Tolerancija na nacin osjeckih politicara "ja sam tolerantan, al nek ostanu doma".
http://m.tportal.hr/vijesti/348487/D...u-obaveze.html
sinoć sam gledala Islamic state na you tube-u. preporučam. da se smrzneš i bome preispitaš neke svoje duboko ukorijenjene stavove- poput onih o američkim vojnim intervenicijama uokolo po planeti. ajde pogledajte da možemo pričati. traje 40 minuta.
Pogledala sam taj dokumentarac nedavno. Najgore scene su mi bile kad novinar ide uokolo s onom uličnom policijom ili kaj je to već...i zaustavlja ljude..ti vidiš tim ljudima na licima takav strah i poniznost, grozno mi je to bilo.. I način na koji pričaju o IS..kao da stvaraju nešto veličanstveno..takav feeling su mi ostavili jedino dokumentarci o S. Koreji..
Nisam pogledala film, budem.
Samo mali info, ako nekog možda zanima predavanje Globalno sestrinstvo ili nove potlačene.
Iako nisam mislila više pisati ovdje, ovaj me je post ponukao da pišem, jer već neko vrijeme razmišljam o otvaranju ovakve teme.
Mene je stvarno strah tih divljaka, i pitam se , zar im ama baš nitko ne može stati u kraj ? Prije 10 godina bila sam u Sarajevu, uđem u tramvaj, u tramvaju sjedi žena koja nosi burku i kraj nje muškarac u haljini s dugom bradom. Zašto je netko dozvolio da žena u Europi, u BiH (i bilo gdje) smije nositi burku ? Odnosimo li se preblago prema islamskom ekstremizmu, jesmo li otišli predaleko u poštivanju vjerskih sloboda ? Kunem se, nikada nisam razmišljala da ću napisati ovakvo što, ali sve ovo se izmaklo kontroli..
raspravljalo se ovdje o tome još davno i to na više stranica. http://forum.roda.hr/threads/57586-Z...i-u-Francuskoj
i što se tiče te teme izvrstan mi je post od forumašice pino pod brojem 751.
Auuu, kako zanimljiv topik, a ja tad još ni blizu roditeljskom forumu
Malo sam preletjela početak i kraj, nasmijala se, razdragala, a bogme i naježila, onako do želuca.
Kod ove teme moram reći da su teorija i praksa jako različite, pobijaju se. I onda dolazimo do one već prožvakane teme - mogu li se netolerantni tolerirati... jer se njihovom tolerancijom popločava put netolerantnom društvu.
Ja sam protiv zabrane burke jer mislim da je pravo na odijevanje po svom nahođenju neodvojivo pravo svake osobe u slobodnom društvu.
Što se tiče paradoksa tolerancije, o čemu piše Zuska, rekla bih da se netolerancija netolerantnih treba primjenjivati kada "netolerantni" svojim akcijama izravno ugrožavaju slobodu drugih. Žena u burci ne ugrožava moje pravo da nosim štogod hoću, stoga ne vidim razloga da je "netoleriram".
John Rawls, autor jedne od teorija pravednosti, o ovoj temi: "While an intolerant sect does not itself have title to complain of intolerance, its freedom should be restricted only when the tolerant sincerely and with reason believe that their own security and that of the institutions of liberty are in danger."
Jenn, nisam mislila na burku. Rasprava na tu temu je krenula od Islamic state filma.
Tako sam i ja prije razmišljala, ali sada više nisam sigurna u to. Jer, ta je burka ženi nametnuta, ona je prisiljena da ju nosi. Čak ako i postoje žene koje žele nositi burku, ako se one u jednom trenu predomisle, nisu slobodne da ju skinu, jer ih u protivnom čeka kazna (ne znam jel smrtna kazna ili neka druga).
Moram na ovo odgovoriti... Sto se tice ISIL-a, svakom normalnom covjeku se kosa dize na glavi od vijesti o njima. Druga je stvar sto mislim da su i oni, u stvarnosti ali i medijski proizvod politike, svjetske, sire, ne islama. ALI sto se tice burke u Sarajevu, prvo, terminoloski, gotovo sam sigurna da nisi mogla vidjeti zenu u burki u Sarajevu. Zenu potpuno pokrivenu i sa tzv. nikabom na licu, da. Ima i Bosanki koje ga nose, ali zadnjih godina je to uglavnom rijec o turistima iz Zaljeva. Ni jednim ni drugim nije nametnuto, prvim se nece desiti nista ako skinu maramu, naprotiv, velika vecina rodbine ce se radovati i likovati.
Alef, ne pada mi trenutno niti jedan primjer gdje (vecinska) organizirana religija nije u uskoj sprezi s nekom politickom opcijom.
Nisam shvatila komentar s veseljem zbog skidanja marame kod Bosanki. Je l to mislis da bi se obitelj zabavljala da zena odustane od marame?
Ja sam isto bila misljenja kao i Jenn sto se mode tice, ali sam promijenila misljenje nakon razgovora s prijateljima Arapima. Nekad nisam sigurna sto da mislim o tome.
Tradicionalno u Bosni NIJE uobičajeno biti pokrivena. Šira familija takvu odluku obično poštuje ali i smatra pomalo ekscentričnom, neobičnom, pretjeranom. Odluku o skidanju stoga dožive pozitivno.
Ne znam otkud ti ideja o "zabavljanju", jako mi je neobično da si krenula u tom smjeru.
Cini mi se da citas u mom postu neku zlobu, al alef je napisala da se raduju i likuju. Mozda sam krivu rijec odabrala, al ne vidim zasto cjepidlaciti. I uopce ne razumijem u kojem sam smjeru krenula. Pitam iz znatizelje. Bosanska kultura mi je jako bliska, ali pretezno katolicka - Sarajevo/Srednja Bosna/ Posavina. Poznam taj mentalitet, al kako nemam nikakav kontakt s muslimanima vjernicima ne znam kako reagiraju.
Kod nas ipak manjina katolika osudjuje novotarije u KC uvedene 90tih.
Ma terminologija mi sada nije toliko bitna koliko značenje tog pokrivanja žene. Sada se toj ženi u BiH možda neće ništa desiti ako skine pokrivalo, ali za koju godinu ? S obzirom na to u kojem je smjeru sve krenulo, nisam sigurna da će ostati tako. Ne želim generalizirati, naravno da su muslimani ekstremisti manjina, ali možemo li ih mirno gledati i dopustiti da se razmašu ?
Sad sam možda otišla u off topic, sorry
Jenn, nije to neka jako nova argumentacija, al oni (europeizirani muskarci Arapi) cvrsto stoje kod toga da je simbolika podčinjavanja žene tu prejaka. Usprkos tome masa pubertetskih tinejdjerica u Njemackoj ce staviti maramu kao neki svoj bunt. Njima vidis na licu bunt, a ne poniznost.
Moj amaterski pristup vjeri shvaca da je "poniznost" key word, a ne "bunt", tako da je meni to sve dosta konfuzno, a cini mi se i tim mladim curama.
U situaciji u kojoj ne razumijem, oslonim se na one cije mi je promisljanje u svemu ostalom blisko, a puno su bolje informirani od mene. Nije bas najpametnije, al naprosto nemam kapaciteta neke stvari razumjeti.
Uvjeravanje kako je super pokrivanje glave sam cula samo od onih s kojima se ni ne upustam u diskusije.
Znam da ti ne koristi nista ovo sto sam napisala. Racionalno mi je jos uvijek konfuzno u glavi.
Ono sto meni jako smeta je da se od mene trazi kad dodjem u Siriju da se pokrijem, a ovdje tim istim ljudima ne pada na pamet sa se prilagode nasim uvjetima.
Sto se zabrane tice sam apsolutno ZA zabranu potpunog pokrivanja u javnim prostorima.
Hvala za link! Voljela bih da mogu otići na ovo. Knjigu ću svakako pokušati pročitati. Ovo je fenomen Istre i okolice koji traje od početka 90-tih. Gotovo da nije bilo radno sposobne nezaposlene ili otpuštene mame/bake koja nije barem u nekom trenutku otišla u Italiju čuvati stare i nemoćne, mnoge to čine godinama. Tako su se preživjele 90-te pa i 2000-te, a mnoge obitelji tako preživljavaju i danas.
Doprinos temi o islamskim političkim pokretima: "Muslimanska-desnica-i-angloamericka-levica"
lijepo. ali mi opet nije jasno što bi to u praksi trebalo značiti? što znači imati na umu solidarnost i sekularizam u npr iranu? politički islam je prijetnja svijetu kažemo. pa ne znam baš koliko je današnji iran prijetnja svjetskoj sigurnosti.Kako bismo se izvukli iz opisanog škripca – da bismo odbranili sebe i druge od terorizma i kontra-terorizma, osnažili civilno društvo, promovisali univerzalna ljudska prava i ojačali demokratiju – moramo na umu imati i solidarnost i sekularizam.
prijetnja je ISIL, ti ekstremisti koji se nakote, uvezeni i domaći, kad sa svesrdnom međunarodnom podrškom svrgnu ipak legitimno izabrane vlasti. koliko god one bile nedemokratične i nesekularne.
to ne znači da mislim da demokracija i islam ne mogu zajedno, ne. ali nije mi jasno šta sad ne intervenira ta amerika u iraku? onda su ukokali sadama, koji nije bio cvećka kao ni gadafi, al bome nije bilo ni isila. države su funkcionirale. a sad je kaos, rat i jačanje ekstremizma. kao i u siriji. i u iranu, zelena revolucija. prvo krene pobuna studenata, ljudska prava i to, i onda revoluciju preuzmu ovi ekstremisti.
u principu, ne znam ni sama što da mislim o svemu tome.
ono što znam je da preporučam ovu knjigu, zbirku predivnih kolumni zlatka dizdarevića o bliskom istoku.
ne znam, prekomplicirano je to da bismo tek tako birali strane. naročito u šumi potpuno oprečnih informacija.
evo jedna od kolumni:
Tuga sretnog grada
Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 03.09.2014. at 16:06
meni je ovo potpuno jasno. i ja tako mislim. i mislim to odavno (mada mnogi taj moj stav nisu razumijeli i smatrali su ga previše ekstremnim). i također sam dobila potvrdu od ljudi islamske vjeroispovijesti (iranaca).
jer idemo se zapitati - čemu pokrivanje? (i ono "najbenignije" s najobičnijom maramom)... pa po meni sama (religijska) svrha sve govori.
o političkom islamu se govorilo i na world humanist congressu u oxfordu, s kojeg sam se vratila, umorna i zadovoljna. ali nikako ne stizem pisati.
Žižek o ISIL-u:
http://mobile.nytimes.com/blogs/opin...undamentalism/
Sasa, gledam pomalo film, pogledala sam preko pola. Komentirat cu kad ga pogledam do kraja.
Čitala prije par dana... Upala mi je u oko njegova definicija fundamentalista kao vjernika koji je toliko siguran u svoja uvjerenja da ga ne diraju tuđa uvjerenja i nema potrebu nasilno širiti svoja uvjerenja na druge (ako sam ga dobro shvatila) . Meni se ta definicija čini malo nategnuta, fundamentalizam obično povezujem s nečim negativnim i agresivnim. Ovo o čemu on govori, po meni, trebala bi biti karakteristika svakog normalnog vjernika
Meni zapravo ne smetaju toliko razlozi pokrivanja, kao element slobodne volje. Dugo sam se pitala zašto mi smeta ta burka, a ne smeta mi pokrivalo na glavi kod kršćanskih redovnica. I onda sam shvatila da je bit baš u tome što kršćanske redovnice slobodno i vlastitom voljom odlučuju staviti pokrivalo na glavu, mogu ga skinuti kad god požele, mogu izlaziti u javnost u civilu, pa i prekinuti redovništvo ako to žele bez straha od kazne, a žene u Afganistanu npr. to ne mogu. One su prisiljene nositi tu burku.
http://cns.ba/wp-content/uploads/201...ama-za-web.pdf
Evo nesto o pokrivanju iz pera bosanske autorice... Ne mogu govoriti o Afganistanu isl., ali poznajem jako puno djevojaka i zena koje nose maramu u Bosni, Hrvatskoj, Austriji, Sloveniji, Engleskoj. Njihova iskustva niposto nisu slicna onim iz zemalja treceg svijeta... Mogla bih se raspisati o ovoj temi, ali mislim da nema potrebe da uzurpiram topik. Morala sam se samo malkice ukljuciti, jer me se tice...
Posljednje uređivanje od alef : 07.09.2014. at 00:27
Iz knjige:
U svakom slučaju, u stvarnosti nametnuti hidžab i odabrani hidžab izgledaju uglavnom isto. Opresivni hidžab i oslobađajući hidžab izgledaju isto (Wadud 219). Na površini ovaj simbol koji predstavlja toliko mnogo značenja kod svih žena uglavnom izgleda isto, jedino glas i stav žene koja ga nosi mogu ukazati na razliku.
rehab, ovo je vrlo pojednostavljeno, čini mi se.
u suštini je - isto.
motiv, korijeni u vjeri, zašto baš žene - je isti.
jedino je pitanje sekularnosti društva.
dok je država sekularna, nitko ti ne može nametnuti pokrivanje glave.
ni u bosni, ni u hrvatskoj. ni vjernicama islamske vjeroispovjesti.
kad država prestaje biti sekularna, a to je nama na zapadu, i vjernicima i ateistima, prilično nezamislivo još uvijek, iako se poigravamo sa sekularnošću, a nismo ni svjesni s čime se poigravamo, onda više nema slobodne volje.
Cvijeta, meni ipak nije isto. Redovnice nemaju problem sa skidanjem svog pokrivala u javnosti, slikanjem za dokumente, odlascima kod ginekologa i slično. Ok, ne želim generalizirati i reći da se sve pokrivene muslimanke ponašaju jednako, ali u kršćanstvu ne postoji takav oblik represije (izuzev nekih sekti možda).
rehab- poanta je u tome da nas od represije štiti Ustav koji kaže da je država sekularna. Da nije snašla bi nas bome represija svake vrste, od zabrane pobačaja nadalje. Sigurna sam da bi i sloboda odijevanja bila dovedena u pitanje. Tako da je prilično smjelo, a i krivo, tvrditi da u kršćanstvu nema represije.
A što se Žižeka tiče, on se poigrava sa terminom fundamentalnog. Dakle temeljnog, bazičnog. I tvrdi da fundamentalisti imaju tako duboko uvjerenje jer je ta vjera njihov temelj i baza. Samim time vjernik "zna" da je u pravu, toliko nadmoćno, da nema nikakve potrebe da nameće svoje. Tako ja čujem Žižeka i pratim njegovu logiku.
buduci da su me mucili aspekti vjerskih sloboda u kontekstu drzava s prevladavajucom kulturom/obicajima koji ne poznaju pokrivanje, odlucila sam naprosto izbaciti vjeru iz jednadzbe.
drzava i organizirana religija (a i druga uvjerenja s religijskim obiljezjima) su odvojene. organizirana religija moze biti vecinska i manjinska, ali to ne smije utjecati na tu odvojenost.
u tom kontekstu, moje je misjenje da se burka moze nositi u privatnom prostoru ili javnom prostoru koji sluzi u obredima.
sad cu reci svoj osobni problem kad je u pitanju pokrivanje ljudskog lica. ovaj put iskjucujem vjerski element jer mi je tesko prihvatljiv, ne razumijem ga, kao sto ne razumijem slicne obicaje i u drugim religijama. pokrivanje lica meni na simbolickoj i stvarnoj razini ukazuje na duboko nepovjerenje i strah pokrivenog u zajednicu ljudi u kojoj zivi, a i u mene osobno. moja reakcija je kao bumerang i ja pocinjem osjecati strah i nepovjerenje. to je iracionalno, znam, ali u rl meni nema prave komunikacije, ako je ljudsko lice skriveno.
najveca mana vl je nedostatak lika iza nika i one fine motorike koja u trenu otkriva kad se netko sali, a kad je smrtno ozbiljan, te cijeli niz drugih emotivnih stanja.
Evo poznatog murala.
http://vatican.com/articles/info/the_sistine_chapel-a19
U ovu prostoriju ne smijes u haljini bez rukava, ni u kratkim hlacama. Svaka cast Michelangelu, ja nisam cekala red da pogledam ove golisave slike, ne zbog ramena, nego zbog guzve.
U Wuppertalu (blizu Duesseldorfa) se neka bradata ekipa obukla u Shariah policiju (neke fluorescentne prsluke s natpisima) i upozorava ljude kako se treba ponasati (pretpostavljam slicno kao u "sasinom" filmu). Pokusavaju privuci ljude u svoj stozer u nekom dvoristu. Sad Nijemci filozofiraju imaju li elemenata da ih kazne. Ludo!
Ima nemali broj Turaka u gradu koji se vise nego jasno ogradjuje od samozvane policije premda su pomalo u strahu ima li puno ovih manijaka. Bojim se da ce se ili njemacka desnica ili iznervirani obicni muslimani organizirati ako drzava nesto ne poduzme.
Sad sam se sjetila kako me asocirao onaj lik iz filma o ISILu sto pazi na red na ulicama na našu Gavellu. I tamo miču slike (mislim da je isto neki plakat bio) koje se ne svidjaju "gradonacelniku".
upadam padobranski samo da ostavim link na dobar politički intervju Nikola-Vuljanic-Lesarova-koncepcija-ocito-je-potrosena
Moja poanta je u tome da je kršćanstvo evoluiralo od vremena inkvizicije i postalo koliko - toliko civilizirana religija, a islam se dobrim dijelom (opet ne želim generalizirati, neka se muslimanke na ovom forumu ne uvrijede) zadržao u onim starim vremenima (džihad, fetva, burka....). Kršćanstvo je prihvatilo ideju sekularizacije (izuzev pojedinaca), a kršćani se za svoje stavove bore legalnim sredstvima - referendumom, prosvjedima, itd. Off topic, pitanje pobačaja neću komentirati jer to, po meni, nije vjersko pitanje, nego etičko i moralno.
Pa čak i u jedinoj kršćanskoj vjerskoj državi na svijetu, Vatikanu, pojedinac bilo koje nacionalnosti, vjere, rase, spolnog opredjeljenja i slično, može se osjećati normalno i slobodno.
Na Isusove karikature nitko neće odgovoriti kao što je bilo odgovoreno na Muhamedove. Itd.
Nadam se da sam jasna, u gužvi sam pa možda pišem zbrda-zdola, ali nadam se da ste uhvatili smisao.
rehab, ne razumijem te baš najbolje i nisi mi jasna![]()
nisam neki stručnjak za religije, al nije li osnova ista, one osnovne i duboke vrijednosti su iste - empatija prema potrebitima, poštovanje prema pravdi, znanju, porodični život i sl.
i isto tako, kao i kršćanstvu, sama činjenica da je netko vjernik ne garantira ama baš ništa. i svatko je odgovoran za svoje ponašanje. i vamo i tamo.
po čemu se to onda prosječni musliman razlikuje od prosječnog kršćanina?
Kršćanstvo u praksi nije svuda jednako. Kao ni Islam. Postoje manje ili više konzervativne, agresivne, (ne)tolerantne.. verzije.
A niti jednu religiju koja počiva na nejednakosti spolova i opresiji manjina ne bih se usudila nazvati civiliziranom.
Prosječan, ako govorimo o osnovnim vrijednostima, ni po čemu. Ali, u islamu postoje militantne, ekstremne grupacije koje su izrazito agresivne, nasilne i jako proširene. Toliko da ne možemo negirati njihov štetan, razarajući utjecaj. To je nešto što druge religije nemaju. Zato govorim da islam, za razliku od drugih religija, nije evoluirao. Jednim dijelom jest (tu govorim o normalnim muslimanima), ali dobrim dijelom nije. Mislim, u kojoj vjerskoj državi bi se ti osjećala ugodnije, Vatikan ili ISIL ?
ISIL je omogucio, ako ne i stvorio, zapad. Oni su sektasi muslimanskog svijeta koje su namjerno ojacali radi zapadnjackih interesa dok im se nije obilo o glavu.
Oni su predstavnici muslimana koliko i W. B. C. krscana.