Citiraj lunas prvotno napisa Vidi poruku
Hvala svima na odgovorima.
Još sam u roku za poduzeti pravne korake, ali 99% da neću jer ne želim da budemo etiketirani. Iako i dalje smatram da sam u pravu.
Samo se nadam da zbog mojeg odustanka od daljnje borbe neće on ispaštati.

Iz cijele ove diskusije ja bih zaključila da je potrebno ujednačiti praksu i uskladiti je sa zakonom i općim aktima.

S pravne strane (i sa strane logike) ne može se dati niža ocjena iz vladanja od uzornog ako nije izrečena nijedna pedagoška mjera. Npr:
Opomena se izriče zbog:
- ometanja drugih učenika u učenju i praćenju nastave
- neopravdanog izostanka s nastave ili drugih aktivnosti do 5 školskih sati
- ometanja učitelja u vrijeme održavanja nastave i drugih oblika odgojno-obrazovnog rada
- neredovitog nošenja školskog pribora i opreme
- nediscipline na nastavi
- učestalo zadržavanje na hodnicima u vrijeme malih odmora
- nepristojno ponašanje pri zajedničkim posjetima, priredbama, kinu, kazalištu, izložbama, na ekskurzijama i sl.

Opomenu izriče razrednik. To je jedna od 5 pedagoških mjera.

Dakle, sve je propisano. Svaka škola ima svoj Statut i Pravilnik o kućnom redu.
Za izricanje ped. mjere potrebno je provesti upravni postupak, dostaviti napismeno roditeljima koji imaju pravo žalbe itd...

Ovo smanjivanje ocjene iz vladanja na kraju školske godine kako kome puhne je totalno zakonski neutemeljeno ako nije izrečena minimalno jedna pedagoška mjera (a i onda je pitanje da li je opravdano).
Mislim da nemaš niti osnova za poduzimanje koraka:

zakonski rok za žalbu na ocjenu iz vladanja davno je istekao.
Ocjena iz vladanja nije uvjetovana eventualnim pedagoškim mjerama odnosno nije preduvjet da bi netko imao dobro ili loše vladanje prethodna pedagoška mjera. Ocjenu iz vladanja predlaže razrednik, a razredno vijeće potvrđuje (jer se smatra da najbolje poznaje učenika te je najmjerodavniji za takvu procjenu).
Donošenje pedagoških mjera već neko vrijeme (na svu sreću) nije upravni postupak i posljedično nije neophodno provođenje svih ovih koraka koje nabrajaš (Izmjene i dopune ZOOŠa).

U pravu si što se tiče kriterija ocjena iz vladanja - neujednačeni su i nedefinirani, ali ako ćemo ruku na srce, slična situacija je i sa ocjenama iz znanja.