Stranica 29 od 54 PrviPrvi ... 19272829303139 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1,401 do 1,450 od 2651

Tema: Darovita djeca-kako se nositi s njihovim posebnim potrebama

  1. #1401
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj mama94 prvotno napisa Vidi poruku
    Kad se sjetim sebe, ja sam bila sve gore navedeno! a) nikad ne SJEDI na stolici b) ljulja se na stolici, pada , nekad i dvaput u toku jednog sata, c) siše palac U ŠKOLI! Srećom, u moje vrijeme naši roditelji nisu odlazili na informacije , nego 1-2X godišnje roditeljski sastanak, i to je to. Moji su učitelji skužili moju darovitost, ali ja nisam. Sama sam sebi bila veći problem, (Kako upamtiti zadaću???). Naravno, i moja mama je bila takva, i moj sin je danas isti ja nekada. Moje prijateljice iz osnovne škole primijećuju "Pa ti si se tek sad , otkad si odrasla, pod stare dane uspjela smiriti, fokusirati i organizirati. Postala si točna, organizirana i puno samopouzdanija nego prije". Pa naravno, zrelost nosi svoje, više mojim tijelom i mojim mislima ne upravljaju podivljali nekontrolirani hormoni.
    Sve u svemu, čini mi se da su učiteljice u naše vrijeme , dok su još bile drugarice, a ne diplomirane učiteljice, imale puno više strpljenja i razumijevanja, kao da su današnje učiteljice fokusiranije na "nastavni proces", nego na djecu. Zato sam učiteljici svog sina mirno rekla neka ga pusti na miru, on svojim motoričkim nemirom još ne može upravljati, time on ventilira oluju misli i osjećaja u svojoj glavi, i može ga blago upozoriti, da npr. ne padne sa stolca i ne ozlijedi se, ali ne može mu zbog toga nabijati komplekse.
    Inače, slažem se s Peterlin, škola je danas daleko od onog što je nekada bila, i kao da je dio nastavničkog zbora, uz blagoslov nadležnog Ministarstva, odlučio da je 5. razred napravljen za zajedničko učenje i svladavanje gradiva majke i djeteta, a ne razreda i učitelja. Uostalom, pedagogica naše škole fino mi je odgovorila da razumije moju ljutnju i frustraciju, ali da , nažalost, ne postoje mehanizmi kojim bi danas itko u Hrvatskoj mogao natjerati jednog učitelja da djecu u školi stvarno počne i podučavati . Učitelju je danas dovoljno samo da se pojavi na satu, upiše nešto u školski imenik, 45 min rješava križaljke, mobitelira, radi što hoće, pokupi plaću, božićnice, uskrsnice, jubilarne nagrade i dar za djecu, 3,5 mjeseca plaćenog godišnjeg, i nitko mu ništa ne može. A djeca će gradivo , podrazumijeva se, naučiti kod kuće.
    Čuj, ja i dan danas padam sa stolca... češće na poslu nego doma jer doma rijetko sjedim na stolcu (nepitajgdjeikakosjedim, boljedamenitkonevidi) a nikad nisam imala etiketu darovite osobe, samo nemirne i jaaaako brbljave...

    Što se nastave tiče, imam sa samo dva sina dva vrlo različita iskustva i ne bih prozivala struku (u svakom žitu ima kukolja) ali bih prozvala sustav koji je prilagođen prosječnoj djeci, tj. nije prilagođen nikome. Ja s mlađim imam homeschooling doma od prvog dana uz redovnu školu, ali ne mogu se baš okomiti na učiteljicu iako bi i tu stvari mogle biti bolje. Mi izvan struke često ne znamo s kakvim se problemima učitelji u razredima sreću, koliko imaju ili nemaju na raspolaganju stručne službe i slično. Istina, nema svaki učitelj jednako smisla i volje za rad s darovitom djecom, ali znam ja jako dobro koliko moji dečki traže (svaki svoje i svaki na svoj način) i ne bih se rado našla u koži učiteljice. Ipak, to me nije spriječilo da višekratno upozoravam na stvari koje mi se u školi ne sviđaju - prvo učiteljicama, pa stručnoj službi, pa ravnatelju. Kvocam u glavu. To je jedino što mogu učiniti...

    Uostalom, i moj tata je prije puno godina sjedio u Zajednici doma i škole kao predstavnik roditelja i radio to isto. Školski sustav je trom i mogao bi biti bolji, ali što je - tu je. Trudimo se uzeti od toga najbolje što možemo za našu djecu. Ja ne mogu tvrditi da je sustav prije bio bolji jer se sjećam da je bilo i zlostavljanja i prozivanja i grupiranja i svega i svačega, bilo je loših učitelja i onih boljih. Ja sam imala sreće s učiteljicom, moj brat je izvukao deblji kraj i to mu se provlačilo skoro kroz cijelo školovanje.

    Kad bi napravili anketu u slučajno odabranom razredu, puno ljudi ne bi bilo zadovoljno. S druge strane, negdje je netko na drugom topicu napisao (mislim da je to bila mamitzi) da ne treba smetnuti s uma dobre strane školskog sustava i činjenicu da imamo besplatnu i obveznu osnovnu školu, a pogotovo mogućnost školovanja ženske djece što je još prije samo nekoliko desetljeća mnogim ženama bilo uskraćeno. Treba cijeniti dobre strane onoga što imamo i gurati koliko možemo da se stvari poprave. Sustav koji bi bio bolje prilagođen potrebama pojedinca (manji razredi, veći broj učitelja, prilagodljiv program) bio bi bolji i za darovitu djecu, ali i za sve druge. Iako je malo vjerojatno da će se to uskoro dogoditi, nadam se da kad tad ipak hoće.

  2. #1402

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj mama94 prvotno napisa Vidi poruku
    Učitelju je danas dovoljno samo da se pojavi na satu, upiše nešto u školski imenik, 45 min rješava križaljke, mobitelira, radi što hoće, pokupi plaću, božićnice, uskrsnice, jubilarne nagrade i dar za djecu, 3,5 mjeseca plaćenog godišnjeg, i nitko mu ništa ne može. A djeca će gradivo , podrazumijeva se, naučiti kod kuće.
    Hm, na ovo ipak moram reagirati. Učitelji NEMAJU 3,5 mjeseca godišnjeg niti su to ikad imali. Imaju određen broj dana godišnjeg odmora kao i svi ostali zaposleni u javnom sektoru, ali taj broj dana ne mjeri se u mjesecima.

    Nisam iz prosvjetne struke i ima dosta toga što mi se ne sviđa u našem školstvu, ali kao i u svim strukama, i ovdje ima vrlo različitih ljudi. Od predivnih nastavnika koji zaista utječu na životni put nekog djeteta, do osoba koje su u tu struku zalutale. Ja se ipak nekako nadam da će se moje dijete u svom školovanju više susretati s ovim prvima Bar u onoj mjeri u kojoj sam i ja nekad mogla uživati u svojem školovanju.

  3. #1403
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj mama94 prvotno napisa Vidi poruku
    Škola je danas daleko od onog što je nekada bila, i kao da je dio nastavničkog zbora, uz blagoslov nadležnog Ministarstva, odlučio da je 5. razred napravljen za zajedničko učenje i svladavanje gradiva majke i djeteta, a ne razreda i učitelja. Uostalom, pedagogica naše škole fino mi je odgovorila da razumije moju ljutnju i frustraciju, ali da , nažalost, ne postoje mehanizmi kojim bi danas itko u Hrvatskoj mogao natjerati jednog učitelja da djecu u školi stvarno počne i podučavati . Učitelju je danas dovoljno samo da se pojavi na satu, upiše nešto u školski imenik, 45 min rješava križaljke, mobitelira, radi što hoće, pokupi plaću, božićnice, uskrsnice, jubilarne nagrade i dar za djecu, 3,5 mjeseca plaćenog godišnjeg, i nitko mu ništa ne može. A djeca će gradivo , podrazumijeva se, naučiti kod kuće.
    Mislim da je ovo ipak pretjerana pokuda profesora. Znam da se škole razlikuju i da se profesori razlikuju, ali bi me zbilja ražalostilo kad bi se u nekoj školi profesori doista ovako ponašali. Moj sin je sad u petom razredu - nema problema sa savladavanjem gradiva, samostalan je i gotovo nikad ne traži pomoć. Kod njega su najzahtjevniji upravo oni profesori koji i sami najviše daju i on upravo njih najviše cijeni. Oni se pripremaju, motiviraju učenike, organiziraju razne projekte, terensku nastavu, daju puno više nego što ima u udžbeniku. Njihov problem su i loši udžbenici i još gori programi - to vidim najviše po svojim područjima. U udžbenicima su tumačenja često nedostatna, a ponekad je i faktografija pogrešna. Profesori moraju kompenzirati sve te nedostatke.

    Istina je da se ne stiže sve u školi, koliko god se profesori trudili da što više gradiva pokriju. Neke stvari mora raditi doma - zemljopisnu kartu ne možeš razumjeti ako sam ne radiš na njoj, latinske riječi, deklinacije i konjugacije ne ulaze u glavu tako da staviš knjigu pod jastuk. Tim više što ne rade iz udžbenika za OŠ kakve smo mi imali nego iz udžbenika za početnike u Klasičnoj gimnaziji. Iz povijesti i prirode traže se samostalni projekti i power point prezentacije - za to se mora potruditi, pročitati neke knjige, naći slike, sročiti tekst. Vjeronauk je ove godine dosta blizak povijesti - ponekad pogleda u Bibliju ili Kur'an, čitao je o razlikama istočnjačkog i zapadnjačkog mišljenja. Iz hrvatskog pišu velike sastavke i imaju velike lektire. Potičem ga da zaviri i u rječnike, pravopis i gramatike. Iz matematike ima velike zadaće koje samostalno rješava i ne mora ništa dodatno učiti. Primjere iz solfeggia isto mora proraditi doma - to samo povremeno napravi, a instrument redovito vježba.

    Shvaća odmah, brzo i s lakoćom uči i dugo pamti. Najveći dio gradiva zapamti u školi, jer je koncentriran i zainteresiran. Od nas ne traži pomoć izravno nego samo postavlja pitanja o onome što ga zanima. Voljela bih da nas i više pita - ne iskorištava dovoljno što ima obrazovane roditelje, ali, dobro, takav je, ide svojim putem.

    Ovo što ti kažeš, rad djeteta s roditeljima, imamo sa kćeri - barem 60% njezinog obrazovanja može se podvesti pod pojam obrazovanja kod kuće. Isto je motorički nemirna kao i tvoj sin i to ne nailazi na puno razumijevanja u školi. Ona ima nedostatak pažnje tako da joj u nastavi puno toga promakne, što onda mi moramo objasniti, s njom proraditi i kontrolirati joj zadaće. Činjenica je da je puno bolja u školi otkad ne ide u dnevni boravak nego mi s njom radimo. Ponekad bih voljela da, uz dva posla koja radim i obaveze oko kuće i obitelji, ne moram još biti i njezina učiteljica, kao i MM, ali i to ipak prihvaćamo kao normalno. Vidimo da ona napreduje, interesi joj rastu, kockice se slažu i to nam je dovoljno.

  4. #1404

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Zdenka, ti tako lijepo pišeš o školi svoje djece (a imam i prijateljice čija djeca idu u istu školu) da mi ponekad sve bude žao što A. ne ide u nju
    Mi smo išli linijom manjeg otpora i jednostavnije organizacije, pa A. ide u kvartovsku školu u neposrednoj blizini, o kojoj sam prije čula uglavnom neutralne ili manje-više dobre informacije, ali s vremenom sam sve više nezadovoljna općom atmosferom i inercijom u školi - od učiteljice do ravnatelja. Sve češće se bojim da će A. potpuno izgubiti motivaciju u takvoj sredini (već sad primjećujem neke promjene na njemu u odnosu na period prije pola godine), ali onda se sjetim da je tek prvi razred i da ima još vremena da se motivacija razvije ili iskaže. Uglavnom, čekam drugo polugodište i daljnji razvoj situacije.

  5. #1405
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Samo da dodam ovo za roditelje koji su tek na početku (mama94): nezahvalno je suditi školu i učitelje na temelju samo nekoliko tjedana iskustva. Adaptacija traje cijelo prvo polugodište.
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 09.01.2012. at 08:32

  6. #1406
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Tanja, lice ima i naličje - ima problema i lošijih strana, kao i u svakoj školi, ali u konačnici mislim da ipak spada u bolje škole. Osnovni razlozi su što je mala, ima većinom dobar kadar, djeca su najvećim dijelom ok, klasična je, ima samo jutarnji turnus. To su razlozi zbog kojih barem polovica djece u školi ne dolazi iz kvarta. U upravi i stručnim službama postoji trud da se stvari mijenjaju na bolje. Nije da mnogo toga ne bi moglo biti bolje i da mnogo puta nisam bila razočarana. Postoji određena inercija - kad god dijete na bilo koji način iskače, javlja se problem, a ja sam to osjetila s oba djeteta.

    Ali, ovaj post mame 94 me je zasmetao, jer mislim da upravo profesori, ne svi, ali većina, čine najbolji dio škole i izvlače sustav na svojim leđima. Puno toga im se paušalno prigovara, a zapravo je činjenica da rade jako težak posao za koji nisu adekvatno plaćeni niti cijenjeni, a to ipak većina njih radi s ljubavlju i zalaganjem. I moj posao mi daje neko iskustvo u procjeni, iako mislim da je u odgojnom smislu lakši od onog u OŠ i SŠ. Sjedim i u VR, pa imam priliku vidjeti stvar i s druge ne samo s roditeljske strane. U odnosu prema školi uvijek nastojim poći od razumijevanja i suradnje.

  7. #1407

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Postovi
    31

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Tanja, lice ima i naličje - ima problema i lošijih strana, kao i u svakoj školi, ali u konačnici mislim da ipak spada u bolje škole. Osnovni razlozi su što je mala, ima većinom dobar kadar, djeca su najvećim dijelom ok, klasična je, ima samo jutarnji turnus. To su razlozi zbog kojih barem polovica djece u školi ne dolazi iz kvarta. U upravi i stručnim službama postoji trud da se stvari mijenjaju na bolje. "

    Možeš li mi napisati koja je to točno škola?

    Sa starijim imam uistinu loše iskustvo- U maloj školi u koju je išao 4 godine i gdje "nisam ni znala da ide u školu", nažalost, nije dobio radne navike. Učiteljica je bila dobra, ali ih nisu poticali na samostalni rad kao u vašoj školi- da se djeca previše ne opterete. "Jer nisu sva djeca darovita poput vašeg sina, a nepravedno bi bilo njega isticati na taj način i možda nabijati komplekse slabijim đacima". Pa sam ga zato na početku ove šk.g. preselila u drugu školu- i evo što smo dobili. S mlađim koji ove godine treba krenuti u školu ne želim riskirati. Samo mi je potrebna čvrsta potvrda da se zaista isplati svaki dan , i za bolesti i nepogode, odvoziti i dovoziti dijete na drugi kraj grada.


    Puno toga im se paušalno prigovara, a zapravo je činjenica da rade jako težak posao za koji nisu adekvatno plaćeni niti cijenjeni, a to ipak većina njih radi s ljubavlju i zalaganjem. I moj posao mi daje neko iskustvo u procjeni, iako mislim da je u odgojnom smislu lakši od onog u OŠ i SŠ. Sjedim i u VR, pa imam priliku vidjeti stvar i s druge ne samo s roditeljske strane. U odnosu prema školi uvijek nastojim poći od razumijevanja i suradnje.
    Oh, da, i ja polazim najprije od razumijevanja i suradnje. Samo što ako se moji klijenti požale mom šefu, da sam na poslu lijena, nezaiteresirana, nekompetentna i da konstantno i na sve moguće načine zabušavam, ne vjerujem da bi dobili odgovor kakav će roditelj u 90% slučajeva čuti od stručne službe u školi: iako i đaci i roditelji i ,naravno stručna služba škole vide jasno kakav je tko nastavnik, gotovo je nemoguće dokazati njegov nerad, još manje sankcionirati. U prethodnom postu doslovce sam citirala odgovor koji sam dobila: "Da vi ste 100% u pravu, ali Zakon o radu i kolektivni ugovor nama brane da bilo što učinimo, osim da razgovaramo i apeliramo na svijest i savjest nastavnika."
    Ne, ne mislim da su SVI nastavnici takvi, ali pobogu, u zemlji s 300.000 nezaposlenih radno sposobnih, većinom mladih ljudi, ovdje treba nekoga MOLITI da počne raditi svoj posao za koji je , oprostite vi svi s plaćama većim od 7.000kn, ipak pošteno i na vrijeme plaćen.

    Peterlin i ja se osobno poznajemo, pa znamo kakva je škola i kakva je stručna služba u koju idu L i E. Tamo je stručna služba pokušala zataškati slučaj seksualnog zlostavljanja učenika od strane nastavnika. I da se razumijemo, niti ta osoba nije dobila otkaz- (sama je otišla na plaćeno!!! bolovanje, ali tek nakon što su roditelji u očaju i nemoći cijelu priču iznijeli u medije), a rukovodstvo škole još je uvijek na istom mjestu.
    Ne zamjeram ja ništa nastavnicima koji su zahtjevni, dapače, ali sam ogorčena na onu nekolicinu (20%) koji svoj posao ne žele raditi, već očekuju da djeca sve nauče kod kuće, s roditeljima ili na instrukcijama.
    U konkretnom slučaju, ja sam školi zaprijetila da ću svom djetetu zabraniti da pohađa satove kod takvog nastavnika, ida se izlaže pritom i kojekakvim oblicima emotivnog i psih. zlostavljanja. Ako već trebam ja ili netko drugi raditi posao za koji je netko drugi plaćen, onda će moje dijete ići na predmetni ispit, pa kad tako loš nastavnik,(kojem škola ne može dati nikakvu kaznu, kamoli otkaz, samo zato jer djecu ne želi učiti), ocjenjuje nečiji tuđi rad, ja ću se pobrinuti da to barem bude u koliko-toliko kontroliranim uvjetima.

    Da se razumijemo, ne radi se o ocjeni- ja se ne bunim na ocjene- već mislim da imam pravo zahtijevati znanje. Ali da dijete 5-10% znanja dobije u razredu, a sve ostalo da se očekuje da ga nauče instrukcije kod kuće, je naprosto, neprihvatljivo.
    Jako su mi važna vaša pozitivna iskustva sa školom. Moj san je da nađem u Zg školu za koju neće reći:"Ah, budi sretna ako ih je samo toliko malo loših ili groznih! Dobro ste prošli!"

  8. #1408
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Aktiviraj se i osnuj svoju školu ili se počni baviti politikom ako se smatraš kompetentnom, ja ću prva biti presretan da imamo još jednu opciju, jer sve ide u smjeru toga da će javno školstvo postati socijala, a privatne škole druga krajnost, s obzirom na to da srednji sloj izumire, da ržava se uvijek bavi modnim potezima. Za to su najmanje krivi nastavnici i profesori. To što je u javnom školstvu još uvijek 80% entuzijasta (prema tvojem podatku) koji korektno do odlično rade svoj posao u neadekvatnim pa često i vrlo frustrirajućim ili očajnim uvjetima je zapravo malo čudo na kojem možemo biti zahvalni. Ova razina obrazovanja koju kod nas uz malo truda i snalaženja možeš dobiti besplatno se vani debelo plaća.

  9. #1409

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Postovi
    31

    Početno

    Oprosti, ali kada bi "razina znanja koju kod nas možeš dobiti besplatno uz malo truda i snalaženja", bila barem zadovoljavajuća, problema ne bi bilo, bilo bi nam super. Nažalost, po razini matematičke i čitalačke pismenosti na 37. mjestu smo u Europi ,(Bože, ima li Europa uopće 38 zemalja??), a na začelju smo i po udjelu visokoobrazovanih u strukturi stanovništva.
    Nažalost, niti privatne škole nisu se baš u ovih 20-tak pokazale kao spasonosno rješenje, od osnovnih do privatnih fakulteta. Jedino se generalno može reći da su lakše za završiti od državnih.

  10. #1410
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Kada bi neki profesor mog djeteta rješavao križaljke i razgovarao na mobitel za vrijeme sata, ne bih to prešutjela nego bih tražila rješenje prvo u školi izvan nje. Ali ni približno ništa takvoga nisam doživjela ni u svom školovanju ni kod moje djece.

  11. #1411
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,220

    Početno

    Drage mame! Molim vašu pomoć, ako stignete.
    Čitala sam dosta, a voljela bih i još više. Pa ću ja napisati svoj popis knjiga, a vi mi napišite koje ste knjige vi čitali, a ja nisam navela:
    Judy Galbraith: Kako prepoznati darovito dijete
    Ellen Winner: Darovita djeca : mitovi i stvarnost
    Sally Y. Walker: Darovita djeca : vodič za roditelje i odgajatelje…
    Jasna Cvetković Lay: Darovito je, što ću s njim?; Darovito je, što ću sa sobom?; Ja hoću i mogu više; Možeš i drukčije
    Štefanija Vodopija: Kako otkriti i potaknuti darovitost
    Thomas von Krafft: Kako otkriti i potaknuti darovitost
    Mira Čudina-Obradović: Nadarenost : razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje
    David George: Obrazovanje darovitih : kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike
    Vesna Vlahović-Štetić: Daroviti učenici : teorijski pristup i primjena u školi
    J. T. Webb i dr.: Pogrešne i dvojne dijagnoze darovite djece i odraslih
    Hvala!

  12. #1412
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Mi se nismo opterećivali da li su naša djeca darovita ili ne (odveli mlađega na testiranje tek kad nam je zatrebalo obrazloženje za njegova nestandardna ponašanja u školi) ali popis literature ne bi trebalo ograničiti samo na darovitost.

    Knjige koje su mi bile od velike koristi (i u kojima je u nekim segmentima i dodirnuta darovitost), a kojih nema na gornjem popisu:

    Penelope Leach: Djeca prva - definitivno najbolja knjiga koja se ne ograničava na odgoj, već se radi o svojevrsnoj sociološkoj analizi statusa djece u današnjim društvima

    Stanley Greenspan: Vještine igrališta i Sigurno dijete (ima još njegovih knjiga, sigurno valjaju ali čitala sam samo ove dvije)

    Barbaru Meister Vitale sam spomenula već prije jer mi je upravo knjiga Jednorozi su stvarni otvorila oči za konkretni problem mog sina (ljevorukost + elementi disleksije + darovitost u nekim područjima)

    Steve Biddulph je isto odličan: Tajne sretne djece, Nove tajne sretne djece, Odgoj dječaka.... ima toga još, čekaj da se sjetim...

    Lawrence Shapiro: Kako razviti emocionalnu inteligenciju djeteta (to je bitno jer darovita djeca često imaju "kratak fitilj" i emocionalno su u zaostatku - oprosti, sudim na temelju svog nevelikog iskustva)


    Štajaznam, bilo je još toga:

    Wendy Grant: Kako riješiti sukobe i pretvoriti ih u suradnju

    ??? (ne mogu se sjetiti autora): Parenting by Heart

    Armin Brott: Kako biti tata

    Literatura koja je meni pomogla da postanem uravnoteženiji roditelj zahtjevne djece je Glasserova Teorija izbora (informaciju sam čula i dobro zapamtila u Školi za roditelje u DV Cvrčak koju je 2004. godine vodila prof. Branka Starc ). Koliko mi je poznato, te radionice i škole za roditelje sad su pod kapom Unicefa i održavaju se i dalje. Topla preporuka!

  13. #1413
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,714

    Početno

    Peterlin ti si bila na školici za roditelje 2004 u Cvrčku? Bila sam i ja , ali mislim 2006 , moram pogledati diplomu.

  14. #1414
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Peterlin ti si bila na školici za roditelje 2004 u Cvrčku? Bila sam i ja , ali mislim 2006 , moram pogledati diplomu.
    Da, 2004. je bila prva generacija. Jako mi je dobro došlo.

    Offt. Svijet je mali, a ovaj forum još manji - dogodi se ne tako rijetko da u RL sretnem ljude odavde.

  15. #1415
    Pepita avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    3,816

    Početno

    Bok cure!
    Mi mi smo u obradi, dobila sam upitnike i ispunila koliko mogu.
    Danas smo prvi dan bile u psihologa.
    Rekao je, ne može ništa reći u ovoj dobi, treba puno više vremena i rada s njom.
    Mimo darovitosti ona je pravi zmaj.
    Zainteresirao se za rad s njom.
    Njegov ured je u jednom vrtiću, ona je dvaput s njim išla vidjeti djecu.
    Treći put je rekla da želi ići kod djece, meni je dao znak da ostanem sjediti, otišla je sama, u miješanu grupu i stajala tamo ravno pola sata bez da je došla vidjeti gdje sam.
    Rekao je da je to jako napredno za njenu dob, da to nije niti specifično za četvorogodišnjake.
    Zaključak, definitivno će je uzeti i raditi s njom, promatrati i meni pomoći.
    Ja moram zapisati sve što mi se učini neobičnim, sve što mi se čini da je neobičnije u odnosu na dob.
    Kad dođe vrijeme za to procijeniti će se je li dijete darovito ili ne.

    U svakom slučaju nije za reći da je tipična trogodišnjakinja.
    U verbaliziranju, socijalizaciji, zapažanju detalja i sl. oduševljava.

    Ja se ovdje moram zahvaliti curama koje su mi spomenule uopće išta.
    Kažem bez obzira na ikakvu darovitost ili sl. dijete je s kojim se treba raditi i s kojim treba znati.
    Pa sad, je li darovita ili ne, meni je tako sveisto.

  16. #1416
    Pepita avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    3,816

    Početno

    Kako je rekao ustvari, nekih stvari ima, ali za darovitost trebaju biti pokrivena tri elementa, osobnost, intelekt i kreativnost. Ovo zadnje apsolutno nema nikakve naznake, a on tvrdi da je još i rano i teško za sada otkriti.

  17. #1417
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Nije stvar u dokazivanju darovitosti nego o upoznavanju sa svojim djetetom i njegovim potrebama, ma kakve one bile i kako se zvale. To upoznavanje se ne zaustavlja na testiranjima koja pokazuju darovitost, ali i to je jedan korak na putu.

  18. #1418
    Pepita avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    3,816

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Nije stvar u dokazivanju darovitosti nego o upoznavanju sa svojim djetetom i njegovim potrebama, ma kakve one bile i kako se zvale. To upoznavanje se ne zaustavlja na testiranjima koja pokazuju darovitost, ali i to je jedan korak na putu.
    Tako mi je točno rekao i psiholog.
    Ja nisam znala drugačije se izraziti.
    Uglavnom poanta jest upravo ta - darovitost i njeno utvrđivanje je nebitno.

  19. #1419
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Pepita

    Samo naprijed! Djeca odgajaju i usmjeravaju nas isto koliko i mi njih. Vidim to po sebi i svom mužu - mi smo definitivno puno naučili uz svoju djecu i od njih. I slažem se - darovitost kao takva nije bitna, to je (eventualno) samo jedan segment ličnosti naše djece. Meni je testiranje djeteta samo dalo neka obrazloženja koja po potrebi možemo ponuditi drugima (ovdje se uglavnom radi o sustavu - školi i učiteljima, u vrtiću smo imali sreće da je dijete imalo poticajnu sredinu u jezičnoj grupi).

  20. #1420
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,220

    Početno

    Hvala Peterlin, mogla sam se i kladiti da ćeš mi odgovoriti!

  21. #1421
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,220

    Početno

    Isteklo mi vrijeme za edit: Znam za mnoge korisne knjige o roditeljstvu, ali one o darovitosti su ipak rjeđe pa ih teže nalazim.

  22. #1422
    Pepita avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    3,816

    Početno

    Trenutno je u vrtiću, danas prvi dan ostala, ima iskustva s ostajanjem na plesu.
    Nećemo dugo danas, možda samo sat.
    Užasno me zanima kako će se snaći u takvoj sredini.

  23. #1423
    Pepita avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Postovi
    3,816

    Početno

    Još nešto, ajde provodi se to testiranje darovitost, mada je meni nebitno kako se to zove.
    Elemenata za darovitost ima, pa ću ostati ovdje s vama, nadajući se da ću baš ovdje pročitati dosta toga što će me učiniti još boljom mamom, koja više i bolje razumije.
    Tako ako na kraju uopće ne bude darovita nadam se da nećete zamjeriti da sam tu

  24. #1424
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Kod nas je sad stvarno dobro, puno smo se skulirali od kad sam ja uvažila te njegove osobitosti, ali je moj sinček upao u neku vrstu problema s druženjem. RAnije je bio tako jednostavan za sprijateljit se, sad dođe, pa kaže da se osjetio jadno jer su dečki otišli (možda piškit doma, ili se spuštaju niz drugi breg biciklima), pa da ih je on zvao, a oni projurili i tak. I to ga pogađa do ubera... Tak mi ga je teško gledat... kao što je u svemu temeljit i dubok, tako je jadničak i u ovim uličnim konverzacijama i dogodovštinama. Nedavno je rekao da neće igrat nogač jer nije siguran da je dovoljno dobar... i tako... Što sad?

  25. #1425

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Kod nas je sad stvarno dobro, puno smo se skulirali od kad sam ja uvažila te njegove osobitosti, ali je moj sinček upao u neku vrstu problema s druženjem. RAnije je bio tako jednostavan za sprijateljit se, sad dođe, pa kaže da se osjetio jadno jer su dečki otišli (možda piškit doma, ili se spuštaju niz drugi breg biciklima), pa da ih je on zvao, a oni projurili i tak. I to ga pogađa do ubera... Tak mi ga je teško gledat... kao što je u svemu temeljit i dubok, tako je jadničak i u ovim uličnim konverzacijama i dogodovštinama. Nedavno je rekao da neće igrat nogač jer nije siguran da je dovoljno dobar... i tako... Što sad?
    I što sad?
    S tzim pitanjem se susrećem često. Možda sam na krivom tragu, al i ponašanja koja su, znate ono, starmali, su mi u tom stilu.

    Moj npr. poludi, iz petne žile se izmrcvari kad vidi da skupina ili pojedinac ne prati pravila, ne igra radi sudjelovanja nego (vlastite) pobjede...

    Tako mi ga teško gledat

  26. #1426
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,220

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    RAnije je bio tako jednostavan za sprijateljit se, sad dođe, pa kaže da se osjetio jadno jer su dečki otišli (možda piškit doma, ili se spuštaju niz drugi breg biciklima), pa da ih je on zvao, a oni projurili i tak. I to ga pogađa do ubera... Tak mi ga je teško gledat... kao što je u svemu temeljit i dubok, tako je jadničak i u ovim uličnim konverzacijama i dogodovštinama. Nedavno je rekao da neće igrat nogač jer nije siguran da je dovoljno dobar... i tako... Što sad?
    Kad moj sin ovako nešto kaže, ja dodam: Nisi zadovoljan svojom vještinom u nogometu? Čini ti se je da drugim dječacima važan nogomet? Misliš da bi mogao bolje igrati? To te čini tužnim/nesigurnim/...? Kad sam ja bila djevojčica, svi su igrali košarku, a ja sam mislila da mi to ne ide. I onda sam jedan dan pokušala, kad je bilo manje djece na igralištu, i baš sam se dobro zabavila.
    Ovo ne bih rekla:
    Nije uopće točno, dobro igraš nogomet. ILI: Pa možda ne igraš najbolji nogomet na svijetu, ali to i nije tako važno. PA NI OVO: Pokazat će ti tata popodne kako bolje igrati.
    Ne uspoređujem ga s drugom djecom, a naročito ne sa sobom (mada bi, u slučaju sporta, on svakako bio u prednosti ).
    I u slučaju nesporazuma s djecom iz prvog primjera, nastojala bih pokazati razumijevanje i sućut, pomoći mu da verbalizira kako se pritom osjećao i možda našla neki takav primjer iz svog iskustva. U većini slučajeva je to mom sinu dovoljno, a često i sam predloži neko rješenje, ja mu ne namećem.

  27. #1427
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Moj sin je isto imao problem s nogometom - naime, htio ga je igrati isključivo zbog drugih dječaka, ne zbog nogometa. Svi dečki s kojima se htio družiti igrali su nogomet. Pokušavao je, trudio se, bio bi barem na golu, dok nije shvatio da nikako ne voli nogomet, da nije dobar u njemu i da to i ne želi mijenjati. Stvari su postale lakše kad je prestao ići na dnevni boravak, pa više nije bilo tolikog pritiska na taj nogomet.

    Pitanje je mjere koliko se prilagođavati ili ne. Meni je bilo žao što ga izbacuju iz nogometne ekipe, ali sam shvatila da je to normalno. Ne moramo svuda i bezuvjetno biti prihvaćeni. M. je sam to racionalizirao i rekao da ekipa za koju on igra uvijek gubi. S tim istim dečkima i dalje se druži po drugoj osnovi, a sportski se pronašao u mačevanju. Neki dan mi je čitao svoj dnevnik (Kodiran! ) - na prvoj stranici, gdje se predstavlja, piše: ne volim nogomet, rukomet, košarku, odbojku ni vaterpolo. I inače je za darovite karakteristično da ne vole kolektivne sportove jer su individualci.

  28. #1428
    minji otrok avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    u snovima
    Postovi
    191

    Početno

    Mi sa starijim imamo problem što ne zna prihvatiti ne samo poraz, nego to što nije najbolji.
    Ako nije najbolji, ili strahuje da neće biti najbolji - neće ni pokušati.
    S obzirom da je on izuzetno motorički spretan, a prepun energije, prošle godine je na nagovor prijatelja iz vrtića izrazio želju da ide na nogomet. Mi smo njegov prijedlog rado prihvatili (čak jvrlo rado, jer je baš bio u nekoj fazi kada se okružio samo djevojčicama, pa nas je bilo strah da ga dečki zbog toga počnu gurati iz svog društva). No, na nogometu se nije snašao. Bio je među najmlađima (u toj grupi su po 3-4 g.dječaci stariji od njega), koji treniraju po par godina, a on se usporedio s njima i rekao - ne bih, hvala .
    Baš mislim da grupni sportovi nisu za njega, a kako su nam rekli kod T.S.- on je izraziti individualac, što baš dolazi do izražaja u sportu.

    Još da naučimo da je najnormalnije da ne možeš uvijek biti najbolji, i da zbog toga ne trebaš tugovati, plakati, povlačiti se...

  29. #1429

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    I inače je za darovite karakteristično da ne vole kolektivne sportove jer su individualci.
    Ovo sam ja očekivala kod svojeg sina, a i na razgovoru u PCM nam je Julija to spomenula, ali s polaskom u školu, pokazalo se da je mojem "individualcu" nogomet odjednom postao jako važan. Igra ga osrednje, ali se jako trudi i gura, što mi je potpuno atipično za njega, pa ponekad stvarno ne znam kako reagirati (kad se, npr., uvrijeđeno pobere iz igre jer zaključi da netko vara). Nedavno, kad je trebao navesti koja mu je najdraža igra, napisao je nogomet. Čak je jedno vrijeme i izjavljivao da će biti nogometaš (ajme, sramote ), ali je sad, čini se, odustao od tog nauma.
    Iako, otkako je na praznicima i podalje od škole, nogomet gotovo i ne spominje (osim što skuplja sličice). Nekako se vratio svojim uobičajenim interesima. To isto nešto govori. Vidjet ćemo kad opet krene škola, boravak, i vršnjački pritisci.

  30. #1430
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    A taj nogomet je stvarno egzistencijalno pitanje. Ako ga ne igraš, kao da ne postojiš.

    Što kaže Zdenka, pitanje je mjere koliko se uklapati (a nogomet je često samo uklapanje) i koliko ostati vjeran sebi. A. se dosta gubi od početka petog razreda. Razrednica mu je, onako, baš nesklona. Ne odgovara joj on na osobnoj razini, nema nikakvog, baš nikakvog razumijevanja za njegovu živost (nije jedini takav u razredu, i svi takvi su od prvog dana stavljeni u ladicu potencialno problematičnih). Govori od prošle godine o grupama u razredu, i njegov je zaključak bio da ni jednoj ne pripada. Ima pojedinačne prijatelje, sasvim dovoljno prijatelja, meni se čini, ali nedavno sam shvatila koliko jako želi pripadati nekoj grupi, i da su neka nova prijateljstva (s djecom s kojom je ranije imao problema, rugali su mu se) plod te želje. Čak je ove godine, u nekoliko dana, napravio i nekoliko klasičnih gluparija da bi zadivio tu grupu.
    Ono što hoću reći je da mu osjetno nedostaje osjećaj pripadnosti. Više nema učiteljice, osjeća da i nije baš prihvaćen od razrednice, razred se razdijelio na grupe (ništa ekstremno, ali ipak sasvim opipljivo), svi su u počecima puberteta ili pravom pubertetu. Vidim da ulazimo u osjetljivo razdoblje traženja mjere između uklopljenosti i osobnosti, a nemamo više ono čvrsto uporište u školi kakvo nam je pružala učiteljica iz nižih razreda. Trebat ćemo mi paziti dvostruko.

  31. #1431

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Ono što hoću reći je da mu osjetno nedostaje osjećaj pripadnosti. Više nema učiteljice, osjeća da i nije baš prihvaćen od razrednice, razred se razdijelio na grupe (ništa ekstremno, ali ipak sasvim opipljivo), svi su u počecima puberteta ili pravom pubertetu. Vidim da ulazimo u osjetljivo razdoblje traženja mjere između uklopljenosti i osobnosti, a nemamo više ono čvrsto uporište u školi kakvo nam je pružala učiteljica iz nižih razreda. Trebat ćemo mi paziti dvostruko.
    Uf, ovo je nezgodna situacija, trebat će mu puno vaše podrške da bi prebrodio taj period. Ono što sam naučila na radionicama na koje Andrej ide već treću godinu jest da je za normalan i zdrav psihički razvoj čovjeka ključno zadovoljiti taj osjećaj pripadnosti (navodno postoji i teorija o razvoju depresije koja polazi od potrebe za pripadanjem kao jedne od temeljnih ljudskih potreba). S te strane, prihvaćam i tu strast za nogometom kao jedan od vidova zadovoljenja te potrebe.
    Možda bi vam pomoglo kakvo uporište izvan školskog okruženja? Neke slobodne aktivnosti u kojima bi se dokazao i u kojima bi se bolje osjećao?

  32. #1432
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Ide na rukomet od ove godine, tu je jako dobar i rastu mu krila. Ali škola ostaje škola. Ima tu i manjka samosvijesti kod njega. Ima nešto i objektivnih okolnosti (čini se da ima problem s jednim dečkom, malo veći nego što se meni činilo, i ta ekipa mu treba donekle i za zaštitu od jedne druge ekipe). On ima dobrih prijatelja u razredu, cura i dječaka, ali htio je baš grupu oko sebe. Razgovarali smo dosta o svemu, mislim da mu je pomoglo, i važno je i da ostanemo jako uključeni.

  33. #1433
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Tanja_b i mi smo se čudom čudili kad je bio u toj nogometnoj fazi - samo je o tome pričao, čak je i kopačke htio od uskrsnog zeke, poslije smo i golmanske rukavice nabavili. Na kraju se ipak ispostavilo da je to bilo samo iz želje za društvom i prijateljstvom, a protiv vlastitih interesa.

    Vertex, baš mi je žao. Na tvome mjestu bih pokušala uporno i uporno razgovarati s tom profesoricom - možda se njezin stav može promijeniti. Isto tako i sa stručnim timom, pogotovo ako imaš nekog dobrog sugovornika.
    M. nije baš lako u socijalnom smislu u 5. razredu, jer se dosta toga promijenilo. Dečki s kojima se družio ne idu više s njim u razred, a ni najbolje prijateljice, a ni draga, tako da sada tek hvate konce. Primjećujem da se drži po strani i proučava. Prijateljuje s dečkima iz minstrantske grupe, s mačevanja i sa zbora u GŠ. Što se razrednika tiče, hvala Bogu, ima muškog razrednika, razboritog čovjeka kojem je stalo do djece. Vidim da je u par poteza skužio i M. i drugu djecu.

  34. #1434
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Citiraj tanja_b prvotno napisa Vidi poruku
    Nedavno, kad je trebao navesti koja mu je najdraža igra, napisao je nogomet. Čak je jedno vrijeme i izjavljivao da će biti nogometaš (ajme, sramote ), ali je sad, čini se, odustao od tog nauma
    Sory na uletu i ako ti se čini nepotrebnim reagirati na njega slobodno zanemari...

    Ali iskreno, zar je bavljenje nogometom sramota

    Iskreno... nemam veze s nogometašima, ali malo me ubola u oko ova opaska.

    Svako dobro vama i vašoj djeci.

  35. #1435

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj Bodulica prvotno napisa Vidi poruku
    Sory na uletu i ako ti se čini nepotrebnim reagirati na njega slobodno zanemari...

    Ali iskreno, zar je bavljenje nogometom sramota

    Iskreno... nemam veze s nogometašima, ali malo me ubola u oko ova opaska.

    Svako dobro vama i vašoj djeci.
    Ma neeee... zapravo, baš sam mislila hoće li netko ovo krivo shvatiti, nadala sam se nekako da neće
    Nije bavljenje sportom sramota, sasvim suprotno, ali o profesionalnim nogometašima nemam baš visoko mišljenje, da ne elaboriram sad u detalje.

    A što se tiče djeteta, i njegovi interesi i ciljevi će se još izmijenjati tijekom godina, pa ne mogu ni tu njegovu izjavu uzeti drugačije nego kao dječju fantaziju. Zasad igra nogomet u boravku i poslije škole na igralištu, i to smatram isključivo njegovim pokušajem da se izbori za mjesto u razredu. Inače nogomet ne smatram osobito zdravim sportom (ima ih djeci puno korisnijih), ali ovo nakon škole nije nogomet, nego druženje s dečkima, i bilo bi blesavo od mene da mu tu postavljam neka ograničenja (osim onih realnih - vremenskih).

  36. #1436
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ovdje nismo iznosili stavove o nogometu nego smo pričali o svojoj djeci koja ga vole ili ne vole. To je individualno, ne treba se nitko vrijeđati zbog tuđeg izbora ili ne izbora sporta.

  37. #1437
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ovdje nismo iznosili stavove o nogometu nego smo pričali o svojoj djeci koja ga vole ili ne vole. To je individualno, ne treba se nitko vrijeđati zbog tuđeg izbora ili ne izbora sporta.
    Ma totalno si me krivo shvatila ako si se referirala na moj post.

    Kažem, malo me je bocnulo ono tanjino kolutanje očima na spomen nogometa i nekako sam iščitala iz njezinog posta da bavljenje njime smatra sramotnim.

    Žena mi je sve objasnila i jasan mi je njen stav, iako bi se i o tome dalo diskutirati, ali to nije tema ovog topica.

    Još jedanput se izvinjavam na upadu i samo vi nastavite prepisku za dobrobit vaše djece.

  38. #1438
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Zdenka, hvala na ohrabrenju. Dobro mi je došla ova opomena da ne odustajem od razgovora (iako si ti to već puno puta naglašavala), jer vidim da bih najradije izbjegavala informacije.
    Bit će da sam i ja razmažena, donedavno smo samo superlative slušali, i u vrtiću i u školi. Također smo i mi o odgajateljima razmišljali u superlativu. Ovo nije ništa jako loše, ali je vidljiva promjena i to mi je baš žao. Vidiš da dijete cvjetalo, a sad puno toga blijedi.

  39. #1439
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Joj, vertex, razumijem te. I ja najčešće idem na informacije teže nego k zubaru, ali idem.

  40. #1440
    Bodulica avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    1,993

    Početno

    Evo da se i ja uključim malo konkretnije u ovu vašu raspravu jer vidim da vas muče neke iste stvari koje su nas svojedobno mučile, ali za nas je nažalost kasno da nešto mijenjamo.

    Naime, stariji sin je bio izuzetno napredno dijete... rano progovorio, prohodao, bio izrazito komunikativan i da ne nabrajam dalje. Nije bio u nikakvoj obradi, ali su nam u vrtiću uvijek isticali te njegove posebnosti koje smo mi naravno ponosno slušali, ali nismo znali što da radimo s tom njegovom "posebnošću".
    Računala sam da je to stoga jer je prvo unuče u obitelji, pa se s njim puno i radilo i bilo mi je nekako logično da je takav, iako je uspoređujući ga s drugom djecom njegove dobi uvijek nekako odskakao.
    Polaskom u školu se je samo nastavio njegov razvoj i po riječima psihologice te škole bio je među prvo dvoje djece na tim testovima za upis, te nas je posebno pozvala na razgovor i u suradnji s njom odabrali smo učiteljicu koja je bila voljna zadovoljiti njegove zahtjevne potrebe.
    Prva 4 razreda su prošla s lakoćom, uspjeh 5.0, učiteljica je samo hvalila i hvalila i onda hladan tuš polaskom u 5. razred.
    U njegovoj školi je običaj u 5. razredu mijenjati sastave razreda tako da se je našao u potpuno novoj sredini i odonda su počeli problemi...Počeli smo primjećivati da nerado ide u školu, potpuno je izgubio interes za sva područja koja su ga do tada zanimala i jednostavno se je utopio u masi. Odrazilo se to u prvom redu na školskom uspjehu, njegovom samopouzdanju, a iz ove perspektive vidim da ni mi kao roditelji nismo pravovremeno i kvalitetno reagirali. Da stvar bude još gora, rošadu učenika su ponovili opet u 7. razredu i tad je sve otišlo u Honduras... Doduše, završio je on tu OŠ, kasnije srednju pomorsku i danas je redovni student, ali se ne mogu oteti dojmu da sam djelomično kriva što je moje dijete dobar dio OŠ provelo nesretno i neispunjeno.

    S druge strane, mlađa kćer je po svemu bila dijete koje je u prosjeku, ali je s druge strane puno lakše i bezbolnije prošla kroz to osnovnoškolsko obrazovanje, sa čak i većim brojčanim uspjehom u višim razredima od brata joj. Danas je vrlodobra učenica 2. razreda jedne srednje škole i upravo se priprema na natjecanje iz stranog jezika za koji je posebno nadarena, a u svim drugim područjima je i dalje prosječna, ali izuzetno motivirana i što je najvažnije zadovoljna.

    Htjela sam samo reći da bez obzira da li je dijete darovito ili ne od izuzetno bitne važnosti je ta njihova motiviranost i samopouzdanje čega ja onomad nisam bila svjesna.
    Vodila sam se onom, dovoljno da je dijete pametno i sposobno, a sve drugo će samo po sebi doći.
    Sad vidim da sam bila u krivu, ali zato vi imate mogućnosti postupiti spretnije i ispravnije...
    Sretno!

  41. #1441
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Hvala, Bodulice, na podijeljenom iskustvu i dobrim željama.

  42. #1442
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Bodulice, nažalost je ovo što se dogodilo tvom sinu tipično za darovite. Oni imaju velike sposobnosti, ali vrlo često ne idu kroz školu kao kroz putar, jer su složene ličnosti, često neprihvaćene, perfekcionisti koji se često upravo iz straha od neuspjeha gube samopouzdanje i zbog toga se "utapaju u masi" i prestaju se truditi. Zato trebaju pomoć roditelja i škole.

    Da se ne bi krivo shvatilo, mogu reći u svoje ime da ne davim učitelje i profesore i ne rješavam sinu probleme umjesto njega. Rješavam ono što on kao dijete ne može i nastojim mu osigurati razumijevanje tamo gdje ga nema, koliko god mogu.

  43. #1443
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    ja se moram pohvaliti. Moj bistrić me danas ostavio bez daha. Usnimio je nešto što ja radim za posao, i na temelju par imputa i on napravio! Stvar je predivna i totalno drži vodu, ali me više od svega iznenadila brzina. Trebalo mu je da pogleda moj nacrt, i u sljedećem trenutku je imao svoj, i znao je što misli o tome, što ide gdje i zašto.

    I inače me ostavlja bez daha zadnje vrijeme.

    Posebno sam impresionirana njegovom sposobnošću da uoči detalje, teksture, da interpretira doživljaje, kao da sve što ga se dirne ide drito u svjesno procesuiranje. Dala sam mu isla moos protiv kašlja i on je rekao da je zanimljivo ne ukusom, nego oblikom i time kakav osjećaj daje, i da ima rub, da je kao neki tanjur, da je kremasto, i da se lako svine, ali se ne vraća u početni položaj, pa valjda nije elastično. I sve to u jednom dahu, nakon prvog kontakta s tableticom. banalnost, ali meni je to divno kako sve zapaža, artikulira, imenuje, vezuje s nekom drugom idejom...

  44. #1444
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?

  45. #1445
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?
    Draga, ja bih bila tak sretna kad bi ovo išlo linearno, ali nažalost neJde... Moji su puno više sudjelovali u kućanskim aktivnostima u predškolskoj godini nego sada. Sada im se interesi tako rašire da za kuću nemaju vremena. Inače, odabir ide prema afinitetima (iako ponekad pribjegavam metodama prisile, pa mi je stariji rekao da mi doma primjenjujemo spartanski odgoj).

    Moji iznose smeće (od predškolske dobi) ali im treba reći ili objesiti na kvaku ujutro, da to obave usput prije škole. Sami uzimaju ručak (jer nema nikoga doma da ih servisira), sami si postavljaju stol i trebali bi iza sebe počistiti, ali to rade s više neuspjeha nego uspjeha. Sami bi trebali održavati svoje stvari - knjige i igračke. Prazne suđericu kad kažem da treba, peru kadu prije i poslije kupanja, peru wc recimo jednom tjedno (dogovorili smo da čiste dasku dm-ovim vlažnim maramicama, da ne filozofiraju previše - domestos je još uvijek u domeni odraslih), kad graknem očiste cipele, a kad u prljavo rublje ubace stvari okrenute naopako (npr. čarape), takve će i dobiti. Tjeram povremeno da spremaju opeglane i složene stvari u ormar. Raspremaju i pospremaju svoje krevete svakodnevno. Skidaju prljavu posteljinu i polako uvježbavamo oblačenje (s manje uspjeha). Ponekad operu frižider ali nije to često. Puštaju vešmašinu u pogon (svodi se na pritiskanje gumba "start") i ponekad izvade veš, uz nadzor.

    Ne usisavaju samostalno (jesu prije, dok nisam imala vodeni usisavač) ali brišu prašinu peruškom i čarobnom krpom. Trebali bi si sami čistiti cipele, ali recimo mm je sinoć opet uslužio obojicu i tako to ponekad bude.

    Odlaze u dućan i u pekaru, ponekad na plac (sami, s popisom), sudjeluju u spremanju balkona (metu, razvrstavaju boce za odlaganje) i ne mogu se sjetiti ničeg više.

    Daroviti ili nedaroviti, u ovoj dobi trebaju nadzor. To što su daroviti ne znači da će samoinicijativno nešto preuzimati. Dapače, kreativna darovita djeca često tu kućnu stegu i svakodnevne sitne poslove doživljavaju kao tlaku i zabušavaju. I ja sam takva bila, pa toleriram i njima cca 30%, a ostalo govorim i podsjećam.

  46. #1446
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,220

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Zanima me koja sve zaduženja i obveze dajete svojim bistrićima? U kojoj dobi su počeli usisavati, kuhati, ozbiljnije pospremati? Sudjelovati u nekim vašim hobijima, poslovnim aktivnostima?
    Moj ima 7 godina i zasad posprema svoju sobu, iznosi smeće, ide u dućan i postavlja stol. Ponekad očisti svoju obuću.

  47. #1447
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    kod je gotovo identičan raspored kao kod peterlin. S tim da smo mi namjerno kupili mali i lagani usisavač , naravno mi održavamo filter.

  48. #1448
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ova tema baš i nema veze s darovitošću. Kućne obaveze su za sve. Moja djeca, 11 i 10 spremaju svoje sobe, svoje stvari kad dođu kući, odnose smeće, idu u pekaru i u dućan po neku sitnicu, postave stol, spreme svoje prljavo suđe u perilicu i odjeću u sanduk za prljavu odjeću (Ja im ipak izvrćem čarape i hlače!). Kad im se kaže pometu, pospreme suđe iz perilice, čiste mačkin WC i daju joj hranu i vodu. Kad žele pomažu u kuhanju ili sami kuhaju, pomažu u peglanju i čišćenju kuće. Sad za vrijeme praznika ih je primilo, pa su samoinicijativno doveli obje kupaonice do visokog sjaja, s time da sam kontrolirala kojim sredstvima čiste. Čak su i WC-e očistili, što nisam mislila da će se dogoditi još koje desetljeće. Kad ih se nešto zamoli, skoknu i donesu, bez odlaganja.

    Kći je više zainteresirana za kućne poslove, ali i sin je OK. Neki dan sam ih zatekla kako "komisijski" idu od prostorije do prostorije i ona mu tumači gdje što stoji od sredstava za čišćenje, krpa i slično. . Meni je za sada važnije da shvate da se stvari ne spremaju same i da se pomalo priučavaju. Prednost ipak dajem školi, drugim njihovim obavezama i slobodnom vremenu.

  49. #1449
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Ja mojeg sina moram uposliti, pa su mi se ti poslovi učinili idealnima, pa me zanima kako vi... istina je, treba to provest i ganjat i dijete je to, ali korisno je

  50. #1450
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ova tema baš i nema veze s darovitošću. Kućne obaveze su za sve. Moja djeca, 11 i 10 spremaju svoje sobe, svoje stvari kad dođu kući, odnose smeće, idu u pekaru i u dućan po neku sitnicu, postave stol, spreme svoje prljavo suđe u perilicu i odjeću u sanduk za prljavu odjeću (Ja im ipak izvrćem čarape i hlače!). Kad im se kaže pometu, pospreme suđe iz perilice, čiste mačkin WC i daju joj hranu i vodu. Kad žele pomažu u kuhanju ili sami kuhaju, pomažu u peglanju i čišćenju kuće. Sad za vrijeme praznika ih je primilo, pa su samoinicijativno doveli obje kupaonice do visokog sjaja, s time da sam kontrolirala kojim sredstvima čiste. Čak su i WC-e očistili, što nisam mislila da će se dogoditi još koje desetljeće. Kad ih se nešto zamoli, skoknu i donesu, bez odlaganja.

    .



    od sutra djelujem u ovom pravcu. dosta je bilo.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •