Ti ne kužiš ni Bibliju ni Krista. Majkemi. Čak je opasno koliko ne kužiš.
Ti ne kužiš ni Bibliju ni Krista. Majkemi. Čak je opasno koliko ne kužiš.
Posljednje uređivanje od krumpiric : 04.09.2012. at 09:12
Iskreno se nadam da Isusa nitko ne shvaca toliko krivo kao oni sto najvise vicu u njegovo ime.
Draga oprosti što ti malo seciram post ali željela bih se osvrnuti na to.Krist je predivan u svojoj blagosti i uvijek nam daje drugu šansu.Čista Ljubav i ne može drugačije.Njega se ne treba bojati, već Ga voljeti.
On je tu za sve nas, jednako za tebe kao i za stray cat iako ga ona ne priznaje do Vašeg posljednjeg daha.To je ljubav potpuna i bezuvjetna , poput roditelja koji čeka cijeli život strpljivo kao Job da mu padne u zagrljaj.Dok smo živi na zemlji, imamo šansu prepoznati to...vjera je dar, i nije je lako spoznati, pogotovo ako u njoj nisi odgojen u Crkvu ne doživljavaš kao živu tvorevinu već kao hladnu instituciju koju čine grešni ljudi.
No , onda kada sklopimo oči i spoznamo tajnu života poslije smrti, onda slijedi pravedan sud, svakome prema zasluzi.
gospa Međugorska upravo nevjerojatno strpljivo u svojim porukama uvijek ističe:molite za One koji još nisu spoznali moga sina.njihove duše su nam dragocjene i prevažne.
uvijek govorim, svatko je od nas jedinstven i neponovljiv, predivan u svojoj besmrtnosti, i koliko god da je našim pametnim racionalisticama ovdje to teško shvatiti, nema jednostavnije istine od ove:i one su voljene i dragocjene Bogu, koliko god žmiruckale na to. no živi bili pa vidjeli.Istina je samo jedna i od nje nitko od nas neće pobjeći![]()
da, baš nevjerojatno. kraljevski
Ih, kako smo različiti, baš htjedoh naipisati kakav lijep post (od ronin),
kad pročitah komentare koji su uslijedili. Ostala sam malo paf.![]()
Ronin reformirani krscani i neo amisi vjeruju da Krist mrzi grijeh a u Bibliji tocno piše sto je grijeh, one koji se nisu iskreno pokajali i preobratili šalje u Pakao. On je pun ljubavi za svoju crkvu, nevjernici, ubojice, žene koje abortiraju, lopovi, itd. nisu crkva i od takvih se moramo separirati jer cak i malo kvasa zakvasi cijelo tijesto.
A moja frustracija nemogućnoscu da to u potpunosti napravim jer eto zakon me onemogucuje, i moj ego maravno, dovodi me u situacije u kojima raspravljam o nečemu o čemu nema smisla raspravljati sa nevjernicima (čast iznimkama otvorenog uma),meni iskreno nije jasno kako neko moze smatrati da je OK tražiti svoja prava a drugog ismijavati kad to isto radi, jer eto to sto taj drugi traži je bajka za malu djecu. Ne znam tko je tu arogantan. To sto sam ja manjini ne znaci da se moja uvjerenja treba pokopati. Svijet nikad nije bio ateistickiji ali eto mora se zatrt svaki trag kršćanstvu pa maknut i kršćanske savjetnike, i izborni predmet vjeronauk...sve je to jako velik problem, a isti ti koji mrze Boga bez problema prihvaćaju savjetnika preljubnika ili predmet seksualnog odgoja jer njima je normalnije da se dijete od 15 sexa nego da čeka do braka!!
meni je brak visak, pa ne znam kaj bi onda cekala. ne treba se zatrt trag krscanstvu nego vjera treba biti osoban izbor, a ne drzavni. ja mislim da nitko ovdje ne mrzi boga, ali ne razumijem tko bi izabrao nekog tko siri neku vrstu mrznje i gnjeva? ja zelim zivjeti bez takvih osjecaja prema drugim ljudima/bicima.
Nema veze , jasno mi je da se može iščitati na različite načine, sve je u redu.
Roza, polemizirale smo već na tu temu, i napisah da u svakom slučaju poštujem dosljednost i iskrenost kojom živiš, kao što poštujem isto to kod nekog tko je ireligiozan(no ipak ne izdržavam da dopišem svoje mišljenje, samo svoje, o tome što je za mene Istina, kao i bilo tko od vas)
Što se toliko bojiš, uvjetno rečeno, tuđih grijeha?Njeguj svoju dušu i svoje vrline, a znam da ih imaš puno, uživaj u ljubavi svoje obitelji, voli i budi voljena...i tu onda nema mjesta strahu, razumiješ?
moze neko od moderatora pocistiti postove koji nemaju veze sa naslovom?
hvala
pa ne boji se ona nego u bibliji piše da se s takvima ne druži. da se mora separirati. a ne može se separirati jer djeca moraju u školu. meni je jasna njena frustracija.
to ti je kao ja - ne bojim se vjeronauka, ali ne želim da mi dijete ide na vjeronauk. ne želim da ga sluša. i, u načelu, ja imam "izbor". a ona ga nema. jedino što u većini slučajeva, taj izbor, uključuje dijete na hodniku među kaputima, kišobranima i kabanicama.
jedino što ne kužim kod roze zašto se sprda s time da nam smeta vjeronauk u školi, kršćanski savjetnici u školi (nisam pročitala link, ovo je onako pokupljeno s topika).
to ti je kao da ti ja kažem, ma šta se sekiraš oko škole, važno je da ste zdravi.
ja ipak ne razumijem, je l' se to u školi djecu uči da ne budu vjernici?
toga se možeš bojati jedino ako misliš da postoji neko "ateističko učenje".
znanost nije ateističko učenje.
da, vjerujem da bi Ruđer Bošković imao nešto za reći po tom pitanju, a i mnogi drugi redovnici i svećenici čiji su doslovno životi utkani u temelje znanosti kakvu danas poznajemo
Draga Ronin, s obzirom da je prethodni dio posta namijenjen vjernicima i poziv ljudima da pronađu Krista, nema nikakve potrebe polemizirati oko toga, ali s ovim se ne mogu složiti. Vjerujem da je za tebe samo jedna istina i to poštujem, ali tvoja i moja istina jednostavno nisu iste. Ako je ta rečenica napisana u duhu ostatka posta kao što sam napisala na počestku, sry i ignoriraj moj komentar
ja ne znam, kako vi, ali meni je mjesto gdje se hrvatska na ovoj listi nalazi, naprosto sokantno.
ne znam kako je bilo, prije ovog u negativnom smislu "vjerskog preporoda" u hrvata.
ako su ovi postotci rezultat posvemasnje infiltracije vjere u sekularnoj drzavi, onda je zaista fascinantno sto mozes sa ljudima napraviti u samo dvadesetak godina.
inace jako dobar tekst.
Ali Katolička crkva prihvaća teoriju evolucije.
Dašta, moderna KC prihvaća evoluciju. Kao i sve krščanske Crkve osim ortodoksnog dijela protestanata, barem ja tako mislim.
ALI, to je moderna KC, koja obrazuje samo one koji su se odlučili obrazovati. Znači, radi se o određenoj populaciji (po dobi i obrazovanju).
Ostali dio nije upućen u tu činjenicu i misli da postanak isključuje evoluciju.
ilti u prijevodu "ja nisam nastao od nekog tamo majmuna, majmune, ti si, mene je stvorio Bog"![]()
meni je prošlog tjedna jedna muslimanka rekla da sam ja allahova ropkinja, pa sam eto malo zbunjena sada... čija sam? kristova ili allahova?![]()
pa nije baš ista usporedba. vjeronauk jedne određene religijske institucije u državnim školama jedne sekularne države nije isto kao ono od čega roza zazire: od ljudi tj. djece, tj. djece nevjernika. nitko od nas ateista ne zazire od djece vjernika.
a to što ona evoluciju smatra ateističkim učenjem, znači da je i ne znam ornitologija ateistička?
Mislim da je problem riješiv, ali na ekstreman način: odbacivanjem odgojne komponente škole, tj. redefiniranjem škole kao *obrazovne*, a ne *odgojno*-obrazovne institucije i izbacivanjem iz školske ponude svih sadržaja koji imaju vrijednosnu komponentu (bilo da je riječ o tvojim vrijednostima - o svetosti života, pozivu na apstinenciju do braka i sl. - bilo da je riječ o vrijednostima s kojima se ti ne slažeš - o liberalnom pravu na izbor, sugestiji mladima da je predbračni seksualni život prihvatljiv i sl.). Dakle, izbacivanjem bilo kakvog odgoja iz škole - vjerskog, seksualnog, a i ovih građanskih pranja zubića o kojima čitamo ovih tjedana.
Tvoj problem tu ne bi nestao s obzirom na to da dio problematike na koju se referiraš nije vrijednosno, već činjenično pitanje. Podučavanje evolucije kao znanstvene teorije, ili osnova ljudske anatomije i fiziologije (dakle onaj dio nastave koji je deskriptivan i koji reproduktivnim organima pristupa jednako kao i imunološkom sustavu te daje osnovne informacije o funkcioniranju i osnovnim patologijama) u sklopu nastave znanstvene grupe predmeta, tj. konkretno biologije, samo po sebi ne implicira bilo kakvu vrijednosnu komponentu. Kreacionistički pogled na svijet ne može se podučavati kao alternativni pogled u sklopu nastave biologije zato što nije znanstveno osnovan i do njega se ne dolazi znanstvenim mehanizmom (znanstvenom metodom). Ti kod kuće možeš odgajati svoje dijete u skladu sa svojim svjetonazorom, gdje znanstvena metoda nije krajnji arbitar toga što postoji / što jest / kakvo je i zašto je to što jest, tj. možeš reći djetetu da je u skladu s tvojim svjetonazorom znanost ograničena glede onoga što može ustvrditi i dokazati, da ti svoj opis svijeta crpiš iz vjerskog teksta i ako mu uočene činjenice i znanstvene teorije koje ih pokušavaju objasniti proturiječe - tim gore po te činjenice i te teorije, možeš s djetetom prakticirati svoju vjeru i sve što ga učiš u moralnom smislu prilagoditi svom čitanju Biblije. Ono što ne možeš jest pretendirati da znanstveni predmet u školi podučava sadržaje izvan sfere provjerljivoga znanstvenom metodom, ili da se u školi uopće ne podučava znanost.
U tom smislu nije riječ o nikakvom zatiranju kršćanstva, ali kršćanstvo u državnim školama u sekularnoj državi može postojati isključivo u obliku povijesno-kulturološke informacije, a nikako u obliku konfesionalnog odgoja koji pretpostavlja vjersku praksu (i unosi tu istu vjersku praksu u samu školu - molitvom npr.) - ovo prvo je obrazovni aspekt, ovo drugo je odgojni aspekt (koji pripada kući i vjerskoj zajednici). Jednako kao što bi ljudskoj seksualnosti bilo mjesto u školi isključivo na tih par sati biologije gdje se istoj pristupa tehnički-opisno, bez ikakvog odgoja u sklopu toga. Možda bi jedna takva "neodgojna" škola bila u konačnici najmanje zlo koje bi gotovo svima bilo prihvatljivije od trenutne situacije?
Inače se zalažem za legalizaciju obrazovanja kod kuće, ali ne u anglo-američkom duhu (gdje u većini saveznih zemalja roditelj doslovno može odlučiti što će, kada i po kojim materijama učiti dijete te ima minimalnu ili nikakvu obvezu ikome polagati račune o tome kako napreduje djetetovo obrazovanje), već u duhu bližem našoj obrazovnoj tradiciji i onako kako to pitanje imaju riješeno europske zemlje (gdje postoji obveza barem djelomičnog polaganja školskih predmeta, kao garancije da djetetu neće biti uskraćene neke informacije koje društvo smatra bitnima - a kako će roditelj odgojno zapakirati te informacije je i dalje na njemu). Bi li ti takvo riješenje bilo prihvatljivo? I dalje ne bi imala apsolutnu slobodu po nekim pitanjima (tj. morala bi upoznati dijete s teorijom evolucije u 7.razredu u skladu s nacionalnim kurikulumom, iako bi ono znalo zašto je ti odbacuješ i mogla bi detaljno kod kuće raspraviti o tome s djetetom), ali i to bi već bilo veliko olakšanje, zar ne?
Glede kršćanskih savjetnika, ne slažem se s niti volonterskim prisustvom vjerske organizacije u državnoj školi, no ne vidim nikakav problem ako škola ima zaposlenog savjetnika koji uredno ispunjava sve zahtjeve za posao (formalno obrazovanje, licenca i sl.) koji je igrom slučaja privatno kršćanin, tako dugo dok ne nameće svoje vrijednosti, čak niti suptilno, djeci koja mu se obraćaju. Mada, ako redefiniramo školu pa ona više nije odgojno-obrazovna već samo obrazovna institucija, ne vidim što bi savjetnici uopće mogli raditi izuzev pomoći u učenju i profesionalne orijentacije. Privatne škole, koje se mogu opredijeliti da budu s vjerskim predznakom i da imaju tu odgojnu komponentu, naravno mogu (i vjerojatno hoće) zaposliti savjetnike koji će ideološki podržavati i biti u skladu sa školskim odgojem, koji se vjerojatno u većini slučajeva ionako poklapa s kućnim.
Ja mislim da je ključni problem upravo to što se zadnjih godina želi naglasiti odgojna funkcija državne škole, što naravno dovodi do trzavica među ljudima različitih svjetonazorskih okvira. Mislim da je jedini način da se to riješi, a da se sačuva institut državne škole, da se odgoj (neovisno o predznaku) maksimalno izbaci. Uključivo "odgovorno spolno ponašanje" (čim se tako nazove lekcija, to je već odgoj po pitanju toga što je odgovornost prema vlastitom tijelu i kao takva nema što raditi u školi).
AB.
Ronin, lijepi post, no malo sam se nasmijala na onaj dio "živi bili pa vidjeli" ( znam kaj si mislila, no onaj vražićak u meni)
abcdefgh precizno si locirala problem - on nastaje kad država želi preuzeti odgojnu funkciju od roditelja. U bilo kojem smjeru. Bilo da je vjeronauk/ Božićna priredba obavezna za sve ili grljenje drveta/predmet o "odgovornom spolnom ponašanju" itd. Dakle sve što je zapravo dužnost, obaveza i pravo roditelja. Roditleji bi uvijek morali imati pravo reći ne ja ne želim da moje dijete ide ili nastupa na toj priredbi ili da sluša odgojne satove koji nisu u skladu s njegovim odgojem. To što su trenutno roditelju u poziciji u kojoj jesu i što ne mogu puno talasati jer ne stignu sami e to je pitanje da li pomoći roditeljima ili šatro preuzeti njihovu ulogu jer oni nisu u stanju.
Abcd planiram djecu obrazovati izmedu ostalog i o evoluciji jer mislim da je vazno da steknu solidnu opcu obrazovanost, ali to uopce nije bitno u cijeloj prici. Bitno je to da se drustvo i skolstvo predstavlja kao vecinski krscansko a u istini je ono vecinski ateisticno bez obzira sto vecina ima katolicke sakramente koji nisu zapravo nikakav znak vjere, pogotovo ne meni koja sam pripadnica reformirane baptisticke crkve i vjerujem duboko u doktrinu separacije te zivim po knjizi. I da, takav model kakav spominjes HSa nije po mojoj mjeri ali bi i sa njim iskreno bila zadovoljna. Daj sto das!
Odustajem najiskrenije od dodatnih objasnjavanja po forumu, nemam vremena, spremam zimnicu.
Mislim da smo svi mi skupa nekako uzeli to javno obrazovanje za nešto što nam pripada, pa možemo s time što hoćemo, malo po modelu socijalizma i/ili hrvatske pretvorbe i privatizacije. Nije ničije, pa bi se moglo i ovo i ono, malo za nikoga, malo za ovoga, malo za svih... Svak vuče na svoju stranu.
Meni je sve jasnije da u uređenom, dobrostojećem društvu (što tek trebamo postati) pitanje obrazovanja predstavlja jedan od top prioriteta svih obitelji, i isto tako pojedinih zajednica (vjerskih, ekonomskih, svjetonazorskih), i posve mi je jasno zašto vjerske zajednice ustrojavaju svoje škole - jer kako drugačije?
Meni se ne da voditi polemike na dnevnoj razini o svom svjetonazoru, niti se čupati s bližnjim, koji imaju drugačiji svjetonazor. Dovedeni smo u situaciju da od jednog općeg kolača svi hoćemo ne samo dio, nego da bude i za ovog i za onog, i stalno se svi osjećaju da im nije dobro. Meni je dobro, ja sam zadovoljna školom, pomirena ajmo reći sa time kako to jest kod nas, ne da ću ispisati dijete i to, niti bi HS-ala, ili tako nešto.
Istinski mi je žao da se netko osjeća uvrijeđenim bilo Božićem, bilo sakramentima, bilo kršćanskom ili katoličkom filozofijom, duhom, i uopće mi nije fora da ono što je nama svetinja nekom drugom bude tlaka, i obratno.
Pošteno bi bilo da svaka interesna skupina koja ima jaki stav o određenim pitanjima koji nije pomirljiv s drugima formira svoju školu, ulaže svoj novac, obrazovanje, obuči ljude i snosi sve ono što treba snositi da bi djeca dobila obrazovanje temeljeno na premisama u koje se vjeruje.
Mislim da je mogućnost da se takve škole formiraju zapravo demokracija, a ne pritisak na javne škole da budu sve svima.
abcd, odličan post.
roza, ja i dalje ne kužim tu separaciju, vjeruj da sam samo znatiželjna.DI ona staje? Zašto je dozvoljeno da pričaš s nama na forumu, a ne bi da djeca idu s našima u školu i sl?
vrlo zastarijelo i neadekvatno obajšenjenje postanka čovjeka.
znanstvena činjenica je da su se svi sisavci razvili od jednog malog stvora nalik mišu koji je preživio ispod zemlje nakon pomora dinosaura. pitanje je samo zbog čega je toliko teško prihvatiti činjenice kao i dokaze o gotovo 100%noj genetskoj podudarnosti čovjeka i ostalih sisavaca.
no vjerojatno je još premalo vremena prošlo, i prihvaćanje znastvenih dokaza nakon 2000 godina će sigurno naći svoje većinsko uporište kod čovječanstva, naravno ukoliko toliko dugo ljudski rod uopće još opstane.
Posljednje uređivanje od moia : 07.09.2012. at 08:32
meni nije seni. nije to posljedica samo posljednih 20 godina. problem je što hrvatska niti prije niti danas nije baš puno pridavala važnosti znanosti niti su hrvati naučili razmišljati slobodnog uma.
samo pogledaš kada su hrvati bili slobodni i samostalni u svojoj povijesti, pa čak i kada su dobili priliku ukakali su je kako prije tako i danas. hrvati su oduvijek bili vođeni nikad vođe, oduvijek indoktrinirani, nikad indoktrinatori, tako da ovo vjersko ludilo zadnjih godina ne čudi. kc je samo ugrabila pruženu priliku.
makar vjerujem da će i to proći, samo me strah šta za hrvate dolazi nakon toga jer dokazali smo (kao i ostatak ex yu naroda i narodnosti) da bi koliko toliko funkcionirali trebamo patrone. sami se ne znamo organizirati, čak ni donijeti zakone barem prema uzoru na već pravo izgrađene i funkcionalne države. to dosta govori.
problem je dosta složeniji i širi.
Posljednje uređivanje od moia : 07.09.2012. at 08:47
Ja se slazem da nam ne treba predmet "odgovorno spolno ponasanje" - nama treba predmet "spolno ponasanje" bez ovog "odgovorno" - i onda fino sve cinjenice, a ne samo neke. Znaci - cinjenica: nezasticenim seksom se moze ostati trudan i dobiti spolnu bolest. OK, to je znanstvena cinjenica. No isto tako nije potpuna informacija ako se ne objasni da ako se koristi kondom pri tome da onda djevojka/zena nece ostati trudna i nece dobiti spolnu bolest. I ako pukne kondom postoji legalno dostupna tableta na trzistu koja u 99% slucajeva sprjecava nezeljenu trudnocu. I da je u ovoj drzavi u slucaju nezeljene trudnoce zakonski dopusten abortus do 12-og tjedna trudnoce. I da se od "pilule" ne ostaje neplodan, da "vadi-ga-van" nije pouzdana kontracepcijska metoda, kao ni piskiti nakon spolnog odnosa itd itd itd. I to su isto sve cinjenice, ne odgoj - i ako navedene cinjenice nisu iznesene u dosadasnjim udzbenicima onda ukljucivanje tih cinjenica u nastavno gradivo nije odgoj nego pruzanje (potpunih) informacija o toj temi, makar ga netko zvao "odgojem".
Isto kao sto je opcepoznata informacija da iako u Bibliji pise da preljubnike treba kamenovati se to nece dogoditi u danasnjem drustvu, zatim pise i da je svijet stvorio Bog u 6 dana - pa se ipak uci teorija velikog praska itd itd itd.
Ifigenija ne želim ja dio tog tvog kolača, ja želim svoj kolac.
To je i jedna od poanta off grid separatizma, da sama specem kolač i biram koje sastojke stavljam u njega.
Krumpiric a sto ikog ima bit briga gdje je granica nečije separacije? Dok god ne činim zlo svojim nacinom života moj se zivot nikog ne treba ticat. I ja mogu na internet kao sto će moć i moja djeca primjereno svojoj dobi.
A sto se tice rezultata one ankete znanja... problem hrvatskog skolstva je da je opseg gradiva sirok ali slabo se polaze vremena na utvrdjivanje temelja.
Zatrpani smo sa stotinama stranica udzbenika svake godine - a nije jasno sto je od toga bitno, i ako osoba nije sposobna sama iz svega toga izvuci sto je najbitnije i zapamtiti makar to onda dobivamo ovo sadasnje stanje.
Recimo, o atomima se uci jako puno, ali kako vrijeme odmice tu su i valencije, i izotopi, i ovo i ono - i na kraju je valjda moguce da netko nakon 12 godina skolovanja stvarno vise ne zna da je elektron dio atoma i da je mali, jako mali spram protona i neutrona, a pogotovo da je manj od atoma kad je njegov sastavni dio.
Fasciniralo me kad sam spremala prijemni za fakultet (davnih dana) trebala sam pisati matematiku i fiziku. I znate sto mi je bilo dovoljno? Dvije male knjizice formata A5 od stotinjak stranica - Repetitorij matetmatike i Repetitorij fizike. SVA matematika i fizika koju bi netko tko je zavrsio srednju skolu trebao znati je bila u te dvije knjizice skupa sa po 2-3 detaljno raspisana zadatka. U stvari, cijelo srednjoskolsko obrazovanje iz ta dva predmeta bi bilo dovoljno da se radilo po ove dvije knjigice... A iskreno mislim i da bi bilo korisnije i produktivnije da se tako i radi, a ne da se ima po dva udzbenika iz matematike samo za prvi razred srednje...
Ja sam lijepo napisala da sam znatiželjna.
Zašto je u redu da se ti miješaš s bagrom, a djeca ne smiju.
Ništa drugo.
abcdefgh, pametan post.
napisan na jedan kulturan, lijep i pismen nacin.
moia ima vjerojatno nesto i u tome.
nesto slicno sam mislila kad smo ljetos bili na izletu na brijunima.
Sad ces mi još prišit da sam te nazvala bagrom. Ajd živi život svoj, manje se opterecuj s mojim. Mene tvoj ni 0,00005% ne zanima.
ne slažem se nimalo, spolne bolesti se prenose usprkos kondomu, manjoj mjeri , ali prenose, pilule imaju itekakove nuspojave, a ona abortivna za dan poslije i posljedice pogotovo u doba hormnolanog razvoja, a to da dijete koje je odlučilo živjeti kršćanski brak i prvi put stupiti u spolne odnose od svoje nastavnika sluša o piškenju poslje i vadigavan, hvala ti lijepa na tom znanstvenom dostignuću. Iskreno ne želim takve teme u školi jer ne želim da mi se djeci dotična tema zgadi raznolikošću i bogatstvom devijacija i boleština.
Potpisujem Ifi i molim Boga da nastavnici i profesori postupe po svojoj savjesti.
pikula, kao da ce inace biti potpuno od toga izolirani, od medija, vrsnjaka, vlastite radoznalosti, neta... pa ce im bas nastavnik otkriti sve te 'devijacije i bolestine'
ti, pretpostavljam, nista nigdje nisi saznala osim od roditelja, skole i crkve?
i kako to dijete odluci zivjeti krscanski brak i ne voditi ljubav prije? kad ta odluka padne? ako padne, valjda je cvrsta, iz nekih visih uvjerenja
bojis li se da bi onda ta saznanja mogla pokolebati njihovu odluku?
sto ako neka djeca tako ne odluce iako su ih roditelji tako odgajali?
Posljednje uređivanje od summer : 07.09.2012. at 12:27
Spolne bolesti se prenose i ne-spolnim nacinima, to je cinjenica. Isto kao i npr. da iako si vezan pojasom u autu ne znaci da neces poginuti u sudaru. Samo je puno veca vjerojatnost da neces poginuti. Pa je drzava smatrala ne samo bitnim da svima kaze da pojasevi postoje i natjerala sve proizvodjace auta da ih ugrade nego je i zakonom propisala da svi moraju vezati pojas - jer eto vise voli zive i zdrave nego mrtve gradjane. Isto tako smatram da je duznost drzave da informira sve svoje gradjanje kojim sredstvima mogu osigurati seksualni odnos s izrazito smanjenom opasnoscu za zdravlje, a ostatak odluke je na tim istim gradjanima - bilo da se voze autom ili svugdje idu pjeske, bilo da se seksaju sa ili bez kondoma, ili ne seksaju uopce do crkvenog braka. Drzava je bar onda mirne savjesti da je dala sve od sebe po tom pitanju.
A sto se tice "postedjivanja od tema" - bila je sjecam se jedna zastupnica HDZ-a koja se "proslavila" izjavom da je sve u Svemiru musko i zensko, od atoma do ljudskih bica, znaci li to da bi profesor koji se s njom slaze trebao "postupiti po svojoj savjesti" i ne predavati na biologiji da se amebe dijele, da su puzevi hemafroditi a postoji i nesto sto se zove partenogeneza - no eto sve te "devijacije" u prirodi odstupaju od musko-zenskog principa, pa ih onda mozda treba izbjegavati u predavanjima?
Znanost je puna cinjenica koje mnogi ne zele znati, povijest je isto puna cinjenica koje nisu svima drage, pa to nije razlog da se ne predaje...
sto se tice i ljecnika i ucitelja i nastavnik, ako ce raditi u svojim skolama koje su sami financirali svojim novcem, neka poducavaju sto god hoce, i po savjesti i bez savjesti.
kad se radi o javnim ustanovama koje su budetirane novcem poreznih obveznika, ocekujem da postupaju po pravilima gradanske, civilne i sekularne drzave.
summer
Oh, draga ja sam odrasla u komunizmu gde je Bata teso u primetime-u nije nama bilo potrebno ni izać na ulicu.
To što sam ja odgojena ovako ili onako i imala probleme ili sreću s ovim ili onim je relevantno za što točno na ovoj temi?
Da mislim da ta uvjerenja ne treba iskušavati školstvo i to ne u formativnoj dobi. Kad sazrije i sam zna što hoće i što ga zanima nek traži odgovore gdje misli da treba, ali malo djeci ispirati mozak s pričom o svemogućim kondomima.... Moj stav je da su djeca koja stupaju u prijevremene spolne odnose odgojno zanemarena i da treba stručna služba raditi s cijelom obitelji kao i kod zloupotrebe droga ili nasilja. Ne može dijete u osnovnoj školi pušiti ili imati spolne odnose, a da to ne šteti zdravlju edno fizički, a drugo i emotivno i fizički. To je katastrofa da je to nekome normalno, a kamoli cijelom društvu. No naravno lakše je tiskati neku brošuru i trabunjati nego zbrinuti nezbrinute.
Posljednje uređivanje od pikula : 07.09.2012. at 12:56
Seni, pa ja sam i pisala na topicim o vjeronauku, da nas čeka ista sudba sa sjedenjem na hodniku među jaknama, samo što na žalost, ovo seksualno lupetanje nije izborno, a vjeronauk je. Pa da vidimo kako će se to riješavati.