Stranica 18 od 54 PrviPrvi ... 8161718192028 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 851 do 900 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

  1. #851
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Joj, hvala, u ovome se prepoznajem Misliš da smo zakasnili s testiranjem,kad se obično ide na provjeru?

  2. #852
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Mislim da niste. Mi smo bili prije tjedan dana. Preptostavljam da to rade cijelu godinu, nešto im je veća gužva pred upise u školu. I mislim da nije nužno da razgovara s TS osobno. Ne znam uopće s kim sam razgovarala prvi puta preko telefona. Testirala nas je Julija Vlahinsky i jako mi se svidjela.

  3. #853
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Iz mog iskustva mogu reći da učitelje taj papir o darovitosti djeteta uopće ne zanima, dapače, kod nekih djeluje kontraproduktivno. Kod mog sina su se isto često mijenjali učitelji - čekala sam uvijek jedan period da sami vide kakvo je dijete, a onda sam razgovarala s njima i dolazili smo do nekih zajedničkih rješenja. Pikula, mislim da je za početak najbolje da odeš razgovarati su učiteljicom/učiteljem i kažeš što te muči.

  4. #854
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Hvala, Zdenka2, mislim da ćemo ipak ići na testiranje, a naravno da do tada možda učiteljica i sama krene u tom smjeru raditi s njim, vidjet ćemo još i treba biti taktičan, razumijem. Ne bih ja potezala papir kao neki adut, samo mislim da bi meni pomoglo to testiranje u smislu da bolje razumijem i usmjerim njegove nadarenosti odnosno podržim tamo gdje ga mi možda isto doživljavamo kao tvrdoglavog, a možda je samo tu malo slabiji. Čak i MM i ja često padnemo u klopku tog razmišljanja pa on je pametan samo se inati, ali sad kad sam čitala ovu temu detaljnije mislim da bi i nama koristilo da nas netko malo uputi. Sigurno bi mu bilo i lakše u školi kad bi mi dio posla bolje obavlii kod kuće. Mali problem je što su njegove nadarenosti na drugoj polovic mozga od moje, pa ćemi MM morati davati instrukcije za rad preko tjedna lol
    U svakom slučaju, nadam se, da ćemo biti kompetentiji u školi, nakon testiranja, svi skupa... vidjet ćemo. ovako bar imam osjećaj da nešto poduzimam, da se ne bih kasnije pitala da li smo nešto propustali.

  5. #855
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    To da, sigurno ćeš neke stvari u ponašanju svog djeteta bolje razumjeti.

  6. #856

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Postovi
    31

    Početno

    Dajte ekipa, molim vas, može još nekoliko odgovora na pitanje: jesu li vam "Bistrići" pomogli, ako jesu u čemu?? Jesu li "B" uoće potrebni našoj djeci, ako jesu zašto??? Ja još ne kužim , iako sam pročitala knjiga... Zašto bih za to davala 350kn za 45 min?? (Mislim.. instrukcije osn škola: 70-150kn/ 45-60min, učenje str jezika 1:1 200-300kn/90-120min, škola str jezika za predškolce i osnovce 200-500kn/ 2x2h, masaža 150-300kn/60min...)

  7. #857

    Datum pristupanja
    Sep 2010
    Postovi
    2

    Početno

    Pozdrav,
    nadam se da ću ovdje naći odgovore na svoja pitanja.

    1. Može li mi netko napisati važeći telefonski broj Tanje Sever? Na onaj stari (jedini koji se može naći na netu) nitko se ne javlja. Kako je nalakše naručiti se?
    2. Riječ je četverogodišnjaku koji vidljivo odskače od vršnjaka po većini parametara, s loše izraženim socijalnim vještinama. Otkud je najbolje početi? Ono što suprug i ja želimo jest testirati ga, a zatim naći psihologa koji radi s darovitom djecom na razvijanju socijalnih vještina i nošenju s emocijama.
    3. Kako izgleda testiranje kod Tanje Sever, a kako u Bistrićima? Koje su prednosti i mane oba pristupa?
    4. Zadnje, ali ne zanemarivo: kolike su cijene?

    Hvala unaprijed!

  8. #858
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Koliko mene pamćenje služi, mislim da se ovdje nije javljao nitko čija djeca idu u Bistriće, osim tebe.

  9. #859
    Shiny avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,043

    Početno

    Mi smo na kraju primljeni u radionicu/igraonicu kod Tanje Sever. Bili smo na prvom sastanku za roditelje i moj prvi dojam je pozitivan.
    Iako Jan još nije krenuo na prvu radionicu (ide idući tjedan) na tom sastanku za roditelje sam se (zvuči kao kliše ali tako je) konačno osjećala da moje dijete negdje pripada i da me svi nekako razumiju!

  10. #860
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Ljepo zvuči

  11. #861
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Mi smo sreli frendicu školsku psihologicu na porodiljnom i dogovorili se da nas malo posavjetuje off the record i uputi nas povremeno. Vjerujem da će to biti super dovoljno za sad. I u školi su sami zaključili da nam trebaju dodatni zadaci i aktivnosti. Sve se nekako samo riješava. Hm, možda bi se rješilo i bez mojeg paničarenja

  12. #862

    Datum pristupanja
    Sep 2010
    Postovi
    2

    Početno

    Oprostite, opet ja upadam, ako vam je previše odgovarati na sva pitanja koja sam postavila, samo bih molila da mi netko da broj Tanje Sever i kada je mogu zvati. Hvala vam!

  13. #863
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Evo i nas ovdje... lijepo da postoji ovaj topic.
    Meni treba neki čiča, neka udruga, nešto gdje bi primili dijete s velikim interesom za tehniku, kako stvari rade, što od čega nastaje, nešto što se sastavlja, rastavlja... maleni ima 5.5 godina, ali mislim da komotno može ići sa školarcima - ako ga prime... mogu i čitabu donijeti ako je potrebno... jel imate nešto? Gdje vam djeca idu?

  14. #864
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Evo i nas ovdje... lijepo da postoji ovaj topic.
    Meni treba neki čiča, neka udruga, nešto gdje bi primili dijete s velikim interesom za tehniku, kako stvari rade, što od čega nastaje, nešto što se sastavlja, rastavlja... maleni ima 5.5 godina, ali mislim da komotno može ići sa školarcima - ako ga prime... mogu i čitabu donijeti ako je potrebno... jel imate nešto? Gdje vam djeca idu?
    I mene bi ovo zanimalo. Ja sam ovo tražila gooodinama i našla - ništa. Pogotovo ne u istočnom dijelu grada.

    Na sreću, tata se tu pokazao kao najbolji animator (pa smo doma pilili, koristili sve ručne alate koje imamo - pitajte me kako mi ljeti izgleda balkon ), a interes za tehniku natjerao je dijete da savlada čitanje. Za predškolsku dob nismo našli ništa. Čak ni u školi nije bolje, evo sad je četvrti razred, iako su obećavali da će biti informatika ili bar programiranje izborno, nula bodova. Nažalost, kad se dijete konačno uključi u to, bojim se da će mu biti dosadno jer je on odavno prerastao udžbenike informatike za tu dob.

    Čekamo iduću škg jer u ponudi je robotika. Do tada, dijete se sprijateljilo s našim serviserom računala pa povremeno dobije na poklon komponente, kupio si je na Hreliću rabljenu matičnu ploču , raskopava doma svu elektroniku koju može naći, ali smisleno (destrukcija nije poanta priče) i polako uči, uz nas.

  15. #865
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,715

    Početno

    Moj ispunjava taj interes slažući složene oblike lego kocki(strojeve i sl.), isključivo po koracima i uputama u pakiranjima.

  16. #866
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Možda bi ga zanimao Klub željezničkih modelara http://www.kzmz.hr/show.asp?sadrzaj_id=434

    Btw, mame bistrića-školaraca, kako ste zadovoljne s odnosom škole prema bistrićima? Meni se ponekad čini da je svo moje nastojanje da se shvati u čemu je problem borba s vjetrenjačama. Nema posebnog programa, nema posebnog pristupa, ima puno nerazumijevanja. Često ispada da se borim samo za to da ga toleriraju. Pitam se što bi tek bilo da nije odličan učenik.
    Posljednje uređivanje od Zdenka2 : 19.11.2010. at 12:43

  17. #867
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Automodelari su kod nas u kvartu i imaju super stazu Ali čini mi se malo skup sport :/
    Mi smo u međuvremenu imali i uspona i padova- ako me sad pitate, zapravo čupamo se nekako.

  18. #868

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Btw, mame bistrića-školaraca, kako ste zadovoljne s odnosom škole prema bistrićima? Meni se ponekad čini da je svo moje nastojanje da se shvati u čemu je problem borba s vjetrenjačama. Nema posebnog programa, nema posebnog pristupa, ima puno nerazumijevanja. Često ispada da se borim samo za to da ga toleriraju. Pitam se što bi tek bilo da nije odličan učenik.
    Imaš li koji savjet za mame bistrića-predškolaraca?
    Namjeravamo nakon Nove Godine na ponovno testiranje, da vidimo kako sad stoje stvari, ali nisam pametna, da li pri upisu u školu pokazivati nalaz psihologa ili ne.
    Onda, o boravku... razmišljala sam o tome da ga ne dam u boravak (mama mi ide u penziju i mogla bi uskočiti), ali u tom slučaju, lako bi se moglo desiti da bude jedini u razredu koji nije u boravku. Kako će već biti u manjini jer neće ići na vjeronauk, ne znam koliko je pametno još ga dodatno izdvajati.

    K tome, u zadnje vrijeme je opet u jako osjetljivoj fazi, i u vrtiću ima problema s vršnjacima, bojim se da će mu u školi ta njegova hiperosjetljivost i perfekcionizam jako smetati.

  19. #869
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,715

    Početno

    Iskreno, ja ne bih pokazivala nalaz ako ne bi bilo problema. Kada bi se (ako bi se) problemi pojavili tada bi pokazala nalaze .
    Inaće mislim da se naša učiteljica konačno sprijateljila sa Markovim problemima, nikako joj nije bilo jasno njegovo ponašanje. Oni tipični stereotipi o darovitom djetetu i stereotopi o ADHD-u, jednostavno joj nije bilo jasno zašto i kako. Evo, čini mi se da je sad u sredini drugog razreda na tragu...Jedino nikad , ali baš nikad nije dobio nikakav dodatni poticaj kao darovit. Niti jedan dodatni zadatak u područjima njegovog interesa . Ne znam kako je sa drugim školama, ali ako je tako u većini , pokazivanje nalaza samo može odmoći jel učitelji stvaraju nekakvu stereotipnu sliku u glavi , a najčešće ne poduzimaju ništa.

  20. #870
    Nika avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,533

    Početno

    tanja, ako ne želiš boravak možeš se odlučiti za klasičan razred, tako je bar kod nas u školi. ima uvijek jedan razred gdje su djeca samo na nastavi u turnusima ili samo ujutro.

  21. #871
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Što se tiče boravka, to može biti i dobro - moji su dobili priliku i poticaj upravo u boravku, obojica. Za vrijeme redovne nastave ima puno manje prilike za individualizaciju. Moj mlađi je tek ove godine u boravku procvjetao (imaju novu učiteljicu, koja ima sluha za njegove literarne sklonosti) a stariji je doslovce uz prijatelja (darovitog matematičara) i sam upravo u boravku turbo napredovao.

    No, za neku djecu je boravak tlaka... tako da to treba pažljivo odvagnuti. Ja sam s obojicom odlučila pokušati, i za obojicu smo odlučili da je boravak bolje rješenje nego samo pohađanje redovne nastave. Ali nije to bilo uvijek lako i trebalo je dosta vremena da učiteljice upoznaju djecu (svu, ne samo moju) i osmisle nešto primjereno za njih. Boravak je raj za individualizaciju, ako je dobro organiziran.

  22. #872
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Mi prvi rz nismo išli u boravak, a u drugom ostaje kad je ljepo vrijeme na dvorištu ili kad su dodatne aktivnosti tih sat dva duže nego inače i to mu odgovara. Par puta je ostajao za redom jer mu se dopalo i to nije ispalo dobro. Radi se puno više s onima kojima teže ide, pa gledaju crtiće, pa se razdivljaju. Mislim njemu je bilo baš fora drugi pišu zadaće on se glupira, ali odrazilo se na ponašanje i vratili smo se ovom gore napisanom i sad je bolje.
    Preosjetljivost i perfekcionizam - kao da moje dijete opisuješ LOL

  23. #873

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Nika prvotno napisa Vidi poruku
    tanja, ako ne želiš boravak možeš se odlučiti za klasičan razred, tako je bar kod nas u školi. ima uvijek jedan razred gdje su djeca samo na nastavi u turnusima ili samo ujutro.
    U školi u koju će Andrej ići nije tako - škola radi u jednoj smjeni, samo su dva razreda po generaciji, i u prva tri razreda, praktički svi idu u boravak, osim ako netko baš izrijekom ne želi.
    Moja osobna iskustva s boravkom su prilično loša, ali s druge strane, možda bi Andreju i pasalo da bar 1. razred bude u boravku, jer bolje prihvaća pravila u instituciji (čitaj: vrtiću, školi) nego doma (u prijevodu: doma bi se mogao izmotavati oko zadaće koju mu se ne da napraviti, u školi praktički nema šanse za tako nešto ).

    A što se tiče odnosa prema školi - nemam pojma, nemamo baš puno izbora, i prilično sam skeptična prema cijeloj priči. Ne znam kakav je stav najbolje zauzeti.

  24. #874
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    tanja_b, mozda bi bilo dobro da malo pricekas s nalazom, dok vidis kako uciteljica i andej "disu". ja ne bih automatski polazila od toga da bi andrej mogao imati nekih problema. mozde ce uciteljica sama od sebe naci dobar nacin rada s njim. cini mi se da je o nalazu bolje pricati u cetiri oka, kada budes nasmo s uciteljicom., ako ces procjeniti da bi to bilo dobro za tvoje dijete.

  25. #875
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Evo nas... ja sam tek dobila mišljenje nadležnog vrtićkog psihologa, i uputu da idemo dalje, na testiranje, i da krenemo ranije u školu. Zatečena sam, iako znam da je on pametan, napredan i slično. Nekako sam mislila da ćemo moći bez cijele šarade oko papira i stručnjaka. Ali čim smo krenuli - jasno mi je koliko je to pomoći. I zapravo stotinu muka (moj stalni umor jer je moje dijete živi perpetuum mobile za učenje) bih i ranije znala locirati i strukturirati i pomoći si da sam se ohrabrila i krenula. Ali dobro. Što je tu je.

    Danas sam u autu tumačila eksplozije, čvrsto, tekuće i plinovito stanje, odnose među ljudima, ekvator i paralele, vrste objekata prehrane (što se gdje može dobiti i gdje i zašto) i ne znam više. Glava mi je kao bubanj. Ne znam... čini mi se da što je stariji stvar biva teža. U stanju je postaviti deset pitanja u tri minute. Pročitati cijelu knjigu (ja sam prošla s njim knjigu o čulima za doručkom), i odmah gledati - a što bi sad. Pun energije. A ja - kao da me netko tukao. Još me malo muče sinusi, baš sam umorna.

    Jel i kod vas tako nekako? On ima vedre očice čim se nešto zbiva, uči, a čim je obično vrijeme ili luduje ili se snuždi ili uzme nešto kemijati s dozvoljenim ili nedozvoljenim. Ne bih znala da to tako nije uvijek da nemam drugo, blaženo, dijete. Ona gleda, smije se i najbogatija je na svijetu....

  26. #876

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    On i nije dijete koje bi imalo problema sa sustavom. Prije bi mogao imati problema s vršnjacima. Ali imaš pravo, treba mu dati vremena.

  27. #877
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Tanja, mislim da nalaz treba pokazati i to odmah kod testiranja za upis u školi. Razlog tome je što darovito dijete ima pravo na poseban pristup i dodatni rad. Hoće li se to ostvariti ili ne, drugo je pitanje (u većini škola se "posebni pristup" svodi na jedan sad dodatne nastave iz pojedinog predmeta, uglavnom se radi o više istog, ne o nečem drugačijem.) Međutim, ako ti ne podastreš nalaz, sigurno ćeš bilo kakvu mogućnost drugačijeg rada s njim usporiti. Nalaz treba dati stručnom timu škole, ne učiteljicama. Tu sam ja pogriješila zbog neupućenosti - nestručne osobe ne znaju čitati nalaze i onda ih tumače ovako i onako. Bolje je o svemu razgovarati sa stručnim osobljem i nastojati ishoditi nešto za dobrobit svoga djeteta, pa makar to bilo i samo malo razumijevanja.

    Za boravak, odluči sama. Psiholozi kažu da je za djecu bolje da ne idu na boravak, no mislim da pritom zaboravljaju na jedan novi fenomen u životu djece. Naime, naša djeca vrlo često ne idu u školu u kvartu i boravak im predstavlja jedino vrijeme svakodnevne igre s drugom djecom. To bi moglo biti posebno važno za dijete koje se teško socijalizira.

  28. #878
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Da li netko ima informacije o tretmanu darovit djece u privatnim školama ?

  29. #879
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    imam pitanje za mame darovitih skolaraca.
    da li ste djecu upisivali u skolu u kvartu ili ste trazile bolju opciju?
    nije mi problem razvazati, nekako cemo posloziti termine, ali muci me da ne razvije osjecaj nepripadnosti skolskim prijateljicama, a isto tako i kvartovskim. pogotovo sto nam taj socijalno-emotivni dio nije na zadovoljavajucoj razini.


    julijin prijedlog je da dobro razmislimo, ali kroz razgovor se dalo iscitati da nije naklonjena skolama kojima se pripada po lokaciji.


    zanimaju me vasa iskustva.

  30. #880
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Nalaz treba dati stručnom timu škole, ne učiteljicama. Tu sam ja pogriješila zbog neupućenosti - nestručne osobe ne znaju čitati nalaze i onda ih tumače ovako i onako. Bolje je o svemu razgovarati sa stručnim osobljem i nastojati ishoditi nešto za dobrobit svoga djeteta, pa makar to bilo i samo malo razumijevanja.
    .

    ovako bi trebalo biti, medjutim kod nas je u vrticu bila sasvim obrnuta situacija. strucno osoblje nije svuda isto i nije zainteresirano, nazalost, pogotovo ako darovito dijete ne ugrozava druge.
    meni su se spremnije za suradnju pokazale vrticke tete koje su imale sluha za moje dijete od psihologa, kojem je to bila gnjavaza.
    tako da nikad nisi pametan i zapravo se pouzdajes u srecu.

  31. #881

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Tanja, mislim da nalaz treba pokazati i to odmah kod testiranja za upis u školi. Razlog tome je što darovito dijete ima pravo na poseban pristup i dodatni rad. Hoće li se to ostvariti ili ne, drugo je pitanje (u većini škola se "posebni pristup" svodi na jedan sad dodatne nastave iz pojedinog predmeta, uglavnom se radi o više istog, ne o nečem drugačijem.) Međutim, ako ti ne podastreš nalaz, sigurno ćeš bilo kakvu mogućnost drugačijeg rada s njim usporiti. Nalaz treba dati stručnom timu škole, ne učiteljicama. Tu sam ja pogriješila zbog neupućenosti - nestručne osobe ne znaju čitati nalaze i onda ih tumače ovako i onako. Bolje je o svemu razgovarati sa stručnim osobljem i nastojati ishoditi nešto za dobrobit svoga djeteta, pa makar to bilo i samo malo razumijevanja.

    Za boravak, odluči sama. Psiholozi kažu da je za djecu bolje da ne idu na boravak, no mislim da pritom zaboravljaju na jedan novi fenomen u životu djece. Naime, naša djeca vrlo često ne idu u školu u kvartu i boravak im predstavlja jedino vrijeme svakodnevne igre s drugom djecom. To bi moglo biti posebno važno za dijete koje se teško socijalizira.
    Zdenka, puno hvala na odgovoru!
    Ovo za boravak, to je i meni iz drugih izvora natuknuto, i sklona sam složiti se s tim mišljenjem.
    Iako, Andrej će najvjerojatnije ići u školu u kvartu. Iz više razloga. Jedan od njih je da nam je škola pod nosom i da će relativno rano moći sam ići u školu i vraćati se, i da bi mu ta samostalnost sigurno koristila za samopouzdanje.

  32. #882
    deedee avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    NZ
    Postovi
    321

    Početno

    Mi smo napravili potpuno suprotno, nismo ni pisnuli o darovitosti pri upisu, nalaz smo ostavili doma, htjeli smo dati priliku uciteljici da prvo upozna dijete. Kadgod bih pricala o svom djetetu ljudima koji ju ne poznaju, oni u pravilu negativno reagiraju, tako da sam vec pomalo rezignirana oko cijele price i ne ocekujem apsolutno nista od skole.
    Pogotovo na samom pocetku skolovanja nisam htjela uletjeti sa svojim posebnim zahtjevima, jer i uciteljicama treba vremena da se snadju medju svom tom novom djecom, od kojih mnoga takodjer imaju neke posebne potrebe.
    Na prvim informacijama mjesec dana kasnije, saznali smo da ju je uciteljica prepoznala, spominjali su se dodatni zadaci...vidjet cemo da li ce ista zazivjeti.
    Tanja_b, Fiona je upravo slucaj djeteta koje ne ide u boravak i ne ide na vjeronauk. Mislim da je to bila dobra odluka jer mi je prvih dana skole govorila da su joj u skoli najgori odmori, da je bole usi od silne buke. Polako (polakse nego drugi), ali sigurno se upoznaje bolje sa djecom i sklapa prijateljstva, no ona je vrlo komunikativna i otvorena, tako da nam to nije bila teska odluka.
    Pikula, znam da u skoli Hugo Kon darovita djeca imaju dobar tretman.

  33. #883
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Mislim da tu nema jednostavnog recepta - boravak da ili ne, za dijete koje je darovito... Mom mlađem boravak je definitivno pomogao pri socijalizaciji (na stranu svi nedostaci i činjenica da sam JA mislila da taj boravak i nije tako dobra stvar... ) Kad smo vidjeli da se popodnevna učiteljica u 2. razredu ne snalazi (odlična učiteljica koju je imao u prvom razredu se odselila), tražili smo drugu i dobili. Ne bih sad offt. ali samo da napomenem - kad sam vidjela da je kvaliteta nastave pada, htjela sam dijete ispisati, ali ON je želio ostati. Tek tada sam razmotrila druge metode...

    Tako da je bitno procijeniti konkretnu priču. Sretno, kako god bilo, treba odabrati nešto po mjeri djeteta.

  34. #884

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    To što sam pitala za boravak, nema veze s darovitošću, nego s njegovom, kako da to nazovem, recimo - jačom individualnošću. Mogla sam isto tako pitanje postaviti i na pdf Škola.
    Kako već rekoh, moja osobna iskustva s boravkom su dosta loša, i ja sam se preporodila kad više nisam morala biti u boravku (ali najgore od svega bilo mi je "neobavezno druženje na školskom dvorištu", uvijek mi je to bilo naporno). U međuvremenu, naučila sam da vlastita iskustva ne projiciram na svoje dijete, jer on raste u jednom drugom vremenu i u drukčijim okolnostima od mene. S druge strane, uvijek tu ima i određena doza genetike od koje ne može pobjeći (u nekim situacijama jako izražene). E sad, kako će se boravak u sve to uklopiti, još ne znam. Možda njemu baš bude zabavno druženje u boravku i ne bude u tome vidio ništa traumatično

  35. #885
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Te dileme sam i ja prolazila, gotovo na isti način.... U prethodnom postu sam samo htjela naglasiti (neuspješno) da dijete koje ima neke posebne sklonosti često dobro prođe u boravku, ako se potrefi da učiteljica to prepozna i potiče.

    Što se individualnosti tiče, teško je tu predvidjeti što će biti.... (fakat, ovo je topic za pdf Škola, jer je ista stvar s darovitima i ostalima) Razred je cjelina koja se usklađuje i diše ovisno o svojim članovima, a to nikako ne možemo znati unaprijed. Ja i danas šizim kakav je sastav razreda kod mog mlađeg (hrpa agresivaca, da ne rastežem) ali moje dijete se bolje nosi s tim nego ja. Tak da ne možemo ništa unaprijed gatati... Ja sam se s mužem dogovorila da damo djecu u boravak, a ako ne bude klapalo, da ih izvučemo van. Klapalo je u prvom razredu za oba - ljepše im je bilo u boravku nego na nastavi. ALi nije svima tako. Puno ovisi i o učiteljima, ali to je druga priča...

  36. #886
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj hibiskus prvotno napisa Vidi poruku
    imam pitanje za mame darovitih skolaraca.
    da li ste djecu upisivali u skolu u kvartu ili ste trazile bolju opciju?
    nije mi problem razvazati, nekako cemo posloziti termine, ali muci me da ne razvije osjecaj nepripadnosti skolskim prijateljicama, a isto tako i kvartovskim. pogotovo sto nam taj socijalno-emotivni dio nije na zadovoljavajucoj razini.


    julijin prijedlog je da dobro razmislimo, ali kroz razgovor se dalo iscitati da nije naklonjena skolama kojima se pripada po lokaciji.


    zanimaju me vasa iskustva.
    Kvartovska je otpala, iako je to inače dobra škola, ali u M. generaciji nije bilo odgovarajuće učiteljice. Tražili smo dalje, u jednoj školi ga nisu primili, unatoč preporukama, jer su bili prebukirani, pa smo tražili dalje. Presudan je bio izbor učiteljice. Na kraju smo ga upisali u školu malo dalje od kuće, ne predaleko. Ali, stjecajem okolnosti u 4 godine imao je 4 učiteljice/učitelja - to je primjer da jamstava nema.

    Što se tiče osjećaja pripadnosti ili nepripadnosti u razredu, to se ne može izabrati. Darovito dijete se uvijek na neki način razlikuje. Pitanje je njegovih drugih sposobnosti i interakcije s drugom djecom koliko će se uklopiti ili neće. M. je u razredu sebi odmah izabrao ekipu pametnih i zanimljivih, a one druge u prvo vrijeme nije ni primjećivao. Sada je dosta dobar sa svima, ali glavna je ekipa koja je bila odabrana u prvom razredu.

    Ne bih upisala dijete u privatnu osnovnu školu.

  37. #887
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Zdenka, molim te daj mi obrazloži zašto ne privatna za nadarene? Može i na pp. Ja sam čisto mislila istražiti opcije, da vidimo što se sve nudi, odgovara li neki način rada više djetetu... Zašto ne?

  38. #888
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Pratila sam iskustva roditelja čija djeca idu/išla su u privatne škole, a neki moji bližnji i poznati su kratko vrijeme radili u takvim školama. Ima ih nekoliko koje su odlične, ali te su među rjeđima. Inače preteže pristup da je sa školarinom sve plaćeno - posljedica je da je odgojna komponenta zanemarena. Iz tog razloga su svi moji bližnji i bivši studenti koji su radili u privatnim školama iz njih bježali prvom prilikom. Moja prosudba (koja ne mora biti u svemu precizna i točna) je da sustav, koliko se god mi na njega žalili, još uvijek nudi više. Ako bih uopće u nekoj situaciji dala dijete u privatnu školu bila bi to Montessori škola - i tamo bih radije dala kćer koja ima poremećaj pažnje nego darovitog sineka. Netko je spomenuo školu Hugo Kon - po mom mišljenju ta je škola premala (premalo djece) i previše ekskluzivna - ne mislim prvenstveno na njezin vjerski karakter nego na druge stvari.

    Moje razmišljanje o budućoj gimnaziji također ne ide u smjeru privatnih institucija.

  39. #889
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Hvala ti. Dala si mi misliti

  40. #890
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Kvartovska je otpala, iako je to inače dobra škola, ali u M. generaciji nije bilo odgovarajuće učiteljice. Tražili smo dalje, u jednoj školi ga nisu primili, unatoč preporukama, jer su bili prebukirani, pa smo tražili dalje. Presudan je bio izbor učiteljice. Na kraju smo ga upisali u školu malo dalje od kuće, ne predaleko. Ali, stjecajem okolnosti u 4 godine imao je 4 učiteljice/učitelja - to je primjer da jamstava nema.

    zdenka hvala.
    i meni se cini da nema jamstva. recimo mi imamo preporuku za dobru uciteljicu u skoli u kojoj se na nasilje slijeze ramenima, a sljedeca opcija nam je skola koja je po tom pitanju jako angazirana, ali uciteljice su starog kova i po informacijama kojima sada raspolazem, ne bi mi palo na pamet pokazat im nalaz od tanje sever.



    procitala sam davno sve sto ste pisali na ovom topicu, jos dok si nisam htjela priznati da imam darovito dijete, cini mi se da see dosta raspravljalo koliko je toj djeci dosadno u skoli, a puno manje o problemima emotivne prirode i socijalizacije.

    imate li takvih problema?
    da li vam po tom pitanj sa vremenom ide na bolje?

    imam dobru prijateljicu cije darovita djevojcica zavrsava 8. razred i koja je cijelo vrijeme bila izlozena bullyingu, kaze njena mama da joj pada kamen sa srca jer izlaze iz osnovne skole… sad ce napokon biti sa sebi slicnima..
    nekako intuitivno osjecam da bi i mi tu mogli imati problema, a 8 godina je jako dugo.

    do sada smo imale divne tete u vrticu, koje su na najmanji znak bilo kakvog nasilja reagirale odmah i ostro, tako da je moje dijete bilo zasticeno, ali skola i skolski odmori me iskreno jako plase.

  41. #891
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Nemoj se bojati unaprijed - ako bude problema, rješavat ćete ih. Kod M. su problemi socijalizacije bili izraženi na početku, u prvom razredu. Znao je s kim se želi družiti, ali mu je to išlo presporo; patio je i reagirao je dosta impulzivno. To se poslije smirilo. Što se tiče nasilja, bilo je par epizoda kada je bio izložen svakodnevnim napadima - na to smo reagirali - razgovarali smo s učiteljicom, stručnom službom, ravnateljicom i roditeljima te djece. Ako bi bilo potrebno ne bih dvojila da potražim pomoć i izvan škole. ne znam kako će biti u višim razredima, a sada je ipak najveći problem dosada.

  42. #892
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Oh kod nas je kombinacija dosađivanja i sad već frustracije zbog darovitosti, a zbog osjetljivosti i potrebe za jasnom strukturom, za pravednim, za redom i pravilima pati i ne snalazi se na kaotičnim hodnicima ali i kod nekih učitelja na satovima. Jedan dan je uplašen jer čuje starije (kao i mnogi daroviti jako gravitira starijima i upija uzore kao spužva) kako pričaju svoje nepodopšitne, prijete si batinama ili prostače, drugi dan se poveseli nekoj igri lovice pa reagira impulzivno u toj gužvi i nekog sruši, gurne pa stoji u kutu pola sata. Uglavnom ne snalazi se uvijek najbolje. Zna gradivo razred i pol unaprijed, a ne može nikako shvatiti zašto neki smiju pričati pod svakim satom bez kazne i to ga jako ljuti pa ide sam uredovati i tumačiti što se smije i što ne smije joj i onda opet on završi u kazni jer se često obraća iako pristojno učiteljima, a to nije baš uvijek dobro došlo, tumači se kao provociranje autoriteta... ČEsta je to zabuna kod nastavnika - kad vide pametno dijete, pitaju ga npr zašto trčiš po hodniku, pa ti znaš bolje. Kod njega stalno inzistiraju na tome da on namjerno nešto krivo radi. kao on kuži bolje pa ne bi trebao, a ostali si ne mogu pomoći. A on zbog svoje konstitucije, s jedne strane kuži sve intelektualno, logično, ali socijalno snalaženje mu baš šteka, da ne spominjem njegove fizičke preosjetljivosti na buku, gužvu...

  43. #893

    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    zapad
    Postovi
    1,076

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Nikako nije dobro odvajati darovitu djecu u posebne škole i razrede. Njima nije potrebna getoizacija nego normalna socijalizacija, uz (manji) dio posebnog programa. I, naravno, individualan pristup - to je potrebno svakom djetetu.
    Mojoj su curici u vrtiću izračunali "vrtoglavi" IQ i teta nam je to saopćila rekavši nam da mi možemo
    krenuti na neki dodatni program za nadarenu djecu prije škole, ali da ona to ne preporuča jer je na
    početku školovanja jedna od najvažnijih stavki upravo socijalizacija odnosno da se dijete ne osjeća drugačije.
    I mi smo postupili tako,slušajući nju (i još dva pedagoga) ali ponajviše vlastite instinkte. Nismo je niti dali ranije u školu (iako
    je na granici zakonske obveze) jer kao roditelj znam da emocionalno kaska za intelektualnom zrelošću.
    S druge strane, upisana je na sve dodatne aktivnosti u vrtiću koje želi,a kod kuće uvijek nastojimo pratiti
    njenu kreativnost (uf).
    Kako će biti kad dođe u školu, neznam, ali nadam se da će joj njene razvijene socijalne vještine biti od pomoći.

  44. #894
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    Citiraj hibiskus prvotno napisa Vidi poruku


    imam dobru prijateljicu cije darovita djevojcica zavrsava 8. razred i koja je cijelo vrijeme bila izlozena bullyingu, kaze njena mama da joj pada kamen sa srca jer izlaze iz osnovne skole… sad ce napokon biti sa sebi slicnima..

    Bojim se da joj ne treba pasti kamen sa srca. Srednja škola je još okrutnija.

    Moje je osobno iskustvo ( ne moje djece) da je najbolje pokazati znanje, a tu darovitost, a naročito IQ skrivati. Jer su i djeca i odrasli zavidni kad je netko bolji u nečemu, a kamoli u mnogočemu. Što si stariji sve bolje znaš kako se izvući od ruganja ( štreberice, oćalinko...) I shvaćaš da baš te briga što tko misli o tebi, ti znaš koliko vrijediš.

    To pokušajte prenijeti djeci, jer nije lako pametnome u svijetu prosječnih, vjerujte. Bio mali ili odrasli.

  45. #895
    hibiskus avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Postovi
    321

    Početno

    beti3 u osnovnoj skoli su razredi saroliki, srednja se ipak bira prema afinitetima, ne ocekuje ona savrsenstvo, vec barem toleranciju. oni nikad nisu napominjali da je kcer darovita, ali to naprosto toliko strsi, da ne trebas nista reci, a ako je k tome jos lijepa, eto vraga.

    zdenka obzirom da vise nemate problema sa pocetka skole, tvoj odgovor me ohrabruje

    nisam se javljala na ovaj dio foruma, jer medju svojim prijateljima imam troje darovite djece, pa sam sa njima razmjenjivala iskustva, pogotovo sto su to starija djeca od moje.
    medjutim, ono sto je zajednicko svima troje je cinjenica da su izlozeni jakom bullyingu (narocito djevojcice) i da to nazalost tesko rjesavaju. ono sto me cudi u cijeloj prici su upravo roditelji zlostavljaca, koji u velikoj vecini, umjesto da rijese problem, svojim komentarima, zapravo, podrzavaju svoju djecu u maltretiranju… jer sto si on/ona misli da je nesto posebno.


    pikula ja upravo ocekujem probleme oko pravednosti, jer je moja borac za pravdu, za druge. za sebe se ne zna izboriti i povlaci se spustene glave,a ako jos autoritet nije pravedan, uuh. pa onda je tu perfekcionizam i tesko prihvacanje da ne moze u svemu pobijediti, pojam vremena joj je teska nepoznanica (odbija nauciti na sat, jer je mjerenje vremena glupost) teznja za starijom djecom, a svoje vrsnjake ne moze emotivno pratiti…. onda upravo ono sto je zdenka spomenula, moja u novoj sredini izabere nekoliko djece koja joj se svide i zeli bas njihovo drustvo i naravno tesko podnosi odbijanje...


    samo bi jos rekla da su decki, cini mi se, u malo boljoj poziciji, jer je zenski copor jak i beskrupulozan na tihi nacin.

  46. #896

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    Bojim se da joj ne treba pasti kamen sa srca. Srednja škola je još okrutnija.

    Moje je osobno iskustvo ( ne moje djece) da je najbolje pokazati znanje, a tu darovitost, a naročito IQ skrivati. Jer su i djeca i odrasli zavidni kad je netko bolji u nečemu, a kamoli u mnogočemu.
    Hja, iskustva su različita. Meni je isto pao kamen sa srca u srednjoj školi, a osnovna mi je bila grozna.
    Ali s drugom tvojom tvrdnjom se ipak moram složiti

  47. #897
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Hibiskus, s mojim sinom se intenzivno radilo i radi još od vrtića - rezultati su tu.

    Jako razvijeni osjećaj za pravdu je karakteristika mnogih bistrića - često upravo zbog toga dolazi do problema. Potrebna im je pravda, pa makar u obliku moralne satisfakcije.

    Beti3, pamet, sposobnost i darovitost ne daju se sakriti (a ako su sakriveni, to je problem), a o IQ treba šutjeti. Te brojke same po sebi ne znače ništa.

    Od mnogih roditelja bistrića sam čula da su procvali u srednjoj školi.

  48. #898

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Zdenka, čini mi se da si svojedobno nešto pisala na temu da se kod darovitih često javlja faza svojevrsne "stagnacije" u dotad tipičnim aktivnostima, negdje oko 6-7 godina? Kao da dijete gubi interese koje je dotad imalo?
    Mutno se toga sjećam, a imam dojam da A. ulazi u tu fazu - sve ono čime se dosad bavio (osim glazbe) kao da je ostalo negdje daleko, ali zato intenzivno trenira živce i meni i svima oko sebe (manji problem) i samom sebi (veći problem - još nije naučio kako prihvatiti samog sebe u svim životnim aspektima). Imam dojam da doslovce traži sebe (kolikogod to glupo zvučalo kad se izjavi za 6-godišnjaka).

  49. #899
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Mislim da je bitno da škola prihvaća darovitost kao vrijednost, ja sam odahnula već kad sam prešla u klasičnu OŠ u 5 rz, dotad sam bila pod terorom jer se "pravim" pametna. Doduše ja sam kao i moj sin, na žalost, bila takva da sam vraćala trostruko (zbog onog što sad znam da su preosjetljivosti i teškoće sa senzornom integracijom za mene je i obično naugravanje izgledalo kao da se borim za živu glavu) pa mi nitko nije vjerovao da ja stvarno imam svaki dan jake bolove u trbuhu od straha od škole jer sam te koji su me naguravali lansirala na strop, a bila sam sićušna kao moja Di sad , stvarno sam umirala od straha. Isad me srce stegne kad vidim koju je knjigicu moj Do izabrao da nosi u školu - "Kad se bojim" onu sa zecom, od svih ben10, ninja kornjača, atlasa koje obožava....Ma rasplakala sam se sad.... A djeluje tako hrabro i odlučno i priča "odraslo", kad bi barem učitejice mogle prepoznati koliko je stresa iza tog stava

  50. #900
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Nisam sigurna da je dečkima lakše, curke su možda okrutnije međusobno emotivno, ali sustav je daleko više podešen na curice. Pa moj Do čim se digne punom snagom opali se u nešto u minijaturnom rz, a kamoli da potrči, stoji u kutu cijeli sat,jer kad on potrči to je "divljanje", a kad curke trče to je "igranje".
    Mi smo išli tom logikom Beit3 i nas su tako savjetovali, ali sad nisam sigurna da li smo pogrješili. Ne znam- u vrtiću smo imali super tete i ja sam se posvetila doma i nije bilo nikakvih problema, u prvom je još nekako sve teškoće nadvladavao znatiželjom i iz uzbuđenja da je napokon u školi, ali sad mi je baš je tužan.
    Posljednje uređivanje od pikula : 23.11.2010. at 08:51

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •