Iz teksta na koji je link stavila vertex me je potresla i činjenica o čestom neprepoznavanju darovitosti od strane roditelja, a onda naravno i nastavnika,
i kako je ono mnogo češće kod mlađe drugo/više-rođene djece. koliko god sam ja mislila da se trudim i da poznajem svoju djecu, nikad za nju nisam pretpostavila
da je posebno darovita


navodi se da su tri karakteristične osobine darovite djece: perfekcionizam, osjetljivost i snaga što je kod mog djeteta sve jako izraženo.

ali s druge strane naišla sam tekst u kojem se navode karakteristike djece sa poremećajem pažnje:

"• dijete je u stalnom pokretu (nemirno sjedi, vrpolji se, maše nogicama)
• nestrpljivo je, ne zna čekati red
• ubrzano govori, često pita, a ne čeka odgovor, ne sluša
• kratkotrajan interes za aktivnosti, često mijenja sadržaj, ne dovršava započeto
• dijete je lako omesti u onom što radi, često je rastreseno, odsutno
• kratkotrajno pamćenje, otežano pamti pjesmice
• poteškoće s detaljima (ne uočava detalje na slici, mijenja + i -, b i d i/ili pretjerano uočava nebitne stvari)
• dijete privlače nevažne slike i zvukovi, zbog kojih se ne može usmjeriti na bitno
• lošije funkcionira u grupi jer ga vršnjaci dodatno ometaju pa češće griješi
• često se upušta u opasne fizičke aktivnosti bez razmišljanja o posljedicama
• često gubi stvari

Tekst: Nataša Čičin-Šain, prof. defektolog i Stela Horvat, prof. rehabilitator"

i moram reći da ništa, ali ništa od navedenog ne karakterizira moje dijete sa poremećajem pažnje,
čak dapače, u najvećem broju stvari je sušta suprotnost.
e sad da li ona to cijelo vrijeme namjerno prikriva jer je svjesna da se od nje očekuje da se uklopi u okolinu?
vjerojatno da.

i sve me rastuzuje, kad se sjetim koliko je takve djece, koja su darovita, ali neprilagođena školskom sustavu, a roditelji ih nemaju novaca ili drugih mogućnosti odvesti na testiranja pa
izostane podrške njihovim "zamaskiranim" mogućnostima i ona postanu "problem".