Stranica 23 od 54 PrviPrvi ... 13212223242533 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1,101 do 1,150 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

  1. #1101
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Ifi praktični savjeti:
    Radi dok mala spava (nadam se da spava po danu ).
    Prvo vrijeme zaboravi ručak dok on radi, kuhaj ga ranije ili improviziraj.
    Smanji kriterije, ne izistiraj na urednosti odmah. Korak po korak, prvo nek se navikne na ideju da mora raditi, kasnije ćeš brusiti sistematizaciju, pa nakon toga urednost itd.
    Hm... malena spava, ali na to ne mogu računati jer nekad luduje ako osjeti da će nešto biti - a bez nje.
    A i mali je poslije ručka grogi.
    Što se tiče života, da odkukam.
    Dižem se i kuham u pet ujutro, onda nastojim i većinu posla uraditi.
    Fakat imam vremena i volje za njih, cijelo jutro; ali božemioprosti taj moj mali je kao emotivni tobogan, ma što tobogan - višedimenzionalni vrtuljak....
    Spas bi bio da imam nekoga da mi malu prošeta dok sin piše i razmatra smisao svijeta, života, mogućnosti i ograničenja ali nemam, ne na taj način.
    Ovo nam je nova situacija i sad treba pronaći neki modus, nešto novo, što će funkcionirati. A to nije uvijek lako...
    No dobro, dok je vas već ćemo se mi dotaljigati nekako do sklada.

    Nego, gdje ima dobrih tajmera za kupiti?

  2. #1102
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Naš timer je na kuhinjskoj peći. Koristim ga i za ekspres lonac i za pećnicu, ali najviše je služio za zadaće , limitiranje vremena na računalu i slično. Zvoni tak da bi i mrtve probudio...

    DOk ne nabaviš štogod prikladno, poslužit će ti vekerica ili mobitel, ne treba to baš biti tak precizno....

    Inače, ja sam ono "jaje" koje ide do 60 min. kupila u kvartovskom dućanu sa suđem i kuhinjskim aparatima. Raspalo se od upotrebe. Kasnije su ga klinci rastavili do zadnje opružice jer ih je zanimalo kako to radi.

    Vidjela sam prije par tjedana negdje u Masarykovoj u izlogu zgodne bubamare i slično. Zna ih biti i u Lidlu, ali ne znam da li ima sada.

  3. #1103
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Bilo ih je i u Muelleru.

  4. #1104
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    @Freja, da i ti pricas o starijem ili mladjem klincu?

    mislim, cudne su mi ove price o ne-sudjelovanju jer to nisu bas skroz mala djeca
    O starijem, 6,5-godišnjaku. Nisam sigurna da znam što me točno pitaš jer nisam nigdje spomenula njegovo opće nesudjelovanje. On ne sudjeluje, tj. odbija raditi njemu dosadne zadatke, dakle sve što je monotono, šablonizirano, nekreativno, nemotivirajuće. To konkretno znači da mrzi cijeli redak bilježnice ispunjavati kosom ili valovitom crtom, ne voli bojati bojanke, a nije ni ljubitelj crtanja (no to se mijenja u zadnje vrijeme). Posljedica toga je da mu grafomotorika nije najjača strana, između ostaloga jer ne vježba, a zbog toga što ne vježba loše mu ide, a zbog je nesretan jer shvaća da mu ne ide, a voli biti u svemu dobar, pa je frustriran i šizi i odbija to raditi. Riječ je o začaranom krugu prilično tipičnom za djecu s "dijagnozom" darovitosti.

    S druge strane, satima može raditi ono što ga zanima. A to ovisi o trenutku. To može biti izrada pahuljica od papira, ali i čitanje njemu zanimljivih knjiga, slušanje predavanja o njemu zanimljivim temama (od geologije do svemira, od postanka jezika i razlika među njima do toga kako se što proizvodi itd.). Recimo, on bez problema odsjedi na mojem predavanju sat i pol, jednom je odsjedio i 2 x sat i pol, prati neki izlet s vodičem bolje od većine odraslih, s 5 godina je odgledao cijelu Čarobnu frulu u apokaliptničnoj verziji i pitao je kad idemo opet itd. Dakle, on ima poteškoća s koncentracijom samo kad je riječ o nečemu što je, ajmo tako reći, ispod njegove razine. No upravo je ta razina ono što ga čeka u prvom razredu i upravo je na toj razini ispod prosjeka za svoju dob. I baš zato na tome sada radimo, baš kao i Ifi sa svojim sinom.

    @Ifi: Stvarno ide na bolje s vremenom. No još sam primijetila da je znatno bolje kad se ja manje živciram oko toga što neće i kad neće. I mi se koristimo tajmerom (na mobitelu) i za "dosadne" vježbenice, ali i za igre na računalu.

    A kao izvrsna motivacija i nagrada kod nas obično pali odlazak na njemu neko zanimljivo mjesto (npr. muzej).

  5. #1105
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Freja, rađamo istu djecu! Hvala ti na svemu što si napisala, jer se nadam da će i kod nas biti bolje. A i nismo sami.
    Jeste li bili u PCM? Isto imate uputu rutinski raditi monotone stvari?
    Jel imaš kakve literature? Koju vježbenicu?
    Ma sve me zanima!

  6. #1106

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    a ko vama uopce uspostavlja "dijagnozu" da su djeca darovita?

    meni ove price i forsiranju djece koja uopce nisu zainteresirana za aktivnosti koje im namecete izgleda ko da ih po svaku cijenu morate napraviti pametnijima od ostalih, ko sto neki starci mrcvare klince sportovima

    klinci uvijek stignu popuniti intelektualne rupe ali socijalne i emocionalne se tesko sredjuju

    ima normalnijih metoda od tih pretpotopnih sjedenjima za stolom i drljanja po papiru

    sebastianova trenerica iz floortime radi sa njim tako da se zaigraju i ako prica krene o vulkanima onda mu odrzi predavanje o vulkanima, ili o kristalim ai dijamantima. ideja je da djeca moraju uzivati i osjecati se sigurnom i sretnom da bi upijali

    ne mora klinac crte vuci olovkom po papiru, moze ih vuci prstom po pijesku koj ste nasuli u tacnu, ili po pjeni za brijanje koju ste razmazali po kuhinjskom stolu...

    srebrni flomaster je sto puta jaci mamac nego dosadna obicna olovka

    za finu motoriku dobro je raditi sa plastelinom

    suludo je nabiti klinca koj nije motiviran i uz tajmer ga drzati za stolom koliko ste vi to zamislili, pa zgadit cete im sve skupa

  7. #1107

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    s 5 godina je odgledao cijelu Čarobnu frulu u apokaliptničnoj verziji i pitao je kad idemo opet itd.
    Freja, gdje ste to gledali Čarobnu frulu?
    Moj 6-godišnjak je doslovno opsjednut Čarobnom frulom, zna je valjda napamet, gledali smo onu verziju u ZKL, ali HNK je tu predstavu upravo skinuo s repertoara A obećajem mu tu predstavu valjda već godinu dana, ali nemamo gdje pogledati.

  8. #1108
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Neću ti dati odgovor koji želiš čuti, jer smo mi u maloj prednosti. Moje malo čudo još je i dvojezično pa mu je i literatura dobrim dijelom na engleskom jeziku.

    Od naših vježbenica je u zadnjih nekoliko dana riješio Učim kroz igru 3 i 4 (Znanje), a prije toga mnoge druge (uglavnom Forum), uključujući i neke nikad objavljene vježbenice za 1. razred koje smo dobili. Ove nove (Znanje) imaju baš dosta tih vježbi gdje treba nastaviti iscrtavati dosadne crte, dopuniti crtež i sl. Ima i skupova i sl. On to riješi za tili čas, no problem je što to obično bude šlampavo jer nema strpljenja. Znaš već o čemu govorim

    Mi smo u PCM na radionicama za predškolce i unatoč mojoj skepsi na početku, vrlo smo zadovoljni. Plus dobijem sat i pol tjedno razgovora s mamama bistrića, dok ih čekamo i na roditeljskim radionicama. I to ima prilično terapeutski učinak, moram priznati.

    Mi se moramo koncentrirati na poštivanje pravila, tjelesnu koncentraciju (moje nekad mirno dijete postalo je poput zvrka, ni sekunde mira) i na šablonizirane zadatke bilo koje vrste.

    Literatura je stereotipna za našu djecu i vjerujem da si se toga već dotakla - Ellen Winner "Darovita djeca - mitovi i stvarnost". Drugo se većinom ponavlja. Meni je dobra i Čarobno drveće uma, ali to sam čitala davno i ako se dobro sjećam, užasno me živcirao prijevod (ali moguće je da sam zamijenila s jednom drugom knjigom).

    Jurim. Idem na čitanje enciklopedije. On čita meni o gradovima koji se guše

  9. #1109
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    a ko vama uopce uspostavlja "dijagnozu" da su djeca darovita?

    meni ove price i forsiranju djece koja uopce nisu zainteresirana za aktivnosti koje im namecete izgleda ko da ih po svaku cijenu morate napraviti pametnijima od ostalih, ko sto neki starci mrcvare klince sportovima

    klinci uvijek stignu popuniti intelektualne rupe ali socijalne i emocionalne se tesko sredjuju

    ima normalnijih metoda od tih pretpotopnih sjedenjima za stolom i drljanja po papiru

    sebastianova trenerica iz floortime radi sa njim tako da se zaigraju i ako prica krene o vulkanima onda mu odrzi predavanje o vulkanima, ili o kristalim ai dijamantima. ideja je da djeca moraju uzivati i osjecati se sigurnom i sretnom da bi upijali

    ne mora klinac crte vuci olovkom po papiru, moze ih vuci prstom po pijesku koj ste nasuli u tacnu, ili po pjeni za brijanje koju ste razmazali po kuhinjskom stolu...

    srebrni flomaster je sto puta jaci mamac nego dosadna obicna olovka

    za finu motoriku dobro je raditi sa plastelinom

    suludo je nabiti klinca koj nije motiviran i uz tajmer ga drzati za stolom koliko ste vi to zamislili, pa zgadit cete im sve skupa
    Očito se ne razumijemo, barem ne u potpunosti. Ono čime se na primjer Ifi i ja trenutačno bavimo je priprema za školu. D na jesen kreće u prvi razred i postoji vrlo realna opasnost da zbog poteškoća koje ima krene od početka u jako krivome smjeru, a to je da ga odbije škola. Jer naše škole, barem u 1. razredu, traže upravo to što je njemu dosadno i u čemu je loš. Kad spojiš činjenice da već odavno čita i piše, dakle da će mu sigurno biti dosadno, a da će ga tjerati da nekoliko redaka bilježnice ispuni jednim slovom ili još gore, vijugavom crtom, pa da se još povrh svega teško nosi s neuspjehom itd. itd. dobiješ to da će zamrziti školu i učiteljicu te stvoriti neporeban otpor prema školi. Nije toliko problem loša grafomotorika kod ove djece, ne sama po sebi, nego činjenica da se zbog toga osjećaju frustrirano i manje vrijedno, a to su djeca koja imaju određenih emocionalnih poteškoća. I na tome se sad radi. Niti ja svojega vežem za stolac niti ga tjeram bičem nego se dogovorimo kad će napraviti zadaću. Sad ima zadaću za koju mu treba 10 minuta, uskoro će trebati sjediti u školi nekoliko sati. Zato to radimo sada da ih se postepeno uvede u stjecanje takvih, konkretnih radnih navika i da nauče prihvatiti i nositi se s baš takvim konkretnim obavezama. Ako pročitaš cijeli ovaj topik i još nekoliko njih na slične teme vidjet ćeš da je polazište zapravo u emocijama, teškom prihvaćanju svijeta oko sebe i nametnutih pravila. Ali toliko je već napisano da nemam više što dodati.

    A mi smo upravo preko poteškoća došli do "dijagnoze". Nama je prva postavljena u vrtiću prije otprilike godinu dana. Krenulo je tako da sam potražila pomoć njegovih odgajatelja a zatim i psihologinje jer se nisam više znala sama nositi s nekim njegovim strahovima i emocionalnim ispadima. Psihologinja je nakon podužeg razgovora posumnjala da je riječ o darovitom djetetu i testirala ga na dvije vrste testova u vrtiću. Moram priznati da sam čak bila ljuta zbog toga jer se pritom usredotočila samo na njegove jake strane, a nas su mučile one slabe. Uglavnom, da ne duljim, nakon što smo bili na razgovoru i na drugim mjestima, odlučili smo se na testiranje u psihološkom centru gdje je provedena temeljita obrada i gdje je dobio nalaz. A nalaz kaže da je darovit, što znači izrazito jak i daleko ispred svojih vršnjaka u jednom ili dva područja, prosječan u većini, ali i ispodprosječan u jednome ili dva. Konkretno, on je ispod prosjeka u rješavanju šabloniziranih zadataka i općenito u grafomotorici; vrlo je jak u konkretnom mišljenju, malo manje u apstraktnom i s jakom verbalnom komponentom. Plus, preosjetljiv, s povremeno katastrofičnim pogledom na svijet, control-freak.

    Ja sam pretpostavljala da nije prosječan, jer je od rana odudarao od većine vršnjaka u nekim sposobnostima (za neke znam pouzdano jer sam vodila evidenciju npr. razvoja njegova govora za jedan projekt), ali nisam niti razmišljala posebno o tome niti tome pridavala značaj dok se nisu pojavili ozbiljni problemi (panični strahovi, zadržavanje stolice i sl.). Dakle, nitko ovdje djecu nikamo ne gura. Ona su takva kakva jesu, prepoznali smo njihove slabosti i pokušavamo ih prebroditi.

    U njegovoj dijagnozi ja sam u velikoj mjeri prepoznala sebe u toj dobi i glavni mi je cilj da mu pokušam pomoći tamo gdje se pomoći može. Ja se dan danas bakćem sa strahom od neuspjeha, s nizom iracionalnih strahova i sl. i iako sam puno postigla u životu, ti me osjećaju jako sputavaju i mogla sam više i što je važnije lakše.

    U darovitosti ima elemenata koji, ako im se ne pridaje odgovarajuća pozornost, mogu odvesti u nepoželjnom smjeru (psihoze, neuroticizam i sl.). Pa zar je toliko pogrešno pokušati pomoći gdje se pomoći da? I ti daješ sve da pomogneš svojem sinu, zar ne?

    Uzmi u obzir da je moguće da se iz naših postova ovdje ne dobiva potpuna slika stanja i naših situacija. Ali mi se međusobno razumijemo pa ne moramo baš sve specificirati. Uvjeravam te da nije riječ o mamama-frikušama koje žele da im djeca budu novi Einsteini, Mozarti i što ja znam tko sve ne. Većina roditelja na radionicama na koje idemo izjavljuje da bi, kad bi mogli birati, radije imali sasvim prosječno dijete. I to uistinu misle. Ova djeca zahtijevaju mnogo vremena i pažnje, baš kao i djeca s posebnim potrebama. To zapravo i jesu djeca s posebnim potrebama samo nešto drugačijima.

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, gdje ste to gledali Čarobnu frulu?
    Moj 6-godišnjak je doslovno opsjednut Čarobnom frulom, zna je valjda napamet, gledali smo onu verziju u ZKL, ali HNK je tu predstavu upravo skinuo s repertoara A obećajem mu tu predstavu valjda već godinu dana, ali nemamo gdje pogledati.
    Prošle sezone je bila jedna ili svega nekoliko izvedbi, ne sjećam se više, Čarobne frule u Lisinskom. Radili su je studenti zagrebačkih akademija. S glazbene strane bilo je izvrsno, no ja sam na samome početku požalila što sam povela D jer je radnja smještena u postapokaliptično doba, sve je bilo u crnim i sivim tonovima i ni blizu onoj staroj ČF u HNK u kojoj Papageno pršti od boja. Uglavnom, nisam znala da će biti tako, no D-u se svejedno dopalo i odgledao ju je cijelu ne trepnuvši (u normalnom večernjem terminu!). Da, nažalost, od HNK-a trenutačno ništa. U ZKL-u mu se nije svidio zmaj

  10. #1110
    Teica avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,274

    Početno

    Citiraj Mrvna prvotno napisa Vidi poruku
    Pročitala sam samo ovu stranicu, da se iz prve ruke uvjerim bi li vam NTC* program mogao koristiti, i čini mi se da zbilja bi.
    U utorak se u Zagrebu održava radionica za roditelje djece od 3 do 10 godina, toplo ju preporučam. Pročitajte ovdje više o samom programu pa vidite kako vam se čini.

    *Nikola Tesla Centar aka Nurture of Talented Children
    Cure, jel bio tko od vas ?

    Moja malenkost je i priznajem da sam pod dojmom - da ne kažem poluošamućena.

    Djeca su u pravu - na dosadno, monotono predavanje, odgovorit će lutajućim mislima, rješavanjem matematičkih

    zadataka u glavi itd.ili će doslovce zaspati.

    Tužan je podatak da rijetki daroviti to i ostanu, nakon drila u vrtiću, osnovnoj i srednjoj školi.

    Ako uhvatite malo vremena, "skoknite" na ovaj link koji je Mrvna dala
    Posljednje uređivanje od Teica : 02.02.2011. at 02:57

  11. #1111
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Stray, većina mama ovdje ima dijagnozu darovitosti od ovlaštenih stručnjaka, i to što vježbamo vježbamo po uputama s ciljem da se dijete provede u situaciji koja mu je neugodna - a nužna za kasniji razvoj ili u određenim društvenim situacijama tipa škola. I bolje doma, s majkom, pa ako i plače, da plače na ramenu, da se kroz svoje najgore frustracije (dosada, monotonija, ručica koja ne sluša znatno napredniji um...) dovede, ohrabri i provede u sigurnoj sredini, a ne u školi gdje jedna sirota učiteljica ima 30 djece, i svako ima svoje probleme i izazove. Ona ih može samo kažnjavati, slati van, ili nešto - a sve to ih dovodi u situaicje frustracija, nesigurnosti i ostalo.
    Frey je očito verzirana i potpisujem sve što je napisala. Frey, pusa!!!
    Je li škola dobro koncipirana - nije. Je li to što radimo najbolje za djecu u nekim apsolutnim okvirima? Nije. Ali ako želimo da dijete prođe kroz obrazovni sustav i otvori si put realizacije svojih potencijala moramo ih na to pripremiti. Kao što dijete s motoričkim poteškoćama i koje neće hodati moraš "mučiti" vježbanjima... Nije ugodno, teško je - ali tako je...

  12. #1112

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    U ZKL-u mu se nije svidio zmaj
    Zvuči poznato

  13. #1113
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    klinci uvijek stignu popuniti intelektualne rupe ali socijalne i emocionalne se tesko sredjuju

    ima normalnijih metoda od tih pretpotopnih sjedenjima za stolom i drljanja po papiru

    Možda ima, ali ne u našem školskom sustavu. Obzirom da je škola obavezna, potrebno je uklopiti dijete. I tako se često osjećaju ko vanzemljaci , samo im još treba dodatni negativni fokus učiteljice i kolektiva zbog toga što ometaju nastavu ili ne žele raditi ono što se od njih očekuje po planu i programu.
    Moj sin definitivno nije bio motiviran za većinu stvari koje su radili u prvom razredu, posebno je katastrofično bilo prvo polugodište kada se očekivalo da ispisuje redove slova B , ali kako se očekivalo od ostalih očekivalo se i od njega. Ne vidim ja tu neko riješenje osim da shvati da se određene stvari miraju napraviti , bez obzira koliko se njemu to činilo glupo ili nepotrebno.
    A ovo sa popunjavanjem intelektualnih rupa, e, na to se mogu samo nasmijati...nema šanse da ja želim ili mogu popuniti njegove intelektualne rupe. Ja ga mogu navesti/prisiliti da napravi ono što se očekuje od njega po planu i programu, ali više od toga može samo on sam kada ima volje. Nakon osnovog plana i programa ja stvarno nemam niti mrvicu snage i volje višiti bilo kakvo intelektualno obrazovanje klasičnog tipa.
    Naravno, mogu samo ako on pokaže izrazitu volju bez ikakvog otpora, što se događa isključivo onda kada ga nešto izuzetno zanima, ali vjeruj , to nikada nije po školskom planu i programu.

  14. #1114

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Stray, većina mama ovdje ima dijagnozu darovitosti od ovlaštenih stručnjaka, i to što vježbamo vježbamo po uputama s ciljem da se dijete provede u situaciji koja mu je neugodna - a nužna za kasniji razvoj ili u određenim društvenim situacijama tipa škola. I bolje doma, s majkom, pa ako i plače, da plače na ramenu, da se kroz svoje najgore frustracije (dosada, monotonija, ručica koja ne sluša znatno napredniji um...) dovede, ohrabri i provede u sigurnoj sredini, a ne u školi gdje jedna sirota učiteljica ima 30 djece, i svako ima svoje probleme i izazove. Ona ih može samo kažnjavati, slati van, ili nešto - a sve to ih dovodi u situaicje frustracija, nesigurnosti i ostalo.
    Frey je očito verzirana i potpisujem sve što je napisala. Frey, pusa!!!
    Je li škola dobro koncipirana - nije. Je li to što radimo najbolje za djecu u nekim apsolutnim okvirima? Nije. Ali ako želimo da dijete prođe kroz obrazovni sustav i otvori si put realizacije svojih potencijala moramo ih na to pripremiti. Kao što dijete s motoričkim poteškoćama i koje neće hodati moraš "mučiti" vježbanjima... Nije ugodno, teško je - ali tako je...
    mene samo zanima tko sve ima formalnu "dijagnozu" i od koga, koj strucnjak ispisuje to?

    u principu takva djeca stvarno trebaju asistenta i prilagodjeni nastavni program

    ako ste stvarno pod kontrolom strucnjaka onda ce vas vjerovatno i uputiti u motiviranje na rad jer to sjedenje i forsiranje je maltretiranje. djeci odredjenog uzrasta edukacija treba biti prezentirana na nacin koji ce najvise uliti u klince. ako vam klinci placu nesto nije u redu

    alo ljudi, vama klinci tule jer ih maltretirate da sjede i pisu nesto sto vi mislite da ide uz njihovu darovitost? tko vam je dao upute? materijale? ili to kemijate sami?

    mozes se grafomotorika malo vjezbati ali mozak se treba razviti da bi stvar kliknula. forsiranje pisanje je ko da forsirate bebu da hoda prije nego sto je na to spremna

    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)

  15. #1115

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince

  16. #1116
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince
    Pa nije autizam jedini razlog odbijanja sudjelovanja u radnjama koje nam se nameću , a mi ih ne želimo raditi?
    Pretpostavljam da autizam ima više stvari u kombinaciji koje ga definiraju kao poremećaj? Isto tako poremećaj pažnje i koncentracije može biti iz razlih razloga ADHD, ADD, darovitost, emocionalni problemi i razne kombinacije...Pitanje je što je tu uzrok , a što posljedica.

  17. #1117
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku


    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)
    Mi smo odradili opsežne testove kod dva psihologa, defektologa i senzornu integraciju. I jednog dječjeg psihijatra, ali kod njega je dijagnostika trajala 20 minuta tako da to nerado spominjem. Osim toga smo u praćenju i na radionicama kod tima dječjih psihologa, sve privatno i vrlo temeljito. Nakon svega , imamo svašta, ali autizam nije spominjan nikad.
    Posljednje uređivanje od sirius : 02.02.2011. at 10:55

  18. #1118
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e
    Najčešće i kod nas, pogotovo ako se ne otkrije dobar uzrok problema. Uzrok problema je kljuć za riješenje jel se tada zna kao pristupiti dijtetu i izvući najbolje iz njega. Ako postoji pravilan pristup i odnos tada dijete razvije potrebno samopuzdanje i naući se nositi sa svojm različitošću u razmišljanju , te u konačnici (a to nam je cilj) uklopi se u sistem i izvuće najbolje iz njega.

  19. #1119
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    mene samo zanima tko sve ima formalnu "dijagnozu" i od koga, koj strucnjak ispisuje to?

    u principu takva djeca stvarno trebaju asistenta i prilagodjeni nastavni program

    ako ste stvarno pod kontrolom strucnjaka onda ce vas vjerovatno i uputiti u motiviranje na rad jer to sjedenje i forsiranje je maltretiranje. djeci odredjenog uzrasta edukacija treba biti prezentirana na nacin koji ce najvise uliti u klince. ako vam klinci placu nesto nije u redu

    alo ljudi, vama klinci tule jer ih maltretirate da sjede i pisu nesto sto vi mislite da ide uz njihovu darovitost? tko vam je dao upute? materijale? ili to kemijate sami?

    mozes se grafomotorika malo vjezbati ali mozak se treba razviti da bi stvar kliknula. forsiranje pisanje je ko da forsirate bebu da hoda prije nego sto je na to spremna

    kojim ste testovima dosli do rezultata (odnostno strucnjaci koji su odradili dijagnostiku?)
    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Freja, kod nas dijete koje se tako ponasa (mislim na nl) ne proglasavaju darovitim nego dijete sa problemima u ponasanju jer nije u stanju funkcionirati u sistemu unutar onoga sto se od njega ocekuje

    e sad ne znam da li su kriteriji u nl previsoki ili u hr preniski

    mislim da cu doci u zg na dijagnostiku, darovitost definitivno zvuci veselije od autizma koji je upisan a ponasa se kad mu nesto ne odgovara upravo tako kako vi opisujete svoje klince
    Samo ću konstatirati da se uopće ne razumijemo.

    A ako uistinu želiš znati više, onda je dovoljno da zaviriš u knjigu Ellen Winner Gifted Children: Myths And Realities. Dakle, nije stvar u nečem "hrvatskom". Čak ni testovi na koji su testirani nisu izvorno hrvatski. Niti mi išta same kemijamo. A djeca su nam komotno mogla i bez pomoći stručnjaka, ali smo svi mi ovdje potražili pomoć jer ih želimo znati bolje usmjeravati i pomoći im da ostvare svoje prave potencijale.

    Daj pročitaj cijeli topik, dobit ćeš bolju sliku. Kad dođeš u Zagreb, javi se pa ću te upoznati sa sinom. Vidjet ćeš da o autizmu ili nečem sličnom nema niti riječi. Na prvi pogled on je obično razigrano dijete, tek malo preozbiljno za svoju dob i s ponekim netipičnim interesom, što katkada ni ne vidiš odmah.




  20. #1120

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.

  21. #1121

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    moje knjige ti ovo opisuju kao termin gifted, zato se cudim svemu sto pisete

  22. #1122
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Darovitost se može naći i kod neurološke, pishijatrijske, psihološke anamneze bez odsutpanja. Znači (rijetko), ali postoje i osobe kod kojih je darovitost znači natprosječne sposobnosti na nekim područjima dolazi kao jedino odstupanje od prosjeka. To što odbijaju raditi dosadne stvari u tom slučaju zapravo nije poteškoća imanentna njima nego odnosu njih i sustava, a stručnjaci koji rade s našom djecom su kompetentni to razlučiti i ne izdaju dijagnoze na loto bubnju. Zašto bi inače jednome dijagnosticirali anksioznost i darovitost, drugome ADHD, trećem darovitost i ADD i što će im sveo ne diplome s ozbiljnih svečilišta ifakulteta po zidovima ako izvlače te papire iz šešira dok mi ne gledamo?

  23. #1123
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.
    I to sve stoji. Mogla bih staviti kvačicu uz većinu ovih osobina za svojeg sina. Ali popis je usredotočen samo na stvari u kojima su jaki, no imaju oni i svojih slabih strana. E pa mi uglavnom ovdje govorimo o slabim stranama, jer nas ove dobre ne muče.
    Posljednje uređivanje od Freja : 02.02.2011. at 13:05

  24. #1124
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Darovitost se može naći i kod neurološke, pishijatrijske, psihološke anamneze bez odsutpanja. Znači (rijetko), ali postoje i osobe kod kojih je darovitost znači natprosječne sposobnosti na nekim područjima dolazi kao jedino odstupanje od prosjeka. To što odbijaju raditi dosadne stvari u tom slučaju zapravo nije poteškoća imanentna njima nego odnosu njih i sustava, a stručnjaci koji rade s našom djecom su kompetentni to razlučiti i ne izdaju dijagnoze na loto bubnju. Zašto bi inače jednome dijagnosticirali anksioznost i darovitost, drugome ADHD, trećem darovitost i ADD i što će im sveo ne diplome s ozbiljnih svečilišta ifakulteta po zidovima ako izvlače te papire iz šešira dok mi ne gledamo?

    X

  25. #1125
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Stray, ja nisam došla na topic o autizmu niti o nekim drugim poteškoćama i tamo se stala iščuđavati i dijeliti savjete; o tome ne znam, i na koncu i ne tiče me se.
    Moraš biti u toj koži da razumiješ, znaš, prepoznaješ. Isto kao što moraš imati dijete ovog kova da bi razumio to šarafljenje za stolom, i zašto je to dobro. Da je meni netko to prije rekao ja bih možda reagirala kao ti. Ali sada mi je jasno.
    Mi smo se ovdje našle, apsolutno neću iznositi više podataka o svom djetetu nego je potrebno, i mnoge od nas se iz prešućenog jako dobro razmijemo; i gdje smo bile, i što nas muči, i veseli i kroz što prolazimo.
    Ljuti me kako si nastupila i kako bez imalo takta i srca prema ljudima koji se ovdje miroljubivo okupljaju pljuješ po nama, djeci, stručnjacima s kojima surađujemo i problemima i rješenjima na kojima radimo. Zanima te test? WISC, pa ti vidi jel ti to što znači.
    Molim te da prestaneš s time!
    Možda šarafljenje za stolom izaziva nelagodu u tebi zbog tvog iskustva, zbog specifičnosti tvojeg djeteta, ne znam, ali molim te da prihvatiš da to nije dovoljan razlog da ovdje potpiruješ diskusije na koje sustavno odgovaraš - nije to tako, znam ja.
    Ja ću ponoviti, ako nije dovoljno jasno.
    Mnoga od naše djece su sjajna, čitaju, pišu, konstruiraju, razumiju nevjerovatne stvari, zanimaju se za čudesna čuda, svladavaju kojekakve vještine i to nije problem. Ali ne vole dosadno. Ne vole monotono, i u stanju su bit ko haški pregovarači oko svega. Naporni su. Imaju osjećaj da su pametniji od svih - ako im pustiš da te natpričaju. To nisu klasično bolesna djeca, u smislu posebnih potreba; oni su i zdravi i otporni i mudrice su. I znaju krv popit svakome tko im se približi., samo da se izvuku i provedu svoje. Oni trebaju da ih malo netko spusti na zemlju, i na koncu, da im utuviš u glavu da ništa od svemirskog broda ako ne znaš povuć ravnu liniju, ili uredno pisat. Oni bi, da im netko nudi posao u NASI, oni bi rado prihvatili, da malo komedijam. Ali ne bi šegrtvovali, ne bi učili, ne bi učili tehničko pisanje. Ništa ne bi, nego samo zabavno, kreativno, po svojoj mjeri. Naučeni su da im stvari idu lako, i onda lako odustaju ako im ne ide kako su zamislili. Znate stereotip ludog znanstvenika koji se ne zna počešljat? Ili je imao dva iz svega u školi? To nećeš ispravit ni pijeskom ni pjenom, nego disciplinom. Sjedi i piši, zašto zato. Ne da bih ja dobila medalju na forumu, nego da on jednog trena bude u stanju provući se kroz sustav, savladati osnove da bi onda mogao konstruirati svemirske brodove. Po istraživanjima mnogi učenici izgube ili ne koriste darovitost jer se ne razviju navike, ne savladaju osnove, te ravne crte ili učenje. Oni mogu sve svladat u roku keks, pa ne uče, nisu naučeni učiti, otupe načisto, pa vjeruju ako ne ide lako da nešto ne valja s njima, imaju tendenciju perfekcionizma pa se povlače, deprimiraju. To zna biti cirkus.
    Nije isto zašarafit dijete koje ima teškoća, i zašarafit za stol malog mudricu koji učiteljici održi predavanje od pola sata zašto je bezveze pisati slovo B.
    Aposlutno oni trebaju i kreativnost, ali to njima nije problem.
    Trebaju edukaciju i rad po svojim sposobnostima - ovdje se ljudi ne hvale, ali naša djeca idu na zilijon aktivnosti gdje stvaraju i kreiraju i kreativni su i svašta, ali trebaju i red, rad i disciplinu. Njihova je drugačija od discipline prosječnog, ili discipline autističnog djeteta.
    Svakom prema njegovim potrebama...
    Zato Stray molim te nemoj ulijetati u nama tako potrebne diskusije, i prostor sigurnosti i podrške.

  26. #1126

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    ma sve 5 ali darovitost kao dijagnoza oznacava nekog ko funkcionira na visem stupnju od prosjeka

    ovo ostalo je darovitost u tragovima

    sama darovitost ne iskljucuje ADD ili ADHD ili autizam, i milion drugih kombinacija

    dispraksije i disfazije nisu dio darovitosti (ili ja stvarno citam krive knjige)

    da li je visoki kognitivni IQ pocetni korak u darovitost ili vrijedni klinci koji nemaju izmjeren visoki iq imaju pravo da ih se labelira kao darovite

  27. #1127
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Joj, Stray, otvori obrt rada s darovitima, štojaznam.
    Ja sam glupa i obična mater koja je pročitala što su joj rekli, malo prosurfala i savjetovala se stručnjacima što je potrebno mom djetetu, to sam spojila s onim što je vidljivo i jasno i meni kao majci i sad živim svoj život i tražim tajmer da mi dijete shvati da život nije samo smišljanje svemirskih brodova i sustav trijumfa na riječima, dovitljivosti i natpričavanja, nego i dobar dio monotonije i truda.
    Pročešljalo mi dijete, reklo na kojim je poljima darovito, što su mu slabe točke, ocijenilo ga psihički zdravim, i to je to.

  28. #1128
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    Gifted children's behavior differs from that of their age-mates in the following ways:

    Many gifted children learn to read early, with better comprehension of the nuances of language. As much as half the gifted and talented population has learned to read before entering school.
    Gifted children often read widely, quickly, and intensely and have large vocabularies.
    Gifted children commonly learn basic skills better, more quickly, and with less practice.
    They are better able to construct and handle abstractions.
    They often pick up and interpret nonverbal cues and can draw inferences that other children need to have spelled out for them.
    They take less for granted, seeking the "hows" and "whys."
    They can work independently at an earlier age and can concentrate for longer periods.
    Their interests are both wildly eclectic and intensely focused.
    They often have seemingly boundless energy, which sometimes leads to a misdiagnosis of hyperactivity.
    They usually respond and relate well to parents, teachers, and other adults. They may prefer the company of older children and adults to that of their peers.
    They like to learn new things, are willing to examine the unusual, and are highly inquisitive.
    They tackle tasks and problems in a well-organized, goal-directed, and efficient manner.
    They exhibit an intrinsic motivation to learn, find out, or explore and are often very persistent. "I'd rather do it myself" is a common attitude.
    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    I to sve stoji. Mogla bih staviti kvačicu uz većinu ovih osobina za svojeg sina. Ali popis je usredotočen samo na stvari u kojima su jaki, no imaju oni i svojih slabih strana. E pa mi uglavnom ovdje govorimo o slabim stranama, jer nas ove dobre ne muče.

    To sve stoji kod naše djece, ali to ne znači da ne mogu imati i drugih problema - ne mora biti dijagnoza ADHD, ADD ili nečega, nego naprosto nesrazmjer između intelektualnog i emocionalnog razvoja.

    Nemotiviranost o koje su cure govorile odnosi se na zadatke koji su njima nezanimljivi, rutinski, prelagani. Motivirani su za učenje, ali ne po školskim programima nego po vlastitim interesima.

    Ne znam što to znači darovitost u tragovima - darovitost je sposobnost koja jest ili nije - ona se razlikuje po područjima (verbalna, neverbalna domena; asocijativno, apstraktno, konkretno mišljenje, logičko zaključivanje, socijalna i emocionalna inteligencija itd.). To se sve precizno mjeri - Hrvatska nije iza olovnog zida - i tu se studira psihologija, postoje stručnjaci i primjenjuju se testovi inteligencije i svih kognitivnih, socijalnih i emotivnih sposobnosti jednako kao i drugdje, a na mjestu na kojem je većina nas testirala svoju djecu i gdje su bili u programu i bolje.

    Odgovor na tvoje pitanje - darovitost je sposobnost - dakle, darovitom se označavaju ona djeca čije se kognitivne sposobnosti većinom nalaze u spektru iznad iznadprosječnosti. Prema tome, marljiva koja nešto postignu, a nemaju te sposobnosti jesu uspješna, ali nisu darovita. Postoji i obratan problem - to vjerojatno piše u tvojim knjigama - funkcioniranja darovitih ispod razine njihovih mogućnosti, pogotovo unutar školskog sustava.

  29. #1129
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    ma sve 5 ali darovitost kao dijagnoza oznacava nekog ko funkcionira na visem stupnju od prosjeka

    ovo ostalo je darovitost u tragovima

    sama darovitost ne iskljucuje ADD ili ADHD ili autizam, i milion drugih kombinacija

    dispraksije i disfazije nisu dio darovitosti (ili ja stvarno citam krive knjige)

    da li je visoki kognitivni IQ pocetni korak u darovitost ili vrijedni klinci koji nemaju izmjeren visoki iq imaju pravo da ih se labelira kao darovite
    Mislim da je svatko različit.
    Kad nas je je u igri i ADHD, ali treba razlikovati trenutke i razloge reakcija njegovih reakcija, nedostatak motivacije nema apsolutno nikakve veze sa njegovim impulsima i fizičkim nemirom.
    Isto tako mnoga djeca dobiju dijagnozu ADD upravo zbog darovitosti, zbog toga što odlutaju u svom svijetu zbog nedovoljno poticajnog okruženja. Razlog problema je tada drugačiji. Ne treba njima smanjiti kriterije, nega dati poticajnije zadatke i više motivacije da bi fokusirali pažnju. Ali kako je to u sustavu prilična utopija, treba ih (i) naučiti da moraju raditi i ono što im nije izazov.

    Nemam pojma što bi treblo znaćiti darovitost u tragovima? Činjenica je da rijetko tko je darovit u svim intelektualnim područjima, a uz to još izrazito darovit u socijalnom i emocijonalnom području.Takava osoba bi bila genijalac , koji se izvrsno nosi sa svojom genijalnoštu i posjeduje iznimnu empatiju i zdrav ego...i sve to u tijelu dijteta. Ne znam takvu osobu.

  30. #1130
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Molim zanemarite greške nepismene majke.

  31. #1131
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Stray me samo podsjetila zašto u načelu ne govorim o darovitosti svojega sina i zašto sam dugo oklijevala prije nego sam išta napisala ovdje. Jer su daroviti vrlo često neshvaćeni i silom ih se želi ugurati u neke druge kalupe.

    Ifi, odličan slikoviti prikaz bistrića!
    Posljednje uređivanje od Freja : 02.02.2011. at 13:54

  32. #1132
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    Stray me samo podsjetila zašto u načelu ne govorim o darovitosti svojega sina i zašto sam dugo oklijevala prije nego sam išta napisala ovdje. Jer su daroviti vrlo često neshvaćeni i silom ih se želi ugurati u neke druge kalupe.

    Ifi, odličan slikoviti prikaz bistrića!
    X
    Zato ja iskreno patim jer nas nisu uputili na radionice, sad hvatam mame bistrića za rukav i čavrljanje

  33. #1133
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Ne znam da li pratite seriju :"Teorija velikog praska" ? Ako ne , svakako pogledajte.

  34. #1134
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Gdje? Na kojem TV?

  35. #1135
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Gdje? Na kojem TV?
    Utorkom na RTL2 http://www.youtube.com/watch?v=z3ef8zFhJvI
    Ja već imam doma ovakvu vrstu monologa kao kod glavnih glumaca, pogotovo Sheldona.

  36. #1136
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    Jer naše škole, barem u 1. razredu, traže upravo to što je njemu dosadno i u čemu je loš. Kad spojiš činjenice da već odavno čita i piše, dakle da će mu sigurno biti dosadno, a da će ga tjerati da nekoliko redaka bilježnice ispuni jednim slovom ili još gore, vijugavom crtom, pa da se još povrh svega teško nosi s neuspjehom itd. itd. dobiješ to da će zamrziti školu i učiteljicu te stvoriti neporeban otpor prema školi.
    freja, ako on cita i pise, zasto mislis da ce morati ispisivati stranice s jednim slovom?
    pretpostavljam da ce mu uciteljica dati nesto drugo za raditi.

  37. #1137
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    freja, ako on cita i pise, zasto mislis da ce morati ispisivati stranice s jednim slovom?
    pretpostavljam da ce mu uciteljica dati nesto drugo za raditi.
    Mi nismo imali takvo iskustvo. Učiteljica je uvijek inzistirala da on napravi sve što i ostali, a tek onda može dobiti nešto zanimljivije. :/
    Zato je nama prvi razred bio teška muka.

  38. #1138
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Sirius, Freja, Zdenka, Teica, Tanja_b divne ste sve skupa, i Peterlin i sve one koje sam izostavila!
    Koja je to utjeha znati da nisi sam!
    Plus, obavezno ću gledati Veliki prasak, već mi je seka o tome ponešto rekla

    Inače, Pikula dobro kaže - mi mame s posebnim potrebama, a bez tih radionica na koje treba ići i gdje su i roditelji za čavrljanje, stvarno ćemo vas početi potezati za rukav.

    Stvarno, jel ima interesa za kavicu

  39. #1139
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    freja, ako on cita i pise, zasto mislis da ce morati ispisivati stranice s jednim slovom?
    pretpostavljam da ce mu uciteljica dati nesto drugo za raditi.
    U idealnom svijetu...

    Nama su u Centru predložili da nađemo stvarno senzitivnu i senziblinu učiteljicu (jer smo mi i hipersenzibilni, ženili bi se u petoj godini, da je ikako moguće, zaljubljujemo se, pišemo pjesme, osjećamo svaki tračak raspoloženja u krugu 100 km...), jer je to najbolja garancija za uspjeh - dotična osoba.

    a ja se pitam jel netko zna kako je s takvima u Montessori školama?

  40. #1140
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Mi nismo imali takvo iskustvo. Učiteljica je uvijek inzistirala da on napravi sve što i ostali, a tek onda može dobiti nešto zanimljivije. :/
    Zato je nama prvi razred bio teška muka.

    Sirius, kako vam se manifestirao otpor prema školi? I kako ste to sredili? Koliko daleko si išla u argumentaciji zašto je to važno da se pišu redovi slova B, a koliko si ga tješila, koliko postavljala stroge granice tipa - ne tiče me se napiši i tako?

  41. #1141
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    freja, ako on cita i pise, zasto mislis da ce morati ispisivati stranice s jednim slovom?
    pretpostavljam da ce mu uciteljica dati nesto drugo za raditi.
    Ja se tome toplo nadam, ali, koliko čujem od drugih, nisu sve učiteljice tome sklone. Nadam se da ćemo mi naletjeti na onu koja je.

  42. #1142
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Stvarno, jel ima interesa za kavicu
    Ima, uvijek.
    Samo to je kod mene lakše reći nego izvesti u praksu.

  43. #1143
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Sirius, kako vam se manifestirao otpor prema školi? I kako ste to sredili? Koliko daleko si išla u argumentaciji zašto je to važno da se pišu redovi slova B, a koliko si ga tješila, koliko postavljala stroge granice tipa - ne tiče me se napiši i tako?
    Učiteljica je u školi mislia da sa njim nešto nije u redu, on je na satu apsolutno bio u svom svijetu, pričao je sebi u bradu rečenice koje ona nije mogla povezati...katastrofa...
    Doma nije htio sjesti za stol, ste smo proveli u pokušaju da počne raditi, frustrirano je bacao knjige, bezbroj puta brisao napisano slovo jel nije zadovoljavalo njegove kriterije...već sam srećom i zaboravila dio.
    Mi smo uglavnom smanjili kriterije i to smo tražili od učiteljice, znaći :prvo je jedino bilo bitno da on napiše zadaću. Urednost, brzinu i sl. nismo tražili . I tražili smo da se učiteljica postavi tako.
    Sa vremenom je postalo lakše obzirom da se više nisu tražile toliko stvari koje su toliko ponavljajuće i koje istiću njegove slabe strane .

    Bilo je sve to teško povezati, učiteljici još i danas nije sve jasno...sjećam se jednog školskog rada gdje je tema bila dani kruha, djeca su dobila zadatak nacrtati kruh. M. je nacrtao cijeli proces od pšenice, preko mlina , kola koja prevoze brašno u pekaru, pekaru i finalne proizvode. Sve do najsitnijeg detalja, vodenice, mlinskog kola,špage na većama , konja i kola...
    A onda pak drugi dan, bez inspiracije nije bio u stanju nacrtati kakava se odjeća nosi u jesen...

  44. #1144
    NanoiBeba avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    12,705

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    Ja se tome toplo nadam, ali, koliko čujem od drugih, nisu sve učiteljice tome sklone. Nadam se da ćemo mi naletjeti na onu koja je.

    Je, možda će dobiti nešto drugo (ali ne uvijek) ali recimo moj to shvaća kao kaznu. Na žalost ja se nisam uključivala u temu, niti svo dijete vodili na testiranje, ali da imamo problema u školi, imamo. I to naravno u svim socijalnim aspektima.

    OT- s Frejom neću na kavu nego na skijanje

  45. #1145
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku
    Je, možda će dobiti nešto drugo (ali ne uvijek) ali recimo moj to shvaća kao kaznu. Na žalost ja se nisam uključivala u temu, niti svo dijete vodili na testiranje, ali da imamo problema u školi, imamo. I to naravno u svim socijalnim aspektima.

    OT- s Frejom neću na kavu nego na skijanje
    Da, to je i nama bio razlog testiranja.

  46. #1146
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj NanoiBeba prvotno napisa Vidi poruku

    OT- s Frejom neću na kavu nego na skijanje

  47. #1147
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    da, moja cura je ocito imala srece. (necu vise traziti kruha preko pogace i zaliti se na skolstvo )
    naime njena uciteljica je nju i jos tri druga djeteta nakon par tjedana nakon pocetka prvog razreda oformila u malu grupu, te su odmah poceli sa pisanim slovima. ostalih troje su vec znali citati, dvoje i pisati (stampana slova), jedno od njih je vec prije skole bilo imalo testiranu darovitost. moja cura nije ni citala ni pisala, mada je vec odavno znala sva slova. (na testiranju je bila u sredini cetvrtog razreda)

    tako da su oni preskocili sve ono vjezbanje vijugavih i ravnih crta, ispisivanje stranica sa jednim slovom i slicno. i naprosto propisali.
    to sam zapamtila prilicno dobro, zato jer sam se i sam na neki nacin zacudila tome, kad sam za koji mjesec "shvatila" da cura pise i pisano i stampano recenice, kratke sastave i slicno. a u biljeznici njie bilo onih svima poznatih stranica sa slovom a, pa sa o, i..itd. na neki nacin je sama sebe "naucila" pisati. a i citati. i to medu ostalim i isjecke grimmovih bajki. oni koji poznaju njemacke duge slozenice, znaju kako izgleda to stivo.

    to mi je tada izgledalo normalno, da uciteljica ima iskustvo, da zna prepoznati potrebe djeca, te da u okvirima sustava kao takvog (krutog samog po sebi) ostvari kakav-takav individualizirani pristup. ona je bila stvarno jako dobra i voljeli smo je i cjenili i djeca i roditelji. vidim da smo stvarno imali srece.
    od pomoci je bilo i da su u prvom razredu imali i pomocnu uciteljicu koja je bila 7, 8 sati na "ispomoci", pa je tu i tamo "animirala" i tu malu grupu, osim sto je pomagala onima kojima je islo teze, odnosno su djelili razred u dva dijela kod odredenih lekcija.

    drzim vam fige, da vam djeca dobiju uciteljice sirokoga srca i uma.

  48. #1148
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    A onda pak drugi dan, bez inspiracije nije bio u stanju nacrtati kakava se odjeća nosi u jesen...
    Eh na takve zadatke moj sinek došeće s pitanjima : na koji datum počinje jesen, a kad završava, a koji ljudi, samo odjeća ili i obuća? i onda je shvatim da nešto nije kako treba i idem pogledati pitanje, a naravno tamo neki općeniti klišej koji najbolje odgovoirš ako si učiteljica razredene nastave

  49. #1149
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Našla sa materijale za rad u našoj knjižnici, pa ako nekog muči slično (znam daj e topla voda, ali eto meni je dugo trebalo), da podijelim informaciju Na odjelu za veće klince ima dio znanost za mlade i gomila priručnika, zabavne matematike, fizike, kvizova svega, sad samo moram uposliti fotokopirni aparat i posložiti neke zgodne mikseve zadataka u radne listove za školu. Baš se veselim tom poslu sad kad imam veliki izbor na hrvatskom. Jupi.
    Btw ima odličnih knjiga s eksperimentima, senzomotoričke aktivnosti, knjige o darovitima, ma pravi rudnik. Uopće mi nije jasno kako sam to mogla ne uvidjeti tako dugo, a visimo u knjižnici non stop. Ja sam vršljlala po dječjem odjelu i ovom za odrasle, a ovo za mlade mi uopće nije ušlo u fokus.

  50. #1150
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Učiteljica je u školi mislia da sa njim nešto nije u redu, on je na satu apsolutno bio u svom svijetu, pričao je sebi u bradu rečenice koje ona nije mogla povezati...katastrofa...
    Doma nije htio sjesti za stol, ste smo proveli u pokušaju da počne raditi, frustrirano je bacao knjige, bezbroj puta brisao napisano slovo jel nije zadovoljavalo njegove kriterije...već sam srećom i zaboravila dio.
    Mi smo uglavnom smanjili kriterije i to smo tražili od učiteljice, znaći :prvo je jedino bilo bitno da on napiše zadaću. Urednost, brzinu i sl. nismo tražili . I tražili smo da se učiteljica postavi tako.
    Sa vremenom je postalo lakše obzirom da se više nisu tražile toliko stvari koje su toliko ponavljajuće i koje istiću njegove slabe strane .

    Bilo je sve to teško povezati, učiteljici još i danas nije sve jasno...sjećam se jednog školskog rada gdje je tema bila dani kruha, djeca su dobila zadatak nacrtati kruh. M. je nacrtao cijeli proces od pšenice, preko mlina , kola koja prevoze brašno u pekaru, pekaru i finalne proizvode. Sve do najsitnijeg detalja, vodenice, mlinskog kola,špage na većama , konja i kola...
    A onda pak drugi dan, bez inspiracije nije bio u stanju nacrtati kakava se odjeća nosi u jesen...
    Sirius, znači imamo sličnu situaciju. Moj isto burno reagira, i ja sam par dana provela da ga uvjerim da ne može svaki dan biti sve jednako dobro, da je dovoljno dobro sasvim dobro, iako uvijek možemo težiti višemu, pa se smirio.
    A onda nakon par dana povezao konce i počeo raditi kao lijevom nogom - jer eto, kad oduzmeš djetetu perfekcionizam, ono nađe razloga da iskoristi toleranciju u smislu da žvrlja, odradi i ide dalje - samo da se ne bi trudio oko nečeg nezanimljivog. I onda te citira - pa ne može svaki dan biti jednako uspješan...
    Luda kuća.
    Čini se da ste super odradili dio s učiteljicom, i da ona ipak sve to skupa nekako dobro vodi, makar ne kuži do kraja. Joj, to je super! Nadam se da ćemo i mi imati kakvu-takvu suradnju.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •