da dodam, nije uopće važno koliko je tko obrazovan ili ne za njegovu osobnu sreću i zadovoljštinu, svi imamo različite metre za sreću
stvar je u tome da obrazovanje i broj djece nemaju nikakve veze
čak i da početak rađanja ima veze sa obrazovanjem, broj djece nema
a početak rađanja nema veze s obrazovanjem-i zbog ovog što kaže kaae.
čak i da broj djece ima veze s obrazovanjem (a nema), njihov uspjeh i plaća aka naša penzija-nema.
i meni je reći da su jedni tu da rađaju (kao stup društva), a drugi da se obrazuju (i imaju manje djece) -velika uvreda (osim dodatnih osobnih uvreda).
Ne vidim zašto farmeri nebi vječno i sretno živjeli bez djece i zašto doktori znanosti nebi imali petero, čak i da ih počnu dobivati s 35.-ovo je 21. stoljeće.
hm, ako visokoobrazovani mogu početi rađati tek 10 godina kasnije, onda moja logika govori ....ovo gore.
ili visokoobrazovani počinju rađati poslije 30.? Ne znam baš, rađati mogu kad god hoće, a situirani mogu biti čim odrade godinu na poslu -to bi bilo 5g poslije (mada meni i dalje nema rađanje veze s obrazovanjem i ne znam zašto uopće ulazim u takve priče)
Pa naravno da je ovo smiješno...zapravo "smiješno" nije prava riječ. Ovo je besmisleno.
Većina radnih mjesta je primjerena srednjoj stručnoj spremi ili čak i za manje od toga. Bojim se da je riječ o tome da se unatrag 20 godina umjetno povećava kvota upisa na studije (da se fiktivno smanji nezaposlenost, možda, ali ta batina ima dva kraja). Nisam sociolog pa ne znam, a ne da mi se kopati po Državnom zavodu za statistiku koliko je radnih mjesta u Hrvatskoj za vss, všs, sss, nkv itd.
Radi se o tome što želimo svojoj djeci - većina nas želi da djeca nešto postignu (a vss je dio toga) barem dok nas ne uvjere da žele nešto drugo i da s tim mogu biti uspješni i sretni.
Ja sam isto stekla taj dojam, a pogotovo sam stekla dojam da iako se dosta njih slaže sa HSom, nitko zapravo ne vjeruje da bi HSana djeca mogla ikada biti veoma obrazovana i parirat akademskim građanima po općoj obrazovanosti i kulturi - to je ono kao svima teoretski moguće, ali u praksi svi briju da nema šanse.
Već sam rekla da sam pročitala da kod nas samo 10% studenata završi fakultet u roku ostali se vucaraju godinama i često ga nikada niti ne završe.
Ovo cjeloživotno učenje je tako važno. Ne mogu opisati koliko sam uživala kad bih vidjela svoju nonu kako i od 85-6 godina strastveno kupuje knjige i čita, upija znanje, oduševljava se informacija koje saznaje - takva je bila cjeli život, podigla sama bez muža 5 djece, 3 sahranila, težak je život živila, ali je uvijek baš uvijek nalazila vremena za svoju najveću strast, ućenje. Po meni je bila obrazovanija od 90% školski visoko obrazovanih ljudi koje poznajem, a sve je samu sebe naučila jer je željela znati.
ja vjerujem da će djeca od angie i brada dobit više obrazovanja od moje :D
sad ozbiljno, sigurno dio HS djece može završiti s većim znanjem nego klasično viskoobrazovana, visokosve, biti šire obrazovana, imati šire vidike, zavoljeti učenje.
samo da to mogu reći za nekog konkretno, trebala bi im upoznat roditelje![]()
Slažem se s tobom, pa čak i s Ifigenijom u neku ruku, da nema smisla da svi budemo fakultetski obrazovani, i da se održiva privreda mora bazirati na masi ljudi koji su jednostavno šljakeri koji se neće ubiti obrazujući se da bi zatim radili u polju ili u tvorničkim halama.
No problem je u tome da sustav u kojem živimo takvim ljudima ne nudi puno. Mislim da smo svi svjesni da ti ljudi rade za minimalac, i da im se život zaista svodi na golo krampanje. Bojim se da Ifigenija, koja kako vidim na drugoj temi smatra svoje dijete izuzetno nadarenim a u slučaju homskulanja stavila bi naglasak na govorništvo, protokole i bonton, za slučaj prijema kod britanske kraljiceočekuje od Rozine mnogobrojne (
) djece da se ne obrazuju puno nego da obrađuju zemlju i razvijaju privredu, dok njena djeca putuju na taj prijem u GB. Ali mislim i da je jednostavno krivo shvatila, jer to bi radili ljudi koji završe redovnu osnovnu školu, kad bi im država omogućila da žive zaista dobro od tog rada.
Homskulana djeca biti će vjerojatno prilično daleko od toga da bi se uklopili u sustav na taj način da krampaju za golo preživljavanje. Mislim da je prema istraživanjima, za djecu koja završila škole tipa Waldorf ili Montesori, karakteristično da postanu slobodni umjetnici ili uzgajivači bio povrća. Pretpostavila bih da je slično i s homskulanom djecom. A bio proizvodnja nije ono što će nahraniti mase - to je proizvodnja zdrave hrane u manjim količinama, koju si, budimo realni, neće moći svatko priuštiti. Grickat će je Ifigenijin sin, a ne ovi jedva školovani koji rade za 2,5 tisuće kuna mjesečno.
Pa da odgovorim na Ifigenijino pitanje, ja ne bih baš da moja djeca bude u toj masi koja čini stup društva i po kojoj gaze oni koji se uspinju. Tako da ću ih svakako poticati da se obrazuju, neće mi biti krivo ni ako budu otpadnici od sustava kao Roza ni slobodni umjetnici, ali moram priznati da ne bih bila najsretnija da vidim da nemaju drugog izbora nego da se zadovolje najnižim zanimanjima.
Tako da ja - već sam to vjerojatno i rekla - ne smatram da je homskulanje loše u smislu nepotpunog obrazovanja, premda bi u slučaju nekontroliranog hs-a bilo i takvih slučajeva.
Ono što je me brine najviše je pitanje socijalizacije - jer djeca zaista pate ako nemaju društva vršnjaka i ako se u tim godinama osjećaju različiti i odbačeni. I da bi se pravilno razvili u neko doba trebali bi se moći odmaknuti od roditelja. O tom smo već govorili pa da ne idem sad u širinu... jedino, činjenica je i da naš obrazovni sustav ne nudi najbolje rješenje niti za to.
To je ono što bih najradije postigla kod svoje djece, želja za znanjem, interes za učenje. Jer bez toga nema ničeg od obrazovanja, ni kod redovno školovane ni kod homskulane djece. Možda bi se trebali obrazovati samo oni koji tu želju zaista osjećaju? Ali tko će se usuditi takvu odluku u potpunosti prepustiti svojoj djeci?
pa rekla bi da je to prijenos s koljena na koljeno, ili da se tu želju ubije. Ili da je puno lakše krenuti lakšim putem...kao i kod jednostavnih odabira: dal da kuham il da si napravim sendvic s majonezom :D
Ali moje je iskustvo da u istim familijama imaš ljude koji žude za učenjem i znanjem-i one koji bi najradije radili rukama, stvarali, producirali, pa one što bi najradije sjedili pred TVom...tako da vjerujem u velik postotak utjecaja onog šta je "u nama".
ja bas brijem da skolski sistem ubije tu urodenu zelju(osim kod nekih sretnika/sretnica)
ali to ste vjerojatno vec skuzile![]()
Ja nekako ne verujem bas da je urodjen, ali mislim da moze da se potakne i usput, kroz obicne zivotne situacije. Vrednost sirokog obrazovanja deca vide kod roditelja koji lako prepoznaju i lako se nose i sa sitnim i svakodnevnim i sa onim krupnijim problemima, osete to i u samom odnosu, utice i na poverenje i sl.
Osim toga, deca vide i kako roditelji zive, da li i njihov nacin zivota ukljucuje stalno ucenje, kako reaguju na novo... sve to (imho) utice na zelju za ucenjem i znanjem kod deteta...
I to je svojevrstan HE.
I efekat loseg ucitelja angazovan roditelj moze da neutralise.
nikad niste upoznali ljude koji su uspjeli UNATOČ roditeljima, a ne zbog njih?
ja sam jučer <hs-ala svog jedinca, prvo me je davio da nauči sve kontinente i osnovna obilježja, a onda se sjetio nekog zadatka iz matematike pa smo smišljali metodu kako da to riješimo...
žene moje taj HS je naporan u 3pm...... mali skače s teme na temu kao poludjela vjeverica ..............
hvala nebesima što ide u školu pa nek tamo davi malo učiteljicu XD
Ha, pa naravno da jesam. MM je slika i prilika za to!
svih 7-ero (mama i njezinih 3 b i 3 s) su uspjeli "unatoc" roditeljima, jer im je tata poginuo a baka bila neuka
i moj stari je uspio unatoc svom starom
to bi bio neki kao self-schooling za koji mislim da isto funkcionira
a dobro, to je bilo kad smo od zemlje seljaka dobili priliku za besplatno (visoko) obrazovanje, nije ni slicno kao danas.
Posljednje uređivanje od kli_kli : 07.06.2011. at 10:37
pa da, iako bi mi nekad voljeli (a ja bome nekad i nebi) da djeca sve uče od nas, oni su takvi kakvi jesu i pitanje je koliko se na njihovu želju za znanjem može jaaaaaako puno utjecati. Može im se utjecati mogućnostima, prilikama,...
zato ni ne mislim (i stalno spominjem) da nije roditelj ucitelj u hs in us-u, nego dijete uci, onako kako to saradadevii opisuje
ali dobro, puno je do konteksta, nasa ce djeca vjerojatno voljeti ucenje jer i md i ja volimo (pogotovo on), a djeca roma mozda i nece, jer im je drugaciji lifestyle i neki krajnji cilj u zivotu
Opet upadam.
Baš sam jučer dobila inormaciju o područnoj školi "na selu" gdje živi moja baka.
Škola ima ukupno 8 učenika od 1.-4. razreda u dvije smjene.
Zaposlene 2 učiteljicei kuharica, zvuči sasvim ok.![]()
iz mog iskustva nije tako. ljudi vole učiti, jedino što ne vole svi učiti iste stvari. moja okolina ne sjedi pred tv-om.
i može se i sa srednjom školom školom zarađivati velike solde, samo treba znati izabrati školu i onda redovno polagati seminare da ostaneš broj 1 u svom poslu. i naravno raditi kako treba.
http://danas.net.hr/hrvatska/tlakic/...7/0302006.html
zanimljiv komentar, koji se osvrce na nase skolstvo...
Ove brojke su zastrašujuće! Thanks but no thanks je moj komentar na naš školski sistem.
Jučer sam četverogodišnjakinji pokušavala objasniti kako to da se zemlja okreće, i naša kuća skupa s njom, a da mi to ne osjetimo (koja joj je budala uopće počela o tome da je Zemlja okrugla : oklagija_velika: )
Posljednje uređivanje od pomikaki : 08.06.2011. at 11:51
uf ja sam svom uvalila knjigu od Hawkinga pa nek čita .... dobro bio je veći
padam u nesvijest na vašu djecu!
Imamo filtere za zvuk, i svjesni i nesvjesni um, i razne razine na kojima čujemo i ne čujemo. Imaš onaj "eksperiment" - slušaj tišinu, što sve čuješ - kako to da prije slušanja nisi čuo? Moj to razumije i u tome uživa.
S time da ja tvrdim da imam i filtere na glupost. Pa kad priča gluposti ili se glupo ponaša - filter priječi da mi dođe do mozgla. he he
Kako sam objasnila... pa vjerojatno loše i neprimjereno, odnosno kako sam znala i umjela.
Rekla sam joj neka zamisli mravca na jako velikoj lopti. Premda ni to nije dovoljno dobra usporedba. Sjećam se da je nama učiteljica donijela globus da nam pokaže kako se prašina drži i odozdo. Ali zapravo to je bila demonstracija sile gravitacije a do toga još nismo došli.
A za svemir sam rekla samo to, da je beskonačan, ili bar nitko ne zna gdje mu je kraj. I ja bih voljela da mi to netko objasni
Šteta da još ne čita, dala bih joj Hawkinga, rado
Na kraju je tražila od mene da zaustavim Zemlju jer je nju strah i ne želi da se okreće.
homskulanje ću promovirat-kad pročitam današnji članak-ovaj:
http://www.jutarnji.hr/drzavna-matur...e=home_oneline
dodje mi da se odjavim s teme.
Inače, što se HS-a tiče i razvoja ljubavi za znanost, za oni koji idu u školu, ili ne idu, svejedno, od srca preporučam meni preporučenu knjigu Richarda Feyemana, fizičara i nobelovca, Što te briga što drugi misle. Druga priča govori o ocu koji, iako sam relativno neuk, pobuđuje u dječaku ljubav za znanost; tako nadahnjujuće, mudro, s puno srca. I za mamu, i za dijete. Moj sin to stalno iznova voli slušati.
Kako nije nužno da znamo ime ptice, nego da imamo otvorene oči za što što ptica radi; jer nije isto imenovanje i poznavanje.
I slatko-gorki kraj - otac ga je poslao na MIT, i kasnije molio da mu objasni složene koncepte, a on nije mogao jer otac nije bio sposoban shvatiti. A opet je odgojio nobelovca...
mom je jasno da se svemir širi, pa je jasno i da to širenje nema kraja...tako nekako banalno sam to objasnila.
Uh, baš bez veze
Mislim da je bolje da ja to prepustim mm-u, nisam baš u prirodnim znanostimaIli ću se morati homskulati da se pripremim za pitanja koja iz ovoga očito slijede - zašto se širi? Kako se širi?
Ifigenija, hvala za peporuku, potražiti ću svakako.
eto, ja vjerujem da je ovo jedna velika greška školskog sustava (samo sam realna ) koju npr. u školskom sustavu treba ispraviti.
Nadam se da oni koji su ispravljali test imaju argumente (imam slično iskustvo s osnovnoškolskog natjecanja iz matematike-još se i zadatka nakon ohohoh godina sjecam)
a opet-dečko je dobio u tom istom školskom sustavu svo to znanje![]()