ih TS niti ne zove. Mi nismo bili te sreće, moja princeza je išla 7 godina na radionice dok mi nismo u obitelji i svakodnevici osjetili pomake. Nažalost, nju je neshvaćanje okoline toliko duboko gurnulo u loše stanje, da nam je trebalo toliko dugo da se izdigne. Ona je u konačnici išla na te radionice skoro 10 godina; da je po njenom, išla bi ona i dalje, ali se grupa raspala jer su se studenti svuda upisali, a i TS je rekla da se trebaju odvojiti od nje. Napredak na toj grupi je za nas roditelje bio vidljiv tek s vremenskim odmakom od godinu dana, kada bi nam TS pokazala prijašnje rezultate.
    Također je bilo zanimljivo pratiti rezultate njihovih radionica tipa plakate na određenu temu s grupama koje su se kasnije uključile u radionice - razlike su bile takve da nam nije bilo žao ni novčića koji smo uložili u to.
    TS je probavala svojedobno s različitim frekvencijama održavanja radionica pa je došla do zaključka da 2x tjedno je najbolji kompromis da djeca dolaze redovito i da cijela priča ima efekta. Nije zanemariv ni financijski dio priče - ipak 2x tjedno roditelji mogu izfinancirati

  35. #1535
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj nadica_b prvotno napisa Vidi poruku
    i opet sve zavisi o težini problematike koje dijete ima - nekome zbilja radionice nisu ni potrebne, pa ih TS niti ne zove. Mi nismo bili te sreće, moja princeza je išla 7 godina na radionice dok mi nismo u obitelji i svakodnevici osjetili pomake. Nažalost, nju je neshvaćanje okoline toliko duboko gurnulo u loše stanje, da nam je trebalo toliko dugo da se izdigne....


    TS je probavala svojedobno s različitim frekvencijama održavanja radionica pa je došla do zaključka da 2x tjedno je najbolji kompromis da djeca dolaze redovito i da cijela priča ima efekta. Nije zanemariv ni financijski dio priče - ipak 2x tjedno roditelji mogu izfinancirati


    nadice, mislis na 2x mjesecno , a ne tjedno


    sad kad te citam, moram reci da smo mi imali jako puno srece sa skolom i to nam je pravi blagoslov.
    to sto moze dobra uciteljica napraviti u 4 skolska sata svaki dan, nemjerljivo je isto tako, kad uciteljica nije dobra podrska darovitom djetetu, bojim se i misliti u kojem smjeru sve moze krenuti.

  36. #1536
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Baš sam neki dan pregledala sve M. radove u radionici i mišljenja T.S. na kraju svake godine i prisjetila se kako je bilo i koliko je njemu i nama kao obitelji to značilo. Utoliko više što u školi nije bilo prave i trajne podrške i razumijevanja.

  37. #1537
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Ja sam pred novom razinom izazova sa svojim bistrićem, možda mi možete pomoć...
    Kao prvo i osnovno - do daljnjeg je doma zbog određenih zdravstvenih problema. Dakle, osmisliti dan, a uz to nahraniti tog čovjeka, njegovu seku, odhodati sve doktore i naše terapije samo po sebi je izazov jer sam cijele dane sama, muž ima specifično radno vrijeme i ne mogu računati na njega.
    A drugo - ispreskače me kad sam tak jako zaposlena, umorna, kad brinem neke ekstra brige, jurim da stignem na zakazani pregled, ispoštivam im neki red i raspored (pa nas potepe dva sata čekanja u Klaićevoj, pa su gladni, i jedu Lion iz automata...) - ovo samo za ilustraciju da imamo banalne, ali iritantne otegotne okolnosti.

    Dogodilo mi se da sam više brinula o njegovim potrebama, stanjima, seriji tjeskoba (kad ga ne slušam postane tjeskoban, i onda još opsesivnije traži uho, a ja se gušim... jer više ne mogu), pa onda njegovim pokušajima da zaokupi pažnju, da motivira neko događanje - hoće voditi čim su one stanke - tipa neko čekanje između nečeg i nečeg, između umora i igre, između šetnje i ne znam, mačka radi svinjarije, pa ganjam mačku.. i to tristo puta na dan. Imam ja i drugo dijete, tak da imam s čim usporedit... mala skonta da je neka debilana, zavuče se, i brije svoje.

    Sinko je divan, njemu ništa ne promakne, svaka situacija, stanje, događanje, okolnost, i sve bi on to shvatio, pokopčao, sve registrira i u trenutcima kad ti samo treba da se djeca negdje igraju i jedu bombone on jaši po svima nama pitanjima, nervozom, nasrtanjima (kao bude on sredio, to radi od kad je beba bio, al nismo kužili što je...)... i onda on takav kao tjeskoban, jadan, kad naleti na frenda, najsretniji, najveseliji, a mene je shrvao minutu prije... ne znam da li razumijete - duboko involviran u svemu, duboko svjestan svega, serija potreba, stalna potreba za komunikacijom, i sve na hrpi i odjednom i stalno, a ja trebam infuziju i psihoterapeuta i masažu.

    Kad sam skužila što je, danas sam se poigrala, a onda rezala, davala malom koliko mogu, a ostalo oštro, ali jednostavno mi je teško uvijek biti toliko u stroju i toliko kontati da mali ne staje, čak i ako cijeli svijet stoji, i da ga treba voditi jakom rukom da ne brije i onda kad ti to najmanje ide. Navire ko bager i živa voda sa svih strana i ponekad je teško to poloviti, a kamoli držati u ravnoteži.

    Jel razumije itko što pričam? Imate li to? Kako rješavate?
    Posljednje uređivanje od Ifigenija : 17.03.2012. at 21:00

  38. #1538
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Ifigenija, suosjećam... Nemam nikakav pametan savjet. Ja sam par puta sa svojim dečkima (češće s mlađim, ali i sa starijim) probala razgovarati "kao s odraslima" i to je relativno često palilo, ali ne uvijek. S tim sam počela silom prilika negdje oko njihovog polaska u školu, prije mi to nije držalo vodu. Iznenadila sam se kako su poneki put dobro reagirali, a opet, ponekad ništa - kao da govoriš zidu...

    Ipak, iz ove tvoje rečenice da je najveseliji kad naleti na frenda možda bi djetetu pomoglo društvo, ali takvoj djeci nije dobro bilo kakvo društvo... Treba mu društvo sličnih. Nadam se da će se nešto takvo naći i za tvog sina. Evo prvog primjera koji mi pada na pamet: moji su u toj dobi igrali šah s animatorom na dječjem odjelu knjižnice i on im je bio "faca" (i ostao do danas, samo puno manje stignemo onamo).

  39. #1539
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Ne znam što bih ti rekla osim da ti nije lako. Kod nas ipak nije sve vrijeme tako nabrijano (zapravo s polaskom u školu se dosta toga "unormalilo"), a nismo se ni susreli s dugotrajnim boravkom kod kuće, bez vrtića pa si mogu samo zamišljati kako ti je samoj s njih dvoje većinu dana.

    A ni kći ti ne ide u vrtić? Jer možda bi bilo malo lakše da se njemu možeš posvetiti dio dana, a onda kad ste zajedno igrati na kartu razuma i razumijevanja i nalaziti neku vrstu zanimacije koja ih oboje može zaokupiti. Moj je sad već neko vrijeme u fazi intenzivnog čitanja i otkad je tako puno nam je lakše jer je automatski manje pitanja i traženja da se bude s njim sve vrijeme.

  40. #1540
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Ušli smo u trag nekim zdravstvenim problemima, na sreću, relativno je banalno, ali je kronično i dosadno i zbog toga je bio doma, dok se nije sve istražilo, i dok ne vidimo kako dalje. Sad je još doma dok se sve to ne ustabili... mala je isto doma jer nisam ništa napravila ak je on doma, a on nešto donese (a ja imam zakazan pregled, a on kuri - a bio je krhkog zdravlja...)...

    Voli društvo, i npr. jučer smo cijelo popodne bili s ekipom, a danas nisam imala snage, imala sam neke hitne poslove, i htjela sam to dovršit, s idejom da idemo popodne u park, al nije se dalo, premorena sam bila od svega prošli tjedan...

  41. #1541
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ifigenija, ja to rješavam tako da se dnevni prioriteti mijenjaju. Njegove potrebe nisu uvijek prioritet, nekad su to i moje, sestrine, tatine ili bilo koga drugog. Bistrići vrlo često nisu dovoljno suosjećajni, a tome ih moramo učiti.
    Posljednje uređivanje od Zdenka2 : 17.03.2012. at 22:18

  42. #1542
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zdenka, to se i meni čini, da mu je suosjećajnost zadnja od vrlina :/ Ja sjedim, držim glavu u rukama, gledam u pod, ne mogu gledati u jednom trenu. Manje dijete me gleda, mazi mi koljeno, a on stao pred mene i priča što već ima o magnetima, signalima i vrsti sendviča. I ne obadaje... Kako ih učiti suosjećajnosti?

  43. #1543
    SikaPika avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Lokacija
    Osijek
    Postovi
    2,554

    Početno

    uh, baš teško
    meni nekada teško pada to što M. stalno traži priče, pričaj mi ovu priču, ono... baš te stanke, kao da se ne može samo tuširati, to je dosadno, moramo još i pričati, da bi popunili vrijeme
    a ja nekada ne mogu, ne da mi se, ne mogu pratiti tok svojih misli, a ne još pričati o Pepi, Tomici... i onda joj to lijepo kažem, baš tim riječima - sad ne mogu razmišljati o priči, moram razmišljati o tome da ti operem guzu, i lijevo i desno stopalo, da operemo ruke..., ne da mi se pričati, mama mora razmišljati o drugim stvarima - onda ona ispituje zašto pa mi to bude lakše nego priča (jer ne dao Bog da nešto izostavim i da je George skinuo i gaće i potkošulju kad je samo potkošljulju - izmišljena priča), obećam joj jednu priču prije spavanja i ne popuštam
    znam da nije isto, moja ima 2,5 godine, nije bistrićka i primjer je banalan, ali jednostavno ne odstupaj - reci ne mogu sada, ne želim jer moram razmišljati o drugim stvarima o kojima ovisi naš dan, naša organizacija, kao što Peterlin reče, objasni mu kao odrasloj osobi - bit će tjeskoban, a Bože moj - reci mu da udahne, izdahne i nekoliko puta tako pa će mu bit lakše, usput neka ode do enciklopedije vidjeti što može naučiti još o disanju pa te možda malo pusti
    M. mi je danas pokušavala "pomoći" kod ručka, a meni se nije dalo i rekla sam joj to - gle, danas se žurim, živčana sam, sada perem suđe, špricam, a ti ne želiš skinuti tu haljinu - ne možeš mi pomoći jer će mi to sada smetati, odi se igrati u sobu, kad budem pravila ćevape, zvat ću te da mi pomogneš - obavila sam sav posao i pozvala ju da mi stavi papriku i biber u ćevape, htjela ih je i mjesiti, nisam dala (inače bih) jer se žurim i drugačija su pravila - nije se bunila, vidjela sam da je malo tužna (tjeskobna, što god), poslije sam joj naknadno objasnila da je to bilo zbog tog i tog i sve ok

  44. #1544
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Ifi, rjesenje je istovremeno i komplicirano i jednostavno.
    Deckic je (ucinili ste ga mozda takvim?) centar vase obitelji i svijeta. Ono planet i tri satelita. Dijete suraduje s vama i vasim " mentalnim slikama i mapama vase obitelji" i radi to sto planeti inace rade u odnosu na satelite. (ja ne ulazim u to da li je to dobro/lose, pokusavam samo ukazati na kauzalitete. Ne znam da li si primjetila, ali recimo ovdije na forumu kada se radi o djeci tvoji postovi so 95% o njemu i 5% o njoj.

    Ako je slika obitelji cetiri ili xy planeta, onda i djeca suraduju po tom modelu.

    Pri tom ne mislim na tehnicke tips i tricks, mada i oni mogu nesto olaksati, mislim o dubokoj svijesnoj i nesvijesnoj slici o polozajima i odnosima u obitelji koja je bit stvari.

    Inace sam misljenja da djeca smiju biti i nezadovoljna i tuzna i ljuta, te da im i smije i treba biti ponekad i dosadno. Isto tako mislim da naglaseno postavljanje djeteta u centar djetetu ne daje sansu za razvijanje samosvijesti i samopouzdanja, mada izvana izgleda obrnuto.

  45. #1545
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    Ifi, rjesenje je istovremeno i komplicirano i jednostavno.
    Deckic je (ucinili ste ga mozda takvim?) centar vase obitelji i svijeta. Ono planet i tri satelita. Dijete suraduje s vama i vasim " mentalnim slikama i mapama vase obitelji" i radi to sto planeti inace rade u odnosu na satelite. (ja ne ulazim u to da li je to dobro/lose, pokusavam samo ukazati na kauzalitete. Ne znam da li si primjetila, ali recimo ovdije na forumu kada se radi o djeci tvoji postovi so 95% o njemu i 5% o njoj.

    Ako je slika obitelji cetiri ili xy planeta, onda i djeca suraduju po tom modelu.

    Pri tom ne mislim na tehnicke tips i tricks, mada i oni mogu nesto olaksati, mislim o dubokoj svijesnoj i nesvijesnoj slici o polozajima i odnosima u obitelji koja je bit stvari.

    Inace sam misljenja da djeca smiju biti i nezadovoljna i tuzna i ljuta, te da im i smije i treba biti ponekad i dosadno. Isto tako mislim da naglaseno postavljanje djeteta u centar djetetu ne daje sansu za razvijanje samosvijesti i samopouzdanja, mada izvana izgleda obrnuto.
    Seni, jel ja ovo moram i platit ili napisat u Bibliju, kao nastavak Božje objave, ili ćeš mi dat i besplatno i mogu s time postupit po slobodnoj volji?
    O čemu ti? Ti fakat imaš osjećaj da možeš uletit nekom s rečenicom - on je centar svijeta - učinili ga takvim, i koliko posto i zašto? Jel imaš ti ovlasti za ove ispade? Čuj, ni Tana Sever nije si uzela za pravo prek telefona mi dat analizu, bili smo tamo satima i riknuli 650 kn za nekakvo mišljenje. Ako stvarno imaš osjećaj da si bogom dana, javi se na pp, fino dođi, ulupaj tri sata, pa vidi tko je kome što, ili jednostavno budi pristojna, a u najmanju ruku suosjećajna. Jer ako napišem da pomalo bolesnog bistrića vodim od ambulante do ambulante i da mi muža nema i da sam umorna kao zvijer, onda sam umorna i pretpostavljam da mi suosjećanje tipa - ajoj, znači više od svih dubokoumnih analiza.
    Stvarno si prosto da kažem brezobrazna.

  46. #1546

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    ajoj ifigenija, čini se da si stvarno preumorna
    jer u posve benevolentnom seninom (juulovski intoniranom moram primjetiti) komentaru vidiš napad na sebe i svoju obitelj.

  47. #1547
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zdenka, to se i meni čini, da mu je suosjećajnost zadnja od vrlina :/ Ja sjedim, držim glavu u rukama, gledam u pod, ne mogu gledati u jednom trenu. Manje dijete me gleda, mazi mi koljeno, a on stao pred mene i priča što već ima o magnetima, signalima i vrsti sendviča. I ne obadaje... Kako ih učiti suosjećajnosti?

    Ifigenija, to ide sporo i postupno. Treba mu stalno ukazivati na potrebe drugih, na to kako se drugi osjećaju i pobuđivati u njemu razmišljanje o tome, a onda s vremenom uslijedi i osjećaj. Kad vidim da M. prelazi preko sestre, tate ili bilo koga drugog, svraćam pažnju na to. Razvijanje empatije je bio jedan od 2-3 glavna cilja u radu s njim u radionicama u PCM. To je inače dosta česta pojava u psihološkom profilu bistrića - toliko su usredotočeni na svoje misli, svoju užasno brzi ritam da često gube iz vida druge. Treba im osvijestiti da kao ljudi nemaju ništa više prava od ostalih članova obitelji, djece u razredu i u bilo kojem drugom kolektivu. Treba imati razumijevanja da je njima to teže savladati, ali ne i vječnog opravdanja da je to tako i ne može biti drugačije.

    Moj M. osjeća veliku ljubav prema meni, tako da sam ga najčešće učila empatiji na mom primjeru - govorim mu kako se osjećam, da mi je teško, rasplačem se ako ne mogu više, pokazujem svoje osjećaje i stanje, pa i svoju slabost. On zna da sam jaka osoba, ali to često prevodi kao da sam natčovjek. Pokazujem mu da nisam i tražim od njega da to poštuje. Naučeno na mom primjeru pokušavam prebaciti i na ostale članove obitelji i druge s kojima dolazi u doticaj. Ima savjesti, pa ta pouka polako i djeluje. I radionice su puno koristile - bitno je napredovao u suradnji i osjećaju za druge. Ali, još uvijek ga za mnogo toga treba verbalno upozoriti, ukazati mu, a ne čekati da on sam primijeti.

    Mislim da te seni nije htjela uvrijediti. Ona govori iz iskustva sličnog našem. Dobro znam što je htjela reći, jer M. isto često misli da se svijet okreće oko njega i da je to potpuno prirodno. Na nama je da ih učimo da smo svi planeti. Ovo što seni kaže 95% :5% uzela sam i sebi u dio. M. je dugo bio jedinac, mamin sin, a kad je dobio sestru ostao je dijete koje je sposobno stalno privlačiti fokus na sebe. Puno razmišljam o tome o tome i pokušavam uravnotežiti situaciju kod kuće da, zbog toga što se jedno dijete jednostavno nameće svojom osobnošću, drugo dijete ne ispadne uvijek po strani i prikraćeno.

  48. #1548
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ifigenija, to ide sporo i postupno. Treba mu stalno ukazivati na potrebe drugih, na to kako se drugi osjećaju i pobuđivati u njemu razmišljanje o tome, a onda s vremenom uslijedi i osjećaj. Kad vidim da M. prelazi preko sestre, tate ili bilo koga drugog, svraćam pažnju na to. Razvijanje empatije je bio jedan od 2-3 glavna cilja u radu s njim u radionicama u PCM. To je inače dosta česta pojava u psihološkom profilu bistrića - toliko su usredotočeni na svoje misli, svoju užasno brzi ritam da često gube iz vida druge. Treba im osvijestiti da kao ljudi nemaju ništa više prava od ostalih članova obitelji, djece u razredu i u bilo kojem drugom kolektivu. Treba imati razumijevanja da je njima to teže savladati, ali ne i vječnog opravdanja da je to tako i ne može biti drugačije.

    Moj M. osjeća veliku ljubav prema meni, tako da sam ga najčešće učila empatiji na mom primjeru - govorim mu kako se osjećam, da mi je teško, rasplačem se ako ne mogu više, pokazujem svoje osjećaje i stanje, pa i svoju slabost. On zna da sam jaka osoba, ali to često prevodi kao da sam natčovjek. Pokazujem mu da nisam i tražim od njega da to poštuje. Naučeno na mom primjeru pokušavam prebaciti i na ostale članove obitelji i druge s kojima dolazi u doticaj. Ima savjesti, pa ta pouka polako i djeluje. I radionice su puno koristile - bitno je napredovao u suradnji i osjećaju za druge. Ali, još uvijek ga za mnogo toga treba verbalno upozoriti, ukazati mu, a ne čekati da on sam primijeti.

    Mislim da te seni nije htjela uvrijediti. Ona govori iz iskustva sličnog našem. Dobro znam što je htjela reći, jer M. isto često misli da se svijet okreće oko njega i da je to potpuno prirodno. Na nama je da ih učimo da smo svi planeti. Ovo što seni kaže 95% :5% uzela sam i sebi u dio. M. je dugo bio jedinac, mamin sin, a kad je dobio sestru ostao je dijete koje je sposobno stalno privlačiti fokus na sebe. Puno razmišljam o tome o tome i pokušavam uravnotežiti situaciju kod kuće da, zbog toga što se jedno dijete jednostavno nameće svojom osobnošću, drugo dijete ne ispadne uvijek po strani i prikraćeno.
    Zdenka, puno ti hvala na ovom komentaru! Jer točno to mi je razjasnilo tu situaciju - da on uopće ne reagira na svijet i događanja mimo svoje pameti. Bilo mirno popodne, ili čekali svi skupa u ordinaciji, ja s bolnom upalom uha i temperaturom, on brije jednakim intenzitetom. Nema urođenu empatiju - kao njegova seka, npr. TNX!

    Nama su kod Severa rekli da nema potrebe za radionicama, ali vjerujem da bi nam dobro došlo, čisto da osvijestim ovu razinu problema! Evo, meni je ovo nešto pomoglo, gdje da radim, da ubuduće imam pripremljen teren!

    Svaki daljni komentar na ovu temu - dobrodošao!

  49. #1549
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Ifigenija, sad ću biti offt. ali iz iskustva znam da je bitno da roditelj bude ok da bi djeca bila ok. Daj si vremena, odmori se, oporavi se, podigni željezo i tek onda brini o detaljima. Čini mi se da previše brineš hoće li tvoj sin imati trajna oštećenja ako ga odrežeš kad ti se popne na glavu. (I ja sam se to često pitala, a i danas se pitam, ali sve manje...) Bez brige, neće mu biti ništa... Nije rezanje tebi svakidašnja jadikovka nego izlaz u nuždi za kritične situacije. Objasniš jednom, dvaput, a svaki slijedeći put odrežeš jer ne može cijela obitelj biti podređena njegovim posebnim potrebama. SVI mi imamo potrebe vrsta raznih. Shvatit će...

    Nedavno me profesorica u glazbenoj školi pitala kad sam počela djecu puštati da sami dolaze na satove (nije daleko, ali ni baš blizu... nebitno). Kad sam počela? Prije godinu i pol, kad sam završila u bolnici, a mm bio na putu, pa sam morala tako postupiti. Život nas često baci u vatru na različite načine. Da nije bilo toga, ja bih se još sigurno 2 godine ponašala ko kvočka nad pilićima u ovoj i hrpi drugih situacija. Ovako sam djeci samo mogla samo davati upute što da naprave. Ugodno su me iznenadili... No, na stranu priča, htjela sam reći da su ta djeca ponekad spremna za veće odgovornosti nego smo im mi spremni prepustiti. A empatija se uči - Zdenka je sve objasnila. Shvatit će prije ili kasnije. Period je težak i naporan, ali mi MORAMO naći vremena i za sebe jer inače puknemo gdje ne treba i kad ne treba. Sretno i oporavi se!

  50. #1550
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Cure su divno opisale kako to ide- i kod nas je slično. Ali moram reći da je nastupio veliki skok u lekciji kad smo dobili psića. Ne kažem to kao recept, jer ne može svaka obitelj uklopiti u križaljku i psa ili mačku, ali eto naše iskustvo je pokazalo da se sinek topi nad pesekom, brine se, šeta, hrani i čini mi se da to što tako dnevno vježba nježni lagani dodir učinilo puno dobra baš na tom polju o kojem piše Ifi.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •