Upravo tako.
Evo primjer brige o podmirenju učenikovih obveza i sureadnje s roditeljima: Učenica je dobila vodene kozice mjesec dana prije kraja nastave, neće je biti dva tjedna, a treba i želi odgovarati još većinu predmeta. Roditelj zove razrednika da ga obavijesti o tome, razrednik obavještava razredno vijeće o djetetovoj situaciji koja nije nimalo laka jer kad se učenica vrati u školu čeka je podmirenje mnogih obveza. Razredno vijeće dogovara plan provjera (datume i količinu gradiva) koji se daje roditelju da bi se dijete moglo organizirati i pripremiti. Neki članovi RV-a oslobađaju dijete određenih obveza.
Primjer zauzimanja i borbe: učenici sami sebi upišu ocjene u imenik. Prvo ide razgovor u četiri oka između razrednika i učitelja predmeta iz kojeg je upisana ocjena u kojem razrednik traži od da se to jednostavno izbriše jer ne postoji dokaz da je baš to dijete to upisalo. E onda kad to nije prošlo radi se istraga i utvrdi se tko je upisao ocjenu. Zatim se sastaje razredno vijeće da bi se izrekla pedagoška mjera (jer je prema statutu krivotvorenje pedagoške dokumentacije prekršaj za koji se izriče strogi ukor). Razrednik na sve moguće načine želi opravdati učenikov postupak. Jedva dobio mjeru. Taj ukor će, naravno, biti ukinut na kraju godine i učeniku neće biti sniženo vladanje. Jer su u tom razredu svi uzorni.
Dakle, što je ta borba i zauzimanje napravila za to dijete. U kakav položaj stavlja ostalu djecu?